Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 2 Oktober 2009

KANTOI BINTI MANTOI




UNDI POS TIDAK TELUS – PAS ADA BUKTI
– harakah daily

Abdul Hadi Awang mendakwa PAS mempunyai bukti bahawa berlaku ketidaktelusan dalam undi pos.

Katanya, undi pos masih lagi tidak telus kerana masih terdapat dakwaan pengundi-pengundi pos yang tidak mengundi tetapi kertas undi mereka telah diundi orang lain.

"Cuma kita masih lagi mepersoalkan undi pos, kerana undi pos tidak telus, masih lagi terdapat 'igauan-igauan' yang menyatakan bahawa di sana terdapat pengundi-pengundi yang tidak mengundi tapi kertas mereka diundi, ini (dakwaan yang) masyhur dalam undi pos, ini yang kita bimbang,"katanya.

Katanya, PAS mempunyai bukti dan ada individu yang sanggup memberikan keterangan terhadap perkara di atas.

Beliau juga berkata tidak ada kerahsiaan dalam undi pos di mana dengan kaedah yang ada sekarang, boleh diketahui siapa yang membuang undi berkenaan.

"Kita telah membuat bantahan kepada SPR, sehingga kini meraka tak mampu, contohnya kerahsiaan undi pos tidak ada sebenarnya.

"Kerana diberi dua kertas (dalam proses undi pos) satu kertas undi, satu kertas saksi, yang mengesahkan dia mengundi, kemudian kertas ini dimasukkan ke dalam dua sampul berlainan dan dimasukkan kedalam (sebuah) sampul besar.

"Apabila buka dua sampul ini, dia (pihak berkenaan) tahulah orang (pengundi pos) undi apa, di situ ada unsur ugutan berlaku,"jelasnya kepada media yang dipetik oleh Buletin Online selepas mengunjungi mangsa ribut di sekitar Kampung Pengkalan Berangan, di sini, kelmarin.

Namun demikian beliau berharap agar para pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang, Negeri Sembilan membuat pemilihan tepat bagi memilih wakil rakyat terbaik untuk mereka.

KAH KAH KAH…KAH KAH KAH

kah kah kah…. KANTOI MANTOI…. kah kah kah

nota:

semua negara yang mengadakan piliharaya ada
memiliki sistem undi pos. bukan malaysia sahaja.

undi pos diadakan apabila pilihanraya dijalankan ada
warga negara sedang berada di luar negara kerana
bekerja atau bercuti. undi pos ini di jalankan untuk mereka.
ini untuk memastikan hak mereka tidak dinafikan.

pengundian di jalan di pejabat kedutaan.

itu pasal sebulan dahulu ramai minah dan balak indon
beratur di jalan ampang. mereka mengundi lebih awal.
amalan ini yang wajib disokong kerana tiap warga negara
tidak hilang hak memilih.

di malaysia undi pos adalah penipuan untuk gerombolan.
undi pos digunakan sebagai along untuk gerombolan dapat undi
terlungguk.

kepala bana apa nak pos pos. kem di batu empat
pilihanraya di batu empat. turun sahajalah mengundi.
pengundian berjalan depan rumah.nak pos apa?

undi pos ini adalah projek tipu orang melayu.

tak percaya?

sila tanya saudara mara yang pernah jadi sojar. tanya adakah mereka
pernah lihat kertas undi? tanya mereka siapa yang mengundikan untuk mereka?
kerana itu hampir semua bekas bekas askar menyokong pakatan
selepas berhenti dan bersara. mereka marah dan kemarok kah kah kah.

cukuplah jangan lah tipu oranag melayu. cukuplah janganlah
bodohkan orang melayu. ramai melayu bodoh melopong tengok
klcc kah kah kah.




9 ulasan:

Sukj berkata...

MASYALLAH...KENAPA BARU SEKARANG NAK PERTIKAI KETELUSAN UNDI POS TU..

BARU SEKARANG KA BARU SEDAR UNDI POS TU TAK TELUS

TAHUN 1986, AMBO DAH LEFTENAN...AMBO BUKAN PREBET LAPOK

AMBO MEMANG NAMPAK 'SETAN' YANG MENGUNDI KERTAS UNDI POS TU...kah kah kah kah kah kah

BUKAN SETAN KECIL...TAPI...SETAN BESAR...kah kah kah kah kah

LEPAS DIPANGKAH...KERTAS ITU DISERAH PADA 'SPR'

SPR TU IALAH 'SETAN PILIHAN RAYA'...kah kah kah kah kah kah

LIGKUP...Oii...LINGKUP...kah kah kah kah kah

'1MALAYSIA LINGKUP'..JIKA CUCU CICIT SETAN TERUS MEMERINTAH NEGARA INI...

TAK PERCAYA LAGI KA KAT AMBO NIH...AMBO BUKAN PREBET WEH...kah kah kah kah kah

lizay_73 berkata...

Inkues Teoh: DNA misteri milik lelaki yang telah meninggal dunia
he.he..eh ni kira citer hantu jugak nih... seram

Tanpa Nama berkata...

betul bebenor le kata abd. sukj. saya dalam sojar tak le besor pangkat..sampai pencen tak pernah tengok kertas undi. dah pencen la ni saya geram je nak pangkah bebeno lambang BUKAN DACING...

Tanpa Nama berkata...

sukj... orang dah lama pertikai undi pos lah... dah berzaman-zaman dah... tapi tak penah dilayan....

Johan berkata...

woit mana pergi dakwat kekal?..mana pergi stok2 dakwat kekal yang dibeli tahun lepas tapi last2 minit 'tak jadi' pakai tu?

Tanpa Nama berkata...

hehehe...sojar tak ada pilihan... mana tak nyer pilihan yang ada dlm undi pos tu dacing lawan dacing ..hehehe... dah la x dpt "rebet" mcm pengundi hantu..hehehe last-last dpt "Prebet" yg dpt mojar-mojar je.. dpt "perembat"..

p/s:agak-agak DNA misteri yg didakwa dlm Inkues Teoh tu pi pengundi tak nanti ... kah kah kah kah

-SickSense-

pencelah berkata...

kalau spr leh tipu undi pos, lebih baik depa tipu jumlah undi. lebih efisien. buat ape nak tlng pangkahkan orng punya lepas tu nak kira sndri? cuba piker logiknya di situ.

AmenoBodo berkata...

kepala bana apa nak pos pos. kem di batu empat
pilihanraya di batu empat!! - yang ni best giler kah kah kah

Ah Leong berkata...

Patutnya PAS takyah bertanding. Boikot je PRK ni. Kalo monangpun bukan buleh buat apo. Isa tu banyak duit. PAS susah nak monang sbb PAS parti Islam. Pengundi UMNO tak suko Islam sbb tak dapek nk tikam ekor, minum arak, main judi, main pompuan nnt.

KAH KAH KAH KAH KAH