Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 11 Mei 2009

NATANG GAPO NI ?



TRANSFORMASI UMNO JANGAN SAMPAI HAPUSKAN KEISTIMEWAAAN BUMIPUTERA
– berita hairan

PERTUBUHAN Kebangsaan Melayu Bersatu atau Pekembar atau hari ini dikenali sebagai Umno, lahir pada 11 Mei, 1946, susulan daripada gerakan penjajahan Inggeris ketika itu yang berhasrat untuk memperkenalkan Malayan Union, yang akan menghapuskan hak keistimewaan bangsa Melayu, sebagai bangsa peribumi Tanah Melayu.

Cuma satu pinta parti ini ialah jangan dipertikai keistimewaan yang memang menjadi hak Melayu yang sudah termaktub di dalam Perlembagaan Negara kerana ialah adalah hak peribumi yang akan dipertahan sampai bila-bila.

KAH KAH KAH
… kah kah kah… KAH KAH KAH..

kah kah kah… ADA NAMA MELAYU RUPA RUPA NYA… kah kah kah..

kah kah kah… KENAP TAK PAKAI ?... MALU KE ?.... kah kah kah

kah kah kah… PEKEMBAR !.... kah kah kah… PERKEMBAR ..KAH KAH KAH …

kah kah kah... POYO... TAK COOL... PATUT TAK BERANI PAKAI.... kah kah kah..

woit…. PASAL GEROMBOLAN INI NAK ISTIMEWA?.... kah kah kah…

kah kah kah… APA SPESIAL NI… NAK ISTIMEWA PULAK… kah kah kah…

kah kah kah... ISTIMEWA UNTUK APA ?... kah kah kah..

woit… TRANSFORMASI NI APA DIA ?... NI TALI YANG SAMBUNG BATERI KE ?... kah kah kah



16 ulasan:

mamai berkata...

la ingat dah jadi arwah dah pertubuhan nie....

Tanpa Nama berkata...

Saudara,parti islam semalaysia tu PIS. Kenapa pakai PAS pula ?? Mental suka cari salah orang. Bertaubatla banyak2. Dunia hanya sementara. Dalam quran ada sebut jika kita sembunyikan aib orang,Allah akan sembunyikan aib kita.

Tanpa Nama berkata...

Orang yang malas,yang bodoh dan yang seperti katak dibawah tempurung saja hari2 bising nak hak istimewa !!

Manusia yang masih dengan mentality seperti ini satu hari nanti pasti menjadi hamba,kuli, ataupun manusia pariah kerana mempunyai sikap yang malas dan pemikiran yang kolot tidak akan memajukan diri sendiri.

Wahai...manusia yang masih dengan agenda "hak istimewa", baik kau orang belajar kuat, berkerja kuat dan jimat cermat , jangan asyik nak minta sedekah aje !!


Dakis.

Dalbinder Singh Gill berkata...

you studied so much on psychology about najib but when i asked you about anwar during the Terminator of RAHMAN forum in Penang whether is he truely a people power person, you replied by asking me not to be shallow. haha. YOU RAN AWAY FROM ANSWERING MY QUESTION HISHAMUDDIN RAIS!!

Sudin berkata...

udah tersepit lagi mau cerita ketuanan melayu ka.

Perlembagaan Negara kepala bapak lu orang !!!!!!!
Itu ISA pindaan 1988 apa cerita ?
Akta hasutan apa hal ?
Akta polis seksyen 27 kepala bapak OCPD Bricfield punya ka ?

Keylee Daud berkata...

namanya pok undur undur kakaka

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap....
Kpd Tanpa Nama.. lain kali blajar lah
tulisan jawi (tulisan asal melayu).
Parti Islam Semalaysia tu tulisan jawi (Pa, Alif, Sin) bunyinya PAS
dirumikan... ngok btullah kau ni!

Hamba berkata...

PEKEMBAR??? LOL! MANA ADA PEKEMBAR LAGI SEKARANG. MASA 1986 MAHADEY DAH UBAH JADI PASEMBUR....MAMAK PUNYA SEKARANG NI!!!!! MANA ADA MELAYU DALAM PASEMBUR!

Tanpa Nama berkata...

Kepada tanpa nama 11:24,

Tolong baca sejarah Parti Islam SeMalaysia sebab apa bukan PIS tapi PAS.

Tak tahu kena tanya bukan pakai hentam je.

GombakRock berkata...

Saudara,
Parti Islam Semalaysia jadi PAS sebab pakai ejaan jawi... Pa-Alif-Sin--->PAS...Saudara tau tak tulisan jawi tu ape???kalau tatau silalah google atau search kat wikipedia...
Aiseh saudara...lain kali jgn main taip je...fikir dulu sebelum mengomen...dahlah komen secara "tanpa nama"...pastu disertakan pula dgn ayat al-qur'an...saudara sudah kasi malu sama orang Islam...aduh...malu aku...

manky berkata...

malang sungguh menjadi tanpa nama...HAHA..PIS..nmpak sgt anda y nk cari salah org len..ini lah hasil didikan PEKEMBAR.. blaja balik la...masa skolah g men snuker...g masuk sekolah berasrama penuh integrasi la senang (cis integrasi ni bahasa nate apo berok)

-thethinker- berkata...

tanpa nama nii laa contoh paling baik ahli ameno keris karat.. heheheh otak berkarat. cakap mengenai hak melayu , jaga orang melayu , tapi tulisan jawi pun tak pernah ambik tahu..

lagi satu ; UMNO (Baru) hari ini bukanlah berumur 63 tahun dan bukanlah diasaskan oleh Datuk Onn Jaafar.
Umno (Baru) hari ini diasaskan oleh Tun Dr Mahathir dan hanya berumur 22 tahun sahaja.
Diminta jgn putar belitkan fakta

Dimana UMNO kuat , disitu melayu tenat
Dimana UMNO berkuasa , disitu melayu derita

Tanpa Nama berkata...

sebab apa pas dipanggil pis, baca kot jawi laaa.....

sebab apa pertubuhan gerombolan dipanggil pekembar?
kalu pakai shortform jadi:
PKMB = sama lak ngan kelab kominis chong ping (pertubuhan komunih melayu baru???, or bersatu?? or barua?? or ...ape2 aje la)

tu pasal tukar jadi pekembo.
tapi tak rock la...
pakai shortpom mat saleh la baru grand. baru org kmpg bukak mate. baru org respek!!

Tanpa Nama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=sNZzZlVgWxY&feature=PlayList&p=C3476003550E3781&index=0

nami o fish berkata...

aku ingat transformers robot tu..sekali umno daaa..

hahaha!

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham..

Sedara Tanpa Nama 11:24

Merujuk komen sedara,"Saudara,parti islam semalaysia tu PIS. Kenapa pakai PAS pula ??"

PAS tu di eja ngan tulisan jawi..Pa,Alif,Sin....sbb tu sebutannye PAS....

Jawi ngan Melayu sinonim la gak..

Ni UMNO, pakai B.I, tp claim memperjuangkan Melayu

PIIIIRRRRAAAAHHHH....Memperjuangkan ke meranapkan Melayu???

Udah la, dah ramai org melayu berhenti fungsi otak mereka sbb masuk UMNO...

Kah kah kah