Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 1 Disember 2008

SOI LEK HIRIS HATI MELAYU - melayau


BATU PAHAT 30 Nov. Pucuk pimpinan Barisan Nasinal (BN) diminta bertindak tegas terhadap Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berhubung kenyataannya menolak konsep ketuanan Melayu.

Ketua UMNO Bahagian Sri Gading, Datuk Mohamad Aziz berkata, ini kerana kenyataan tersebut telah menghiris hati masyarakat Melayu terutama ahli UMNO yang selama ini menjadi rakan baik MCA.


kah kah kah… MENGHIRIS HATI MELAYU ?.... kah kah kah… dalam video klip tu tak ada pun munkee ni bawa pisau…. kah kah kah..

kah kah kah…. bila masanya hati melayu terhiris… kah kah kah… cakaplah yang terhiris ialah hati gerombolan united malays national organisation…. kah kah kah…

woit munkee bukan semua melayu sokong KETUANAN MELAYU… kah kah kah

melayu PAS tak sokong KETUNANAN MELAYU… tak tahu ke?

melayu dalam PKR lagi tak minat KETUANAN MELAYU… kah kah kah…

PAKATAN RAKYAT MENGAJUKAN KETUANAN RAKYAT
.... tak faham faham lagi... kah kah kah

jangan ingat semua melayu sokong gerombolan…. kah kah kah…


LUCUT GELARAN SOI LEK MEI FUN - melayau

KUALA LUMPUR 30 Nov. - UMNO Bahagian Cheras mencadangkan agar gelaran Datuk Seri dan Datin Paduka yang dikurniakan kepada Timbalan Presiden MCA, Dr. Chua Soi Lek dan Ketua Wanita MCA, Dr. Chew Mei Fun ditarik balik kerana mereka telah menghina institusi Raja-Raja Melayu.

Ketuanya, Senator Datuk Syed Ali Alhabshe berkata, tindakan itu perlu kerana Soi Lek bersikap biadap dan Mei Fun pula menyokong kenyataan itu secara membabi-buta.

kah kah kah…. bila pula apek dan amoi ni hina raja raja melayu…. kah kah kah

kah kah kah… munkee ni lupa… bukankah mamak kutty yang tarik balik kekebalan raja raja melayu…. kah kah kah…

woit… lupa ke mamak kutty ni dari parti mana?.... kah kah kah….


JANGAN BERMAIN API – PEMUDA UMNO
- melayau

JOHOR BAHRU 30 Nov. - Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek diingatkan agar jangan sekali-kali bermain api yang boleh membakar kemarahan orang Melayu dengan mengungkit atau mempertikaikan konsep ketuanan Melayu.

Ketua Pemuda UMNO Pasir Gudang, Rohazam Shah Ahmad berkata, isu tersebut termasuk kontrak sosial telah disepakati dan dipersetujui oleh semua pihak bagi memastikan kestabilan negara dicapai hingga ke tahap sekarang ini
.

kah kah kah… MAIN API?... kah kah kah… memang betul masih kecik kecik dulu dilarang main api… kah kah kah…. takut kencing masa tidur… kah kah kah…

kah kah kah…. siapa yang nak jadi tuan?.... kah kah kah

kah kah kah….udak tak ada siapa lagi nak nak jadi hamba…. kah kah kah…. basuhlah kain baju sendiri…. jangan nak suruh-suruh orang jadi hamba…. kah kah kah..

kah kah kah... jangan SAMAKAN MELAYU DENGAN UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION...

kah kah kah... melayu di filipina tak minat ketuanan melayu... kah kah kah... melayu di pulau bali lagi tak minat.... kah kah kah.... melayu di sri langka tak ada masa dengan ketuanan melayu... kah kah kah... tak caya tanya gapena...



10 ulasan:

antusabun berkata...

umno ni tak abis2 mengigau...siang-siang plak tu...beruk mak yeh betul

Tok Uban berkata...

Ahli Umno yang selama ini menjadi rakan baik MCA- Mohammad Aziz.

Nah...dah pecah lobang....rakan baik untuk apa?...untuk projek...melayu dapat...cina untung...itulah orang Umno..apalah nak jadi ni...nanti kalau kata bangang...marah...tapi memang betul....

Ini bukan marah....nasihat aje...

rozali53uk berkata...

Bukan kontrek sosial...... macai kontrek kelas F kah kah kah penyakit ketuat melayau

kucingsiam berkata...

meow~

wow terasanya gerombolan United Malays National Organisation ... haha orang kata tak nak dia orang yang jadi tuan, parti lain jadi hamba. Senang. Melayu bukan UMNO dan UMNO itu bukan Melayu. UMNO musnah melayu tetap hidup.

Jangan nak samakan UMNO dengan Melayu ... macam MCA dengan cina, MIC dengan india , berapa member dia orang? tak sampai 10 % pun.

fecto berkata...

UMNO tak pernah bising pun tentang skandal video Soi Lek kerana yakin yang MCA mampu untuk menyelesaikan masalah mereka sendiri.

namun sedih apabila parti-parti komponen cuba berlagak "hero" untuk mendapat tempat dikalangan masyarakat.seperti orang Melayu,adakah kaum Cina tidak mahu untuk menjadi yang terbaik?sudah tentu nak.

nak kata kaum lain tertindas oleh kaum Melayu rasanya tak.kita bukan seperti di Indonesia dimana orang Cina sana dipaksa mengikut cara Indonesia.kita disini tidak sebegitu.

jawa peranakan berkata...

isham..

lu tak nampak pisau dalam klip video tu sebab dia hiris bukan guna pisau..

kemaluan beliau dalam klip beliau tu juga tidak dihiris (tak sunat)..

hafiz berkata...

umno akan masu muzium la. semakin hari semakin ku benci!!uweeeek!

pisang mas berkata...

porah..jangan bermain api? Ikut lah lu punya pemimpin Ketua Pemuda- Shima. Tunjuk keris lepas tu minta maaf kat kaum cina. Hak Puit. Tarak egg !

Sudin berkata...

Salam abang isham,

Hati orang melayu terguris ?
Sudahlah UMNO !
Kementerian Kesihatan,Kementerian Pengangkutan Jalan,Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan......
orang melayu tak terguris hatipun.
Orang melayu biar mampus berbaris dihospital kerajaan....
Orang melayu biar mampus untuk dapatkan lesen atau permit kenderaan...
Orang melayu biar mampus untuk dapatkan rumah dan tanah sekangkang kera/beruk......

Berapa lama kementerian tersebut digadai oleh UMNO.
Hati orang melayu tak tergurispun !

Madey ! hang licik........
Parti hang dok menipu orang melayu lama dah..........

Soi lek,sudahlah !
Lu punya namapun banyak soi......

Kah,kah,kah........

Cousin Bik Mama berkata...

Mahathir hiris kopek Bik Mama.
Soi Lek hiris kopek florist
Najib hiris kopek al-Tantuya
Bik Mama hiris kopek sendiri