Khamis, 24 September 2009

BOSAN ? BUKAN BOSAN - NAK LINGKUPKAN




70 PERATUS BOSAN USAHA CEGAH RASUIAH VVIP TIDAK BERHASIL
– berita hairan

Lebih 70 peratus daripada sekumpulan responden yang disoal selidik berhubung rasuah di negara ini mendakwa sudah hilang kepercayaan terhadap usaha kerajaan membanteras rasuah dan bosan dengan penularan gejala itu.

Presiden Transparency International (TI) Malaysia, Paul Low, berkata antara rungutan utama di Malaysia ialah mengenai kegagalan pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap orang kenamaan dan tokoh politik yang terbabit dalam kes rasuah besar.

"Umum berpendapat perubahan Badan Pencegah Rasuah (BPR) kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak menghasilkan keputusan diharapkan, sebaliknya lebih banyak kepincangan agensi itu didedahkan sejak kebelakangan ini.

"Kes kematian Teoh Beng Hock ketika disoal siasat SPRM menimbulkan pelbagai persoalan berhubung kaedah operasi agensi ini, terutama cara mengendalikan soal siasat serta mengumpul bukti.

"Selain itu, pihak berkuasa di sini juga didakwa pilih kasih ketika mengambil tindakan dan tidak bersikap saksama," katanya pada sidang media mengumumkan Laporan Rasuah Global 2009 TI yang dikeluarkan di sini, semalam.

Laporan yang menjurus kepada isu rasuah dalam sektor swasta membabitkan maklum balas daripada 46 negara itu adalah penilaian awal kepada Barometer Rasuah Global, merangkumi laporan terperinci untuk setiap negara, yang akan diumumkan November ini.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…

woit…TRANSPARENCY INTERNATIONAL INI PUN SALAH…. kah kah kah…

kah kah kah… TAK KAN 70 PERATU SAHAJA…. kah kah kah…

woit…. JANGAN NAK SOROK SOROK… kah kah kah…

kah kah kah… 26.898 JUTA PERATUS WARGA MALAYSIA BUKAN BOSAN .. kah kah kah…

woit… BUKAN BOSAN TAPI DAH MENYAMPAH…. kah kah kah…

woit… BUKAN KAH SATU MALAYSIA ADA 27 JUTA RAKYAT…YANG LEBIH TU NAPA TAK MENYAMPAH… kah kah kah….

kah kah kah… ITU KONTRETOR KELAS F… DAN PENJUAL KONTREK MACAI GEROMBOLAN…kah kah kah…



1 ulasan:

Johan berkata...

TI Malaysia ni ada ke takde pun sama je lah..kata memperjuangkan ketelusan dan anti-rasuah tapi apa langkah2 signifikan dorang ni pernah buat?..setakat keluarkan statistik2 dan indeks dan keluarkan kenyataan2 buat ape..ape dah jadi dengan inisiatif Crinis-Malaysia dorang ni??