Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Julai 2010

RAMALAN KAJI CUACA SEKALI LAGI




HASSAN ALI BERCITA- CITA TINGGI MENGGALI PASIR DI SELANGOR





HASAN AKI DIKAITAN DENGAN ISU UMNO –PAS
– malaysiakini

Hasan Ali tidak pernah lekang dirundung kontroversi dan kali ini pesuruhjaya PAS Selangor dan pakar motivasi itu, dikaitkan lagi dengan isu kerjasama Umno-PAS.

Selepas selamat daripada diheret ke muktamar khas seperti cadangan awal Mursyidul Am Nik Aziz Nik Mat tahun lalu, tersebar pula khabar angin Dr Hasan menemui mufti Perak Harussani Zakaria - yang menawarkan diri sebagai pengantara - bagi membincangkan perkara itu.

Semuanya bermula apabila Harussani baru-baru ini mendedahkan terdapat pemimpin PAS dan Umno menemuinya bagi membincang dan meminta pandangan beliau berhubung cara untuk menyatupadukan kedua-dua yang bermusuh itu.

Bagaimanapun, ekoran pendirian Harussani yang enggan mendedahkan nama pihak terbabit, telah menimbulkan lebih banyak spekulasi, khususnya di laman blog dan antara pemimpin akar umbinya parti Islam itu sendiri.

Sebuah blog yang tak jemu-jemu membangkitkan isu tersebut - dengan mengaitkannya dengan idea kerajaan perpaduan - Malaysia Waves dengan terang-terang mendakwa pemimpin yang dimaksudkan Harussani itu ialah Dr Hasan.

"Seperti saya kata sebelum ini, ada video yang diambil perjumpaan Harussani dengan Hasan Ali (dan mungkin Khairuddin Othman sekali)," katanya penulisnya Abdul Rahman Talib.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota: sila lihat kembali tulisan tt
tiga hari dahulu – tak caya ada orang
bemimpi siang dan malam untuk dapat
kuasa – jangan terpengaruh dengan janggut
dan serban – dalam realpolitik agendanya
ialah kuasa bukan janggut dan serban kah kah kah

(United Malays National Organisation tahu siapa yang bercita-cita hendak menjadi Menteri Besar dalam Pas. Gerombolan mengetahui siapa dan siapa yang boleh di ‘makan’ di dalam Pas. Gerombolan juga tahu siapa yang bermimpi siang dan malam – pagi dan petang - untuk menjadi menteri kabinet dalam kerajaan Najib Rosmah.

Ini juga hakikat realpolitik. Menafikan ini adalah menafikan bahawa manusia, haiwan dan tumbuhan hidup di alam ini kerana ada cahaya matahari.

United Malays National Organisation akan terus mengasak untuk ‘berunding’ dengan Pas. Akan terdengar suara suara lantang menolak. Akan terdengar suara-suara pimpinan Pas menafikan itu dan ini. Dalam realpolitik semua berkemungkinan. Dalam realpolitik yang dicita-citakan ialah kuasa. Dengan kuasa manusia berpelung menobatkan dirinya dan mengumpul harta.)


34 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hassan Ali dan Nasha adalah hantu besar didalam PR !!

Kedua2 mereka ni harus disingkirkan dengan segera !!

Dikatakan jugak kedua-dua ni sudah pon pernah bersarapan pagi dengan bik mama !!

Tanpa Nama berkata...

Mungkin ada orang PAS yang sanggup menjadi orang tengah kepada gerombolan yang mengumpankan mimpi-mimpi fantasia yang dia akan menikmati sesuatu kedudukan dan harta yang amat lumayan. bagi orang PAS yang baghal/bangan/pekak ini mungkin wujud, imannya yang bersarang di janggut kambingnya, atau di serbannya atau di ketayap putih atau dalam kain pelikat akan tergoda dengan pancingan beracun UMNO.
Aden naik boring cerita UMNO nak bergabung dengan PAS atas nama agama dan bangsa alias 'Ketuanan Melayu' bukan atas nama keadilan dan kemanusiaan tapi itulah kalu tiada visi/iman/prinsip maka 'AGAMA /BANGSA menjadi bahan rekrut terbaik untuk mencebur dalam nonsense ini.

umar al khattab berkata...

...
ni mana 1 yang betul ni.
harussani cakap 'saya tak bohong'
alih-alih hassan ali ni pulak

teori realpolitik ada munasabahnya
kerana ia adalah berilham dari hakikat yang dah lama Allah letakkan didalam kejadian manusia

----nafsu

ya,disebalik akal adanya nafsu, tapi yang mengawal keduanya adalah Iman --yang hanya boleh diperoleh dari amal-taqwa-ikhlas

bukannya dapat dari suap dan makan duit rasuah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kepada Hassan Ali dan rakan sekepala,

Gunakan kemahiran dan potensi diri anda untuk mencapai matlamat.Peranan sebenarnya tidak relevan, pada kenyataannya, banyak sangat tumpuan pada peranan mengakibatkan kesan negatif keatas kreativiti seseorang politikus, ini tidak termasuk galangan-galangan yang akan timbul sebelum matlamat anda tercapai.

---------------
JAIP,
Apa peranannya dalam Islam?
setakat nak daftar nikah kahwin?
sekadar nak tangkap orang melayu miskin berjudi?
Buat habis duit rakyat yang berbagai kaum dan ugama saja!

Tanpa Nama berkata...

nama yg disebut ini masih setakat bisik2 gebang2 sahaja, belum tentu sahih apatah lagi tidak diketahui matlamat sebenar individu2 terbabit dgn setiap cerita.

kena semak dalam2 dulu, bukan terus terjun dalam semak bila saja terdengar bunyi ranting patah.

cthnya bila pelbagai pihak menuding pada ketua pemuda pas, tetapi jika kita luangkan beberapa minit baca blog dia sendiri, baru kita tau yg dia pun cuma bersetuju utk berbincang dgn UMNgOK jika UMNgOk setuju dgn syarat pas. ini sebenarnya serupa seperti ulasan tgna.

bagi aku yg penting buat masa ini cuma 2 perkara:
1. pas sendiri kena siasat menyeluruh apa cerita sebenarnya betul ke ada kalangan pas yg gatal sangat nak habuan perpaduan, jika ada siapa, kemudian umumkan kerana isu ini sudah mengganggu fikiran penyokong pakatan samada org2 dap, pkr mahupun rakyat biasa

2.mufti harus femes sana sini tu nampak sangat tidak ikhlas, nampak jelas hanya berpolitik (tapi UMNgOk selalu tegaskan jangan campur ugama & politik?!) sebab kalau dia ikhlas nak mencapai perpaduan, kenapa dok main tariktali dok main sembunyi2 ???
terusterang ke lah beb, baru lu nampak cuma jalankan tugas murni lagi ikhlas seorang mufti!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Lang berkata...

bukan ke itu tulang besi?

kalau benar anak ali tu ada mencuba untuk berpadu2... lihat kembali kepada zaman lampaunya.. siapa ikutannya... apa perjuangannya... mana datang hartanya... dikhuatiri zaman lampau mengimbau kembali...

zaman lampau ini kekadang akan mempengaruhi corak pemikiran dizaman ini, kecuali bagi mereka yang benar2 ingin berubah.

C++ berkata...

Bhai TT...

kah...kah...kah... gua terpaksa tiru lu....

Tanpa Nama berkata...

...betuk ke cerita ni. Beberapa kali sebelumni saya perhatikan TT membuat lompatan sebelum wisel dibunyikan.

jab sp berkata...

susahlah macam ni.nak berjumpa dan bersembang sesama Islam pun tak bolih.belum dengar apa yang disembang dan dibincang,semua pakat taruh.
kalau macam ni,samalah PAS dengan UMNO dari segi kebebasan bersuara.malah mungkin lebih terok lagi jika ada kuasa penuh.
jangan kita melaungkan,kebebasan bersuara,kebebasan berfikir kalau hak dan ingat pendapat kita saja yang betul.
kalau hampa lupa aku nak ingatkan,waktu Dr Mahadir bantai umno dulu(paklah)hampir semua pemimpin pertengahan PAS memuji Dr Mahadir.Pemimpin jenis apa ni?

Tanpa Nama berkata...

wah kerek betul mamat isham ni hahaha tau la ramalan tepat...lu pun boleh jadi macam paul octopus ni hahaha

ramal la bila mahathir nak kena tangkap haha

Qiu berkata...

tukar tiub ini pemfitnah.

fuck u la...

Tanpa Nama berkata...

jab sp,
jgn ambik laporan umum je
ambik tau dari mulut kuda sendiri (kalau sahih bangang maknanya ambik dari mulut keldai la bukan kuda)
semua kita dok bantai kelemahan anak badwi dulu, jadi bila siapa2 lain bantai sama, memanglah akan disokong - tapi sokong upacara pembantaian khusus yg tu je, sebab yg tu jelas serupa dgn upacara kita, bukan kita sokong susuk itu sendiri mahupun upacara2 lain dilakukan oleh susuk itu
(serupalah jugak bila tt dll di sini dok 'sokong' ong tee kiat bila dia buat upacara pendedahan skandal pkfz masa dia ada sedikit kuasa & pengaruh tempoh hari)

wassalaam

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

DR BUDIMAN HASRUL SANI

Apa kata TT atau kita alihkan isu kenapa T.MURUGIAH (mengaku orang lndia) yang datang daripada parti PPP dikhabarkan masuk MIC ketika masih menjadi Timbalan Menteri di JPM yang asalnya atas tiket PPP.lnilah "realpolitical"..Cuba fikirkan kenapa kawan-kawan lndia dpd. PKR, DAP, MIC, PPP tidak bising-bising???? Kenapa orang Melayu/lslam mesti bising?

KembaraWanKembang berkata...

Betulker Melayu berpecah sebab parti politik? orang-orang Melayu kampung, orng-orang Melayu bandar kiranya sekarang ni berpisah-pisahlah disebabkan lain parti??...

Atau pemimpin-pemimpin gila kuasa yang sebenarnya tak dapat darjat kalau UMNO-PAS tak bersatu??...

Melayu dan Umat Islam tidak berpecah semata-mata partilah, yang bising-bising bukan orang-orang kampung, bukan melayu-melayu yang ramai-ramai di bandar, tapi pemimpin UMNO yang nak survive, sebahagian pemimpin PAS yang gilakan kuasa...

Kalau bergabung pun takde maknenya, orang Islam dan Melayu macam tu jugak, ramai lagi mat gian, ramai lagi mat rempit/minah dirempit, ekonomi Melayu masih terkebelakang jugak, sebabnya yang uruskan Pemimpin UMNO yg sama yg telah lama gagal, makin bagus ke mereka lepas dapat kuasa lebih??

Marilah tukar landskap politik negara kita, Marilah ramai-ramai! heh..

Tanpa Nama berkata...

yang sebenarnya TT maksudkan janggut tok peti..beliau yang memulakan fitnah ini.

konon demi mengelak perpecahan,nampak gayanya tak sebut nama malaun yang cuba-cuba cium bau taik lagi menghuru harakan rakyat.

PM pun kaki kelentong,apalah sangat bloggers umno...memang dilahirkan untuk menipu supaya kenyang anak bini...

-haramasini-

Tanpa Nama berkata...

salam sahabat,

kera jaan perpaduan???? dei berapa kali sudah cakap. mahfuz pung sudah cakap kan?

lu rasa la kan PR 13 nanti ade ke UMNGOK kat alam maya pada ni?????

lu tak payah la jadi mcm UTUSANG. SEDARA lu dr rombau tu pung dah cakap "sudah-sudah la utusang jgn nampak mcm desperado sgt"

bila baca je pasai kera jaang perpaduan rasa nak gelak sampai pengsan.....

wakakakakakakakakakakak

Tanpa Nama berkata...

pernah bersarapann pagi dgn bik mama ??? isk..isk, tak heran le kalo dua2 mamat ni dah kena sembor dgn pompuan puaka tuuu...

Tanpa Nama berkata...

adun kawasan aku nie! PRU akan datang mintak PAS tukar calon lain.

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

esey meminjam perkataan yg dulu bro Isham gunokan....

Maka PAS harus membersihkan organisasi mereka drpd segala tunggul-tunggul ketuanan Melayu yg sentiasa menjadi bisul atau barah dr dalam....

Betapa celakanya seluruh organisasi PAS seandainya tunggul-tunggul ketuanan Melayu ini terus menjadi pencucuk di laluan selamat ketuanan rakyat...akan tersadung langkah-langkah demokrasi memartabatkan ketuanan rakyat, menjadi lebam2 hitam yg sakit di dalam walaupun tidak kelihatan lukanya di zahir......

Betapa haram-jadahnya tunggul-tunggul ketuanan melayu ini sekiranya terus berselindung di balik lilitan serban dan jubah putih yg bakal menjahanamkan organisasi PAS....

Maka PAS harus mencebak segala tunggul-tunggul ketuanan melayu di dalam organisasinya agar keamanan di laluan ketuanan rakyat ini terus terpelihara....kerana Allah swt tidak akan mengubah kehidupan manusia seandainya manusia itu sendiri tidak mahu berubah! Bukan berubah memilih kejahanaman bersama gerombolan gasar.....

Lawan tetap lawan...f**k the gerombolan!!!

Tanpa Nama berkata...

apa tujuan dato harusani??
adakah ikhlas nakkan perpaduan melayu?
kenapa tak bagitau sahaja siapa yang jumpa dia?
kalau betul hassan ali yg jumpa kenapa dia buat kenyataan "pas" yang jumpa dia? siapa hassan ali dalam pas?? ke mana dato pergi semasa isu judi? sekarang dato datang dengan isu perpaduan semasa rakyat jahil sibuk dengan penarikan subsidi
beginikah seorang mufti??

Tanpa Nama berkata...

Untuk jab sp, Pada pilihanraya Umum 2004, gerombolan bawah Pak Lah menang besar 90% undi. Madey cucuk jarum, jadi cemerlang,gemilang, terbilang Pak Lah dah longgar, maka pada 2008 Pakatan Rakyat yang mula main sebagai satu team, menang besar pula.

Kesimpulannya ia adalah satu strategi politik. Kalau masih tak faham, rajin-rajinlah tanya uncle google.

Salah Taip berkata...

Suka sangat berpadu-padu ni ya? Ish. Ish. Ish. Ini bukan soal boleh bercakap atau tak. Ini bukan soal sembang atau tak. Ini soal UMNO/BN mengulangi sejarah. Dulu nazak - panggil PAS. Bila sudah boleh bernafas, tendang keluar.

They are doing it again, and I hope PAS is sane enough not to buy this cheap gimmickry.

suis-media berkata...

Biar lah dia orang nak bergabong samada hasan ali ke,braim ali ke,haji hadi ke,yang pasti PENGUNDI TIDAK AKAN BERGABONG DENGAN UBN.Pemimpin parti kena ingat yang memileh mereka ialah pengundi,kalau pengundi tak nak berpadu padu kenalah ikut kata pengundi.Saya ada satu idea...kalau nak melayu bersatu padu parti PAS dan UMNO hendak lah di-bubarkan.

mosabit berkata...

awas pas....dik kerana tahi seketul rosak bau sekeliling......kalau nak nyanyi..nyanyilah di pentas...jangan nyanyi di dlm jamban jer....

pas jangan melepas pulak .....
tok tok ketua pas pakat sonyap yo nampaknya....no komen??...
apa? diam tu tandanya setuju ker?...macam betina jer pas ni....

aku paham perasaan TGNA....orangtua tu dah malas nak bersuara pada perkara yg sama setiap masa....pasal seketul tahi tu lah.....apa nama?..shit ..kata tok shahnon...

kah kah kah kah kah kah ..

MeriamBuluh berkata...

Senang sungguh nak jatuhkan pemimpin sendiri dalam PR...terus nampak besembang ja dah macam2 andaian yang keluaq...aku tak tau la satu hari nanti pemimpin PR jumpa dengan pemimpin Yahudi di pejabat PBB apa pulak blogger Malaysia nak tuduh...
Tulang Besi memang terkenal dengan cerita fitnah melulu dan unsur sakit hati..
Yang penting kita dapatkan penjelasan dari Hasan Ali dahulu..
OKT..orang kena tuduh

Tanpa Nama berkata...

biar di siasat dulu,biar TGNA umum kn,aku risau la munkin ini sume propagandn be end je,ati2 kkwn sume,harap TT siasah dptkn bukti kukuh biar org yg buat tu smpi keluarkn kenytn..PR harus bersatu,utk ape PAS nk bersatu dgn umno sdg kn PKR DAP bersama2 mereka,PR naik krn pakatan dr ketiga2 parti ini,PAS kena klua knyatan segera,jgn bg rakyat gusar..PlS

pak leman berkata...

isunya skrg ialah pakatan dah nak pecah..!
Pas duduk dlm pakatan makin blur..hala tuju dah tak tau nak kemana..dasar parti tetap berbeza..yg nampak nakkan kuasa, lepas tu nak jadikan anwar pm..itu je.
Dap pun langsung takde gaya nak iktiraf perjuangan islam pas..ingat org islam melayu bodo ke..? Apa guna pas sibuk kerjasama dgn Dap kalau Dap pun langsung tak hargai perjuangan Pas..? Realpolitik - hari ni musuh, esok kwn, hari ni kwn esok lawan!
Yg penting - kuasa.

mosabit berkata...

Qiu...marah laa....

pasal dia asyik kena Q...tapi giliran tak sampai sampai....

nasib la..sapa suruh jadi ahli pas atau ahli umno yg terencat akal?..

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

TT, betui ka hang bukan double ejen, hantu parti dajjai kandaq? Orang PAS setakat ini belum ada yang lompat tapi PKR dah ramai.....hang suka dok fitnah PAS pasaiapa? Hang talam dua muka ka apa?

Tanpa Nama berkata...

dah tahu orang2 umno tu adalah fitnah munafik...taik...ada paham...

kalo pegi dekat, dikhuatiri terlekat bau...apatah lagi bersalam dcan mengambil syafaat dari mereka... orang2 tinggi UMNO ni ibarat tahi, orang PAS yang mengejar kedudukan ni ibarat lalat jugak... kat mana ada tahi, kat situ ada lalat.

aku punyer manager pun sama jugak...kat luar PAS gila babeng...tapi pantang jumpa Tan Sri2 UMNO, kalo boleh isap pelir time tu..time time tu jugak dia pergi isap pelir pemimpim UMNO tu..

PAS ni masih banyak nak kena bersihkan... 50% pemimpin pemuda PAS masih solat macam sial..ibadat sendiri pun tokleh jaga...camana nak jaga rakyat?

Tanpa Nama berkata...

Tulang Besi kan orang down-syndrome PAS.
Standard le.....

BUJANG SUSAH berkata...

luka menjadi nanah.. lecak menjadi kubang.. kolam menjadi lombong... puncanya dari tangan2 kita sendiri..wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

KALAU PAS DAH TERKENA... PKR DAH TERKENA... DAH DEKAT LE PILIHANRAYA. KTM AKAN DIPANGGIL KURSUS PILIHANRAYA SEMULA... KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

Yg peliknya harusani boleh cakap kalau melayu x bersatu islam pun hancur...apa bana mufti ni cakap..ingat melayu=islam dan islam=melayu ke?mcmana dia ni boleh jadi mufti???