Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 6 Mac 2009

MAS AKAN HILANG RM3 BILION KERANA NAK PANDAI SANGAT






Sistem Penerbangan akan menemui kerugian dalam angaran 3 bilion ringgit untuk perniagaan tahun 2009/2010.

Kerugian ini belaku kerana MAS membeli dengan harga masa depan

MAS telah membeli 64% bahan bakar minyak yang diperlukan dengan harga masa depan.

Untuk akhir tahun ini MAS telah membeli harga masa depan satu tong minyak dengan harga 100 dolar. Untuk tahun hadapan MAS membeli dengan harga masa depan 95 dolar untuk satu tong. Walhal hari ini hanyalah 40 dolar untuk satu tong.

MAS dianggar menggunakan 16 juta tong bahan bakar minyak untuk satu tahun.


kah kah kah…. PADAN MUKA …. kah kah kah…

kah kah kah…. SIAPA AGAKNYA JURU PENASIHAT MAS ?... kah kah kah

woit …. LINGKUP HARTA RAKYAT…. kah kah kah



13 ulasan:

azani2073 berkata...

Satu perancangan yg bagus utk melingkupkan lg MAS.Menurut pakar ekonomi luar negara thn ini minyak sukar utk melepasi USD 45 satu tong kerana permintaan kurang disebabkan krisis ekonomi.sumber ini aku dapat dr fxstreet.com.

Tanpa Nama berkata...

Jaham lagi duit rakyaat tu tak kira duit yang beli Airbus A380....

Bila cakap orang melayu tak pandai berniaga kang kena marah pulak...

Tok Uban berkata...

Nak kata bodoh...tak mungkin...ijazah berjela-jela..orang macam ni kita panggil Tak Guna Otak atau singkatannya...TONGOK..
Tuan Penasihat....25%....kahkahkah

sayajiwatenang berkata...

mana taknya...
dulu ada menteri cakap minyak dunia akan naik lagi dalam tahun tahun mendatang...

kan dah kena tipu dengan kerajaan gerombolan...

Tanpa Nama berkata...

Ingatkan pramugara dengan pilot dia je yang haprak... rupanya semuanya haprak

john lennon berkata...

bangang gilerr..!!!

baik suh tokei ahseng atau lebai manan kt kg aku jer yg jd tuan penasihatt!!
hahaha....

MARI BERSATU berkata...

Boleh tak saya nak beli minyak motor kap cai ikut harga masa depan

MARI BERSATU berkata...

Tak pe, tak pe kau orang ni tak faham ekonomi lah..." KERUGIAN 3 BILLION itu bukan lah kerugian sebenar...", kerana 3 billion itu belum di kira dengan SAV, MPV, SUV nilai susut rupiah dan sebagainya...demikian kata BENDAHARA TUN PUTIH di sdiang akhbarnya di bawah pokok tanjung semalam

SL Chan berkata...

Bagus..satu pengurusan dana syarikat yang cekap,telus dan effisyen!!! kerja kuncu-kuncu gerombolan ke?

Sudin berkata...

idris jala,
jala ?
jadi celaka !!!!!

apa nak susah!
rugi rakyat tanggung....
bail-out.

Kepala bana,kepala toya punya PM !!
Tido puas-puas....mangkuk ayun !!!

MahadeyBersiong berkata...

I have 3 words for MAS.

Mangkok Ayun Stupid!

Tanpa Nama berkata...

DSAI pernah kata harga minyak akan turun lepa tak mau dengaq. Bayaq tinggi2 kat penasihat yang bahlul tu buat apa. Duit rakyat lebur macam tu saja,... aku sebagai rakyat yang dok bayaq cukai nie pun tak merasa nak naik lagi.

Tanpa Nama berkata...

Aduhh.. nape laa BODOH sgt MAS nie..
aku malas nak cakap banyak, cuma apa yang aku nak cakap ialah UMNO memang CELAKA BESAR!!!