Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 15 Oktober 2008

SENIMAN BANTAH ANUGERAH

HULU KLANG: Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) akan menyerahkan surat bantahan penganugerahan Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) yang membawa gelaran Datuk kepada pelakon Bollywood terkenal, Shah Rukh Khan kepada Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan (KPKKW), hari ini.

Presidennya, Datuk Mustapha Maarof, berkata surat yang ditandatangani beliau itu akan diserahkan kepada Ketua Setiausaha KPKKW, Dr Muzahet Masruri pada satu majlis yang diadakan di Kompleks Perbadanan Filem Nasional (Finas), di sini, petang ini.

"Cuma pada fikiran kami, artis veteran tempatan lebih layak menerima pengiktirafan di atas jasa yang mereka curahkan selama ini," katanya pada sidang media di Finas, di sini, petang semalam.


kah kah kah….. nak bantah buat apa…… rupa rupa nya yang bantah ni tak dapat datuk melaka…. kah kah kah…. kalau dapat tak bantah…. kah kah kah… ni tak best ni…ni macam rafidah dapat AP dulu…. ramai yang bantah tapi kalau Ap di bahagi bahagi kan ok pulak…. kah kah kah…

kalau ada datuk ni dapat tiket bas murah ke?.... kah kah kah… kalau dapat datuk ni…beli buku kat border dapat setengah harga ke…. kah kah kah…. sorilaaaa datuk-datuk ni bukan baca buku…. kah kah kah… nak tanya sikit … kalau ada datuk dapat sewa gro half price ke?.... kah kah kah



9 ulasan:

cucupakkasim berkata...

biasa lah tu,ada juga dua tiga ajk seniman yang dok aimed title tu..

kah..kah..kah..

suka duka berkata...

mungkin apa kata Seniman itu betul jugak.mereka (Seniman) aku rasa taklah kebulur gelaran Datuk tu tapi lebih ramai lagi rakyat Malaysia yang lebih layak untuk gelaran tersebut.

gelaran hanya pada nama tetapi biarlah gelaran itu diberikan kepada orang yang benar-benar berhak atas gelaran tersebut.

Jon berkata...

kah kah kah....blog abg memang menghiburkan...

anakkancil berkata berkata...

Kalau shah rukh khan dapat datuk.jgn lupa kat Amittha Bachan bagi la pangkat Datuk seri...Kesian dia....2x dah guna genting buat Bollywood Festival...
pada juwe chau la lak bagi la pangkat datin.....biar seluroh dunia gempaq malaysia ni banyak datuk dan datin pati

anakkancil berkata berkata...

Kalau shah rukh khan dapat datuk.jgn lupa kat Amittha Bachan bagi la pangkat Datuk seri...Kesian dia....2x dah guna genting buat Bollywood Festival...
pada juwe chau la lak bagi la pangkat datin.....biar seluroh dunia gempaq malaysia ni banyak datuk dan datin pati

anakkancil berkata berkata...

Kalau shah rukh khan dapat datuk.jgn lupa kat Amittha Bachan bagi la pangkat Datuk seri...Kesian dia....2x dah guna genting buat Bollywood Festival...
pada juwe chau la lak bagi la pangkat datin.....biar seluroh dunia gempaq malaysia ni banyak datuk dan datin pati

tangansotong berkata...

Bila mengenangkan artis-artis veteran lama yang ada di negara kita, kadang-kadang kita jadi kasihan sebab seolah-olah pengorbanan mereka dari dulu hingga sekarang seolah-olah tidak dihargai. Hanya beberapa orang saja yang dianugerahkan Datuk. Masih ramai lagi yang layak diberi gelaran itu jika dibandingkan dengan Shah Rukh Khan yang dah tentu bukan dari negara kita...

Farouk berkata...

Memang wajar SENIMAN bantah penganugerahan Datuk kepada SRK. Siapa SRK tu jika dibandingkan dengan artis-artis veteran yang ada di Malaysia. Persoalan yang timbul bukan mereka tergila-gilakan pangkat Datuk tu (kalau dapat Alhamdulillah, tak bantah punya), persoalannya mengapa orang luar boleh dapat pengiktirafan atau penganugerahan dari Malaysia? Setahu saya, selain Malaysia, mana ada negara lain yang menggunakan pangkat Datuk? Datuk Bandar ada lah...Apapun, gelaran Datuk kepada SRK memang patut dan wajar dibantah supaya orang tidak terlalu besar kepala...

ceria! berkata...

semakin lama semakin ramai yang dapat title datuk.tapi semua yang dapat title datuk tu berhak dan layak ke atas gelaran tu?

macam bintang Bollywood tu.macammana lah dia boleh dapat pulak gelaran tu.tidak.saya tak jeles langsung dengan Shah Rukh Khan.tapi apa sumbangan dia terhadap negara kita?rasanya ramai lagi rakyat Malaysia yang lebih layak untuk gelaran tersebut.