Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 31 Mei 2010

MAT MONGOL SEDANG GELABAH




AIR SIRAP MERAH PUN AKAN DI TOLAK SELAGI KES ALTANTUYA TAK SELESAI




BUKU MERAH MBE TIDAK SESUAI – melayau

IBuku merah Model Baru Ekonomi (MBE) yang disediakan oleh pakar-pakar dari Majlis Penasihat Ekonomi Negara (Mapen) sebelum ini tidak boleh digunapakai kerana ia mengetepikan agenda Melayu, kata Presiden Gagasan Melayu Perak (GMP), Mohd. Hilmi Ismail.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Pemandu Majlis Perundingan Melayu (MPM) berkata, buku merah itu mengkhianati orang Melayu kerana hanya dua kali menyebut perkataan bumiputera di dalamnya.

‘‘Ia jelas menunjukkan tiada ayat atau kenyataan yang menunjukkan agenda Melayu diambil kira, sedangkan hak-hak istimewa orang Melayu telah dijamin dalam Perlembagaan dan oleh itu, ia menyalahi Perlembagaan.

‘‘Sehubungan itu, Kongres Ekonomi Bumiputera anjuran MPM semalam menolak bulat-bulat buku merah itu dan kita menggantikannya dengan 31 resolusi yang kita sampaikan kepada Najib Razak,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

KAH KAH KAH..

kah kah kah…. MODEL SUDAH KENA TOLAK…. kah kah kah..

kah kah kah… PADAN MUKA…. kah kah kah…

kah kah kah…. ORANG RAMAI SUDAH CAKAP… JANGAN PAKAI MODEL MONGOLIA…kah kah kah..

kah kah kah... PAKAILAH MODEL DARI REMBAU... kah kah kah..

kah kah kah... GOMOK PUN GOMOKA LAAAA...kah kah kah..

kah kah kah… BARU SAEKOR KATAK BERSUARA…. MAT MONGOL SUDAH GELABAH… kah kah kah…

kah kah kah…INI BELUM LAGI HAPUS SUBSIDI… kah kah kah..

kah kah kah… INI BELUM LAGI MINYAK NAIK HARGA …. kah kah kah..

kah kah kah… INI BELUM LAGI GULA NAIK HARGA …. kah kah kah..

woit… KALAU BERATUS RIBU RAKYAT BERKUMPUL…. kah kah kah..

kah kah kah… MAT MONGOL LARI KE LUAR NEGARA…. kahkah kah

kah kah kah

21 ulasan:

Ashvin berkata...

'BARU SAEKOR KATAK BERSUARA…. MAT MONGOL SUDAH GELABAH'.... aisehman! sebelah katak tu ada tun(cess), cium sekali...actually dalam kes ni kena cium french( katak ni dah season sangat cium jubur)muncul prince baru. mana lak mat mongol tak gelabah?

Johan 23.01.84 berkata...

yang lagi lawak ialah apa mamat bodoh GMP ni ckp..

buku merah itu mengkhianati orang Melayu kerana hanya dua kali menyebut perkataan bumiputera di dalamnya

mat bangang dari GMP ni betul2 lawak..nape tak ckp Quran 'mengkhianati Melayu sbb langsung tak sebut melayu or bumiputra'?..kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

Alahai mana ada "agenda melayu" untuk membantu Melayu dinegara ini. Berbagai-bagai agenda, seminar, kongress, Melayu tetap begini juga selama lebih 50 tahun. Agenda Melayu UMNO bukan agenda tetapi " Cultural Hegemony" dan "Social hegomony" ( Cultural Hegemoni - Antonio Gramsci).Perebutan dominasi yang sedang berlaku diantara kuasa politik Melayu yang diunjangi UMNO dan kuasa ekonomi Cina. Orang melayu punyai kuasa Politik dan kaum cina mempunyai kuasa Ekonomi maka berebutlah dan bersainglah kedua golongan ini untuk elit-elit ekonomi cina dan Melayu.Bagi UmNO ini adalah political survival untuk berkuasa. Bagi Kaum Cina ia adalah survival masa depan mereka di negara ini. Dominasi kedua-dua puak ini sama saja untuk menyelamatkan "kelas atasan" dalam masyarakat mereka. Rakyat biasa Melayu dan Cina cuma diperalatkan untuk matlamat hegemoni oleh UMNO dan Cina.

Model Baru Ekonomi cuma polisi kerajaan UMNO yang baru dibuat apabila timbul krisis penyokongan kaum Cina terhadap UMNO/BN selepas PR2008. Ia tidak bermatlamatkan apa jua kepentingan kaum majoriti Melayu. Polisi ini ialah sengaja di wayangkan untuk menarik minat kaum bukan Melayu yang semakin jauhi UMNO/BN...cuma katak-katak ini tidak faham cara politik Israel yang membuatkan kawasan vaccum, isikan kawasan vacum dan mengambilalih kawasan vacum itu. Vacum sekarang adalah sokongan Melayu dan Bukan melayu sedang berkurangan untuk BN/UMNO. Najib cuba ikoning diri sebagai PM untuk bukan Melayu...Perkosa cuba Ikoning diri untuk orang Melayu. 2 X 5 = 10, 5 X 2 = 10?.

Ati berkata...

Ati sudah tulis dulu2 lagi, kalau nak sokongan rakyat kenalah ikut motto yg dibuat Rakyat didahulukan Pencapaiaan diutamakan.

Mana p kata2 keramat ini. demi untuk untuk rakyat negara bankrap pun tidak apa.Tapi kalau negara bankrap kerana salah urus negara oleh pemimpin yang korup,sudah tentu rakyat jelata akan bangkit menentang dan menolak kerajaan sedia ada.......

Nia Sarah berkata...

Itu belum lagi pilihanraya!

R.Hareez berkata...

Saksikanlah kekejaman terbaru Israel menyerang kapal bantuan kemanusiaan di link ini : http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/middle_east/10195838.stm

Tanpa Nama berkata...

TT!

Tiub lama yang kita pakai kat beskal kita dah banyak bocor
Dah banyak sangat kita tampal sana-sini.

Oleh kerna dah banyak sangat bocor dan bertampal-tampal, beskal kita pun dah makin usang dan uzur. Sikit hari lagi (2019) nescaya tak boleh gohet langsung.

Apa kata sebelum beskal kita tak boleh digohet, kita tukar tiub yang baru aje lah. Modal pun tak banyak.

Tiub lama yang banyak bocor, bertampal-tampal dan tak boleh pakai lagi tu kita buat alas jamban aje.

Buntal berkata...

Sebagai sokongan kepada engkau yang menyediakan laporan terus menerus dari mahkamah itu, aku akan mengkelik nufnang engkau sebanyak 35 kali sehari.

Dan kalau raja petra dapat diekstradisi ke malaysia, aku akan menambah klik nufnang engkau 75 kali sehari selama sebulan berturut-turut.

aku nak engkau kaya raya

Saiful berkata...

tu la msia , asyik buat kerja planning saja..buat nya tidak..ubah sana-sini..perlembagaan dah ada ikutla saja..poodah..

Johan 23.01.84 berkata...

Wow!nmpknya ade awek cun komen sini la..

hai Nia Sarah! hehehe..

Lang berkata...

dalam mesia ni semua nak jadi hero buatan sendiri... tp bukan jadi hero penyelamat, mereka nak jadi hero populariti... nak kekalkan kuasa. dengan kuasa wang akan berlegar keliling pinggang mereka...

tak dapt dibayangkan mcm mana 'melayu' ni akan beraksi kalau tuhan turunkan nabi dlm umat melayu... lagi parah kot... dalam arab ada puak ajam (bukan arab) dalam melayu nnt ada puak kejam... kehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

TT,

Bagi UMNO perlembagaan negara tak banyak bezanya dengan akhbar lama Utusan. Maka, sejak bilakah mereka mempertahankan perlembagaan.

Bagaimana mudahnya mereka membuat dan meminda perlembagaan itu dalam parlimen ( kerana MP nya melebihi 2/3 ), samalah mudanya mereka sendiri mempersendakan akta ciptaan mereka.

Lihat zaman Mahathir. Akta yang terpakai secara mutlah ialah apa sahaja yg termuntah dari mulu Mahathir sahaja.

Adnan M

Tanpa Nama berkata...

johan ni sapa?

doktor, peguam atau jantan kebre!

yg kau nak samakan Al-Quran dgn buku merah ni apa hal!

Lu memang manusia paling bangang dlm dunia ni. jangan nak samakan Al-Quran dgn tulisan manusia...laaa..bodoh!

syafiq Ikmal bin Tajuddin.

kembara putih berkata...

Mat Monggol mengganas lagi. Tgh malam nanti jam 12 pagi 1 Jun harga petrol akan naik. TQ Mat Monggol.

broooo... berkata...

PM 1Malaysia skrang tengah panas juboq sebab kroni apco telah menyerang kapal bantuan kemanusian ke Gaza!!!!

Kucing Parsi berkata...

memang takut la melayu ni jikalau melayu tak di bantu
tak perasan ke diaorang
membantu melayu sahaja memang tidak mencukupi lagi untuk memenangi 2/3 parlimen

kah kah kah

tak sabar tunggu monarki di gulingkan oleh anak2 muda

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

mat mongol perkenan judi
mpm duduk menyepi

mat mongol nak buang tongkat
mpm telompat-lompat

kg baru jugak yang jadik mangsa

Tanpa Nama berkata...

Khalid Nordin: Subsidi pelajar dari luar negara akan ditarik balik dan perlu membayar penuh.......

mana tak bengkrap negara
rupanya selama ni bagi subsidi kpd pelajar negro kat malaysia

baru aku tahu
aku ingat aku aja dapat subsidi
rupanya negro pun dapat jugak

mampos negara aku

kingkonglee69 berkata...

hai hicyam,
Buku Merah oleh Mao Tse Tung.
Buku Hijau oleh Kol M. Ghadafi
Buku Biru oleh umnomcamic=BN yang cibai lahanat.
BN keparat, Kerajaan haprak, Negara bankrap, Rakyat melarat,.. gua mau hidup zaman Kesultanan Melaka @ sebelum merdeka meh...

Tanpa Nama berkata...

ORANG CINA DAN ORANG INDIA PUN RESPEK KAT MELAYU PASAL PERLEMBAGAAN DAN KEISTIMEWAHAN BUMIPUTERA MALAYSIA.KENAPA MANGKUKGOL TAK RESPEK.JADI MANGKUK TAIK LAGI BAGUIH DOK ADA.

Tanpa Nama berkata...

orang melayu semua nak minta tolong aje. Tapi bila main peppet tak perlu tolong.