Rabu, 17 Jun 2009

MALAYSIA BERJAYA TERSENARAI





MALAYSIA BERSAMA 6 NEGARA AFRIKA PUSAT JUAL BELI ABDI
–mkini

Kerajaan Amerika pagi ini mengeluarkan ‘Laporan Jual Beli Manusia 2009’.

Kerajaan Amerika Syarikat telah mensenaraikan Malaysia sebagai pusat jual beli hamba abdi.

Hanya enam negara Afrika – Chad, Eriteria, Mauritania, Niger, Swaziland dan Zimbabwe memiliki taraf yang sama dengan Malaysia.

Malaysia telah gagal untuk mengubah perangai walau pun tahun 2007 telah dipindahkan dari senarai hitam ke negara yang sentiasa di beri perhatian.

Malaysia telah gagal membuat apa apa perubahan untuk memperbaiki taraf pekerja yang dijadikan hamba abdi, penyuludupan manusia dan jual beli manusia sebagai pelacur.

Malaysia adalah diantara 17 negara yang mungkin di kenakan sekatan ekonomi, tidak mendapat bantuan dan tidak dibenrkan berniaga dengan Amerika Syarikat.

Media Malaysia selalu menulis bahawa Malaysia cukup unik. Media Malaysia amat suka dengan Guiness Book of Record dan Malaysian Book of Record. Hari ini apabila Malaysia disenaraikan maka Malaysia wajib berbangga kerana telah tersenarai kah kah kah.

p/s: Jadi ke cadangan hendak membawa masuk amoi China sebagai pembantu rumah kah kah kah.



17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

perkara ini memang tak hairan !!!

Tengoklah bagaimana PDRM dan Jabatan Immigresen berfungsi !!

Satu contoh yang baik ialah di SABAH.
Beribu2 warga asing (Indon & Filipion) dapat I/C Malaysia dengan mudah dan begitu ada juga ramai yang 'illegal'menetap di negeri itu.

Kerajaan hanya tutup mata dengan pendatang2 asing, rasa2 belakang ada masuk $$$ kut !!


Dakis.

Tanpa Nama berkata...

malaysia boleh! 1malaysia boleh.. tak rock la kalau terkeluar carta.. geng2 gerombolan nak makan apa kalau 1malaysia terkeluar carta?

bro din penang

iam_khufu berkata...

Dari satu segi menampakkan kebanyakan Pegawai kerajaan termasuk dengan Pak Menteri tak buat kerja cuma perabis duit pada majlis perasmian sampai nak bagi duit pendahuluan PTPTN pun nak buat perasmian. Yang keduanya mereka juga kena penyakit selsema Lingam(rupa macam saya, suara macam saya tapi bukan saya) dengan contoh terbaru kes jerebu bila Pengarah Jabatan Kesihatan cakap nampak macam jerebu tapi bukan jerebu. Semua peringkat dalam kerajaan ni bermasalah la. Tak kan orang bijak pandai dalam kerajaan ni tak nampak apa masalah dalam kerajaan ni. Tu la asyik hantar pegawai buat kursus je mana tak kes penyeludupan manusia ni berleluasa. Pegawai bertugas di Putraja yang pergi hantar kursus kat hotel di Labuan tu buat apa

Tanpa Nama berkata...

Kenapa? Polis kita buat kerja tempat lain seperti membantai para demontran, menjaga ketentraman pilihan raya, menjaga demokrasi di Perak, menghuraikan mereka membakar lilin kecil, pakai baju hitam. Nak semak bisnes hamba abadi kurang perhatian.

Tanpa Nama berkata...

laaa.... dioworang dah bukak ker pasaraya ni?? apsal tak bagitau kat lam paper..??

eh! diaworang jual kat ner ah!?
nak beli china dol la. nak wat doidoi aarr.
aaikerim china magnolia ader jual gak ker?!

Tanpa Nama berkata...

Tunggu kangkong2 yg akan bersuara mengatakan ini semua fitnah semata2 kerana mereka cemburu dengan keharmonian dan kejayaan negara kita..

Awang berkata...

tengok je la REFUGEES FOR SALE kat Sg. Golok...Polis Malaysia, Imigresen Malaysia, paramiliter Siam dan mafia Siam di Sg. Golok bersengkongkol dalam jual beli dan penyeludupan manusia kat sempadan nun!

TANPA KERJASAMA PENGUASA HAL MACAM NI TAKKAN TERJADI.

SAMA LAH DENGAN DADAH DALAM NEGARA NI YANG MEROSAKKAN ANAK MELAYU...KATA KETUANAN MELAYU?

Ikanbilis berkata...

kahkahkah

Sekelompok dengan negara dunia ketiga tu....




~ elok sangatlah...internet pon tak bagi pakai...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

1 Malaysia ... bakal MENGHANTUI NAJIB ... apabila semakin hari semakin pendek NYAWAnya sbg PM. Rakyat dahulu BUTA, kini juga BUTA .. tapi tak sama BUTA dahulu dgn BUTA sekrang ini.. Dulu BUTA KAYU ... kini BUTA PERUT....

Tanpa Nama berkata...

Salam

Aduh aduh aduh aduh aduh kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Cantik 1MALAYSIA tersenarai sebagai tempat hamba abdi,memang ramai hamba abdi ma ,melayu umnongok, cina mcangok, mic ngok, di jual oleh BN ngok.

Percaya dengan BNgok maka rakyat jadi hamba abdi NGOK

kucingsiam berkata...

meow~

oii banyak sekali melihat warga kerja asing entah sah ke tak sah berpeleseran sekitar ibu kota. Malah ada yang sudah menjadi computer salesman di Low Yat Plaza ... bayangkan. Tapi itu bukan masalah kerana uang bisa menyelesaikan segalanya pak.

Terlalu banyak orang yang pakai seragam tu makan rasuah, tapi masyarakat buat buat tak peduli, nantikanlah akibatnya...

Dah out of control lama dah. Ini tak hitung lagi pelarian Myanmar yang bersembunyi di hutan belukar dan cuma keluar waktu malam. Mereka ini golongan yang teruk dianiaya. Tahniah kepada pemerintah Malaysia kerana berjaya mengharumkan negara sehingga seangkatan dengan nama nama besar seperti Zimbabwe dan Korea Utara.

Kucing Parsi berkata...

setuju dengan dakis, hospital kat kk siap tak mintak seringgit or 50 setiap entri non-malaysian ini setiap kali mengunjungi hospital, memeningkan orang simpan kira-kira di hospital berkenaan...

ini sudah gila, kita kena beli minyak mahal, kena tax, tapi orang indon dan pilipin yang dapat rawattan free...

ada mulut2 cabul dari sabah cakap, mereka ini dapat free sbb diorang undi UMNO... patutlah orang sabah begitu tinggi pertumbuhannya, sedangkan orang sabah sendiri carik keja kat KL...

emmm

ni sudah bingung, gatal kangkang!!! kepit telor!!!

Unknown berkata...

Akupun nak ambik amoi dari cina jadi maid kat rumah aku.

Tanpa Nama berkata...

bravo One Malaysia..! kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

hahaaaa..
Yang ini..aku takda masuk dlm ini cerita. Aku punya rumah..tak ada guna pembantu..Sendiri kerjaruma sindiri buat.. Imigresen ka..polis ka aku pun takda kerja itu macam. Lagi pun satu pasal aku tarak masuk dlm ini cerita jagak..Haahaa..

Tanpa Nama berkata...

ini hanya helah amerika lahanat nak buat sekatan ekonomi sebab hanya Malaysia yang penduduk majoriti Muslim yang berjaya.Mereka tidak mau ada satu contoh pun yang menidakkan teori Islam agama bodoh.Berita baik ialah sapa takutkan amerika? Kita dah guna duit yuan bila berniaga dengan China...harap jual semua duit dolar anda.

Nurfaiz Foat berkata...

siapa pegang AP bawak pendatang asing nih kat malaysia? nanti dah banyak sangat sume dapat PR, so tambah la lagi etnik baru. :D

salah kite jugak, keje x standard x nak buat, nak blogging je keje ;D