Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 29 Jun 2010

MAHKAMAH PERANCHIS AKAN MEMANGGIL SIAPA?




NORIEGA BEKAS PRESIDENT PANAMA DI BICARAKAN DI PARIS




SATU HARI NANTI NAJIB DAN RAZAK AKAN KE SINI JUGA AKHIRNYA


Manuel Noriega goes on trial in Paris – Guardian London

The former Panamanian dictator, Manuel Noriega, will appear in court in Paris today at the start of his trial on charges of laundering drug money in France.

He and his wife, Felicidad, were convicted of money laundering in absentia by a French court in 1999 and sentenced to 10 years in prison and a €11.2m (£9.2m) fine.

He was extradited from Miami in April on an international arrest warrant.

Now the general is being retried on the same charges: that he laundered €2.3m from the Medellin cocaine cartel through the BCCI bank in the 1980s. The money was allegedly used to buy three luxury apartments in Paris that have since been seized by the French authorities.

His wife is living in Panama and faces no charges. She and the couple's daughters were known in Paris for spending tens of thousands of euros in one day's shopping.

The trial will last for three days, but a verdict is not expected for several months.

The French trial is not the end of the former dictator's legal worries. Panama has asked France to send him back to his home country to face trial for human rights abuses, for which he faces a 54-year jail sentence

nota:
undang undang peranchis yang ketat
tak memgira bekas presiden atau bekas ajen cia

kes kapal selam ini nanti akhirnya akan ke sini juga

mahkamah peranchis akan mengeluarkan
waran antarbangsa.

agaknya nama siapa yang akan
diminta oleh makamah peranchis?

tunggu dan lihat. bila nama telah keluar kita bantu
mahkamah peranchis untuk mengesan alamat-alamat
malaon yang dikhendaki. bila ini berlaku maka seluruh
rakyat malaysia dan rakyat meongolia akan bergumbira kah kah kah


mari teka nama yang akan dipanggil:
1 zul nordin
2 razak baginda
3 bik mama
4 najib razak
5 isteri razak


apa sangkut paut zul nordin dengan kes ini?

tak ada sangkut paut. tapi kita hantar juga
ke paris kerana kes bodoh kah kah kah

26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mintak-mintak masin mulut, eh masin keyboard kau tt. aku doakan.

Tanpa Nama berkata...

http://hanief.blogspot.com/2010/06/anak-mahathir-gay-mazhar-mahathir.html

Lang berkata...

ello tt.. usaha sedang dijalankan utk kona sana kona sini oleh pakar kona baring jemputan dari luar... untuk bunyi dan gambar yg baik... segala kabel audio dan video sedang dicari untuk digunakan semasa tayang lakonan nanti...

pembeken pelem udah ada story line... hero heroin, kruk dan beberapa jenis kambing akan dihantar ke set untuk menyiapkan pelem tersebut.

hanya... adakah pelem ini akan menang dalam pertandingan pestival pelem asia yang bakal di tayangkan di perancis... itu saja.

Tanpa Nama berkata...

apa sangkut paut zul nordin dengan kes ini?
tak ada sangkut paut. tapi kita hantar juga
ke paris kerana kes bodoh kah kah kah


kahkahkahkah tumpang sama berdekah!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

ops! terlupa, tak boleh guna perkataan "bodoh" - dewan rakyat circa 1998 telah mengingatkan bahwa "bodoh" adalah suatu perkataan biadab yg dilarang penggunaannya dalam dewan,
oleh itu gunalah "tak berapa pandai" kahkahkahkah!

**************************
rujuk kandungan hansard ini:
(http://bantahan.tripod.com/budget.htm)

Dato' Haji Sukri bin Haji Mohamed: Menggunakan perkataan yang biadab, iaitu
bertentangan dengan perkara 36(4), Tuan Yang di-Pertua. [Tepuk] Kita mohon
supaya Yang Berhormat dari Jelutong menarik balik. Jika tidak, kita
menggesa supaya Tuan Speaker menghalau dia keluar daripada Dewan ini. [Tepuk]

Tuan R. Karpal Singh: Ini orang bodoh, saya sudah tarik balik tadi.
[Ketawa] [Menyampuk]

Tuan Yang di-Pertua: Baiklah.

Dato' Haji Sukri bin Haji Mohamed: Tuan Yang di-Pertua, point of order
sekali lagi.

Tuan Yang di-Pertua: Ya.

Dato' Haji Sukri bin Haji Mohamed: 34, Tuan Yang di-Pertua. Perkataan
‘bodoh’ pun sudah diputuskan dalam Dewan ini bahawa perkataan itu adalah
perkataan biadab dan minta tarik sekali lagi, Tuan Yang di-Pertua.

Tuan Yang di-Pertua: Ya. Perkataan ‘bodoh’ pun telah dianggap sebagai
perkataan....

Dato' Haji Badruddin bin Amiruldin: Okay ‘bodoh’ tarik balik!

Tuan R. Karpal Singh: Tuan Speaker.

Dato' Haji Badruddin bin Amiruldin: Hai pekak tarik balik!

Tuan R. Karpal Singh: Saya tarik balik tetapi ganti dengan ‘tak berapa
pandai’. [Ketawa]
**************************

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

TT,

Hantar kes si bodoh Zul Nordin tu buat apa? Bazir wang rakyat.
Dia tu bodoh sangat ...I no speak Inglish...camna nak faham?

Dia akan memalukan Malaysia bila hakim peranchis tanya dia "parlez vous francais?" si bodoh tu akan jawab "Alamak kepala ku tak ape ape lah!"

si bodoh tu anggap parlez vous tu kepala ku.

memang gitu ...otak si bodoh.

kah kah kah

orang kampung

Tanpa Nama berkata...

hahaha..lepas nii..berat badan Bik Mama akan menurun x payah pergi jogging lagi akan bertambah cun..sebelum meperagakan diri di mahkamah Paris...minta2 kerajan Paris bertindak bila hampir dengan
PRU13...berkuburlah umnongok..

Tanpa Nama berkata...

Salam 2 All,

Ek-elleh TT, tulun la buang nama teman tu...takkan la nama teman pun kome nak hantar jugak? Teman tongah sakit bisul kat buah kelepir teman lagik nih. Kalo ko nak tengok, teman leh bukakkan? Mau?

Wassalam.

Zulkipliaq Bin Noordin
Selasa
17 Rejab 1431
29 Jun 2010

You ni cool la TT. Gua anak beranak tertawa terbahak2 sejak pukul 7.00 am tadik lagi. Memang bodoh betul si Zul tu. Sama poyo dan bangang dengan Dr Asri. Ada jer PhD, tapi bebal. Oit apasal ko tak taruk nama Dr Asri sekalik ha? Belajar agama tinggi2, tapi berjuang sorang2. Nik Azit pun buleh pening kepala sbb tak paham apa bentuk Islam yang depa perjuangkan. Katanya syumul, molek dan sempurna, tapi tak nampak bentuk Islam korang nih. Cuma membebel ntahapehape jer. Kassim Baba pun takder?

Malleh la gua nak komen lagik ha..you cool la TT. Gua ingat Nik Azit pun boleh muntah kalo sebut nama makhluk dua ekor ni kat depan dia. Baik lagik Amy Search.

umar al khattab berkata...

..solute untuk kekuatan praktis undang2 di perancis,

..walaupun mereka semua kapir lahanat, tapi mengerti untuk hormat pada undang2, dan utuh memegang perlembagaan sebagai undang2 tertinggi.

..malaysia?? yillekk. khaaakk tui.

..kebenaran itu lama. lama apa?? lama untuk dirungkaikan. kerana ditimbun oleh penipuan. biarpun mengambil masa hingga 100 tahun.

barulah melayu tahu Tuah itu salah. Jebat itu benar.

C++ berkata...

Bhai TT,

Gua setuju kita hantar percuma itu Zul Nordin... simpan dier kat sini pun mengabihkan beras jer... hahaha

puyuh berkata...

kah..kah..kah..nama zul nordin yg naik tak tahan nak gelak tu.kah..kah..kah..

tangkat ali berkata...

zooo nordin ape kelas...kes samam motor pun aku rasa tak boleh lepas..lambatnya next pr..sku tak sabar nak PANGKAH mahkluk ni...

Tanpa Nama berkata...

aku bertekad seluruh anak cucu cicit aku, sama sekali dilarang sebanyak 80000 keturunan, supaya janganlan ditaruk nama zulkipliaq noordin atau seumpama dengannya. pesanan ini akan dipatenkan untuk ahli keluarga aku sehingga nama ini bersih sebersihnya macam breeze setelah tamat tulahan 80000 keturunan ini.

geli-geleman la TT kerap sebut nama zul nordin ni. sampai goosebump abih konek dan bijik kelepir aku.

ko TT, patut jugak anto nama SHAHMETAL sekalik. Biar Perancis tangkap jugak sebab bodoh.

Hadoila...lawak la kena tangkap sebab bodoh! Harap TT akan patenkan jugak lawak ni sebelum dilarang ketawa nanti. Zunar pun tak leh design kartun apa paling sesuai untuk zul nordin nih.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah malaysia bolih pasti bolih memang bolih hantar wakil ke mahkamah peranchis tahniah malaysia bolih

harap wakil kita nanti akan dapat menunjukan kebodohanya dimahkamah perancis kah kah kah

hoi bro tt lu lupa satu nama mamak kutty daaaa .... ni orang yang paling BODOH kat malaysia pemakan najis babi kah kah kah

rtm klg

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,

"L'homme est ne' libre, et partout il est dans les fers" - Bahasa Perancis.
"manusia dilahirkan merdeka-bebas, tetapi sentiasa dikelilingi oleh belenggu..."
gua cakap sama lu hicyam, klau bekas itu presiden panama dibicara paris. orang kena tuduh (OKT) dari malaya yang layak adalah; presiden umnu
presiden mca
presiden mic
presiden ppp
presiden perkosa
presiden gertak

...jangan lupa Cukong lahanat Vincet Tan. begitu juga sinarai extra Wee Pu Kee Wangsa Maju, zoo norde kulim, khir toyol. tapi gua rayu Khery Keris oxpork dikecualikan kerana dia baru jadi angry young man/anak muda julung berkeris.
hai hicyam & kawan2 - demi malaya tercinta, demi mahakuasa mulia raya - perancis negara neutral, karl marx, ho chin minh, khomeiny & ramai lagi pejuang marhen bersimpuh di sini.
'Bravo, bravo, bravo - hidup rakyat , hidup kebenaran. jahanam imperialist kapitalist

Tanpa Nama berkata...

Persepsi... gua bangga TT guna perkataan ini.

Persepsi aku, kalo ada taruk nama zulkifli nordin ini, memang bodoh.

contoh ayat:

haramjadah1: ko ni zulkiplinordin la...kahkahkahkahkah..

bengap1: apa zulkiplinordin tur...

haramjadah1: zulkiplinordin tu maksudnya sayur, veijiteibel, ada paham? kahkahkahkah..

bengap1: veijiteibel?

haramjadah2: veijiteibel la zulkiplinordin! Sayur, takkan ko tak paham en bengap1.

bengap2: hah sayur? veijiteibel? zulkiplinordin? apa kaitan tur

haramjadah1: hah en bengap2, ko ni pun sama la zulkiplinordin! kalo zulkiplinordin pun, berbahagilah sama dengan orang lain, jangan la zulkiplinordin-drasri sangat.

haramjadah2: ko ni en bengap1 dan en bengap2, samalah ko ni drasrizulkiplinordin.

bengap1,bengap2 (serentak): hah? apa pulak tur drasrizulkiplinordin dan zulkiplinordindrasri?

haramjadah1: drasrizulkiplinordin ialah shahmetal dan shahmetal ialah zulkiplinordindrasri.

...bersambung nanti...

Tanpa Nama berkata...

Adooii malu orang Jemapoh jer ekau punya artikel Noreiga tu punya citer zaman President US dulu-dulu punya cerita sekarang Barak Obama...nak spin cter lama-laa wat apa masa boring le punya artikel.....Kat Jemapoh tu orang tak kona kau.....

Tanpa Nama berkata...

@Tanpa Nama 2010 Jun 29 09:44

Bodoh? Hahaha elok la nama ko sekali dihantar kat Perancis.

Bodoh jugak. Bila ditanya, mula2 jawab tak tau. Tanya beratus2 kali pun, jawabnya tak tau jugak. Kene buat peraturan, tak boleh jawab tak tau macam suze orman (yahudi yang minum arak, kapir, tak sembahyang, lesbian) tanya hannah dalam siri oprah: http://www.oprah.com/money/Suze-Ormans-Advice-for-Recent-College-Graduates

nota: sila dengar jawapan hannah sebelum suze jawab "bingo".

itulah jawapan paling sesuai nak ajar orang2 yang bodoh, pemalas berfikir, ada ijazah pun bukan bermakna sudah pandai! sama dengan zulnordin, ada ijazah berbakul2 pun tapi bebal berlapis2. malas berfikir, main cakap jer. baik la cerdik sikit makcik2 pakcik2 felda.

tak ada ubat <- hasilnya: bodoh <-sebabnya: malas berpikir <-tanyalah apapun, semuanya asyik jawab "tak tahu" atau membebel secara bodoh perkara yang bukan bidang yang amat2 difahaminya dan dipelajarinya.

lulusan law, jawab bergegar2 pasal agama. 3-4 hari baru pakai kopiah, nak jaja pasal pandai agama dan jadi pejuang agama. kemudian lagak naik motor besar tunjuk2 dekat web! nak jadi pejuang agama kepala bana haper?

merahsilu99 berkata...

Salam 4 all,
jangan lupa hantar ke paris untuk dihukum ialah sibangang KINGKONGLEE69@gmail.com.. 9.21

Kalau dia tidak dihukum, biarkan dia dibuang negara di Perancis ganti tempat Karl Marx, Ho Chi Minh & Khomeiny. Biarkan si kingkong ini berkhalwat dengan ajaran komunis, sosialis & Syiah.
Malaysia negara berkeluhuran undang2 & kesopanan kesusilaan.

FaridShah berkata...

Madey pun patut dpt 'surat jemputan' dari Paris jugak !

kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Inilah yang merisaukan malaon2 tu sekarang ini! Tanda tanda mereka akan jadi mcm noriega semakin jelas..hau hau hau hau..si Najistuya Al Mongoli sudah kecundang, tewas terbongkang pasal judi bola kerana PR KUAT! nantilah bila PR yang berkuasa nanti, semua akan terbongkar dan OSA tidak dapat membantu! Hau hau hau hau.....mampos korang! Baik cepat 2 jadi macam Zul Nordin yang dakwa dia cepat2 keluar dari PKR tapi sebenarnya malaon tu kena terajang! hau hau hau hau ostaz gila babi tak sadar diri!

Tanpa Nama berkata...

Lawyer Shafie Abdullah sekali yang mewakili Razak Baginde tu...

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan antar merahsilu99 sekali
bior dia tido satu bilik dengan zol nodin
boleh tolon sedut bisul zol nodin
bagi pecah nanah

Tanpa Nama berkata...

@Tanpa Nama 2010 Jun 29 09:44

Memang la orang Jemapoh tak kenal Isham. Jemapoh tu elektrik pun tak dak lagik. Inikan lagik Internet.

Kami kat Bario pun sudah ada airport. Sarawak lagik maju dari Jemapoh bai.

Tanya sikik, lu kat Jemapoh tu, kat utan Amazon ka? Kahkahkah... Kami kat ulu Sarawak pun sudah lama kenal Isyam...Entah2 ko kat Jemapoh sana masih pakai cawat lagik ke apa?

Tanpa Nama berkata...

Aku ornag Jemapoh aku tau la kat Bario tu api letrik baru dapat 5 tahun dulu kat tempat zaman merdeka lagi api letrik dah ada bodo...Si bantut bonsai ni dulu masuk Universiti Malaya( UM ) lulusan sejarah melayu je tak abis pasal suka buat (hasut) demostrasi jalanan( dia tak tak ikut cuma hasut jer)dah bantut lari tak kuat hahahaha...citer tak ada klas broo...citer la pasal kenapa Anwar pergi washington dc baru baru ini buat ulasan lah sikit...citer lama ulang tayang buat apo....eden malu bebona nih...celako..celako..celako

Tanpa Nama berkata...

zul nordin di hantar utk jd peguam bela isteri rosmah dn razak bginda..kah kah kah,dia kn pakar perang saraf,tgk PKR skrg ni goyng tau,ni sume gara2 zul nordin la..