Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 Julai 2010

RAMALAN KAJI CUACA




CARI LAH RUMI SEBELUM MASUK JAWI





PEMUDA PAS SOKONG PERPADUAN – berita hairan

Dewan Pemuda PAS Pusat menyokong pertemuan kepemimpinan parti itu dengan UMNO untuk membincangkan cadangan supaya kedua-dua parti menjalin kerjasama bagi memastikan perpaduan orang Melayu dan umat Islam.

Ketuanya, Nasruddin Hassan, berharap pertemuan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan menjadi kenyataan sebagai langkah awal untuk memulakan pertemuan yang lebih banyak selepas itu.

Saya mendoakan pertemuan itu menjadi kenyataan. Peluang sebegini bukan senang dan banyak perkara boleh dibincangkan oleh kedua-dua pemimpin tertinggi ini,” katanya kepada Berita Harian semalam.

UMNO ,PAS PERLU PELAN DAMAI - melayau

UMNO dan Pas perlu mempunyai satu pelan damai atas nama Islam supaya persengketaan yang panjang antara kedua-dua parti tersebut berjaya ditamatkan.

Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasrudin Hassan berkata, hasrat itu wajar disegerakan kerana UMNO dan Pas tidak mempunyai banyak masa lagi untuk menyelesaikan masalah yang telah dihadapi oleh dua parti berkenaan sejak berdekad-dekad lalu.

Tambahan pula, katanya, umat Islam ketika ini terlalu bosan dengan pertelagahan tersebut terutama gelagat pemimpin tertentu yang memburu kepentingan politik dengan mengeksploitasi sentimen kebencian antara UMNO dan Pas.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota: sila lihat kembali tulisan tt
tiga hari dahulu – tak caya ada orang
bemimpi siang dan malam untuk dapat
kuasa – jangan terpengaruh dengan janggut
dan serban – dalam realpolitik agendanya
ialah kuasa bukan janggut dan serban kah kah kah


(United Malays National Organisation tahu siapa yang bercita-cita hendak menjadi Menteri Besar dalam Pas. Gerombolan mengetahui siapa dan siapa yang boleh di ‘makan’ di dalam Pas. Gerombolan juga tahu siapa yang bermimpi siang dan malam – pagi dan petang - untuk menjadi menteri kabinet dalam kerajaan Najib Rosmah.

Ini juga hakikat realpolitik. Menafikan ini adalah menafikan bahawa manusia, haiwan dan tumbuhan hidup di alam ini kerana ada cahaya matahari.

United Malays National Organisation akan terus mengasak untuk ‘berunding’ dengan Pas. Akan terdengar suara suara lantang menolak. Akan terdengar suara-suara pimpinan Pas menafikan itu dan ini. Dalam realpolitik semua berkemungkinan. Dalam realpolitik yang dicita-citakan ialah kuasa. Dengan kuasa manusia berpelung menobatkan dirinya dan mengumpul harta.)


41 ulasan:

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

BODOH!!!!!!!

Natang Bewok!!!

mosabit berkata...

nash pas ni kan macam penyanyi....pantang ada peluang dia akan menyanyi..

mudah budahan dapat jadi rekording artis......glamor bro...lepas tu masyuuuukkkkkk bro...

ingat !!.. ada dua penyanyi pas yg namanya sama ni....NAS*****...dua dua ingin glamor....

sorang lagi bila nak nyanyi???....


kah kah kah kah kah kah ....

ha ha ha berkata...

Ha ha ha

Bodoh..Bingai..Ilmu ada tapi taruk kat kapla Lutut....memalukan!!!!

U dah janji dengan DAP dan PKR untuk kerajaan Pakatan rakyat ..ni apa hal pulak nak berpadu-padu...pegi mampus UMNO..lagi nak mendukung Natang Bewok to kenapa.

Election PRU 13, katakanlah BN tumbang..berapa kerusi BN yang menang kebanyakkan kawasan Melayu..sebab kalau kawasan Cina dah tentu lingkup..Kawasan PAS menang tentulah kawasan Melayu banyak..kalau SPR dah buat adjustment..tentu lebih separuh Parliman tu Orang Melayu Wakil Rakyat..jadi kenapa Melayu perlu Takut...kecualilah kalau wakil Melayu tu kena cucuq Idung dengan Chukong-chukong..ha ha ha.

Ingat...Wakil Rakyat Berkerja Untuk Rakyat ..bukan untuk Kak Ros dan Isterinya..ha ha ha.

So go to Hell lah perpaduan tu...ha ha ha.

Tanpa Nama berkata...

Bodoh, unta, bahlul. Tak pernah baca sejarah ke yang si UMNO ni melanyak PAS sebangsat bangsat macam babi beruk yang di langar lori selepas dapat kuasa balik. Bangsat betul menatang Ketua Pemuda makan tahi ni. lancau cibai puki mak bahlul engkau...iblis syaitan lah engkau..celaka tujuh keturunan bangsat engkau...

teganu kite berkata...

hisamuding tukor tiub,
bijok sunggoh berite dari ketue pemude PAH syekh tantawi serbani. kera-jaang perpaduang kang kang kuang kuang. pelang damai dengang barisang sonal. kalu jadi sunggoh perpaduang dengang puok2 natang bewok, PAH akang mappuh bahang tanoh jilat cok. tantawi serbani dok ingat ke janji dengang pakatang bersaksi segala rakyat jelata.
kerajaang perpaduang dengan barisang kite doh kambuh dalang tanoh sejok PAH kene guleng di kelantan & teganung tahung 1978 & 1964. puok2 nok perpaduang dengan barisang bace kitab ape? kitab injel ke, kitab taurat ke, kitab batu bersurat raja mendelika?
mane patwa ketua dewang ulama, timbalang presideng hok dorok sokmo?
aku nok kabor ke mung hisamudeng, patwa hok kite dok pakaa " umno-barisang jahanang"- tok guru nik aziz.
aku nok nyanyi lagu untok tantawi serbaani;
" anok la ikang la ikang
dimakang ikang
doh nok wat guane setarang"

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,

gua manyak sedeh, nanges dalam hati maa. gua manyak kelakar itu ketua pemuda pas nasruddin telawi serban besar mulut besar punya cakap cibai. kalu perpaduan dengan umnu/mcamic BN cibai lahanat, lebeh baik kita kempen ideology sosialis yang lebeh consistant dalam perjuangan. ini betul2 'politiking agamawi orthodox' yang jadi racun kepada sumer orang. ulama telah jadi seperti raheb paderi gereja yang diekspoitasi oeh penguasa zalim & menghalalkan segala angkara murka.

gua piker biarkan luncai2 politik seperti telawi serban besar, timbalan presiden, ketua ulama, setiausaha agung masih bersedia dipeningkan oleh lahanat umnu-BN.

kita bangga dengan tok guru nik aziz si fu, mahfoz, saladdin ayuby, khalid samat, abng mat sabu, nizar, husam & ramai lagi pembela rakyat tertindas..

hidop marhen, hancor kapitalist, racist, zionist

Khun Pana aka johanssm berkata...

Ada orang Melayu yang masok Islam dan ada orang Islam yang masok melayu hahaha...

betul Ramalan cuaca TT.

Tanpa Nama berkata...

entah-entah dia orang dah spinkan statement yang asal...

qwerty berkata...

How sweet it is to hate one's native land and avidly desire its ruin - and in its ruin to discern the dawn of universal rebirth

Tanpa Nama berkata...

BN ialah Barisan Nasional untuk Barang Naik, Bangsat Negara, Be End dan apa saja yang rakyat jelata akan luahkan terhadap parti yang tidak lagi relevan kepada aspirasi rakyat.

Dan BN juga adalah dua huruf yang diterbalikkan, NB, yang menjadi initial kepada seorang pemimpin Peranchis yang terkenal, Napoleon Bonaparte. Secara kebetulan apa yang NB cakap, itulah yang BN buat:

If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Napoleon Bonaparte

In politics... never retreat, never retract... never admit a mistake.
Napoleon Bonaparte

Power is my mistress. I have worked too hard at her conquest to allow anyone to take her away from me.
Napoleon Bonaparte

In politics stupidity is not a handicap.
Napoleon Bonaparte

Namun ada yang NB cakap tapi tidak diendahkan oleh BN:
Public opinion is the thermometer a monarch should constantly consult.
Napoleon Bonaparte

Tidak hairanlah terdapat ramai “Little Napoleon” didalam BN...

Tanpa Nama berkata...

Salam TT,

Nak habaq kat semua,

Kalau berita dari,

UTUSAN MELOYA,

BERITA HAIRAN,

TV3 SUKU,

RTM,

Tok sah caya la!

SEMUA PEMBELIT,PENIPU!

Tanpa Nama berkata...

woit tt,,

takat sumberkan berita hairan dan utusan meloya dan tv 3/4,
100% aku tak percaya..
(selain dari berita artis dan scandal pancaindera lah..hehe)

tapi..

kalau berita terkini ter now dari tt..100% aku percaya lah...

hehehehe

merahsilu99 berkata...

salah kah sesama muslim, sesama rakyat malaysia bersatu berpadu tanpa kira paham politik?
PAS ada keistimewaan begitu juga pihak Umno-BN. Perapaduan untuk masa depan negara & anak cucu kita - bukan sekadar kepentingan politik mana2 pihak.

Komen 'teganu kite' 09.52 amat bahaya kerana bahasa kesat saling membenci.

Komen 'kingkonglee69@gmail' 10.08
sarat dengan racun ideology sosialis yang amat menghina golongan agama & anti perpaduan.
Perpaduan untuk Sejahtera rakyat

Holden Caulfield berkata...

mat tipu nama tantawi ni rupanya yang berangan jadi menteri kah kah kah!

p/s:isham,nko perasan tak,kalau dulu,cuba nko check,nama mamat nasruddin hassan ni banner2 dulu,mesti belakang ada tantawi kat belakang.

mat tipu nama tantawi ni rupa2nya kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

Oi Samdol..Nasruddin ....
Pergi bertanding Ketua Pemuda Umno.
Kemudian kau chakap lah ikut suka hati kau...
LANCHOW LAH...

mamu jebon berkata...

hear hear!! well said uncle isham

Harris berkata...

Xleh blah betoi aku ngan mamat serbanitas nih!Nak berpadu2 plak!Hadoiii..pe punye bangang la yg gi bagi statement cam cilake tu kat paper pencacai..Orang dh nk tutop buku dh bab nak berpadu2 ni.Ehhhh..dia plak ngengada pi wat statement bangang.Riuh rendah la lepas ni media2 mainstream@pencacai.Pung!Pang!Pung!Pang!PelepowW!Ari2 dok maen isu ni.BODOH!!!

Tanpa Nama berkata...

hoi nasarudin... aku ni ahli pas seumur hidup tau. aku jadi ahli lepas pas keluar ubn.. kalau hang teringin sangat perpadu dengan ubn ne.. hang keluar pas pi isi borang umno tuu.. kok dapat senata. betui tak kawan2.. geram aku pasai ne..sudah2 le ..biarlae umno to kelupuq sorang2 tak payah kita duk sibuk.. kita buat kerja kita .tingkatkan perpaduan, ekonomi, ilmu pada ahli .. ini kerja kita kena buat, ta payah nak cerita perpaduan dengan umno ni sia-sia saja. lebik kita menyatu padukan raayat malaysia yang terdiri dari kaum melayu ,cina, india , iban ,kadazan dan lain2 .. moga2 usha ini ramai lagi raayat malaysia terbuka hati mengamalkan ajaran islam dan mendapat hidayah memelok islam dengan sendirinya mereka saudarakita dunia akhirat.

NIPAH VIEW berkata...

Jangan percaya PERANGKAP tu, PAS berhati-hati ada MUSANG BERBULU AYAM.

sunsnake@budakbalun berkata...

aduhhh!! TT.. awat percaya dengan Berita hairan dan melayau nihhh!!

kompom depa pusing fakta tuhhh!!

aduyaiii!!

haluankiri berkata...

Salam tt ....
mmg isu ini agak panas.. semua pimpinan nak suarakan pendapat .. tak salah suarakan pendapat jika itu lah pendapat dier.. dalam PAS majlsi syura akan menentukan keputusan nya bagaiman harus dibuat ... jd .. yg penting satu jer.. TALKINKAN UMNO

SyawaL berkata...

Kepala hotak hapa nak berpadu padu....
UMNO ada keistimewaan? Oohhh..tidak.

Mesrahsilu, keluar lah dari dalam kotak.

Nak tunggu apa plak akhbar alternatif kata....
Akhbar BN mmg dah sama sekali tak boleh pakai. Lahanat punya akhbar dan berita

Rillink berkata...

Assalam Bro,
Bro!ketua pemuda pas nii pakai kopiah tak??Kalau pakai tolong periksa dalam dia punya kopiah,tentu RM dah masuuuuuk.Dalam dunia nii mana ada parti politik yang berjaya menyatupadukan umat islam??Ini satu lagi malaon talian hayat umno.Dah terbukti dalam sejarah manusia dari dulu lagi,mana ada manusia yang bersatupadu??manusia sentiasa berperang untuk dapatkan kuasa,tapi kalau nak berpadu dalam politik boleh!senang saja...bubarkan parti umno dan pkr dan biarkan hanya PAS saja yang mewakili orang melayu.

Tanpa Nama berkata...

kepada nasarudin,

kalau utusan meloya/berita hairan melaporkan yang tidak benar pasal apa yang engkau kata, aku mitak maaf sebab bantai kau kow kow punyer. Tapi kalau betul apa yang dia orang report tu adalah apa yang kau cakap...kau memang "KAN NI NE WEI....."

mata-lembu shah alam berkata...

hoi "merahsilu99 10.38"

kamu dok hentam 'teganu kite' & kingkonglee69@gmail' apa ke hal?

ini tukar tiub punya blog bebas tahap international. extremist ka, sosialist ka, komunis ka kamu peduli apa? kamu ni balaci barua pengampu totok ortodox yang punya hotak tahun 1910 masehi. ini 2010.

Teruskan 'teganu kite'. teruskan 'kingkonglee69@gmail'. gua caya lu.

berambus merahsilu99 ke blog UmnoApco.

Tanpa Nama berkata...

//kitab injel ke, kitab taurat ke, kitab batu bersurat raja mendelika?//

eh?say wat?masalaahnya,yg dah hapai kitab al quran bersikap mcm setan!

Tanpa Nama berkata...

sokong merahsilau...
ape salahnya nak berpadu?
untuk kebaikan & survival anak cucu merahsilau juga..
tapi kenapa baru sekarang nak berpadu?
dah control prime media pun masih nak berpadu?
sokong kalau merahsilau pikir dulu sebelum komen
untuk kebaikan merahsilau juga..supaya takde lah merahsilau nampak bodoh sgt
kah..kah..kah..klakka-la.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Puak puak PAS yang ingin menjilat taik UMNO buatlah sorang diri dan jangan melibatkan Ahli dan Penyokong PAS yang lain.

Suku Samdol berkata...

Kimak Nasaruddin!
memalukan bangsa ajer la ko nih!
harrkkk ptuiiii! bangsat!

aku perasan berkata...

aku perasan la...kalau baca berite drp bateri hairan dan usutan melayau ni kena ganti setiap perkatannya dgn perkataan berlawanan baru perasan citernya...kebetulan atau betul!

Tanpa Nama berkata...

Woit TT, hg kerja utk UMNgOk ke? Amik berita dari sumber munafik kemudian tulis bagi geng PR gabra! Mulalah nak maki PAS tak tentu hala! Awat hang dah kerja utk UMNgok ka? Hg dah simpati jadi ahli parti dajjai kandaq!Hang buat fitnah, geng PR bukan cerdik sangat mudah emosi sampai boleh pecah belah!

Tanpa Nama berkata...

korang semua kena berlaku adil lah..elakkanlah berkata2 tanpa usul..jgnla mudah sgt percaya berita dri media umno yg kita dh tahu kesahihan beritanya tu..cuba korang baca pulak tulisan sebenar dari blog Nasruddin Tantawi tu..dari apa yg aku faham, pendapat Nasruddin ni konsisten dgn pendapat TGNA dan rakan pas yg lain..

sbg contoh:

"UMNO hulur dan tawarkan perpaduan kepada kita . Saya sarankan agar kita [ PAS ] tidak perlu menolak tawaran itu . Terimalah tawaran untuk perpaduan ummah kerana kita tidak mahu perpecahan, tetapi....
kita WAJIB letak syarat iaitu ISLAM" - Nasruddin
http://episodeperjuangan.blogspot.com/2010_07_01_archive.html

Ni pulak pendapat TGNA kita..

"Apabila Umno menerima Islam sebagai dasar perjuangannya maka PAS dan orang Islam semakin kuat serta politik Melayu bertambah kukuh," - TGNA, http://freemalaysiatoday.com/bahasa/?p=6328

jadi, apa yg aku nmpak..tak da percanggahan antara kenyataan antara kedua2 org ni..malahan, dalam satu sumber lain, nasruddin turut menyatakan sekiranya pas dan umno bergabung, dia lebih gemar utk umno bubarkan parti mereka dan sertai pas..
http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=27722:nasrudin-ajak-umno-sertai-pakatan-rakyat&catid=41:utama-muka-depan&Itemid=124

kesimpulan, aku harap semua yg komen kat sini kenalah berlaku adil sebelum buat apa2 komen ..agar tuduhan yg melulu dapat dielakkan..

wallahua'lam

Tanpa Nama berkata...

Ada kawan aku dok pening2 fikir nak sokong sapa PRU13 nanti..samada UMNO atau PAS..bangang..UMNO tu releven lagi ke zaman ni kah kah kah..buat rugi space dlm otak je pikir pasal UMNO...

Mat Dangdut berkata...

Kita tengok sape yang munafik!

umno tak leh tipu aku berkata...

Assalamualaikom Sahabat2 sekelian, saya telah meneliti semua kenyataan Ustaz Nasa.. saya rasa ramai yang tak paham maksud
Ustaz pada poin
10. Maka , apalah salahnya jika kini UMNO pula mengambil giliran dan langkah serupa seperti dulunya PAS pernah menyertai Perikatan demi penyatuan melayu Islam di era Tun Abdul Razak [ Lagi pun pemimpin UMNO kini yang beria - ia benar mahukan penyatuan ] . Kini di era YAB Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak pulalah menghulur tangan , sanggup dan sedia bersama PAS menyertai Pakatan Rakyat memperjuangkan Islam dan bangsa melayu Islam agar kita dapat membina sebuah negara yang aman , makmur , sejahtera , adil , telus , saksama tanpa sebarang pertelagahan atau persengketaan yang merugikan ummat Islam dan bangsa melayu itu sendiri . Kerana saya melihat masa depan negara adalah bersama dengan Pakatan Rakyat dan seluruh parti yang ikhlas serta jujur membangunkan negara berasaskan nilai keadilan dan kesejahteraan yang diajar oleh Islam.

Maksud Ustaz kalau umno betul2 iklas hendak perpaduan mai la joint dengan PR bukan Pas Joint BN
atau bubar umno ramai2 masuk PAS ke DAP ke atau PKR ke ....
pi mampus dengan umno yang telah mempergunakan Mak Bapak
Aku selama ini... tapi Aku umno tak leh tipu...anak cucu aku umno takleh tipu..

Lang berkata...

umngok bijak... sebab dia tau pas bodo... pas belum pernah ada taj mahal, pas belum pernah naik bentley, pas belum duduk leather seat, pas belum pernah pakai giorgio amani..

umngok cerdik... sebab tau pas bodo..

Tanpa Nama berkata...

tuan TT,

saya x sangka tuan TT yang saya sanjung leh percaya & gunakan sumber dari utusan meloya & berita hairan utk artikelnye..bukan sikit yg prcaya & kutuk si KP Pas tu..huh....

-anti sembab-

Tanpa Nama berkata...

lemah2..aku tak sangka TT pun akan jadi se-hampas hampeh mcm ni..sedih aku ble bca semua tulisan TT 21 julai ni..nilah tulisan yg plg teruk TT penah tulis..hadoiiii

kpd bro TT, sblom ko buat entry, make sure la ko bace dlu info dari sblh pihak lagi..n tolong la jgn ambil info dari media2 umngok ni utk rujukan tulisan korang..
bile media bangang ni korang ambl jdi rujukan, korang pun boleh jdik bangang jugak laa..

kpd yg komen kt sini pun, tolongla jadi cerdik sket..jgn la jdi bangang mcm pencacai umngok2 tu jugak..percaya berita2 yg ditulis tnpa bt check n balance dlu..tak pepasal dah kutuk geng sendiri..klau tepat kutukan korang tu, bleh la nk terima sbgai kutukan membina..tpi kalau salah..haha, korang tanggung la dosa sama2..

kesimpulannya..entry "RAMALAN KAJI CUACA" ni adalah entry SAMPAH..choii!!!

Tanpa Nama berkata...

Mantiq Ust Nasruddin Tantawi...kalau dulu2 Umno ajak Pas masuk BN atau kerjasama dgn Umno...APA KATA kalau Umno pulak tinggalkan BN mari masuk Pakatan Rakyat....Umno patut insaf dan berniat baik ikhlas MARI join niat baik Pakatan Rakyat yang nak basmi kefasikan, kemunafikan dan kemunkaran UBN selama ni....
Usah mudah terpengaruh dengan Utusan Meloya dan Berita Hairan...

Maksud Ust Ketua Pemuda PAS saya rasa lebih kepada mencabar Umno dan lebih sinis menekan Umno agar berbuat sesuatu yang memang 'tidak logik'..Umno kesimpulannya tidak pernah ikhlas mentadbir negara selama lebih 50th tu...
Mrai kita ajak Umno masuk Pakatan, kita baiki Umno yang rosak itu...
Umno tak akan join PR punya....

vikmoro kombet..

Tanpa Nama berkata...

nak sebok buat apa kalau orang dah tak nak tak payah ..buat muka kulit babi hidung tak mancung pipi tersorong2 umno.

Tanpa Nama berkata...

Rupanya ada lagi species bewok ni dalam PAS. Sepatutnya species bewok ini dimatikan seperti lain-lain bewok dalam muktamar yang lalu.