Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 Jun 2010

SISA PLASTIK TAK BOLEH JAGA - MACAM MANA NAK JAGA SISA URANIUM




PLASTIK TAK TERJAGA - INGAT URANIUM BOLEWH JAGA




RATUSAN SISA PLASTIK DEKAT TAMAN PERUMHAN DI KUALA KETIL – berita hairan


Sejak beberapa bulan lalu, penduduk Taman Orkid dan Taman Batu Pekaka di Kuala Ketil dekat sini berhadapan dengan masalah sampah dan bau busuk tidak terhingga berikutan tindakan pihak tertentu melonggokkan beratus-ratus tan bahan buangan sisa plastik berhampiran kawasan kediaman mereka.

Lebih membimbangkan tengah hari semalam pihak yang tidak bertanggungjawab itu bertindak membakar sampah yang dimasukkan ke dalam lubang yang dikorek hingga menimbulkan asap tebal dengan bau busuk yang dapat dilihat dalam jarak lebih tiga kilometer.

Beberapa penduduk di sini mendakwa pembuangan bahan daripada sisa plastik di kawasan itu berlaku lebih tiga bulan dan tiada tindakan mana-mana pihak termasuk Majlis Daerah Baling (MDB), walaupun selepas aduan dibuat

Seorang Ahli Majlis Daerah Baling, Chang Sung Lim, 50, ketika ditemui di tempat pembuangan sisa plastik berdekatan Taman Orkid petang semalam berkata beliau beberapa kali membangkitkan perkara itu dalam mesyuarat majlis tetapi tiada tindakan diambil hingga semalam.

Beliau turut kesal dengan tindakan pihak yang tidak bertanggungjawab membakar bahan sisa plastik yang mengeluarkan bau busuk hingga mengganggu penduduk di kawasan taman berkenaan.

"Tindakan membakar bahan plastik ini tidak wajar kerana ia boleh menyebabkan pencemaran udara di kawasan taman perumahan di sini," katanya kepada pemberita.

Sementara itu seorang penghuni Taman Batu Pekaka, Mohd Zailani Hashim, 45, berkata tiada tindakan diambil oleh pihak yang sepatutnya untuk menyelesaikan masalah itu.
"Saya amat kesal kerana beratus tan sisa buang daripada bahan plastik dibuang di kawasan ini, tetapi tidak ada sebarang tindakan daripada mana-mana pihak," katanya.

KAH KAH KAH…

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH…



woit… INI BARU PLASTIK…. kah kah kah..

woit…. INI BARU SISA PLASTIK…. kah kah kah..

kah kah kah… BELUM LAGI SISA URANIUM…. kah kah kah..

kah kah kah… BELUM LAGI SISA RADIOAKTIF…. kah kah kah..

kah kah kah… BARU TERCIUM BAU BUSUK…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU SISA URANIUM…. HIDUNG TERUS HANCUR… kah kah kah…

kah kah kah… LANGSUNG TAK ADA BAU APA-APA …. kah kah kah…

nota:
lihat sisa plastik lagi
tak dapat dijaga
bagaimana nak jaga sisa uranium
nak harapkan ghurkha dari nepal jaga kah kah kah


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Sisa plastik tak boleh jaga, macam mana nak jaga sisa uranium/ radioaktif"

Jangan mimpilah nak buat kilang nuklear. Kan negara nak bangkrup.

Cuba teka. Bangkrup dulu ke buat kilang nuklear dulu?

Jawapan: buat makmal subsidi dulu.

Lang berkata...

semalam cite pasal jubor dan plastik... ari ni saja ke nak site pasal sisa plastik, korek lubang, bau busuk... apa yng besar sangat kisah sisa plastik ni... karam siwali tu slalu buat dlm tv... tp aku rasa yg jadi isu besar kat dalam pale hotak tt ialah PLASTIK...

kahkahkah... aku dah tau dah... syabas la lu bro... saja wat perut mulas2 tawa banyak sangat.

mengkala berkata...

dr maklumat yg di perolehi, Temerloh Pahang antara prospek utk di dirikan loji nuklear. Tang mana aku x tau Kalau dorang buat gak.... DEMO!!

Sudin berkata...

Isham....!apakah ini mengolah persetujuan...?

Kalau ikut ras...tak ada masalah.

Bersetuju mengatakan orang melayu pengotor...?
Kemudian ada wakil rakyat bersetuju atas akta yang digubal menghalalkan lori-lori sampah bandaran masuk kekampung-kampung mengutip sampah.....cukup tahun kutip cukai pintu.....kah,kah,kah

Rumah melayu bumbung lima kena kutip cukai pintu.....?
Kampung melayu berdinding tepas kena cukai pintu ?
Bukankah Hamidah Osman Sg.Rapat dah berjaya membodohkan orang kampung Sg.Terap Perak dengan mendiamkan diri atas persetujuan beliau semasa akta digubal.
Orang kampung lansung tak tahu bahaw semua ketua kampung di negeri Perak bersetuju atas akta ini,membenarkan kerajaan tempatan mengutip cukai pintu hatta kampung asal yang masih menggunakan jamban curah.....kah,kah,kah

Isham....!
round pertama kes ARE di Papan Perak,penduduk Bukit merah menang atas arahan mahkamah Ipoh.

round kedua Mitsubishi menang atas arahan supreme court......siapa dalang dalam kes ini ?
Bukan mamak setan haram jadah Mahafirauan Mahathir ?

Gua rasa dalam kes entri ni...ada orang kampung nak kena sembelih atas dasar mengolah persetujuan....kah,kah,kah

Orang melayu pengotor,tak reti jaga kebersihan...berak merata-rata....itu sebab lori bandaran diarah masuk kekampung-kampung.....kah,kah,kah

Duit dan boghit berpisah tiada...itulah slogan Zinois Melayu Umno(B).

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana nak jaga kebersihan kawasan? Pegawai kerajaan dibawah Kerajaan Najib sebok mengaut harta Rakyat untuk kepentingan mereka.

Kur semangat tugas rasmi sudah lupa kerana kepentingan diri sendiri.Sebab itu lah rasuah berleluasa dalam Kerajaan pimpinan Najib.

Sekaran najis najis plastik/sampah sarap tidak di pedulikan. Kalau loji nukliar sudah sampai diMalaysia habis semua najis najis plastik/sampah sarap dan manusia akan habis. Tidak ada pehak mencium bau busuk nanti kalau kita sudah terhapus oleh uranium nanti..baik ketawa kuat kuat sekarang sebelum dimusnahkan oleh uranium..LOL.