Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 18 September 2009

SATU LAGI FATWA AL –MALIKUL




CONTOHI KUMPULAN MTD BAGI TOL PERCUMA : MUHYIDDIN
- melayau

Syarikat konsesi lebuh raya perlu mengikuti langkah Kumpulan MTD untuk memberi tol percuma kepada pengguna lebuh raya kerana ini akan membantu mengurangkan beban pengguna dan melancarkan perjalanan, kata Muhyiddin Yassin. “Terserah kepada syarikat konsesi, mereka boleh ikut langkah MTD...belum terlewat lagi. Saya tidak tahu mungkin mereka sedang bincang agaknya.

“Kalau lain-lain syarikat konsesi yang ada di negara kita mengambil langkah yang sama, tentu bukan sahaja dapat kurangkan belanja tetapi kita semua akan dapat sampai ke destinasi dengan selamat dan tidak terperangkap dalam kesesakan yang biasanya mengambil masa yang lama,” katanya.

nota:
kalau semua lebuh raya bertol ini dimiliki oleh kerajaan
bukan sahaja boleh percuma pada hari raya
malah ianya boleh turun harga sepanjang tahun.
kenapa tidak dimilik negara semua lebuh raya.
jadikan harta negara. harta negara - kalau untung duit masuk
ke dalam dana negara bukan ke dalam poket tuan pemilik saham.

perniagaan swasta jika dia rugi dia bagi pada kerajaan – orang ramai –
masa untung pemilik saham kaya raya. hentikan kerja bodoh ini
milik negarakan punca punca ekonomi.




5 ulasan:

Keliwontron berkata...

Betoi betoi tu.....bila paw tak ingat rakyat cakap mmg kami berhak dapat gaji sampai 500000 sebulan sebab professional macam cibai ...bila rugi dak sekor pun malaun perembat nie yg nak bertanggungjawab banyak bagi alasan macam siot ...mmg dasar UMNO lahanat

Haji Kepala Lembu berkata...

hantar balik al malikul ni balik Makassar

Johan berkata...

mcm biasa la masa2 mcm ni gula2 ditaburkan..

tajudin berkata...

Bro TT, setuju dengan ulasan nota tu...

Tok Uban berkata...

Hai...tak kan kau tak tahu sham...tempoh nak naikkan harga tol dah nak sampailah tu...faham-faham ajela....