Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Julai 2010

BERITA KITA TAK TAHU




AKHIRNYA MENJADI LALAT DAN LANGAU





NAJIB : JANGAN BUAT ANDAIAN RAKYAT MELUAT DENGAN UMNO
– minsider

Najib Razak menafikan rakyat sudah meluat dengan parti itu, sebaliknya menegaskan komponen utama Barisan Nasional tersebut mempunyai lebih daripada tiga juta ahli.

“Tak betul, tak betul (andaian meluat)... kita adalah parti yang terbesar mewakili orang Melayu, mempunyai 3.1 juta ahli,” kata beliau pada sidang media selepas mempengerusikan Majlis Tertinggi (MT) Umno petang ini.

Sehubungan itu Perdana Menteri dan Pengerusi BN meminta jangan membuat andaian yang “bukan-bukan”.

KAH KAH KAH…

woit… SIAPA BUAT ANDAIAN INI ?..... kah kah kah..

kah kah kah… BIJAK ORANG INI…. kah kah kah…

woit… TAPI ANDAIAN INI BELUM CUKUP …. kah kah kah…

kah kah kah… YEOP DI PERAK KATA: GETIK YEOP GETIK… kah kah kah..

kah kah kah… AWEEE DI KB KATA: NATANG BEWOK …kah kah kah..

kah kah kah…. UJANG PILAH KATA: BINCAT NI POII MAMPOIS LA…kah kah kah…

kah kah kah…. TAMBI MELAKA KATA: KALAU UNDER 13 OK…. kah kah kah..

woit.. . ORANG KL KATA : SETELAH DIPUKUL HEBAT DI PILIHANRAYA YANG LALU GEROMBOLAN TIDAK AKAN SELARAS LAGI…. kah kah kah..

kah kah kah… AHLI AHLI GEROMBOLAN TIDAK BERTENAGA UNTUK MENYELARASKAN SEMANGAT…kah kah kah…

nota:
bangkai kerbau itu sedang
dihurung oleh berjuta ulat taik
ulat ulat ini sedang memakan bangkai
akhirnya akan terbang sebagai lalat
dan langau kah kah kah


nota:
bagus juga berita ini
mana yang belum buat andaian
akan mula buat andaian kah kah kah


OGHANG TEGANU KATE : umno-barisang sonal happok kohong, busuk bbangor macang ikang burok peng llalak, hok dok sokong umno bukang perjuangang untok melayu & islang tapi mengenyangkan perot bodo yang kohong dengang tahik. puok2 barisang sonal teganu dari besut, kuale teganu, ddungung, kemamang sapaa ke ulu, tadok kerje lain bergomol berbaloh berebuk jawatang kerane nok cari projek. ( ini ori dari ikang baru diterima)

18 ulasan:

teganu kite berkata...

hisamudeng tukor tiub,

YEOP DI PERAK KATA: ****
AWEEE DI KB KATA:****
UJANG PILAH KATA: ****
TAMBI MELAKA KATA: ****
ORANG KL KATA : *****

OGHANG TEGANU KATE : umno-barisang sonal happok kohong, busuk bbangor macang ikang burok peng llalak, hok dok sokong umno bukang perjuangang untok melayu & islang tapi mengenyangkan perot bodo yang kohong dengang tahik. puok2 barisang sonal teganu dari besut, kuale teganu, ddungung, kemamang sapaa ke ulu, tadok kerje lain bergomol berbaloh berebuk jawatang kerane nok cari projek.
Base jenih ayang daging, kene bele sapaa gemok minyok, lepah tu kene semeleh.
Pakatang jangang dok ssengeh bodo, kerje abih gheng.

hisamudeng, mung jangan lupe teganu

opisboi berkata...

lebih baik aku nengok muka babi dari nengok muka pemimpin amno meluat sebab perangai depa lebih rakus dari babi.

matstimketum berkata...

pemimpin gerombolan kena makan pil viagra babyak-banyak untuk menyelaraskan bahagian mereka! berkesankah kaedah ini?

Tanpa Nama berkata...

Kau boleh cakap apa yang kau suka Mat Mongollllll, tapi family aku, kawan-2 aku kat opis ni semuanya dah bengang gile ngan UMNgOk. Especially sejak minggu lepas bile harga petrol, gula & gas masak DISELARASKAN oleh kau Mat Mongol....

kl berkata...

tak abis-abis kata ada 1.3 juta ahli.

mana buktinya?

Tanpa Nama berkata...

sedak molek teganu kite weehh..
abih gheng..mung ulah..

mata-lembu shah alam berkata...

hebat rakyat 'teganu kite' tapi apa cerita dengan tokoh klasik pas seperti;
Datuk Harum Taib: pesuruhjaya pas teganu/ ketua dewan ulama.
Datuk Mustopa Ali: s/u agung pas
Datuk Abu Bakar Chek: timbalan pesuruhjaya pas trg.
kerajaan perpaduan atau KERA-JAANG PERPADUANGG

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,
gua caya 'teganu kite' tatak paham pun tak pa punya, nanti lain jam kita pegi teganu - kg cina,batu borok, sebrang taker & dari primula ka ru sila.
rakyat trengganu manyak berani & kerja kuat.
paling gua suka itu YB wahed indut & YB dr. azeman - educated, professional, open-minded. satu ari nanti ini YB layak jadi manteri besar. lain orang YB pas gua tatak tau.
bravo terengganu

Tanpa Nama berkata...

salam sahabat,

fuyo....
3,1 juta. kalu puak2x ni pakat2x gi main nombor kat magnum, toto, kuda pasti utk duit pilihan raya dah ada.

patut la semalam mat monggol dah bagi warning mintak jentera PR dorg siap sedia.

confirm minggu depan ada special draw...

wakakakakakak

mat lendir berkata...

amno = bangkai
bangkai = amno

ada beza???
tak ada beza!!

Lang berkata...

yang tanya tu wartwan kan... so andaian tu andaian wartawan la...

hakikatnya... nak tau meluat ke idak meluat... buat la pilihanraya... nanti rakyat bagi tau meluat ke idak.. nak tengok jugak sistem undi pos kepala hangguk yang baru tu... angguk2 je ke.. atau dah pandai geleng2.

Tanpa Nama berkata...

Bro TT

Tahniah kerana dah pandai bertutur dialek Terengganu. Terengganu tetap di hati TT kerana ada nostalgia tersendiri! Kalau ikang ori kita kerepok la! Baru terangkat

Mintak Bro TT siarkan lirik lagu UMngok, bukan bersatu ber.... tah apa ber lagi ambe pun tak tahu. Yg ori lagu Umngok ialah Phir Bhi Dil Hai Hindustani, best tau
kah kah kah

Papa Chang berkata...

gua salah seorang dari 3.1 juta ahli tuh... tapi gua nak declare yang gua mmg menyampah gile babi kat ameno neyh... nemo lagi gua suka wakawaka

Tanpa Nama berkata...

bodoh, 3.1 juta ahli, aku pun penah daftar masok pemuda UMNO. bukan ape dapat RM50, T-shirt sehelai, air botol mineral ngan nasi bungkus.

tp aku x penah sokong UMNO, next GE aku pangkah PR.

Tanpa Nama berkata...

member 3.1j memang ada...yg berumur 115tahun keatas banyak

http://en.wikipedia.org/wiki/Oldest_people

Tanpa Nama berkata...

3.1 juta tu pngundi hantuuu..termasuk hantu tuya, toyol,kopek dn yg sewktu g=dgn nye,bapak sgala hantu mumia maha firaun yg xmati2 lg..xlama lg kena penjara hantu2 ni

Tanpa Nama berkata...

aku pun adalah salah sorang dari 3.1 juta ahli umno tu. nak tau sebab pe aku register umno? sebab kuarga aku dulu susah xde duit nak tanggung perbelanjaan awal aku masa nak masuk U dulu. nak dapatkan wang ehsan 1ribu? kena register umno dulu. waktu hari raya anak orang lain (anak2 ahli umno sahaja) semua dapat duit raya (wang ehsan lagi) 200hengget, nak dapat camne? isi form keahlian umno dulu. kalo x, xleh masuk dewan ambik duit.

huh...

Tanpa Nama berkata...

Ramai dah tinggalkan parti gerombolan tu...mat monggol masih mimpi....3.1 juuttaa tu dah tinggal tulang...isinya dah hilang.

jadik betulkah MUKTAMAD LAGIKAH 3.1 juta ahli tuuu...cuba SELARAS SUMULA.... kah kah...kah...

vikmoro kombet