Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 17 Mei 2010

PAGI RABU MARI TIBAI RAIS YATIM




INI MALAON YANG PERNAH BAKAR JAMBATAN





MARI TUNJUKAN MARAH


Demonstrasi di RTM esok atas isu wartawan/penerbit Chou Z Lam yang dipecat kerana menerbitkan dokumentari isu Bakun.

TARIKH: 19 Mei 2010 (Rabu),

MASA: 11:00 pagi.

TEMPAT : RTM, Angkasapuri.

ANJURAN :

Kumpulan 528 Media Action Group
WAMI – Wartawan Media Independen
CIJ – Komiti Wartwan Bebas.

nota:
semua dijemput datang.
program wartawan ini
dipotong kerana tak pro
gerombolan.

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wa mau bom c4 ini orang ,,,,wa mau jadi itu geng rosemak,,hahahahahahah,,,wa tak takot polis dtg maaa,,,,,wa leh sorok itu celah kopek bik mamam,hahhahaahahahahah

Lang berkata...

itu wartawan cakap english ka?... hehehehehe...

master berkata...

Hancur Malaysia kalau wartawan yang baik, nak jaga rakyat, disekat, dipecat, di takut-takutkan, dan sebagainya.

Selamatkan Malaysia daripada Barisan Nasional.

Tanpa Nama berkata...

koje-koje umnogok
kalau yang menentang pasti ditukarkan, pasti dibuang, pasti dibunuhnya

buloh berkata...

tk kisah la sapa2 pun wartawan ke, editor ke... tukang sapu ke.. asal tak berlaga angin ngan parti sial apco.. siap la....

kingkonglee berkata...

hai hicyam, lu jangan hantam itu 'anak yatim' ..tarak ibu tarak bapak - bini cun jugak ada. gua tau lu hantam anak yatim, sebab lu syok sama dia punya bini ka?
nostalgia memanggil2 nama yatim bila gua tengok no 46 & mana2 jambatan. Dia bakar jambatan tarak angus maa. Bawah jambatan reput hampir roboh itu lah berpestanya katak2 puru & pisang. Jambatan akan akan roboh pada PRU-13, katak2 cibai lahanat akan kantoi.
Cau hicyam!, selamatkan wartawan dari ham sap superpower. Wartawan rakyat bukan lagi balaci. Wartawan jujur-jurubicara rakyat.

Tanpa Nama berkata...

uang minang kato, "kau jilek balik ludah" yo. eden malu bonar bilo uang nogoi den yg ponoh dgn adat lupo kek kato2 sumpah. dah bakar jambatan tu diam ajolah. baru ni ado montori cakap uang putih kek RTM tak do nak marah tapi bilo wartawan tanyo cakap uang putih macam marah jo jawap... apo kono kau jang. apo yg ekau tak dapek lai?

Tanpa Nama berkata...

Demonstrasi untuk wartawan yang dipecat...?

Bunyinya memang mencuit hati yang simpati....

Namun wartawan Malaysia sebahagian besarnya pengampu kepada suku sakat pemerintah.

Selalunya berita yang mereka sampaikan itu (berkaitan politik) tidak lengkap dan diputar belitkan untuk memberi kelebihan pengaruh kepada parti dan pemimpin pemerintah.

Dengar saja pengenalan diri seperti "saya wartawan dari (mana-mana agensi).... " timbul rasa benci dan curiga terhadap orang itu kerana mereka ini mungkin akan menulis cerita bohong.

Melihat pada kelakuan wartawan Utusan, susah bagi kita nak memberi sokongan dan kepercayaan pada orang yang bekerja sebagai wartawan.

Tetapi bagi penerbit Chou Z Lam, kita percaya bahawa beliau bekerja berlandaskan pada kebenaran dan keadilan maka eloklah kita memberi sokongan kepadanya.

Non-Detrimental Individual berkata...

Salut kepada wartawan yg berani.
aku rasa ada 2 wartawan The Sun mesti tak lama lagi mesti kena gertak, Citizen Nades dan Terence Fernandez.Depa berdua ni dah lama kacau gerombolan.kes2 Toyo,istana Abg Zack,etc depa yg bocorkan.

wartawan melayu apa jadi??semua kecut telor??

Non-Slowmental Individual berkata...

aku dpt tahu,dokumentari Bakun tu akan muuncul di youtube.nantikan!