Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 4 September 2009

BDERITA GEMPAR !!!!




MALAYSIA NAK SERAH SIME DARBY PADA CHINA


Malaysia offers China stake in Sime Darby - malaysian insider

KUALA LUMPUR, Sept 4 — Malaysia is offering China a stake in its prized jewel — Sime Darby Berhad, the plantation-to-power conglomerate that is one of the world’s largest palm oil companies and also with extensive interests in the Middle Kingdom.

The unprecedented step was taken recently by the Najib administration and signals a move by the government to sell down its holdings in government-linked companies (GLCs) as well as strengthen strategic ties with certain countries by allowing them or their investment arms to hold equity in Malaysian blue-chip GLCs.

The Malaysian Insider has learnt from government sources that Najib Razak discussed the plan to offer up to 10 per cent of Sime Darby Berhad for sale to China at a recent Cabinet meeting.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… BOTO TAK DEN CAKAP…. kah kah kah..

kah kah kah…. ABIH ROTO NEGARO KONO JUAL… kah kah ka…

kah kah kah…. NI DAH DAPAT AMOI LAAA NI…. kah kah kah..

Nota:

kenapa berikan harta negara?
offering - menyerahkan?
what is the because?
cakap ketuanan melayu ? ni macam dah mula
nak hari barua china pulak kah kah kah





28 ulasan:

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

kenapa mahathir tak marah??

mahathir di sebalik ini ka??

ha ha ha

selalu marah je??

ada komisen ka??

takper... kalau jual putrajaya baru mahathir marah

Tok Ketua berkata...

Kah..kah..kah..kah..
Melayu Felda dah kena tipu..
Celaka la keatas engkau wahai Najib Razak, semoga cepat mampos...
Dasar Ketuanan BiNatang...

Woi..Mana Perkasa?
Woi Mana Anak Haram yang nama Ibrahim Ali..?
Woi mana pertubuhan haramjadah yang nama PEKIDA..?
Woi..Mana Menteri yang sibuk cakap pasal Ketuan Melayu...?

Woi Anak Haram punya pemimpin...
Korang sedar ke mabuk...
Taraf korang ni memang tahap bangsat, babi celaka gampang...
dasar Ketuanan Gampang...

Anak haram punya pemimpin Melayu UMNO...Woi..Korang ingat harta negara ni Mak Bapak korang ada syer ke...? Laknat la..UMNO..

Celaka sungguh...
Woi apa lagi..turun demo la...
bawa taik sorang sebungkus...
baling depan pejabat Najib...

Anak Haram kau Pemimpin UMNO...
korang semua memang melayu yang paling celaka....

Mana Anak Raja Gopal...?
Tido ke atau tengah mengangkang...
Tengah jilat cipap ke atau entot..?
Woi tolong bagi tau Anak Raja Gopal..jangan cakap je lebih...
kalau berani pegi la sound pemimpin-pemimpin haram jadah ni..

Woi Anak Raja Gopal...
tunggu apa lancar lagi...
Blah la kau Orang sayong pun dah benci...woi...blah..lah..

Tanpa Nama berkata...

10% dari saham Sime Darby tu bersamaan dengan berapa puluh ribu hektar tanah milik Sime Darby?

Tawaran dari PM seolah-olah menawarkan Negeri Perlis kepada Kerajaan China.

Dah tak terpikir jalan lain nak jana ekonomi ke? Apsal la BODOH sangat PEMIMPIN um-NGOK nie?

-Zackry-

Tanpa Nama berkata...

Apa kebaikan SIME DARBY diserahkan pada China...?

Kenapa ahli UMNO-BN yang bijak pandai diam macam orang bangang sedangkan harta negara akan diserahkan pada orang asing...?

Tanpa Nama berkata...

wooohoo...ini mesti part of the deal masa pi lawat China dulu...

Orang umno tak kan duduk diam saja...pi la buat demo melayu korang...hahahah...

Tanpa Nama berkata...

dah lamo melayu dibungkurkan jang

matgeramgelap berkata...

mana pegi pewaris dan ngo lain yang menyokong ketuanan melayu? mengapa membisu bila kerajaan nak jual aset negara? aku sedih!isk,isk,isk............

Tanpa Nama berkata...

ini lah dia slogan rakyat dikemudiankan poketku diutamakan...piirah 1malaysia konon...

Tanpa Nama berkata...

Kalu benar cerita ini maka pemimpin kita betul-betul banggang! Apa tak banggangnya,asyik kelentong 'ketuanan Melayu' dan dari situ boleh kawal minda Melayu atau rakyat lain dan sebat harta negara. Orang Melayu berfahaman atau disuapkan dengan ketuanan Melayu sudah kena bius, tak nampak pemimpin mereka tak faham apa itu penguasaan kuasa asing terhadap satu kegiatan ekonomi kita.
Come on PR sila protes dan bantah dengan cadangan itu. Tun Musa Hitampun dah jatuh banggang!

Tanpa Nama berkata...

Tahniah najib. You're the best!
Keep on selling ya..
we always support you from backside.

-Peneroka aka hamba abdi.

Sivakumar berkata...

Cuba fikirkan.

Kalau kerajaan terdesak nak jual Sime Darby dan sebagainya, apa tanda, terutamanya dalam suasana ekonomi merudum?

Adakah ini tanda negara dah terdesak untuk wang?

Wang sudah pegi mana, poket kerabat raja, elit politik dan perniagaan, dan mereka-mereka yang bersangkut paut dengan parti pemerintah? Saksi khas telah bersuara tentang penggunaan wang rakyat untuk menyelamatkan syarikat-syarikat milik Mahathir (sila tengok video ini), tapi kenapa takde tindakan di ambil?

Apa jadi dengan berbillion-billion wang Petronas? Mengapa pengerusi Petronas cakap Petronas seperti termaktub dalam undang-undang hanya perlu beritahu perdana menteri saja, tak payah bagitau Parlimen, tempat perwakilan rakyat?

Apa tahap hutang dan rezeb negara?

Berapa banyak wang negara sudah pergi ke luar negara dan sedang beranak-pinak dalam akaun bank peribadi?


Kenapa rakyat tidak menyoal segala-gala ini?

Tanpa Nama berkata...

Aku nak mintak tangkap saja menteri ni dan hukum rotan 1000 kali pasal pandai -pandai jual harta negara.Lagi satu hantar memorandum kepada YDP Agung supaya menghalang jual saham ini.Bila kita nak buat demo supaya semua Malaysia tahu apa ceritanya.

Tanpa Nama berkata...

warghhhh..saya penyokong dan pengundi umngok..saya rela jadi miskin dari tgk najib miskin..baik dia jual sumea malaysia kepada china..lagi bagus..saya mesti pilih..satu2 najibul nk cantas..arini 10%..esok 45% next wek 100%..abis mesia..pru13 kasi keluar ni mangkok semua..dan jwpan yg biase kita dgr pabila umno naik arge minyak jual equity sumea.."diorg jual mesti ade sebab"..hahahahahahahahah..puithhhhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

jual...jual..jual... sebelum BN tumbang dalam masa setahun dua lagi , semua harta negara boleh dijual!!!

hantu punya kerajaan UMNO/BN !!




Dakis.

JimAlifSiin berkata...

bro..gua ingat, bukan NAZAK dapat amoi..
..gua rasa, ROSMOH dapat lengcai la..

Lahanat betul Kerajaan BoNgok ni!!

fredo berkata...

alang nk abes... hapa bole rembat...dia rembat..

Tanpa Nama berkata...

ni semua taktik najib ni..dia igt org bodoh tertipu dgn dia..ni semua persediaan jual bernas..jual sime darby..jual felda..kan dah nak bungkus..2 yg dia rembat semua yang ada...klau boleh jual bik mama skali...tu pun klau ada org nak beli...wakakaka....

najis al juburu berkata...

gerombolan da abes duit sebulan skali ada PRK..stadium pon runtuh..kah kah kah..padan muka..

Tanpa Nama berkata...

terimalah hadiah kemerdekaan..

Tanpa Nama berkata...

kato bonci ngan komunih... ni apo ngan bapak komunih dok wat kawan nih?
apo bangang la anak rajak ni...

Tanpa Nama berkata...

kalau betul cerita ini...
what is the because??
the because is because-because like this:
1.kantung negara dah naik lampu merah;
-hasil petronas tak cukup nak tampung semua belanja pengurusan (nak bayar bonus yg dimintak cuepacs yg dah tawardiri buat roadshow promosi slogan 1malaysia najib, dll - takde pertolongan cuepacs alamat makin hancoq le imej UMNgoq-BoNgoq) + belanja pembangunan (nak buat jamban-1tan dari manik urai ke kota singa, dll - takde projek komisen tak masyoqqq!)
-timbunan duit epf mungkin juga tak cukup utk menampung perbelanjaan, atau mungkin takut2 sikit nak cilok??
-bursa kl mesti dipertahan pada tahap yg dilihat selesa utk pelabur2 luar masih berminat datang menziarah samnbil bawak kantung2 wang dolar, euro & yen; kalau tak cukup duit tak dapat buat sokong utk mengelak bursa dari merudum dan merayakan jualan runtuh!
-china dilihat sebagai satu laluan keluar kerajaan UMNgok-BoNgok pimpinan bini rosmah yg kini makin terasa buah2dadanya kesempitan sesaknafas akibat ditekan dari pelbagai arah oleh amerika & kuncu2nya terutama dari barat; lihatlah pelbagai isu takpuashati yg diketengahkan amerika berpanjangan dari dulu hinggalah ke obama kini (ingat obama dari awal lagi telah menyampaikan secara langsung kpd bini rosmah tentang perkara2 yg tidak digemari amereka ttg pengurusan kerajaan 1malaysia!)

arakian, china lah jalansusur terdekat buat bini rosmah (jepun mungkin sealiran dgn, atau tunduk kepada, amereka - atau jepun sendiri pun mengalami masalah kewangan sendiri & tidak dapat membantu bini rosmah secukupnya)

memujuk towkey2 dari china utk datang menziarah membawa kantung2 wang yg banyak? gula2kanlah dan lobak2kanlah mereka dgn beberapa aset masakranum milik malaysia!

-average joe-

Tanpa Nama berkata...

Dulu dah terjual BERNAS, nasib baik rakyat bising terpaksa beli balik. Kalau tidak mampus kita harga beras melambung. Sekarang nak jual Sime Darby plak. Elok lah tu...nanti harga minyak masak bolih naik...Tak makan goreng pisang lah kita. Kah..kah...kah...

Johan berkata...

kahkahkah gua pon da agak da..masa ckp 'tak jadi' dlu tu,dia postponed kan je..

Bangsa2 lain kat Malaysia dikatakan 'musuh',bagi tanah kat penanam sayur Cina Malaysia depa kata salah,depa kata nanti 'tergadai hak Melayu' kahkahkah tapi jual Felda,jual Bernas,jual Sime Darby kat negara lain ok je...kahkahkah..Petronas tak nak jual ke??

Johnny berkata...

Aku rasa Najib ni geng Freemason/Illuminati la. Sebab tu lah dia mula jual harta negara sikit demi sedikit supaya akhirnya gagasan New World Order (NWO) akan tercapai. Melalui Pengakuan Bersumpah SD yg dibuat seorang pemandu mengatakan bhw PM dan Bininya melakukan Pemujaan dan menggunakan Jin menguatkan lagi Teori ini.

Oleh itu, bersatulah rakyat Malaysia menentang Kejahatan Ini

richdad07 berkata...

Lelong2 harga runtuh coli bik mama diskaun 80%. Sesuai utk buat topeng muka atau topi keledar. Jamin tak pecah dan tahan karat. KAH...KAH..KAH..habis semua kena jual.

KeliwonKontang berkata...

Hoi Lord Murujib ...aku rakyat mesia nie dah lama mintak kat hang nak beli tanah Felda dan Simedarby hang tak penah lulus ...aku ada banyak duit Zimbabwe nie 80 trillion dollar hang jgn main2 dgn aku tau !!!

ha ha ha berkata...

Hoi Tok Ketua...

Depa tu mana baca media alternative..sebab tu depa tak tau..ha ha ha.

Pakida,Pekasa, Pewaris dan Ahli UMNO mana tengok Malaysian Insider..mana baca NST Singapore..

Yang hangpa dok baca Berita Hairan, Utusan Melayau, TV3Suku dan seangkatan dengannya...

Pasai tu depa tak meracau macam TOK ketua..ha ha ha ha..

Tanpa Nama berkata...

byk kan mengucap duhai sahabat2 ku...
inilah masa perjuangan menentang kejahilan perlu dibangunkan....
sumpah seranah anda tidak akan ada ertinya sekiranya anda pon hanya duduk makan minum tido, bangkitlah segera.
kita generasi muda yg bakal menerima akibat perbuatan generasi la ni. aku xsnggup berkawan ngan manusia yg bertopengkan 'malaiat' upanyew makhluk perosak.
bykkan berdoa n solat hajat supaya musibah ini tidak akan melanda negara tercinta ini.
Kalo korg nak tahu, dari sumber2 yg mmg dipercayai syer TM pon dah kena beli dek TEmasik, s'pore multicompany dek kerana KJ.
Pastu,projek Iskandar, Johor belambak org seberang ragut/kaut properties rakyat negara ini/.
erm... kalo betul nak basmi kemiskinan, kompeny2 besar xyahlah nk kaut untung juta2/ lion2... rakyat kaut hutang n defisit.
aku lebih rela dengar TNB cth rugi Juta2 kerana bagi tarif rendah kpd rakyat...
tp rakyat xpula membazirkan nikmat itu.
Tapi aku pun minta dijauhkan daripada kehinaan ini serta perkara yg merosakkan agama n bgsa ku. iyolah,,, mana tahu dek cobaan Tuhan.. diberinyo sejepok duit berjuta2 lemon ,, xnyo golabah den dibueknyo... herm... aku nak sgt akan muncul wira dari kalangan kita generasi muda utk bw perybahan drastik dlm aliran ekonomi negara... TUNGGU!!!!!