Isnin, 15 Disember 2008

MAT MONGOL BUAT KEMPEN PETAKA UNTUK NEGARA

KILANG DI TUTUP

Seramai 500 orang pekerja kilang letronik Innovalues Precision Sdn Bhd di Pasir Gudang Johor akan dibuang.

Kad masuk dan akuan bank telah dibatalkan. Pekerja luar yang dibuang tidak akan diberi tambang pulang.


BEKU SEMENTARA PENGAMBILAN PEKERJA ASING – berita hairan

KUALA LUMPUR: Kementerian Sumber Manusia sedang menimbang untuk membekukan sementara pengambilan pekerja asing, kata Ketua Pengarah Jabatan Tenaga Rakyat, Datuk Ismail Abdul Rahim hari ini.

Beliau berkata, tindakan itu adalah satu dari pilihan yang sedang diteliti oleh kementerian bagi membantu rakyat tempatan yang diketepikan peluang mendapat pekerjaan.

Sehingga bulan lalu, sejumlah 28,000 rakyat Malaysia yang menganggur berdaftar dengan Jabatan Tenaga Rakyat dan setakat ini jabatan itu dapat memberikan peluang pekerjaan kepada 6,000 orang daripada mere

NELAYAN HENTIKAN MOGOK - melayau

KUANTAN 14 Dis. Lebih 100 nelayan pukat tunda di sini menamatkan mogok tidak turun ke laut hari ini, selepas kerajaan mengumumkan penurunan harga diesel dan petrol bersubsidi sebanyak 13 sen seliter berkuat kuasa 16 Disember ini.

Setiausaha Persatuan Nelayan Pukat Tunda Kuantan, Lo Ping Yong berkata, mogok yang sepatutnya berakhir esok, ditamatkan awal ekoran pengumuman kerajaan itu semalam.

kah kah kah…. mat mongol tak lama lagi akan menjalankan KEMPEN PETAKA… kah kah kah… kempen petaka ini bertujuan untuk mengula-gula dan menguli-guli rakyat agar terus menyokong gerombolan…. kah kah kah…

woit… ekonomi makin sempit… kah kah kah… nak kelentong lagi…. semakin ramai akan hilang kerja…. nak kelentong lagi… nak tanya sikit….. duit komisen kapal selam tu ada lagi ke…. kah kah kah… ulur ulr laaa sikit… kah kah kah..

kah kah kah…. buat cara nelayan… tak puas hati mogok…. baru dapat apa yang diminta… salut untuk nelayan yang berani....




5 ulasan:

BoyDontUcry berkata...

betulkah laporan berita Utusan Melayau nih?

Malaysiakini laporkan Mustafa Mohammed kata kerajaan tak layan tuntutan nelayan.

Tanpa Nama berkata...

KOREK jangan tak KOREK.
Korek segala harta karun yang mahathir sorok merata-rata.
Lagi cepat kork lagi cepat jumpa. Sebelum ada langsuayir yang bawak lagi segala yang terkambus tu dan tertanam di merata-rata Lembah Kelang dan seluruh Asia Tenggara.
Mungkin sambil2 korek tu boleh jumpa banyak lagi tengkorak2 yang tertimbus dan segala macam tulang dan segala macam tangkal dan penyengat yang dah mati tapi disangka hidup..

Tanpa Nama berkata...

ini baru betul.ini akan mengajar yang lain supaya buat demo...anjurkan hartal untk mintak duit komisen kapal selam...kah kah

Tanpa Nama berkata...

Lahabau......
Jang jangan nak kelentong....
mana ada kelembapan ekonomi....
cuma mitos hang suka reka.....

Tengok Kerajaan Perak, Selangor, Kedah beli kereta baru ..
Bukan Vios jang, Camry 2.4L

Takan depa tak ikut perkembangan ekonomi..

Kalau ada kemelestan ekonomi, takkan depa berani beli.

Jang kelentong

Tanpa Nama berkata...

Sekurang-kurangnya kerajaan perihatin dengan masalah nelayan. Tuntutan mereka adalah sebahagian daripada tuntutan rakyat.