Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 17 Jun 2009

NAK MEMBODOHKAN MELAYU LAGI






PENJAWAT AWAM DILARANG GUNA MODEM UNTUK CAPAIAN TERUS INTERNET
- melayau

KUALA LUMPUR 16 Jun — Penjawat awam dilarang menggunakan kemudahan modem untuk membuat capaian terus ke Internet kerana ia melanggar Garis Panduan Mengenai Tatacara Penggunaan Internet dan Mel Elektronik di agensi-agensi kerajaan, kata Najib Razak.

Garis panduan itu yang dikeluarkan pada 2003, adalah sebagai panduan kepada penjawat awam dalam penggunaan Internet, kata Perdana Menteri dalam jawapan bertulis kepada soalan Teresa Kok (DAP-Seputeh) pada persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Aktiviti lain yang melanggar tatacara pengguna Internet di pejabat kerajaan termasuk menyedia, memuat naik, memuat turun dan menyimpan gambar, lagu atau teks yang bercorak penentangan yang boleh membawa keadaan huru-hara dan menakutkan pengguna Internet yang lain, katanya.

Penjawat awam juga dilarang menyalahgunakan kemudahan perbincangan awam secara online seperti newsgroup dan bulletin board, menggunakan kemudahan ’chatting’ melalui internet, menggunakan kemudahan Internet untuk tujuan peribadi dan menjalankan aktiviti komersil dan politik.

KAH KAH KAH…KAH KAH KAH..

kah kah kah… INI TAJUK BERITA NAK TIPU ORANG MELAYU..kah kah kah..

kah kah kah… KEPALA HANGGUK APA PENJAWAT AWAM?... kah kah kah..

kah kah kah….DI LARANG GUNA MODEM… KEPALA BANA APA MAKNANYA NI ?...kah kah kah…

kah kah kah… TAJUK BERITA INI SEPATUTNYA … KAKI TANGAN KERAJAAN DI LARANG PAKAI INTERNET… kah kah kah..

kah kah kah… PINTAR PINTAR PUSING PUSING KEPALA BANA APA?... kah kah kah…

kah kah kah… CAKAP LAH BANYAK KAKI TANGAN KERAJAAN MASUK MELIHAT LAMAN YANG MENYOKONG PAKATAN RAKYAT….kah kah kah…

kah kah kah… TAJUK BERITA INI NAK MEMBODOHKAN ORANG MELAYU…kah kah kah…

kah kah kah… KAKI TANGAN KERAJAAN BANYAK MELAYU… KALAU GUNA INTERNET …. MEREKA MULA BERFIKIR…kah kah kah…

kah kah kah… KALAU MEREKA DAPAT TERUS DI BODOHKAN….BAIK UNTUK GEROMBOLAN…….kah kah kah



19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ya ...elok penjawat awam guna signal asap sahaja untuk berhubung satu sama lain ...
Sekepul asap berukuran 10x10 cm di war-war kan mampu membawa bait2 informasi sebanyak 5MB ...
Utk perhubungan antara jabatan2 ..di jangkakan 40 kepul2 asap diperlukan utk dijana oleh kuli2 penjawat awam ...
Di samping itu kepul asap ini diberitakan mampu mengubat pesakit resdung dan menghalau virus selsema babi dari merebak ...

Sekian berita dari Unit IT Kementerian KepalaBanaJaya Presinct 12

Tanpa Nama berkata...

puki bini kaulah najib! Kalau kat opis takleh online macamlah kat rumah aku tak boleh. Ingat kau boleh bodohkan rakyat selama-lamanya ke hah? Bodoh. Bangang.

ainon mohd berkata...

Subhalallah....

Inilah menunjukkan betapa pembuat arahan itu masih berada dalam gua batu teknologi!

Mereka masih yakin pegawai-pegawai kerajaan cuma mampu menggunakan internet yang ada di pejabat mereka sahaja.

Mereka yakin pegawai kerajaan tidak mampu mempunyai internet di rumah. Tidak mampu menggunakan internet pada handphone....

Tok Moh berkata...

Kah..kah..kah...
kakitangan kerajaan hanya boleh tengok gambar lucah...kah..kah..
kalu simpan gambar altantuya nanti kena sontot dengan najib...kah..kah..

kalau nak tengok laman web Umngook boleh..nak jadi blogger mesti hari-hari buat posting puji rosmah laki najib..kah..kah..

hidup..melayau..
hidup madey...
hidup..rosmah..
hidup najib..
hidup..altantuya..opss..

leecopperten berkata...

Memang bangsa ni nak tu pandai sebab memang banyak melayu bodoh...

Ikanbilis berkata...

LAYARI internet tak boleh...
main game solitaire takper...


kahkahkah





~ minum teh tarik lama2 pon takper..

azmie berkata...

penggunaan internet utk penjawat awam hanya boleh setelah thn 2015 sebab itu first batch yg keluar dari hasil ppsmi. klu bagi depa yg keja la ni guna internet nanti x paham sebab tak belajr ikut ppsmi masa kat sekolah. tak caya tanya mike tyson

Tanpa Nama berkata...

aku la ni kat ofis, tengah surf internet pakai modem.. hahahahahahahahaha najib, hang jangan plak detect modem aku ni, nsnti ksntoi dgn bos..
hahahahahahaha hahahahahaha ahuk! ahuk!

bro din penang.

Tanpa Nama berkata...

saya kat ofis nie kah kah kah

C++ berkata...

Bhai...

Semalam gua dah tulis pasai nie... hahaha... memang sengal ka UMNO/BN nih....

Ingat orang bodoh ker.... Tak perlu pakai modem pun... orang boleh masuk internet pakai selfon jer... hahaha

Tanpa Nama berkata...

"Aktiviti lain yang melanggar tatacara pengguna Internet di pejabat kerajaan termasuk menyedia, memuat naik, memuat turun dan menyimpan gambar, lagu atau teks yang bercorak penentangan yang boleh membawa keadaan huru-hara dan menakutkan pengguna Internet yang lain, katanya."

Mari kita bersangka baik..mungkin tidak boleh melakukan perkara diatas tersebut pada waktu berkerja. Mungkin tak boleh guna broadband modem tu terus ke laptop atau desk top...tak boleh detect kat main server. Tapi apakan yang dimaksudkan penentangan yang boleh membawa huru-hara...demonstrasi kat dalam internet ke..Tak faham betul lah.
Internet kalau digunakan secara betul merupakan pusat sumber yang tidak bertepi..(borderless information resource) tanya aje wak google....
Apa nak jadi ni..sedih betul..we have such shallow minded leaders who cannot use the right words to justify their actions..

Ms Bean

modem aztech berkata...

modem??? hahaha

fredo berkata...

xbole modem nk pakai pe?? kondom??

Tanpa Nama berkata...

Mcm ni ke pemimpin yg sibuk melaung-laungkan One Malaysia?
One shit ada laa...
Cukup-cukup laa nak buli rakyat.
Haram punya najib.

Bukan Penjawat Awam berkata...

Modem? Hahahaha....
Kalau dia guna istilah 'dual homing', wifi atau broadband aku masih boleh terima.
Tapi, guna modem???
Kita kat tahun berapa ni?

Kucing Parsi berkata...

sepatut nya malaysia ke depan bukan ke belakang...

astaga ni lah keja bodoh...

kompeni besar2 macam schlumberger dah pakai internet semenjak 95 lagi dah

bodoh!!!

m.a.s berkata...

hahahahaha...ni lawak paling padat minggu ni. tak sangka smpai tegha ni depa pulun. hahaha..mak aku pn heran awat aku gelak kuat sangat ni..hahaha

kalawangi berkata...

salam uncle TT...

ini betul2 saranan ngok...

ingat server internet kerajaan best sgt ker....kalau bukak facebook, asyik bermasalah jer...hampeh...

kawan2 ingat kita ni menyepi...x tau punca sebenar...

jom kita ramai2 guna sumber2 internet lain...kalau terpaksa, kita pergi ke cc jer...

jidan berkata...

tak guna modem nak guna lobang hidung sape??