Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 9 Februari 2009

ADUN PAKATAN RAKYAT LETAK JAWATAN – KERUSI DI KOSONGKAN


Adun dan Exco Kedah V Arumugam telah menulis surat untuk meletakan jawatan sebagai ahli Dewan Undangan Kedah. Surat perletakan ini telah di sampaikan kepada pihak berwajib untuk tindakan seterusnya.

Ini bermakna kawasan Bukit Selambu telah di kosongkan.

Pada pilihanraya 8 March yang lalu Arumugam telah mendapat 13.225 undi dan mengalahkan S. Krishan dari MIC yang mendapat 10,836 unidi.

Tukar Tiub telah di fahamkan perletakan jawatan ini berlaku kerana Arumugam telah mendapat pelbagai ancaman.

Beliu mendakwa pada 10 Oktober tahun lalu berlaku satu percubaan untuk menculik dirinya. Beliau juga menerangkan beberapa kali dirinya telah di ancam untuk dipaksa meninggalkan Parti Keadiulan Rakyat dan masuk ke dalam Barisan Nasional.

Keluarga Arumugam juga pernah di ancam. Batu bata pernah memecahkan cermin kereta resmi Proton Perdana beliau.

Arumugam merasa risau dan tertekan bukan sahaja untuk keselamatan dirinya tetapi untuk anak dan isterinya juga.

Justeru langkah yang paling bijak ialah mengkosongkan kerusi yang telah di menangi poada bukan March tahun lalu.

Kekosongan Adun Bukit Selambu ini akan memberi peluang untuk rakyat Malaysia khususnya warga Kedah untuk bersuara.

Tidak dapat tidak pilihanraya kecil ini adalah jawapan rakyat terhadap apa yang telah dilakukan oleh Najib Razak ke atas Perak.

Salut untuk V Arumugam. Salut untuk yang berani. ( tt)






15 ulasan:

outspokenbt3 berkata...

dah tak tenang nak duduk kt malaysia selagi Be eNd memerintah, kali ni semua rakyat Bkt Selambu tak yah undi Be eNd, undi PR je, sokong tak?

zack berkata...

"PESANAN KHAS BUAT PAK LAH SEBAGAI PERDANA
MENTERI MALAYSIA"
- CUKUPLAH ARAHKAN SEMUA KERJA2 BURUK UMNO INI DIHENTIKAN PULIHKAN DAHULU KERAJAAN DI PERAK JANGAN DIGANGGU GUGAT LAGI ADUN DAN MP..BIARKAN MEREKA MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB KPD RAKYAT...MENGAPA KITA PERLU MENGHANCURKAN DEMOKRASI BERPELEMBAGAAN DIMALAYSIA...BEKERJALAH UNTUK MEMAJUKAN MALAYSIA YG KETIKA IN RAKYATNYA BERGELUT DGN KEMELESETAN
EKONOMI YG SEMAKIN PARAH...KITA TUNGGU SHJ PRU13...BIAR RAKYAT YG MENENTUKANKANNYA...JANGANLAH DIBAZIRKAN LAGI DUIT RAKYAT UNTUK KERJA2 KOTOR INI...GUNAKAN DUIT ITU UNTUK MEMULIHKAN EKONOMI MALAYSIA.......BUKAN UNTUK MERUNTUHKAN DAN MENAKUTKAN RAKYAT JELATA...

kotakata berkata...

luku/belangkung anjing itu! adalah taktik desperado utk mengalih perhatian rakyat daripada perak. kita tengok adakah taktik ini akan berjaya....

King Of Bkt Selambau berkata...

Mau kata berita ni betoi aku tabik kat hang wahai Arumugam. Hang jentelman.Hang bukan dari specis katak hamba duit.Hang ada maruah.

TS Malaya berkata...

Yang ditunggu sudah tiba.Kita saksikan suara rakyat.Mampukan Mat Mongolia berhadapan dengan rakyat.Pulus,pulus,pulus,polis,polis.pilih jangan tak pilih.

Alias Mohd Yusof berkata...

Walaupun lompat parti tidak menjadi kesalahan dari segi undang-undang tetapi ia tidak sepatutnya boleh menyebabkan parti pembangkang mengambil alih kuasa secara automatik. Kalau pengambilan kuasa secara automatik ini dibenarkan maka kerja kita tidak ada lain melainkan sentiasa mengusahakan ADUN-ADUN melompat parti sahaja.
Akhirnya tahun ini mungkin BN dapat kuasa, tahun depan bertukar ke PR pula, bergantung kepada keaktifan katak-katak dalam negeri tersebut.
Oleh itu cara yang lebih bermaruah, selain dari membenarkan ADUN melompat parti, Menteri Besar hanya boleh dilucutkan hanya melalui undi tidak percaya ahli dewan atau MB sendiri yang sukarela letak jawatan.
Pengambilan kuasa secara automatik melalui lompat parti seharusnya tidak dibenarkan.

Tanpa Nama berkata...

sungguh memalukan bila wakil rakyat melayu islam, jawatan dan poket diutamakan...

perak man berkata...

ini semua mainan politik pkr..nak alih pandangan rakyat dari negeri perak...
kenapa letak jawatan...report aje pada polis atas semua ugutan yang didakwa tu..
negeri kedah tu kan hangpa punya..takkan senang2 nak letak jawatan...
...sandiwara pkr..pastu letak lah kesalahan pada umno dan bn
kenapalah adun pkr ni semuanya bodoh2...poliskan ada report aje dgn bukti2 yang ada.

rochi berkata...

salamX
lepas Perak... Kedah pula cuba dirampas oleh BN. apa pun tak leh BN ni. Kedah la ni di penuhi dengan C4 huhuhu...

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 berkata...

Walaupun tindakan meletak jawatan agak tidak sesuai dalam masa terdekat ini, tetapi bagi PPK1 tindakan Saudara Arumugan ini lebih bermaruah dan menghormati mandat rakyat berbanding dgn tindakan melompat parti.

Tahniah Saudara Arumugan. Makkal Sakhti.

www.pemudakemehe1.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

nak lapor kat POLIS.....hahahahah POLIS geli telinga aku dengar POlIS
kewibawaan dan profesionalism polis pun di ragui nak lapor POLIS.....cukup la jgn nak kelentong.....aku dah arahkan anak anak aku jangan kerja POLIS!

Tanpa Nama berkata...

perak man...

Tak tau ker, polis tu kerajaan punyer, media kerajaan punyer... report pun mcm brckp ngn batang pisang... sumer polis betul. Kalau tk, tkkan kes Kugan terus senyap! Cuba la pikio skit... dn byk kes yg dorg tk selesaikan!!!

Kalau adun PKR ni bodoh2, Menteri2 dari BN/UMNO lgi la, sumer ada... jahat, bodoh, lalang, kurang hajo, pembunuh, penghisap darah rkyat, perompak, kaki pompuan...

bengong mu nih...

antusabun berkata...

Saluuuuttttt!!!!!! mamposlaaa jeeeebb tentuya!!!

TS Malaya berkata...

Sapa nak pecaya kat polis sekarang.Polis ni ada otak,tak ada akal sama dengan perak man,kah,kah.

Tanpa Nama berkata...

Kita tengok sapa yang menang...keh..keh..keh..gua dah muak la dengan putar belit pakatan..lu orang layak tengok sinetron indon je..macam tu lah parti lu orang berbelit-belit..lagi pukimak dari bn!