Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 Oktober 2009

MARI KITA BERKENAL- KENALAN



INI PAKAR FORENSIK




INI ARWAH TEOH BENG HOCK


INI ARWAH DAVID CARRADINE



SIAPA PEREMPUAN INI

Dr. Khunying Pornthip Rojanasunand M.D. ialah seorang pakar forensik dan bertugas sebagai Director of Central Institute of Forensic Science Thailand. Beliau adalah pakar forensik yang ulung bukan sahaja di Thailand malah bertaraf antarabangsa.

Dr. Khunying adalah orang yang bertanggungjawan memperkenalkan DNA sebagai bahan bukti untuk diguna pakai di Mahkamah Thailand.

Pada tahun 2004 – setelah berlakunya – tsunami – Dr. Khunying telah menjalankan kajian forensik untuk mengenali mayat-mayat yang telah hancur.

Pada tahun 2005 National Geography telah membuat satu rakaman dokumentri tentang tugas beliau di wilayah Phang Nga ketika membuat kajian forensik untuk mengenali mayat mangsa tsunami.

Paling akhir ialah kajian beliau terhadap kematian pelakon Hollywood David Carradine yang ditemui mati didalam bilik hotel di Bangkok. Dunia telah gempar dengan berita ini matinya pelakon kungfu yang tersohor ini. Pelbagai andaian telah dibuat. Dibunuh oleh samseng. Dibunuh kerana dadah. Dibunuh kerana tersilap orang.

Keluarga David Carradine telah membawa pakar mereka sendiri untuk membuat sissatan.

Dr. Khunying telah dijemput untuk membuat siasatan forensik. Beliau mendapati David mati kerana autoerotic asphyxiation yang menyebabkan autoerotic yang fatal dan bukan dibunuh.

Pendapat Dr Khunying ini telah diterima dengan baik oleh keluraga David walau pun pada awalnya mereka mensyaki ada 'kerja jahat' terhadap David.

Dr Khunying telah di jemput oleh kerajaan Pakatan Rakyat Selangor untuk membuat kajian forensik terhadap kematian Teoh Beng Hock.

Hasil dari kajian forensik Dr Khunying telah membuat kesimpulan bahawa 80% dari tanda-tanda yang ditemui menunjukkan Teoh Beng Hock telah dibunuh.




25 ulasan:

Sukj berkata...

kah kah kah kah...JANGAN PERCAYA ITU KURAFAT...kah kah kah kah

BIAR JADI KEPARAT TAK PA...kah kah kah kah

BIAR JADI PENIPU DAN PELINGKUP TAK PA...kah kah kah kah

KALAU TAK TIPU...TAK BOLEH TELAN !!!

Jebat Musibat berkata...

pakar dari UBN saja diikitiraf.
korang bawak la pakar forensik no 1 paling power kat dunia nih, semuanya akan UBN kata salah. Diorang je yang betul. Dasar keturunan umnobn mmg camtuh.

Kalau lah Horatio Cane dari CSI miami buat cerita siasatan nih best gak nih.

hahaha!..

Forensik Malaysia?
kita dah tau ape jawapannya bukan?

jawapannya.. takkan ada jawapan sampai sudah!.

Sepukal berkata...

tekong servis kuda ni..terberak la 1malaysia haha

Tok Ketua berkata...

Kah..kah..kah..kah
Kurafat..kah..kah..kah...
Mat Said MACC kena suruh Pakar Forensik tu sumpah kat masjid...

kah..kah..kah...
Panggil Tok MUfti Harussana sini...
jadi saksi..kah..kah..kah..

Lepas tu panggil Tok Sami Lim Kit Siang juga jadi saksi...kah..kah..

Najib jadi tok imam..kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

SALAM...

INI BERITA KURANG BAIK UNTUK GEROMBOLAN...!! ini kes kata dr. thailand tidak ikut prosedur...haahhahhahah...

NANTI AKAN ADA PAKAR FORENSIK DARI GEROMBOLAN...ihihhhihhhi

Johan berkata...

Dr Porntip ni pernah buktikan pembunuhan dilakukan oleh polis Thailand masa kempen anti dadah oleh kerajaan Thaksin..

Tanpa Nama berkata...

aku pernah ikut dokumentari dr. porn ni.... dia yang memperjuangkan di thailand supaya forensik dan polis tidak dicampurkan iaitu sepatutnya dua agensi yang berlainan. apabila forensik di bawah satu bumbung dengan polis, akan timbul hasil siasatan yang 'bias'.

Tanpa Nama berkata...

dalam perhimpunan agung Pemimpin depa kata 'kita sedar kita insaf so maafkanlah umno sokonglah kami....'kalau betul insaf tangkap ler malaun2 tu semua.takat ckp je sapa pun boleh...ingat org bodoh lae...eee...sudahlah

Tanpa Nama berkata...

anom 16:13,

sepatutnya begitulah...
kat 1malaysia aje semua dok bawah menteri...menteri dok bawah ketiak pm1 ngan bini dia sekali...bila nak telus bro?...apa taknya banyak sangat seleweng sana seleweng sini...aduh sadis betul negara ku

i'm no king

susaucts berkata...

Jawapan "Correct, Correct, Correct" mana? Xkan nak tggu Linggam jadi cam Eric Chia, baru nak amik tindakan.. Itu Tengku palsu pun naik pangkat dalam UMNO.. Poodahhh!

Tanpa Nama berkata...

Macam kes saman Anwar terhadap Mamak Kutty yang ditolak kerana peguam menggunakan Bahasa Inggeris .. begitu le juga nanti jadinya laporan siasatan pakar forensik dari Negara Thai ni sebab laporannya bukan dalam bahasa Malaysia....gitu ler agak2 nyer..Wallahualam

Tanpa Nama berkata...

Kalau ikut teori Kutty ..dia sengaja menerjunkan dirinya!!! Kahkahkah..oleh itu pesanan penaja utk warga 1 Malaysia..sediakan payung sebelum terjun!!!

LembuKenyang berkata...

Wuiyo, pakar forensic UBN hasil dari Universiti Tersohor Tempatan. Jika dia lulusan UUM, lagil-lagilah hebatnya. Syahidan Kasim, PhD UMM. Memang dia hebat bermain silap mata. Otak gerombolan hatta sama taraf macam kambing pun, dia tetap hebat.

Itu Khunying lulusan mana? Oxford? (Ooh!) Harvard? Princeton? Cambridge? Itu semua universiti tak boleh pakai.

Kita mesti mengiktiraf produk universiti kita sendiri. Jika tidak, siapa nak iktiraf universiti kita?

Tanpa Nama berkata...

ANWAR......AWAS!!!!!!!! dr pornthip ada cakap anus tbh ada kesan 'kemasukan' benda... tapi dia tak cakap benda apa, lancau ke bukan tak cakap pun. nanti ada la pecacai gerombolan kata ada tengok tbh jumpa dengan dsai sebelum tbh dijumpai mati beberapa hari yang lalu. skrip dah siap cuma nak cari pelakon yang sesuai ajer. jamgan nanti pendakwa cakap tbh diliwat oleh teman wanitanya udah la.... tapi pada gerombolan itu boleh jadi, maklumla dalam gerombolan semuanya gila.

Johan berkata...

pesanan kpd sape2 yg gian pah chu ching/takde awek,jangan cuba autoeroticism..bahaya nanti mati macam David Carradine..kahkahkah

sham berkata...

Dr. Khunying Pornthip Rojanasunand M.D. telah suap akhbar2 gerombolan dengan tiub motosilkal...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Itulah malaysia .. 1malaysia ditipu ... macam dato seri zamberi kadiaq dalam HUJAH semalam jugak la... kesian dr Agus.. lain ditanya lain yg dijawab... Agus yang 'pakar' dalam politik pun kena 'main' dengan dato zambry .. apatah lagi rakyat marhaen kat luar macam kita semua ... hampa nak percaya lagi ka kat UBN nie.. terutama UMNO ... aku naik meluat ... sembang juta2 .. duit mana ada... mai kekah duit kita la.. tak percaya .. nanti akan ada la kenaikan bil, segala bil la.. bil indahwater.. bil api air.. cukai itu ini .. tak percaya tengok la esok ... Bajet 2010. Rokok naik, Arak naik ,,,, kroni amik untung .. tanya mukhriz... kan dah ada saham ....

BrightEyes berkata...

Wah, Minah Punk lebih cekap daripada Loktor dan Profesor di Pusat Forensik, hospital, dan makmal?

Awas! Kerajaan akan lancar satu lagi kempen anti-budaya Punk & underground.

Tukang Karutkhabar masuk serta dengan rencana & komentar dari budayawan, cendekiawan, dan I-dunno-wan... semua kutuk punk.

Siapa punyai rambut punk warna-warni akan ditangkap!
Siapa pakai Doc Marten akan ditangkap!
Siapa dengar band-band punk & underground akan kena tangkap!
Lori Rela menunggu kat AmPunk & BB!
Mat/Minah hipster pun kena tangkap dengar Sex Pistols kat iPod... hahaha

Hantar semua kem Rakan Muda II. Bangunan kem & program semua disusun kroni kerajaan. Ni memang fulus besar... hahaha.

Sudin berkata...

Umno/Bn parti pukimak hanya mengikhtiraf pakar yang lulus ujian dari 'Gua Hantu'ala-ala 'Si Buta Dari Gua Hantu'.

Lulusan dari 'Gua Hantu'akan diberi ijazah/diploma dan di gelar 'BOMOH'.

Bomoh ini kebanyakkannya bekerja sebagai sekuriti guard..........

Kah,kah,kah........malaysia maju menuju wawasan 2020......yang sinonim dengan wawasan ngancuk mak dan ngancuk wak Najib.......

Forensik ka,DNA ka....beruk-beruk Umno/Bn pukimak tak ikhtiraf.....
kah,kah,kah....hanya bomoh yang boleh di percayai...!!!!!..ada faham ?
kah,kah,kah......

Bomoh,bomoh,bomoh.

DUMB DUMBER berkata...

patut nampak dlm berita ingat siapa sbb rambut dia macm punk n kaler2...syabas kerna dptkn pakar sebab ini first time saya dgr pakar thailand...

PENYESAT Siasat berkata...

SPRM siasat orang BN Umngok berbelas orang....TAPI tak ada yang MATI jatuh bangunan...tiba2 siasat SATU orang PR..itu pun....MATI pulak jatuh bangunan...agaknya SPRM buat soal siasat di tepi TINGKAP ye...kesian tak ada pejabat....sampai pukul 2.00 pagi...rajin betul...TAPI rajin BODOH namanya...Mahated kata..cuti lebih penting dari kerja...bodoh SPRM tak dengar kata Mahated..kuh...kuh..kuh..

Tanpa Nama berkata...

Tahukah anda yg 'Khunying' adalah nama gelaran yg diberikan oleh Raja Thailand? Sama seperti 'Datuk/Dato' yg diberikan oleh raja negara ini.

Dia sepatutnya dipanggil sebagai 'Pornthip' sahaja.


*Cuma nak berkongsi ilmu sesama kita...

ghostWRITER berkata...

DAP bunuh TBH..mampusla DAP pasni... takut rahsia bocor, TBH kena jadi mangsa..hahah!!

Tanpa Nama berkata...

biasa la kan malaysia ni semua polis bertuhan bn.bn penentu masa depan diaorang.x de bn x de gaji x de duit rasuah..

LembuKenyang berkata...

Aku raser itu Khunying leh bitau. "80% Teoh disihir oleh seorang makcik dari Vietnam dalam kes ni. Dan Makcik itu telahpun meninggal minggu lepas kerana taufan Durian." Jadi 20% membunuh diri adalah lebih tepat kerana Teoh terasa seperti terawang2, hangover dan terus membunuh diri dengan penuh rasa gembira.