Jumaat, 31 Julai 2009

TERBAIK UNTUK KURANGKAN JENAYAH



PAKATAN RAKYAT DESAK KETUA POLIS NEGARA DIPECAT
– harakahdaily

KUALA LUMPUR, 29 Julai (Hrkh) - Pakatan Rakyat semalam sebulat suara mendesak agar Ketua Polis Negara, Musa Hassan tidak dilanjutkan lagi khidmatnya dan perlu digantikan dengan KPN yang lebih berwibawa.

Menurut Ketua Umum KeADILan, Anwar Ibrahim, desakan itu dibuat selepas dalam mesyuarat Pakatan Rakyat yang dihadiri seluruh kepimpinan parti DAP, PAS dan KeADILan menyetujui bahawa Musa Hassan tidak berjaya mengurangkan kadar jenayah di negara ini.

Beliau berkata demikian dalam sidang medianya bersama wartawan di Bilik Jawatankuasa 1, Bangunan Parlimen pada petang semalam.

Turut hadir ialah, Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, Presiden KeADIlan, Dr Wan Azizah Wan Ismail; Penasihat DAP, Lim Kit Siang; Naib-naib Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man, Salahuddin Ayob dan Mahfuz Omar; Naib Presiden KeADILan, Azmin Ali, Dr Lee Boon Chye dan Sivarasa Rasiah; Setiausaha Agung PAS, Kamarudin Jaffar; Ketua Muslimat PAS, Ustazah Nuridah Salleh; Ketua Wanita KeADILan, Zuraida Kamaruddin; Ketua Pemuda PAS, Ustaz Nasrudin Hassan dan ketua AMK, Shamsul Iskandar Mat Akin selain beberapa pimpinan PR lagi.

KAH KAH KAH…

Kah kah kah… WEH WEH MACAM MANA WEH HOOI… kah kah kah..

Kah kah kah….KALAU KETUA POLIS TIDAK DI PERCAYAI LAGI…kah kah kah..

Kah kah kah… MACAM MANA RAKYAT SATU MALAYSIA NAK PERCYA KEPADA POLIS YANG LAIN…. kah kah kah…

Kah kah kah…. KESIAN… KETUA KETUA POLIS YANG LAIN… TAK DAPAT NAIK PANGKAT… kah kah kah…

Kah kah kah… SAMPAI KOTAI NUNGGU…kah kah kah…

Kah kah kah…. BERAPA KALI NAK SAMBUNG KERJA LAAA…kah kah kah...



5 ulasan:

pisau belati berkata...

Dia takut nak berhenti. Dia sudah banyak buat salah. Zalim. Kalau berhenti dia tidak ditakuti oleh orang lain lagi. Orang akan balas dendam. Orang akan pukul dia pulak. Dia tidak boleh hidup tanpa kuasa polis dia. Jangan sesekali maafkan dia!!!

Tanpa Nama berkata...

weii musaNGG.. berenti lar weiii.. x cukup2 mkn duit haram ke..
malu arr kt bapak ko dlu, tetiap petang ajar budak ngaji mukadam kt rtm1 tu..
sampai kt ko,jalal.. jahanammm..
pungggahhh!

Tanpa Nama berkata...

Perlanjutan khidmat seseorang pegawai, khasnya diperinkat tertinggi, adalah satu cara mendapatkan khidmat istimewa daripadanya kerana terhutang budi kepada orang yang menandatangani surat perlantikan itu.

Cara yang wajar ialah hanya pegawai yang terkanan saja boleh menjawat kekosongan itu & sekiranya pesara itu perlu juga disambung perkhidmatan, mereka boleh dilantik untuk membantu pegawai yang dinaikkan pangkat itu.

Itu baru adil .... no one is indispensible .... keh keh keh

Tanpa Nama berkata...

ini la pasal.. silap tan sri bakri jugak dulu.. masa nak lantik dulu pengganti tak pilih yang satu lagi yang dah pencen tuu... sampai merajuk kawan.

camne tak merajuk..dah dia lagi senior dari si musa ni..
ooi tan sri bakri..pasai apa tak lantik orang kanan you yang satu lagi tu.. tau la masa tu you kesunyian..tapi keputusan untuk pengganti sepatutnya diistikharahkan baru dapat pengganti yang betul..

isk isk.. rosak orang melayu..

Tanpa Nama berkata...

Mana si Nasha timbalan presiden weii...???? Nama lain semua ada, nama dia tak dak.

Dia tidok kat rumah ka atau dia berpelok dgn UBN?