Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 Julai 2010

IKANG MASUK REBANG




YANG BERSERBAN INI MANMOHAN SINGH BUKAN MEMOHON SINGH MINTA SEMBAH NAK JADI MENTERI





PERPADUAN: JANGAN TERPERANGKAP POLITIK MURAHAN UMNO
– harakah daily

PAS menyeru seluruh umat Islam dan orang Melayu supaya tidak terperangkap dengan agenda politik murahan Umno yang memukul gendang perpaduan.

“Inilah agenda Umno pada setiap kali sesak nafas mereka akan meminta 'oksigen' dari PAS,” ujar Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar.

Sehubungan itu, beliau mengucapkan terima kasih kepada Mufti Perak, Harussani Zakaria yang bijak membuat bacaan politik bahawa kuasa politik Melayu Umno akan hilang.

Katanya, kenyataan mufti itu menambahkan lagi keyakinan bahawa PAS mengambil tempat Umno dan memberi harapan baru kepada umat Islam dan bangsa Melayu.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena menegaskan bahawa tanpa Umno umat Islam dan bangsa Melayu mampu berdiri megah dan gagah untuk muncul dengan kuasa baru politik bersama semua kaum di bawah payung Pakatan Rakyat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH..


woit… MAHFUZ…. HANG PERGI BUKA SERBAN KETUA PEMUDA HANG DULU…. kah kah kah..

kah kah kah…. LILITAN BERAT SANGAT…. HINGGA TAK BOLEH BERFIKIR….. kah kah kah…

kah kah kah… KEPALA TAK DAPAT BERNAFAS…. kah kah kah..

woit…BAGI TARBIAH POLITIK….KAO KAO KAO…. kah kah kah..

kah kah kah…..LEPAS ITU BARU AJAK RAKYAT GOMOL GEROMBOLAN….. kah kah kah…

kah kah kah… KALAU TIDAK … BERAT… TIAP KALI NAK MELAWAN… KENA SLOOO…kah kah kah..

kah kah kah… KAKI TERIKAT DENGAN KAIN SERBAN…. kah kah kah

28 ulasan:

haluankiri berkata...

Wah .. wah ..
Sepanjang 2 minggu nie.. tak dak lain .. dalam ppaper, dalam tv, dalam internet.. dok kisah nak berpadu2 nie... UMNo dah sesak nafas... dah nak mampus.. JOm pakat bc yasin .. doakan semoga pergi dengan selamat .... persipkan ahli qariah di semua kawasan untuk sm turut di majlis MENTALKINKAN UMNo nnt

Tanpa Nama berkata...

kahkah ka kah ka h kah kah kah ka h

mata-lembu shah alam berkata...

MANMOHAN SINGH = Memohon
KARPAL SINGH + KARAM SINGH = Kapal Karam

SERBAN MUFTI + SERBAN TANTAWI = tolomg jawab, tolong jawab, tolong jawab.
Jwapannya ialah kera-jaang perpaduang, kera-jaang perpaduang, kera-jaang perpaduang.

Tanpa Nama berkata...

utusan biasala baca blog ketua pemuda pas

Tanpa Nama berkata...

pemuda pas jgn pandai nk mengendeng2

Tanpa Nama berkata...

ramai yang salahkan um dan bh.depa kata um dan bh dah koner cakap nasharuddin.
kalau dah tau depa tu kaki koner,pasai apa dok galak sangat nak layan um,bh,semua tv malaysia.
pemimpin pakatan ni banyak sangat hipokritnya.yang paling aku hangin bila depa suruh pulau um,bh,tv1-3,top top depa pula pantang disua micropon akan ternganga buka mulut.

kadang kadang harakah pun sama.banyak stateman bodoh dikeluarkan

mpspk

teganu kite berkata...

hoi hisamudeng,

nok tanye mung, mane ade ikang masuk rebang? itu ayang dageng hok ketet tu'nga je masok rebang. berok mat yeh pong oghang tambak je dok payoh masok rebang.
laing kali mung kate 'ikang pakaa serbang @ ayang pakaa serbang baru bijok.
ikang masok pukak, itu memang kerje aku sebaga seorang nelayang, tapi kalu ayang masok rebang kerane takot nnatang bewok gomol ayang tu..
haghap mung pahang2 la maksuk aku ni.
mung memang bijok hisamudeng tapi kadang2 bengong gok..

Tanpa Nama berkata...

bila dh terlebey pk maka....

pakaian sunnah jugak jadi alasan untuk mengutuk orang... aduhai takde bende lain ke nak jadikan bahan gelak...

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..Isham

Cukupler post topik Pepaduang..naik loye aku..

Yang orang PAS ni aku dok pa'he..kalau Anjing tengah menyalak panggil hantu tu janganlah sahut..kalau kita sahut..kitalah hantu tu...bior aje Anjing tu nyalak...bior jadi anjing menyalak bukit ..satu pun tak jadi...tapi kalau dah bising sangat menyalak...gundal aje dengan batu..baru dia rasa..ha ha ha.

Ganu kite..Bro Isham ni mana tahu Pukak dan rebang..dia bukan orang ganu ..dok gitu..ha ha ha

mosabit berkata...

tulah.. kalau pakai pakaian sunnah...perangai jangan kelihatan macam kaum tak sunat...kan mendatangkan fitnah tu....

kah kah kahkah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

memang bangang la kp pas ni..dah nak join umno tak payah la kecoh2..masuk je la!
Pas pun dah nak serabai dah...

LOT147 berkata...

"Saya rasa cukuplah dengan usaha dan artikel (tentang) perpaduan Umno-PAS (ditulis).

"Cerita muka 1 Utusan (Malaysia) hari ini nampak macam kita desperate (terdesak) sangat," kata Khairy. (malaysiakini)

Nampaknya cerdik juga menantu aku ni. Syabas!!!

marhan berkata...

teganu kite 12.30'

best dialek terengganu - realistk/fantastic. yang paling best;
'nnatang bewok
ayang dageng
berok mat yeh
mung memang bijok hisamudeng tapi kadang2 bengong gak..'

KERA-JAANG PERPADUANG,.. geng teganu altantawi alserbaani alnajebi al kote

Tanpa Nama berkata...

TT hang saja nak kondem PAS bawa berita dari Utusan Meloya? Hang ejen dajjai kandaq ka apa?

C++ berkata...

Bhai TT,

KP PAS tue gua rasa blum bersunat lagi... pasai tue la masih mumayyis dalam bab politik nih..

Tanpa Nama berkata...

Kita tunggu hantu2 yang mana satu akan menyahut anjing menyalak tu...

Tanpa Nama berkata...

Celaka. Utusan meloya dan berita hairan buat fitnah, ketua pemuda pas kena kutuk.

Tanpa Nama berkata...

mungkin doa org PR dah makbul... maka UMNGOK n kroni jadi x keruan.. buat smua x jadi... smua kantoi... alhamdullillah
cume den nak posan.. PR jgn dok leka n layan puak yg nak mampuih ni.. kuatkan kerja n kempen pada org atas pago.. lagi byk paedah..

setapa berkata...

Pandai-pandai saja buat kenyataan.Ingat ahli pemuda nak ikut.Kami bukan penyokong umno sanggup ikut sampai kolam tahi.Kenyataannya bersifat peribadi.Kalau nak buat juga letak jawatan masuk umno.Jangan buat kenyataan tanpa persetujuan ahli.Cerita basi nak kitar semula...

sheikhalfarisi berkata...

nampaknya 'riverse psycho' yg d mainkan oleh umnongok ni berjaya pecah-belahkan pakatan khusus dlm pas sendiri.

aleh2 tg hadi, kp tantawi dan ust nasa yg kena hentam. dah tahu utusan meloya, berita hairan, tv3suku dan rtm tu suka menipu kenapa percaya.

inilah yg umnongok hendak, bila pakatan lemah, pru13 dia akan kata tiada isu perpaduan lg umnongok tutup pintu menandakan mereka dah kuat

buat mcam tg nik aziz buat noi je habis cerita

berhati2 dgn politik umno dajjal ni

Tanpa Nama berkata...

korang yang dokkondem KP PAS ni da reti sgt ke politik islam yg pas bwk?politik islam matlamatnye nk bwk manusia blk kpd allah,bkn smata-mata politik oportunis..klu x reti, bt cara x reti,jgn nk dok tnjuk yg diri tu x reti...

Tanpa Nama berkata...

TT ada serampang dua mata. Satu kutuk umno satu lagi cuba nak burukkan orang berugama.
Inilah fahaman sosialis jenis Hosni Mubarak dengan Muamar Gadafi. Nampak macam baik tetapi kalau terkena hidung sendiri habis musuh semua disiksa/bunuh. Naik sikit lagi terus jadi koinis.

Lang berkata...

bakal muncul gst dalam pas...

geng serban tebal... berkawan dengan gst... gerombolan songkok tinggi...
bagai pinag dibelah kapak...

Tanpa Nama berkata...

ASebelum merumuskan apa-apa tentang Nasha tolong selidik dulu sumber berita. Aku tengok petikan berita harian tu pun aku dah naik serabut. Dalam duk peringat begitupun Tukartiub boleh tertipu. Apa sebenarnya yang Nasha kata? Meh kita baca dalam blognya. Ini saya petik sedikit dari tulisan beliau sempena isu ini;

"Kini di era YAB Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak pulalah menghulur tangan , sanggup dan sedia bersama PAS menyertai Pakatan Rakyat memperjuangkan Islam dan bangsa melayu Islam agar kita dapat membina sebuah negara yang aman , makmur , sejahtera , adil , telus , saksama tanpa sebarang pertelagahan atau persengketaan yang merugikan ummat Islam dan bangsa melayu itu sendiri . Kerana saya melihat masa depan negara adalah bersama dengan Pakatan Rakyat dan seluruh parti yang ikhlas serta jujur membangunkan negara berasaskan nilai keadilan dan kesejahteraan yang diajar oleh Islam."

Nah, adakah Nasha menerima pelawaan tersebut? Malulah dengan diri kamu yang tidak habis-habis menghina Ketua Pemuda PAS.

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah..
Inilah beruknya yang beranak di Pahang tapi sampai mampus mengaku dia orang Tanta, Egypt (Tantawi). Inilah the quese od baptise! pembodohan! dengan menggunakan nama Tantawi, kononnya dia ialah ulamak besar..Kepala butuh hang Din!

Tanpa Nama berkata...

Woi TT lu pung terkantoi dengan utusan meloya dan berita hairan.

Apa punya mangkok kah...kah...kah

Sam Kai Cheong berkata...

Belung pong perpaduang jadi dah bergocoh. Dah nampak ada beberapa puak2 dalam pas, samalah macam umno juga. Sama lah jugak macam dalam pkr. Macam ada yang nak dikejar. Tapi apa pong tarak.

Semua ni majoriti melayu islam. Memang tak buleh perpaduang punyer.

Walaupong melayu islam yang tak mahu berpaduang, kalau mereka berpaduang semua sekali agak agak nya boleh tak mereka tubuhkang negara islam?

Tanpa Nama berkata...

Kan semua dah TERPUKAU dengan fitnah Utusan Meloya dan Berita Hairan...
Alih2 KP Pas jadi mangsa....
jangan jadi BINAWE...
Setan dan afrit Umno bertepuk tangan melihat kita pulak bertegang leher sambil mengutuk KP Pas ...
KJ pulak jadi tukang tiup api serupa Bini Abu Lahab...buat2 marah pada Umno yang selamanya HIPOKRIT...

meli malaikat.