Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 11 Jun 2010

BERI AMARAN LAGI





AMARAN DARI KUEH BANGKIT




GERTAK BERI AMARAN JANGAN HALANG PROGRAM MELAYU BANGKIT


Gerakan Kebangkitan Rakyat (Gertak) memberi peringatan kepada semua pihak terutama pembangkang supaya tidak menghalang perjalanan program perhimpunan “Melayu Bangkit” di Kuala Terengganu, Isnin ini.

“Kali ini saya minta semua pihak terutamanya pembangkang supaya tidak lagi menghalang perjalanan program ini,” kata Pengerusi Gertak Razali Idris beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider.

“Sebelum ini pembangkang menjadikan perhimpunan Melayu Bangkit sebagai permainan politik mereka dengan menyebarkan fitnah dan ia telah menimbulkan ketakutan dalam kalangan rakyat sehingga menyebabkan ia terpaksa ditangguhkan,” katanya.

Justeru kata Razali, beliau berharap perhimpunan minggu depan dapat berjalan dengan lancar tanpa sebarang halangan daripada mana-mana pihak.

Perhimpunan “Melayu Bangkit” yang sepatutnya diadakan pada 13 Mei lalu terpaksa ditunda atas aspek keselamatan.

Ia ditangguhkan ekoran bantahan pelbagai pihak termasuk PAS. Malah, MCA dan MIC, komponen Barisan Nasional juga membantah program tersebut.

KAH KAH KAH..

woit… SATU LAGI GERTAK DARI GERTAK… kah kah kah…

woit….BERAPA KALI NAK GERTAK LAAA…. kah kah kah..

kah kah kah… KALI INI BAGI AMARAN BERAPA JAM… kah kah kah…

woit… INI SAJA BUAT GERTAK… KALAU TAK RAMAI DATANG CAKAP KENA SABOTAGE…. kah kah kah..

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

gertak?

baik pergi lanchow

Lang berkata...

bila tuduh pembangkang halang... maknanya gertak ni disokong kerejaan ganu... apa kerejaan ganu tak de "tuuut" ke? tak kan pembangkang lak yg berkuasa?... atau saja nak gimik... muke dia pon ala-ala gst, muke gerombolan... 13 mei ari tu takde sokongan kata lak kena sabo... pasni takde org jugak, sapa lak sabo...

hmmm... jgn lupa bawak sepanduk sokong judi halal sekali ok....

ANAKOMAK berkata...

TAK ABIS ABIS PASAL MELAYU..WOI BANGANG ! HEBAT SANGAT KE JADI MELAYU KALAU OTAK BANGANG MACAM LOMBU..WOI MELAYU...BARU NAK BANGKIT KO..ORANG DAH POEI BULAN LA..KAU KEK MANO? APO..!DALAM KOLAMBU..BUEK APO?

nota :bro tt tolong jawab..melayu bangkit buek apo dalam kelambu...

Tanpa Nama berkata...

Kalau org Terengganu, 'gertak' juga maknanya jambatan.

mi-phg berkata...

GERTAK MASHYUK KUT

wakmeli berkata...

bodoh punya kebangkitan...baik makan kuih bangkit he3... kepada pengerak bangkit melayu, cuba kaji dan jadikan buku nape malaysia boleh bankrup/muflis kalau subsidi tak dikurangkan/ ditarikbalik. juga kenapa gejala sosial dan maksiat berleluasa sekarang ni. negara semakin maju semakin banyak kes buang bayi/anak, kes bunuh, kes rogol, curang suami isteri dan sebagainya.sepatutnya semakin maju dan membangun, banyak pembaikan dalam masyarakat berlaku. ini sebaliknya. adakah kerana tidak membangun bersama islam( sebut slogan ni kang ada yg kata politik!).
negara kaya, hebat dan membangun, cari perkaitannya dengan sumber alam yang kaya dan luas dan juga kemasukan pelabur asing yang spatutnya ekonomi boleh lebih kukuh dan kuat serta dapat mmberi manfaat kpd rakyat. negara muflis kerana apa? kaji tentang penggunaan wang negara, kerugian syarikat glc serta projek mega samaada yg siap atau tergendala,rasuah peringkat atasan dan sebagainya.... kalau stakat bangkit je tanpa ada kesedaran dalaman, itu kire buang masa...melayu ditakuk lama juga.

Tanpa Nama berkata...

Gertak?... Tak Takut Pong...
Telo semua dah kecut nak gertak orang..
PERGI MAMPOS LAH LU ORANG..

Tanpa Nama berkata...

TT,
Kamu tahu tak, ada satu kapong di Kelantan,Di kenal dengan Gertak Lembu. Gertak lembu Salor,
Yang GERTAK ini tak haulah Gertak Lembu ke Gertak Kambing!
Pow! Powww! tam! tam! BooooM!
Habis semua Lembu.

Tanpa Nama berkata...

suruh mamat mamat GERTAK ni pi gertak di GERTAK SANGGUL ,PENANG

Tanpa Nama berkata...

Dah penat makan kuih bangkit kalu suruh duduk bawah gertak

(kat taiping benda ni panggil jambantan jugak - Gotak)