Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 Julai 2010

MACAM MACAM DI BUAT UNTUK TIPU MELAYU




BERSATULAH UNTUK JADI ULAT TAIK GEROMBOLAN





PAS DAN UMNO PERLU BERTEMU BINCANGKAN SOAL PEEPADUAN
- melayau

Pas dan UMNO perlu berjumpa dan duduk bersama bagi membincangkan hal perpaduan umat Islam, kata Jamil Khir Baharom.

Beliau berkata, ini amat perlu kerana Islam sendiri sememangnya menuntut supaya umatnya bersatu padu dan bekerjasama.

"Kita nak cakap soal perpaduan ummah, perpaduan umat Islam dan saya rasa ajaran Islam sendiri amat menuntut kepada kesepaduan umat... saya nak ajak mari kita duduk bersama.

KAH KAH KAH…

woit…BETUL KE ISLAM TUNTUT UMATNYA BERSATU ?.... kah kah kah..

kah kah kah… RAJIN MALOAN INI BACA KITAB…. kah kah kah…

kah kah kah… NAPA TAK JUMPA SURAH TENTANG JANGAN BUAT JAHAT…. kah kah kah…

kah kah kah… TENTANG JANGAN JADI ZALIM…. kah kah kah..

kah kah kah… JANGAN REMBAT HARTA ANAK YATIM…. kah kah kah…

kah kah kah… JANGAN MAKAN RIBA… kah kah kah…

woit… TAK JUMPA JANGAN ROGOL.... GADIS PENAN?....… kah kah kah..

woit…JANGAN SOAL SIASAT SAMPAI MATI ?.... kah kah kah…

nota:
kalau nak selamatkan nyawa mereka
ada saje ayat yang mereka jumpa
kalau kena kejar harimau
sempat jumpa ayat tak ? kah kah kah


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sejarah menulis setakat ini bahawa panggilan UMNO agar PAS bersatu bersamanya hanya kedengaran sangat lantang bila UMNO dalam keadaan tertentu. Apabila dia rasa dia kuat, yang kita ingat dia lenyek habis2. Rakyat mana nak faham....masa dia kuat, PAS hanya pegang Kelatan, dia cekik abis2, kutuk abis2. Bila PAS pegang Terengganu royalti minyak dia cekik. Dia sedar tak rakyat Kelantan n Terengganu tu Melay n Islam tersangatlah ramai.

Kini bunyinya org2 ni sangat alim....macam lumrah....bila tersepit masa tu tiba2 rajin solat, doa, ke masjid dan mcm2 lagi....pastu sempit dah hiang dia balik perangai lama. Kesian org2 UMNO yang jujur (kebanyakannya ahli biasa le), dek kerana tubuh2 yang tercemar penuh sesak di atas ia jadi begini.

Yang pasti, kalau pemimpi2 UMNO dan PAS betul2 ok, mereka boleh bersatu dan yang bawah x jd hal. Ni kes di mana salah satu mesti x betul or kurang betul......pandai2 le kita menilai. Sejarah mereka termasuk peribadi2 mereka cukup bagus untuk menjadi panduan.

Tanpa Nama berkata...

Kita nak cakap soal perpaduan ummah, perpaduan umat Islam dan saya rasa ajaran Islam sendiri amat menuntut kepada kesepaduan umat... saya nak ajak mari kita duduk bersama.
_______________________
Apa rasa-rasa? memang ajaran Muhammad Rasullallah suroh umatnya bersatu.
Itu sebabnya Duit Royalti Umat di Kelantan tu kena bayar kepada kerajaan Melayu Kelantan. bukan kepada JPP UMNOK.
Laknatullah punya rasa!

Tanpa Nama berkata...

Harga barang keperluan naik maka dicari isu untuk mengalihkan perhatian.
Hoi tak dak ide baru ke UMNO....berapa kali nak rerun ide basi.
Dah lebih 50 tahun menipu tak cukup2 lagi.

dukun melayu berkata...

panduan mengenal GST/geng batik/jambul
1)cakapnya berpintal2.kalau dalam karangan lain pendahuluan, lain penutup
2)bila cakap terus beri bukti,selalu org dah niat menipu beri jawapan terlalu segera sbb dia dah ready
3)selalunya cakap yang besar2,agung,teori,quote dari beberapa pihak sokong hujah(wibawa palsu)
3)dia akan tuduh org menipu(ad hominum)
4)ada agenda lain,tidak menyertai org awam apabila beri hujah/idea-suruh org buat, sendiri x nak buat

x kirala apa brand dia...mufti ker, dr ker, pensarah ker, chekgu ker,toll gate girl ker, minah kolej ker

Tanpa Nama berkata...

Islam Sunni dgn Islam Shiah sesama sendiri bergaduh nak cakap pasal perpaduan. Islam Hadhari apa khabar? kah kah kah

umar al khattab berkata...

...
jamil khir tak payahlah menyalak bagai anjing yang disuruh tuannya

1malaya dah tahu kau tu pengipas punggung najib dan rosmah

tak usahlah kau pertahan yang mungkar ,yang HAQ kau tutup mata

panas perut ibu kau yang melahirkan kau dek kerana angkara munafik kau itu ,seorang ibu sepatutnya bersejuk perut dan hati kerana punya anak yang ada kuasa & perjuangkan yang HAQ

padan muka kau siapa suruh ikut umno

Rillink berkata...

Assalam Bro.
Ini lah fatwa ULAMA CAP DACING .Rasulullah saw menyeru umat islam bersatu padu tak kira apa bangsa pun bukan nya menyeru supaya pas dan umnok saja untuk bersatu.,Di malaysia nii bukan orang melayu saja yang islam dan bukan semua orang cina,india,asal,serta lain lain bangsa di Malaysia nii kafir.Ini lah satu lagi ulama yang berguru dgm mufta harusanasini.

macamlongkang berkata...

Betul tu! Kalau untuk kepentingan sendiri, pandai pula ikut undang2 Islam!

Habis tu kenapa tak mahu buat hukum hudud? Bini masing2 kenapa tak mahu pakai tudung betul2?

Bank Islam pun masih ada unsur riba, cuma nama dia lain je. Konon nak bunyi lebih Islamik. Cover line la. Cibai.

Tanpa Nama berkata...

Masa PRU12 dulu, rakyat pilih PAS suruh bekerjasama dengan PKR dan DAP dalam PR, bukannya bergabung dengan UMNO/BN.
Jadi tak moleklah mengkhianati amanah yang diberikan itu.
Lagi pun PRU13 nak diadakan tak lama lagi, tak payahlah sebut gabung megabung tu.
Buang masa saja.
Bukankah kita ni 1Malaysia, bukannya 1Melayu, 1Cina atau pun 1India.
Ketuanan Melayu tu hanya slogan bagi menjaga Melayu yang berkepentingan, bukannya Melayu bawahan terutama yang merempat.
Kepada pemimpin PAS yang berhasrat nak masuk kabinet Najib lupakanlah mimpi tu.
Sokong Nik Aziz, Anwar Ibrahim dan Lim Eng Guan lagi baik.
Mana tau pada PRU13 nanti PR menang besar.

- Cucu Dol Said.

Lang berkata...

ustad ni kitabnya dah makin nipis dibandingkan sebelum ni...

sbb... byk mukasurat kitabnya terpaksa dikoyak sebab tak sama dengan apa yg 'tok guru terkini' ajar kat dia...

Tanpa Nama berkata...

Tan Sri Mufta Harussssssssani. Tolong jangan terlalu banyak mengomel dan membuat press statement.The more you talk the more mistakes you make. Wa heran TS Mufta Harussssssssni sejak menghadiri program ESQ begitu kerap mengomel dan sudah pandai berbohong. Respect yourself FIRST before others respect you. You don't buy respects but earn it. Adios TS Mufta