Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 17 November 2009

SATU LAGI HARTA RAKYAT DI JUAL



MALAON INI YANG JUAL HARTA RAKYAT




JBA PAHANG DIKORPORATKAN TAHUN DEPAN -melayau

Dewan Undangan Negeri Pahang hari ini diberitahu bahawa kerajaan Pahang bersetuju untuk mengkorporatkan Jabatan Bekalan Air (JBA) Pahang namun masih ada beberapa perkara belum dimuktamadkan.

Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kemudahan Asas dan Pengangkutan Mohd Soffi Abdul Razak berkata terdapat beberapa terma perjanjian pengkorporatan yang masih perlu dirundingkan dengan Kerajaan Persekutuan.

"Rundingan mengenai terma-terma perjanjian pengkorporatan tersebut meliputi perkara-perkara seperti pengurusan dan pengendalian kewangan Pengurusan Air Pahang Berhad (PAIP), iaitu JBA yang dikorporatkan.

"Di samping itu juga terdapat beberapa tuntutan kerajaan Pahang kepada Kerajaan Persekutuan mengenai geran tadahan air yang masih perlu dibincangkan bersama,” katanya ketika menjawab soalan DPang Tsu Ming (BN-Semambu) mengenai perkembangan terkini pengkorporatan air di Pahang pada persidangan Dewan Undangan Negeri Pahang.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… HABIS… JUAL APA BOLEH JUAL… kah kah kah..

kah kah kah…. REMBAT APA BOLEH REMBAT… kah kah kah..

nota:
apa dia ertinya pengkorporatan?
ini bermakna harta yang dimiliki oleh raykat
akan dijual pada kroni. sebelum dikoporatkan
air ini milik semua rakyat pahang. untung sama untung
rugi sama rugi. kalau untung masuk ke dalam dana negara.
meniaga air tak mungkin rugi.

kerajaan selangor ambil kembali air. boleh beri percuma
pada rakyat selangor. negeri sembilan ramai apabila air
dijula ramai hilang kerja dan harga air naik.


50 atau 60 tahun dahulu semua perbelanjaan membuat empangan, paip,
lalun air semuannya menggunakan duit kerajaan. dengan sekelip mata
harta rakyat menjadi milik kapitalis.

cuba siasat rapi rapi – mesti ramai yb dan mb yang memiliki saham.
mereka bnerkenduri kendara muntah kedarah harta rakyat.
inilah kerjanya gerombolan. menjualkan harta rakyat kepada
kaum kapitalis. apabila jual air untung semua masuk poket pemilik
saham.


orang melayu tak sedar sedar mereka ditipu dan dibodohkan.





7 ulasan:

نيك حافيظول berkata...

oo patutla masa aku dok pahang dulu air selalu tak ada

rupanya eee kerana ketidakcekapan JBA melaksanakan kerja dijadikan punca gerombolan eee mengkorporatkan...

eee orang pahang ramai ramai perlu sedar.. eee orang pahang harus buat resolusi melalui dasar menentang gerombolan kah kah kah kah

Sudin berkata...

Pekerja JBA Pahang mesti lawan sampai mati......jangan biarkan hidup anda menyesal tak sudah.
Jadikan pengswastaan Telekom sebagai pengajaran......
Percayalah anda dan kelurga akan merana hasil pengswastaan ini....!!!

Semangat Bahaman mesti hidup terus....bangun melawan....!!!!
Jangan percaya apa jua janji yang di tabur.
Tidak boleh di swastakan itu saja.....!!!!
Cakap-cakap pemimpin kesatuan pekerja hanya pemanis mulut...ingat..!!!Mereka inilah barua gerombolan lanun Umno/Bn..!

Benteng terahkir hanya ada pada kakitangan JBA....itu pasal jangan mengundi dan beri kuasa pada gerombolan ini...!!!
Apa sudah jadi....???
Mereka tak akan peduli sebab kuasa ada di tangan mereka.
Inilah akibat kebodohan sendiri memberi kuasa pada lanun dan perompak Umno/Bn.

Sukj berkata...

JANGAN MINUM...TELAN...TELAN

SAMBIL MENIARAP PUN BOLEH TELAN...kah kah kah kah

wakmeli berkata...

bro...silap berita tu...bukan dikorporatkan..tapi..dikeparatkan oleh pengkhianat2 rakyat....persetongkolan dgn kompeni2 yg akan mmbuat untung dgn hasil keringat rakyat...nape gomen negeri tak nak jalankan sendiri...

LembuKenyang berkata...

...uk!uk!ak!ak!...woit isham...hang ni mengaji tak abih ka?...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...juta-juta tu kecil saja nilainya, tak macam ribu2...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...kalo taja ribu2...ini salah dan perlu diperiksa, diinvestigate, discrutinise, dibunuh jika perlu...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...sbb nilai ribu2 ini akan merosakkan ramai orang akan nilai rasuahnya...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...juta2 tak memberikan manfaat rompakan itu kepada orang ramai...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...juta2 cuma hanya sekor dua munkee jer yang mentekedarah...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...ingat dan jangan lupa...kene apply konsep pukimak dan trus saja happy ending...uk!uk!ak!ak!...

biarwak berkata...

Kalau lepas 'diSwastakan' nnti barua boleh dpt Bonus,Mahu kemajuan kena guna 'diSwastakan'. Muak dengar ayat otak duit2 ni mcmlah rakyat@KERAjaan nak bankrupt sgt.

pekanpahang berkata...

Tengok siapa yg dapat JBA tu,mungkin geng Rajagopal.Hutan dah gondol,bijih dah tak ada,tanah bukit dah habis,air je yg tinggal.Apa lagi yg boleh di jual,jual lah semua.