Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 29 Jun 2010

GEDEBE KATAK




CHA CHA ROOMBA DAN GEDEBE KAMPONG



KHAIRY CACAMERBA – IBRAHIM ALI -mStar

Perang mulut antara Khairy Jamaluddin dan Ibrahim Ali belum berkesudahan apabila hari ini Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) itu secara sinis menggelar Ketua Pergerakan Pemuda Umno itu seorang yang 'cacamarba'.

Sambil mengucapkan penghargaan kepada Khairy yang menggelarnya 'gedebe politik' atau samseng politik, beliau tidak kisah digelar sebegitu kerana 'gedebe' membawa pengertian berani dan tidak pernah takut.

"Selepas dianugerahkan dengan gelaran 'jaguh kampung' dapat pula anugerah 'gedebe politik', selang sehari dapat dua anugerah.

"'Gedebe' adalah bahasa loghat Kelantan dan maknanya berani, tidak pernah takut, jadi kini saya seorang jaguh kampung yang berani," katanya.

KAH KAH KAH…

woit… TERUSKAN LAGI… kah kah kah…

woit… UCAPAN IBRAHIM ALI INI BETUL….KJ INI MEMANG CACAMERBA… kah kah kah..

woit… KJ PUN CAKAP BETUL…. IBRAHIM ALI INI HANYA GEDEBE KAMPONG… kah kah kah..

woit… TAPI KENAPA KJ TAK NAK LAGI KETUANAN MELAYU…. kah kah kah..

woit… DULU CAKAP ADA KERIS… ADA KETUANAN MELAYU… kah kah kah…

nota:
ibrahim ali patut letakkan
seorang calon pekasam di rembau.
menantu ayah wajib diajar agar dia hormat
pada ketuanan melayu. sekarang ini nampaknya
tanpa perkasam maka ketuanan melayu akan terkubur
ganti ketuanan melayu ialah ketuanan cukong kah kah kah

3 ulasan:

Lang berkata...

kah...kah.. kah...

jawa cakap... cilik cilik orak modar.. udah gedek nyusahkan wong waei...

kah.. kah.. kah...
masa zaman sekolah rendah tak puas bergaduh kot dua ketua ni... satu gedebe senior.. satu gedebe junior...

yg junior boleh lak umum dlm tv salah bagi anugerah... suruh anugerah jagoh tu dipulang balik... si senior kata... mampuh mu... dah kasi mintak balik.. buruk siku deh...

junior kata anugerah jagoh tak suai dgn saiz badan... anugerah gedebe palin suai... senior jawap... smua suai kat dio... yg pasti jaguh ketuanan melayu adalah si pairuz penang tu... syikkkk sgt dengan silat, keris dan tanjak... pasni nak ganti tempat junior yg makin kocut tolo...

Tanpa Nama berkata...

gambar seekor katak dan seekor kambing utan...

elok benar la tu, hantar jugak nama2 ni kat perancis. biar ditangkap sekali dengan kes kapal selam.

memang kedua2nya tak terlibat dalam kes pembelian kapal terapung ni, tapi kita tetap hantar juga sebab kes bodoh. ada duti berjuta2, pergi la hidup dibelakang awan sana. ini masih bising2 lagik. gerombolan kalah nanti, duit yang disimpan tu, tak pasal2 kena rampas.

Tanpa Nama berkata...

dua2 ekor menatang beruk dan katak ni memang tak boleh pakai dah
humban aje kat jamban bik mama

kita tak nak negara kita ni dihuni dan dipenuhi beruk dan katak

geli aku tengok menatang2 nih