Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 24 September 2009

JANGAN BAWA ISU KOREK TAHI HIDUNG




MENTERI AKAN DISOAL SIASAT BERHUBUNG PENYIARAN KERTAS KABIMNE PKFZ – MUSA HASSAN
- mstar

Musa Hassan berkata Menteri Kabinet adalah antara individu yang akan dipanggil bagi memberi keterangan berhubung kes penyiaran dan penyebaran Kertas Kabinet mengenai isu Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) di sebuah laman web baru-baru ini.

Bagimanapun, beliau enggan mendedahkan siapa atau berapa menteri yang akan disoal untuk mengenalpasti pihak yang bertanggungjawab mendedahkan dokumen sulit itu yang membabitkan Akta Rahsia Rasmi (OSA).

"Polis akan memanggil mereka yang dipercayai terlibat termasuklah menteri," katanya kepada pemberita selepas selesai melawat Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya di sini hari ini.

nota:
ini cukup pelik.

satu malaysia bukan nak tahu
siapa bocorkan surat ini.

satu malaysia nak tahu ialah macam mana
duit rakyat hilang 12 bilion ringgit.

jangan alih alih kan isu.

isu nya ialah duit rakyat satu malaysia hilang.

macam mana duit di songlap?

siapa dapat duit ini?

siapa bertanggung jawab?

kepala bana apa nak tahu macam mana surat ini sampai
ke laman malaysia2day. patutnya laman malaysia2day
dapat hadiah kerana membuat kerja baik.

jangan alihkan pandangan rakyat satu malaysia kepada isu yang
tak seneneh arah. jangan timbulkan soalan soalan yang
palat malat. tumpukan kepada isu induk:

bila penyamun 12 bilion duit rakyat ini akan
dibawa ke mahkamah?

bukan isu korek tahi hidung atau tak korek tahi hidung waktu puasa.


isunya kenapa menteri kabinet luluskan rompakan ini ?



19 ulasan:

Nabil Fizri berkata...

serius jer si musa hasan ni.
lpas ramadhan,
korek idung segan2 lagi..

Suraya berkata...

This is the reason why I dont like my hubby to join politics. They're useless. Making money to spent mani.

Good TT. Go on and naked them!

Tanpa Nama berkata...

Bro...ko dah mcm serius akhir2 nie? Nape bro...dah takder kah..kah...mcm tak meriahla bro...bab nota kaki tu aku setuju ko buat...tu pencerahan bg aku lps aku ketawa berdekah2...

Sukj berkata...

SIASAT....LEPAS....SIASAT.....LEPAS...SIASAT....LEPAS...SIASAT...LEPAS

kah kah kah kah kah kah..kah kah kah kah...kah kah kah

TUKANG SIASAT....CICIT SETAN...kah kah kah kah kah.kah kah

TUKANG DAKWA...CUCU SETAN...kah kah kah kah kah..kah kah kah kah

TUKANG HUKUM...CICIT IBLIS...kah kah kah kah kah...kah kah kah kah

TUKANG LEPAS...BAPA SETAN...kah kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

FINALLY SETAN...MELAYU NGANGA

kah kah kah kah kah kah..kah kah kah kah kah kah...53 TAHUN MELAYU NGANGA...kah kah kah kah kah..kah kah kah

matstimketum berkata...

dalam body language bila bercakap dan korek tahi hidung menunjukan yang bercakap itu cuba mengaleh pendengar dari isu sebenar dan dalam hatinya berfikir bahawa pendengar adalah bodoh jika mempercayai cakapnya, entak betul entah tidak!

CUPING MERAH berkata...

aahh semua lakonan semata-mata

last-last hampeeehh...

Malaysian berkata...

Nasihat YB Nik Aziz Dalam Video 15Malaysia Untuk Semua Rakyat Malaysia

YB Nik Aziz, The Tree!!!
Click Here To Watch


Sebagai warga bukab Islam, saya juga kagum dengan sikap rendah diri dan nasihat yang diberikan oleh YB, video ini patut ditonton oelh semua sama ada penyokong Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional

kebun200 berkata...

kah kah kah ..wayang la lepaih raya..biasala tlg sebar salah ..yg songlap duit tu org besar2 mana boleh salah..ada link ..sana sini boleh kawtim..
takkan tak tau lagi msia ni camana undang2 dia..org2 susah saja yg kena ..org kaya dilindungi ..
kalau org besar2 kena pun ..buat wayang saja..tahan pastu tgk2 takdak kes...semua lepas..
time rampok duit ni depa belajar dari penyamun tarbus..alibaba 40 penyamun ...rompak..12 bil la..makan tak habih tu

MIBU BULAN. berkata...

macam cerita "3 ABDUL" Penyamun tipu penyangak....dah kena dah.....Andainya siasat tak telus, yang putarbelit faktalah yang sebenarnya penyamun wang rakyat....

alba berkata...

Sama la macam kes minah monggol kena letup.. Apa motif kena letup tak dihebahkan.. yang nak dikorek benda-benda lain.. Hampeh

Tanpa Nama berkata...

aku pelik lah naper ada golongan cerdik pandai yg kononnya profesional xleh nilai kes ni.. punyer lah bangsat kaum2 umngok ni.. x habis2 nk menyamun jer..
selagi kepala penyamun si mamak madey tak mampus selagi tu ler duit rakyat akan terus dirembat..
jahanammmm..

Tanpa Nama berkata...

Bila ada kebocoran rahsia macam-macam akta akan disebut dan digunakan untuk menangkap orang yang membocorkannya.

Nampaknya akta seperti "OSA" diwujudkan hanyalah untuk menutup salah laku pemimpin kerajaan.

Inilah hebatnya kerajaan Barisan Nasional persiapkan berbagai akta sebagai melindungi diri mereka dari dilihat sebagai lanun "sediakan payung sebelum hujang..."

bungacahaya berkata...

Lepas raya diorg lupa la plak....

Dah mintak mahap ngan dapat duit raya 3000 juta huhuhuhuh...

bagi kat aku 500 hengget bayar 2x plak tu....sian kannn... kat aku!

Johan berkata...

Jangan harap lah mereka ni nak dedahkan hal sebenar..

p.s Musa Hassan da flip-flop,sekarang dia nafikan dia cakap menteri akan disiast

abu muaz berkata...

nak berbudilah tu........
nak mengampulah tu.......


Betul,betul,betul lain yg buat hal lain org yg dicari.

Confidentialist berkata...

Jangan risau bro, rakyat bukan bodoh.

Gerombolan boleh terus bersandiwara, tapi diorang tahu takde sorang pun rakyat yang termakan lakonan diorang.

Rakyat akan terus mempersoalkan kenapa penambahan bajet PKFZ diluluskan oleh jemaah menteri.

Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya pasti jatuh tersembam ke tanah jua.

Tapi kita nak pastikan geng gerombolan ini jatuh tersembam ke lantai penjara!

digger berkata...

musa hassan pun sama kepukimakannya...nak buat camne...

Tanpa Nama berkata...

haa amek kau menteri.menjawab kau dengan tukar tiub..bkn calang2 orang raja petra ngan tukar tiub ni..memang respek la aku..org pas tak reti nak dedah2 rahsia kerajaan ni..bagus2..demi keadilan..
woi menteri..sibukkk je masuk kementerian pastu wat blagak plak..ingat bagus sgt ke..kau tunggula kau dah jatuh, kau dgn org2 kau smua kuar.aku gelakkan kau lepas tu..

Tanpa Nama berkata...

biasalah nak buat mcm mana ..mereka sgt berkuasa.... apa nak heran...malaysia boleh.. satu malaysia... tawakal je lah...