Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 6 Mac 2009

POLIS SIASAT 28 ADUN PAKATAN BERHIMPUN HARAM – mkini



Polis akan menyiasat kesemua 28 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan Rakyat di Perak, termasuk Speaker DUN V Sivakumar, berhubung satu perhimpunan sebelum persidangan tergempar bawah pokok kelmarin.

Ketua Polis Perak Datuk Zulkifli Abdullah berkata mereka semua, termasuk Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin, akan dipanggil atas dakwaan berhimpun secara haram dekat pintu masuk Bangunan Perak Darul Ridzuan yang menempatkan Dewan Undangan Negeri (DUN).

Dalam sidang tergempar itu yang diadakan di tempat letak kenderaan tidak jauh dari bangunan DUN, mereka meluluskan tiga usul, termasuk membubarkan dewan.

Mereka berbuat demikian apabila gagal memasuki bangunan rasmi DUN setelah dihalang oleh polis.



kah kah kah…. KENAPA TAK BAGI MASUK DEWAN ?... kah kah kah..

kah kah kah….ITU PASAL KENA BUAT MESYUARAT KAT LUAR…ngoook…kah kah kah..

kah kah kah….ABIS TU ?.... POKOK SENA TU KENA TANGKAP SAMA .. DIA JADI SAKSI … kah kah kah




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

takde keje lain ke polis ni? patutnya menegakkan undang2, bukannya jadi lembu, kena tarik dgn puak2 pencuri tu.

Tanpa Nama berkata...

Janganlah kutuk polis. CPO tu nak naik pangkat cepat. Dia belajar dari boss no satu dia. Lepas usung tilam lekas naik pangkat. Kepimpinan melalui tauladan.

Kau ni pun satu Isham takkkkkkkkk paham paham. Any balun lagi. Gerombolan dah semakin nazak. Tak tau lah sempat mengucap ke tidak.

Tanpa Nama berkata...

Pokok Sena ke tu baru hari aku tahu bahaw tu pokok sena demokrasi tapi sayang nanti kena masuk balai sekali...

Agak2nya kalau kita ramai2 pie jumpa polis dan sukarela nak masuk balai pasal terlibat dalam perhimpunan haram tu, rasa polis nak terima tak or pakat ramai2 pie kemunting.

Tok Moh berkata...

Woit Ketua Polis kau dah mereng buang tabiat nak mampos ke..?
Gampang cibai la kau.. kau ni memang benatang anjing sungguh..

woit warga ipoh, malam ni kita campak sampah sarap depan pintu masuk IPD ipoh.. Jom kita bagi busuk itu tempat..kah..kah..

anarqiyELLow berkata...

polis tak abis2 jadi balaci...

Tanpa Nama berkata...

Itulah apabila Polis tak tahu menjalankan kerjanya sebenar tapi mengikut arah telunjuk daripada orang politik begitulah jadinya. Gerun memikirkan jika polis akan digunakan untuk segala kehendak orang politik yang merasakan kedudukannya tergugat. Orang politik jenis ini sikit-sikit guna polis. kalu polis gagal mereka guna hakim, media, raja, kerani dan apa saja. Ubat penyelesainya mungkin rakyat kena bangkit secara besar-besaran, suatu yang sulit pada saat ini. Semua pemegang institusi demokrasi hampir terpukau dengan kuasa Najis!

Tanpa Nama berkata...

bila bicara nanti pokok tu kena usung sekali masuk court... saksi penting!

Orang Tanjung berkata...

Kalau dikatakan polis ni balaci (better than anjing) depa melenting.

Kalau dah dikatakan persidangan tersebut tak sah, buat tang mana pun tak sah. Jadi apa masalah dan salahnya dibenarkan mereka masuk dewan persidangan tu?

Menghalang mereka masuk seolah-oleh mengiakan bahawa persidangan tersebut adalah SAH!!!...

Tang siasatan perkara ni laju saja, penyiasatan kes lain, siput babi pun lagi laju...

Apa punya tur la polis ni, kah kah kah!!!

Tapi nak buat macam mana, mengikut arahan menjaga periuk nasi sendiri lor...

SL Chan berkata...

dah nak nazak gerombolan ni...kuncu-kuncu ni dah nak lari mengamuk!!! kah kah kah

Najib & d' Gang berkata...

kau jaga2 la pokok sena,aku akan C4kan kau lepas ni!!! kahkahkah

Mohd berkata...

Biasa la Malaysia .. bagi kelompok atau individu yang buat jahat kpd UMNO .. tak lama la tu .. KE DALAM .. LA JAWABNYA ... Bg yg SETIA MENJALANKAN TUGAS .. mcm POLIS BARUA TU .. bakal la dinaikkan pangkat ... dalam UMNO nie.. kalau jd baik 'jurus' kata orghe kelate .. mmg tak lama dalam UMNO ...mmg kena 'side kick' .. la ... nak kaya masuk UMNO, lawan UMNo masuk penjara la.

Tanpa Nama berkata...

buat la penambahbaikan apa pun...mcm tu juga..wat abis wang rakyat... x pernah langsung nmpak fair