Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 29 Jun 2010

KASSIM BABA DENGAN BERAPA ORANG PENYAMUN



MENUNGGUU KASSIM BABA



UMNO TIPU, JATUH REPUTASI ULAMA MUDA – harakah daily

Empat ulama muda nafi menyertai Umno Jumaat lepas seperti dihebohkan media arus perdana sebaliknya mereka dijemput hadir kerana dikatakan Najib Razak ingin bertemu dengan lepasan Jordan.

Salah seorang daripada mereka, Ustaz Hosni Mubarak Abdul Hamid, 27,dari Sungai Buloh berkata demikian ketika berucap menafikan perkara itu di majlis Pentas Pemuda Pakatan Rakyat anjuran Pemuda PAS Shah Alam di TTDI, dekat sini malam tadi.

“Kami dibawa masuk melalui bangunan sebelah Mall, naik escalator, pusing-pusing tiba-tiba sudah berada di dalam Bangunan Umno di PWTC, diminta beratur menyambut Najib datang dan bersalaman, ketika itu gambar diambil bertalu-talu.

“Kemudian diumumkan kepada media bahawa inilah 40 ulama muda yang menyertai Umno, benar ada yang menyertai Umno tetapi ramai yang tertipu melihat kepada reaksi mereka yang asyik menunduk sahaja,” jelasnya ketika ditemui selepas berucap pada majlis itu.
Hosni menamatkan pengajiannya di Markaz Tahfiz Al-Quran Wal Qiraat Negeri Selangor di Jugra pada 2003 dengan mendapat diploma dalam bidang itu.

Bermula 2004, beliau belajar di Universiti Al-Albayt, Mafraq, Jordan dan 2009 mendapat Ijazah Sarjana Muda Fiqh dan Usul di Kuliah Syariah dan kini bersedia menyambung pengajian Master di sebuah universiti tempatan.

Anak ketiga daripada empat beradik ini sangat kesal dengan kejadian menipu oleh Umno kerana masyarakat telah memandang serong dengan paparan media yang secara langsung menjatuhkan reputasinya sebagai pewaris ilmu.

“Saya dan tiga lagi sahabat lepasan Jordan, Mohd Fakhruzzaman, 37, dari Shah Alam, Mohd Akram An-Nazilin, 27, (Putrajaya) dan Mohd Jalaluddin Tahir, 26 (Sungai Petani) menafikan kami berbuat demikian sebaliknya Umno yang menipu,” tegasnya.

Majlis tersebut turut disertai Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kayat, Ketua DAPSY, Anthony Look dan Exco Selangor, Dr Yaakob Sapari.

Mengulas kejadian itu, Idris berkata, jika ulama pun Umno tipu, apatah lagi rakyat biasa sambil menegaskan PAS tidak gentar dengan penyertaan seberapa ramai ulama kerana rakyat lebih tahu sama ada PAS baik atau Umno sudah gelisah.

KAH KAH KAH…

woit…. KASSIM BABA DAN 40 PENYAMUN TAK JADI RUPANYA… kah kah kah..

woit… INI BAIK PUNYA TIPU… kah kah kah..

woit… ULAMA MANA YANG BUAT PROGRAM INI… kah kah kah..

woit… TAPI MASIH ADA LAGI MELAYU YANG PERCAYA… kah kah kah..

woit… ADA LAGI MELAYU YANG UNDI GEROMBOLAN…. kah kah ka..

kah kah kah… TERBUKTI...BODOH DAN BANGANG MEMANG TAK ADA UBAT…kah kah kah…

18 ulasan:

Lang berkata...

tt... sekurang2nya damage has been done..

ramai yg tertipu udah terpedaya.. winning political milage adalah stretegik yg pentik.. people believe adalah kunci propaganda...

bagi yg diperdaya tu... baik kasi signal kat member2 dan adek2 junior jgn sampai masuk jala yg dipasang... sok lusa.... orang ramai pakat tak caya ngan student pengajian agama...

sendiri mau ingat la..

Tanpa Nama berkata...

woit… ULAMA MANA YANG BUAT PROGRAM INI… kah kah kah..
...
kah kah kah… TERBUKTI...BODOH DAN BANGANG MEMANG TAK ADA UBAT…kah kah kah…


ini serupa macam kes chip fenyamun kasi arahan: hey sarjen lidahpendek kau fergi fekan ini malam, kau kasi tanda fangkah atas fintu rumah kasim baba!
lalu sarjen lidahkontot pun masuk pekan lalu pangkah atas pintu tandas awam datok bandar kl...

ini serupa macam kes chip fenyamun kasi arahan: hey fenyamun2 semua, kau masuk duduk diam2 dalam ini tong2, sesudah tengahmalam barulah kau keluar!
lalu 40fenysmun2 masuk duduk diam2 dalam tong, dan hari pun malam, lalu ali baba dan aloya dan altantuya (sebelum c4) dan bik mama pun makan malam sambil berkaraoke berdangdut (sebelum bertadarus sepanjang malam) maka bila kedengaran muzik karaoke irama gelek, lalu keluarlah semua fenyamun2 ni dari tong masing2 sebab setiap mereka juga kaki karaoke irama ya gelek ya gelek!
arakian wanita pertama bik mama pun amatlah tersangat murka akannya pada 40fenyamun2 itu lalu wanita pertama pun bertempik maha dahsyat lagi gempita (sebijik macam tempik nyonya tuanpunya flet dalam filen stephen chow, kung fu hustle) maka dengan sertamerta bergelimpanglah semua fenyamun2 menyembah bumi - tergolek dog!

nak menipu pun "tak berapa pandai" (pinjam kata2 karpal), dah lah tektik lama yg diguna, bukannya teknik terbaru di pasaran yg belum dapat dikuasai dgn mahir! kartun punya perancang program!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

Para ahli PAS dan PKR diminta
menjauhi The Mall takut nanti tersesat dan termasuk kebanggunan
UMNO lalu dipaksa mengisi borang
keahlian UMNO....kah....kah...kah.

Tanpa Nama berkata...

Nak tipu pun agak2 laa brader.. Mana ada pusing2 dalam The Mall tiba2 ada dlm PWTC..Bila masa pulak The Mall bersambung dgn PWTC.. Ulama penipu mcm tu kalo nk masuk Pas pun xpe.. sbb Pas dh mmg parti yg kuat menipu.. tambah2 PKR lg kuat menipu.

Tanpa Nama berkata...

Somehow sometime all this fooling around will hit back real hard. UMNO one simple word you are too much.

Tanpa Nama berkata...

'ulamak muda' berkata:
“Kami dibawa masuk melalui bangunan sebelah Mall, naik escalator, pusing-pusing tiba-tiba sudah berada di dalam Bangunan Umno di PWTC,

spesis zulnordin berkata:
Nak tipu pun agak2 laa brader.. Mana ada pusing2 dalam The Mall tiba2 ada dlm PWTC..Bila masa pulak The Mall bersambung dgn PWTC..

nak kata buta, celik
nak kata celik, buta
nak kata bodoh, pandai
nak kata pandai, melantun2
nak kata mangkuk, hayun
perangai menipu tak sudah2 ikut iblis yang sentiasa nak bagi manusia was-was!
nanti orang hayun kepala hotak kau masuk tong taik!

rattlehead berkata...

UMNGOK ni betul2 nak bodohkan org melayu....Ulama atau dlm erti kata agama Islam kita pun nak dijadikan bahan cerita politik dungu....ish3 memang bangsat!!!!hukum ALLAH menanti kamu UMNGOK!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tak habis-habis nak penipu. Kalau UMNO desprate sangat nak ulama, ambil aje Al Ustaz Haji Vincent Tan tu. Jadikan dia ulama tersohor UMNO!

Tanpa Nama berkata...

Hal berkaitan agama pun sanggup dipersendakan oleh umNO !!!!.

Disyorkan artikal ini dipaparkan di halaman utama anda dan di tempat yang strategik buat beberapa hari supaya lebih ramai bembaca dapat mengetahui tentang KEBURUKAN umNO. Simpannya di archives hanya beberapa hari kemudian.

Dengan 'kemasukan' ahli baru tersebut, umNO berharap imejnya akan melonjak tinggi. Tetapi dengan kerja jahat yang telah dilakukannya, imej umNO AKAN JATUH MENJUNAM. . Malahan ia akan dikutuk, disumpah dasn dipandang hina.

shahmetal berkata...

40 tolak 3..

Masih ada 37 join UMNO..

Masih tak cukup wei..

Panggil la lagi.. tgk sape lagi banyak imam.


kahkahkahkah



dua2 hanya tahu belajar mengira.

tapi habuk pon tarak.

sampah.

Tanpa Nama berkata...

ulamak muda cakap: ...benar ada yang menyertai Umno tetapi ramai yang tertipu melihat kepada reaksi mereka yang asyik menunduk sahaja"

shahmental jangan tak cemerlang tak terbilang, jangan tertipu sama, ingat 3 orang yg berani beri kenyataan ni je yg bukan betul2 masuk UMNgOk

buka mata besar2 buka minda luas2

shahmetal berkata...

kepada abang tanpa nama:

tak peduli pon pada bilangan. statement tadi tu just utk gelak2.

apa ada pada nombor?

yg UMNO nak mendabik ahli lagi ramai
yg PAS pon nak membalas
"eh, kami lagi ramai!!"
ape kesah kalau 400 masuk UMNO pon
itu jaminan UMNO itu bagus ke?
dah tntu tak.

bila UMNO masuk PKR
bukan maen bertepuk tangan

bila keluar?
bertempik kata itu semua najis..
keluar lagi bagus.
eh? dulu?

letih dah tgk politik kita
begitu keanak-anakan

tsk

Tanpa Nama berkata...

Oii Tanpa Nama @ 2010 Jun 29 9:44 apa yang kau merepek ni? Bila lak 40 org mamat ni nak masuk PAS... kau ni dah basuh berak ke belum... belum... patut la kepala hotak tu serabut tak tau nak beza bik mama ngan badak air...

dukun melayu berkata...

nama pun kena tipu..cian ularmak. ulamak ker, raw material j-qaf ker, ustaz jais ker..lau dah nama student baru grad sama saja..hijau, kanyaq.nangoi, bendul, lurus..apa pun tak tau..yg kita pun silap banyak..bila dpt tau saja mrk ni dah balik dr oversea..tangkap pastu bawak rounding2 KL dulu, p ampang ker, jalan telawi ker dgr (umah berhantu belakang TNB tu ada lagi ker?), p uncle don ker makan nasi lemak..kasi buang dulu geruh, kasi diorg demam2 kura2 pat lima hari, mamai lagi tu, belajar teori jer kan?mana campur masyarakat lagi..

Tanpa Nama berkata...

Salam,

UMNO parti yg tak pernah tipu orang, mana ada...

UMNO parti yg berjasa pd org ramai, mana ada...

UMNO parti yg skrg makin kuat dan sentiasa di sokong oleh bekas2 ahli UMNO...mana ada.

Cuma, isu royalti 3 batu notika jd ehsan tu UMNO tak tipu tapi kelentong rakyat jer...

eh kamu semua percaya pada saper???

Tengku Razaleigh + Tun Salleh Abbas atau ....
UMNO???

Mestilah UMNO yg lebih bercakap benar...sebab duit tu UMNO yg punya bukan Ahmad Said (albab) yg punya...

Speaker DUN Perak, mana yg betol dan mana yg palsu??? V Sivakumar atau Datuk R Ganesan ??? UMNO tak tipu... Datuk R Ganesan yg sepatutnya jadi Speaker pasal dia berjaya pakai baju speaker yg baru.

Judi bola??? Kamu percaya Vinsetan ke atau Najib...
Mestilah Najib, pasal Najib bagi lesen...

Kes liwat, nak percaya sape, Anwa ke saipool...mestilah Saipool pasal dia yg tanggung 2 hari... tak berak dan masa mandi junub bilas badan je, tak bg kena bontot (juXXr)...

kesimpulannya, jgn sape2 mengata pd UMNO parti2 org2 Melayu yg suci itu...

Tanpa Nama berkata...

alamak, pertamakali aku kena setuju 70% dengan encik shahmetal...
70% dari segi intipati, bukan kuantiti perenggan tulisan dia (2010 Jun 29 15:14) iaitu:
politik malaysia tersangat memang masih budak2 tak matang
ini memang pendirian aku sendiri jugak
contohnya, di malaysia ni rata2 orang masih takut tahap mereng nak dedahkan political affiliation dia iaitu menyokong parti mana atau tikus mana
seolah2 menyokong sesuatu parti atau individu atau fahaman politik itu adalah kesalahan jenayah atau seperti bercerita hal2 seks atau taboo - dan sedihnya stigma ini selalu ditempel kepada belah pembangkang, dan fenomena ini terusmenerus dibaja (atau dibakar membara) oleh kerajaan bn yg memerintah berdekad2 selama ni

cth terbaru, ketua2 kaum (tribal leaders) di sarawak yg terang2 diugut jangan mengundi pembangkang - mana pergi freedom of political expression?
kalau pekerja awam nak undi sesiapa pun, hak dia, tetapi dalam buat kerja, dia mesti kekal neutral dan dia mesti laksana tugas2 ikut polisi jabatan. dia tak boleh boikot atau sabotaj polisi kerajaan yg memerintah (negeri mahupun persekutuan) tapi sepatutnya dia bebas sokong mana2 bila pilihanraya, tak boleh diugut2 atau didenda!
kalau politik yg matang, macam di amerika, gabenor parti lain, bini parti lain, takde hal apa pun, mereka tetap buat semua perkara secara profesional, tahu mana sempadan politik, mana sempadan peribadi

kurang setuju lagi 30% intipati:
1. ada ke pemimpin pas laung kami ada lagi ramai ulamak? aku tak pernah pulak dengar. mungkin ahli2 bawahan atau menengah atau penyokong2 luar ramai terjerit2 macam tu - tapi sekali lagi, perangai budak2 ini sebenarnya manifestasi dari ugutan2 & tekanan2 oleh kerajaan bn terhadap parti2 pembangkang & penyokong2/ sympathizer mereka. lalu jadilah keadaan seperti menyokong pasukan bolasepak, dengan jeritpekik berlebih2an ditambah pulak laungan kata2 kesat. tengok saja hansard dewan negara macamana mp2 bawahan bn hambur kata2 biadap tapi pemimpin2 mereka atau ydp dewan tak begitu ambil berat pun, ibarat ibubapa yg biarkan je tak berdecit sikit pun bila anak kecil dia terlari2 terlompat2 dalam kedai atau rumah orang sedangkan itu menyusahkan tetamu2 lain malah boleh menghancurkan hartabenda tuanrumah

2.bila keluar umno masuk pas atau keluar pkr masuk umno, reaksi yg biasa kita lihat saban masa tu pun adalah lahir dari sikap kerajaan pemerintah selama ni. mereka yg berkuasa - dan berpengaruh - sepatutnya menjadi role model apa etika baik apa perangai budak2. dalam keadaan semasa, parti2 pembangkang terpaksa bersorak2 sedemikian rupa sebab hanya dengan sorakan kuat masa2 begitu sajalah yg dapat membantu mereka mengembangkan / mempromosi parti dan fahaman mereka. sebab? tekanan pemerintah. saluran lain banyak dinafikan. bagaimana mereka dapat medekati rakyat kebanyakan dengan menyeluruh tanpa ruang & media yg cukup? bagaimana nak memberi persaingan kepada kerajaan yg membolot media perdana? yg ada pada mereka hanya: 1.demo 2.internet 3.tempiksorak sedemikian

jika kerajaan yg memerintah mula bersikap profesional, rasional dan matang, barulah pembangkang pun MAMPU ikut serta (sekarang bukan tak boleh buat, tapi mereka tak mampu nak buat kerana akan lebih jauh ketinggalan dalam persaingan akibat tekanan2 kerajaan yg sengaja menyediakan padang yg tidak rata!)

wassalam

Tanpa Nama berkata...

Wah! hebatnya SAHMENTAL!!!

Bila teknik amno menjarjis ularmak sudah diketahui umum, nadanya agak kelam kabut

agaknya SAHMENTAL ni grup pemilik kapal selam yang tak pandai nak menyelam ku tot! Cawangan mana??

"kurang pandai" betol SAH BUDAK MENTAL" ni, kata karpal.

Tanpa Nama berkata...

Sesungguhnya UMNO adalah parti yang telah terlalu banyak meninggalkan jasa dan noda kepada seluruh bangsa dan bangsat di negara ini.