Rabu, 21 Julai 2010

MARI KETAWA DI PAGI BUTA





KEMPEN KERAJAAN : RAKYAT WAJIB IKUT CAKAP KERAJAAN




nota:
kalau makan angin
jamin tak sembab macam malikul kah kah kah


15 ulasan:

dukun berkata...

ye...ampun tok..

exam dihapuskan,datang sekolah x payah pereksa..huhu...

ikut cakap cikgu, pereksa x jamin masa depan

bunting x der bapak, stoner,curi karburetor motor jamin masa depan yang cerah

...sian cikgu,waktu ppsmi dah berbakul kena maki,geram..pau parents yang buta sejarah maki hamun tu balik dgn tuisyen harga bukan2..har har har.siap pengetua buta perut pun kena tempias belasah kena pau

Tanpa Nama berkata...

DR BUDIMAN HASRUL SANI.

Sdr TT...Apapun nak melawak...janganlah menang sorak kampung tergadai. Realitinya mana-mana CUKUNG dan SAMMY serta Ejen AH SENG dah penuh harta bendanya di merata-merata tanah air kita ini!!!!! Kah,,kah kah..ketawalah lagi sebelum anda diketawakan seperti nasib Melayu di Singapura..kah..kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

Maklumat Tulang Besi dapat dari dalaman UMNO adalah usaha mewujudkan kerajaan perpaduan akan dimulakan kembali. Sesungguhnya UMNO telah berbincang dalam mesyuarat Biro Politik UMNO akan perkara ini. Mereka mahu menghidupkan semula agenda Kerajaang Perpaduang dengan PAS

Mereka telah pun menyampaikan tawaran terbaru mereka kepada PAS dan "kawan" mereka dalam PAS telah pun mendapat tawaran mereka. Yakni:

a. MB untuk Selangor, Kelantan, Kedah
b. Pemerintahan bersama di negeri-negeri lain
c. Tawaran kerusi kabinet yang lebih banyak
d. Jawatan2 lain.

Secara amnya, tawaran mereka tidak jauh beza dengan tawaran yang mereka buat sebelum ini. Tawaran ini telah pun disampaikan kepada "kawan-kawan" mereka di dalam PAS. Ini menjelaskan mengapa Hasan Ali telah berjumpa dengan Harussani di PNB Darby Park baru-baru ini.

Alasan Biro Politik UMNO kali ini adalah: Islam sedang dihina seperti yang berlaku di Sibu apabila isu Kalimah ALlah dipergunakan sewenangnya oleh orang bukan Islam

Secara mudahnya, UMNO memerlukan PAS untuk UMNO memenangi pilihanraya umum secara mudah.

MOTIVASI UMNO

Hasil dari keputusan Hulu Selangor dan Sibu menunjukkan mustahil BN dan UMNO akan dapat menarik kembali sokongan bukan Islam di Malaysia ini sebelum pilihanraya umum yang akan datang. Malahan, keputusan Sibu menunjukkan ada kemungkinan kawasan-kawasan selamat di Sabah dan Sarawak pun mungkin akan diterobos juga.
Jalan yang paling mudah untuk UMNO mengekalkan kuasa adalah melalui sokongan undi Melayu. Namun, UMNO harus mendapat sokongan lebih 70% dari keseluruhan orang Melayu yang keluar mengundi.

Dalam bahasa mudah, dari 10 orang Melayu yang keluar mengundi, 7 wajib mengundi Barisan Nasional/UMNO.

Kali terakhir perkara tersebut berlaku adalah pada pilihanraya 1974 di waktu PAS berada dalam Barisan Nasional.

Maka, usaha untuk mewujudkan kembali Kerajaan Perpaduang dengan PAS telah kembali di atas meja. Bagi UMNO, itulah satu-satunya harapan mereka untuk mengekalkan kekuasaan UMNO di Malaysia dalam pilihanraya umum yang akan datang.

Kalau diadakan pilihanraya sekarang, paling tinggi yang boleh didapati UMNO adalah 60% undi Melayu. Perkara ini tidak menjamin UMNO dapat mengekalkan kerajaan dalam pilihanraya yang akan datang.

Pengundi-pengundi pembangkan Melayu tidak mungkin boleh jatuh kurang dari 40% melainkan PAS menyertai UMNO dalam satu barisan atau pakatan seperti dalam tahun 1974.

HASAN ALI BERTEMU HARUSSANI ZAKARIA DI PNB DARBY PARK

Saya telah diberitahu oleh beberapa sumber bahawa baru-baru ini, Dato Hasan Ali telahpun bertemu Haramsani di PNB Darby Park. Pertemuan rahsia itu telah diambil gambarnya oleh beberapa orang yang ada di situ. Sumber-sumber saya telah melihat gambar itu sendiri dan konfirmasi pertemuan itu berlaku.

Saya tidak tau apa yang dibincangkan atau apa yang diperkatakan oleh DAto Hasan Ali. Saya mengambil sikap sangka baik dengan Dato Hasan Ali kerana mungkin pertemuan itu atas dasar mahu menjaga hati semata-mata.

Namun, ia membuktikan usaha menubuhkan kerajaang perpaduang ini akan dihidupkan semula. Mungkin Dato Hasan cuma menghadiri pertemuan tersebut untuk mendengar rintihan Haramsani semata-mata.

Saya cuma meminta Dato Hasan ke depan dan menerangkan kepada umum apa yang telah diperbincangkan pada hari itu.

Saya berdoa supaya setiap ahli-ahli PAS menentang sebarang usaha menubuhkan kerajaang perpaduang dengan UMNO.

Mereka bukan orang baik dan mereka telah banyak kali menipu rakyat dan orang Islam di Malaysia ini. Sudah tiba masanya PAS berusaha mengganti UMNO dan bukan menyelamatkan UMNO.

Tulang Besi

Tanpa Nama berkata...

Perkasa = Kumpulan Militan

tahniah UMCO bekerja sebab dengan militant tersebut...hehehehehe

Tanpa Nama berkata...

dulu sewaktu aku masih lagi dlm alam remaja.. aku mmg xamik port psl election2 semua ni.. aku berfikiran... "pedulik ape!! dua2 belah pon sama.. mostly nak kejar pangkat + harta.. bukannye ikhlas. x effect idup aku pon..kalo aku undi pon aku nak wat undi rosak. hahaha.."

but once dah start keje & segala tanggungan dipikul sendiri + dgn responsibility terhadap family + merantau ke luar negara.. baru aku nmpk nape parent aku bising2 suh pg daftar mengundi... kita xkan terasa sgt masa kita muda2 sbb most of the time mak bapa kita yg tanggung.. but percaya la..

bila korang dah start berdikari.. semua yg terjadi kat keliling, confirm terasa beb.. harga minyak, gula, susu & etc.. unless ko ni mmg dr keluarga yg berada.. Honestly, dlm memberi pandangan aku on parti2 politik.. I'll try to be fair... but obviously right now our Gov nmpk out of control..undang2 macam lalang.. polis dah macam gangster..

Badan Pencegah Rasuah dah x berfungsi as it supposed to function.. yg kaya bertambah kaya dan yg susah bertambah la 'kedana'.. soal adil or justice mmg dah out dah..

Pada aku better to give a chance to other utk tadbir Malaysia drp still vote for Gov yg dah berpuluh tahun perintah and terang2 nmpk ada unsur2 salah guna kuasa/rasuah/kroni.. & the list goes on... susah for the party yg dah lama amalkan benda2 ni semua utk berubah unless something real bad happen and force them to change 180 degree..tgk la even after last GE pon xberubah2.. takat canang kat TV, paper but no enforcement buat ape..

Aaaiihh.. malu aku as Malaysian bila member aku from other countries asked psl Msia especially in the law system(kata demokrasi....) terkelu kejap pk on how to come up with the right answer.. Conclusion, pada pandangan aku as a person yg dah cukup umur untuk vote, better use that power wisely..you can always say that "xpe la..tgu few years baru aku mengundi.." but the thing is... at that time bila kite dah rase nak mengundi sempat lagi ke before negara dah jahanam or jatuh muflis?..

Vote for change and if the new Gov pon xbtul,

kita kasi tendang...

Kuasa di tangan rakyat..

Tanpa Nama berkata...

Harga barang memang tak pernah naik, siapa cakap naik? kan cuma ditambah sahaja misalnya harga gula tak naik pun, cuma ditambah 25sen, jadi nak hingar apa? kita kan rakyat marhein kena terima lah....

Itu belum dikira barang2 diluar kawalan, ada yang tiap2 bulan naik, Oh! silap, ditambah bukan naik, sebab Pak Menteri dah jamin kan harga barang tak akan naik, tapi ditambah dia tak jamin!

Ada persen looo....Tolong senyap.

Tanpa Nama berkata...

rakyat hari-hari makan tulang...baik BN atau PR semua sembang lebih..bila dah jd kerajaan semua rembat.

Tanpa Nama berkata...

Abu Hurairah (ra) reported: The Messenger of Allah (Sallallahu Alayhi Wassallam) said, "There are two statements that are light for the tongue to remember, heavy in the Scales and are dear to the Merciful:

`Subhan-Allahi wa bihamdihi, Subhan-Allahil-Azeem

[Glory be to Allah and His is the praise, (and)

Allah, the Greatest is free from imperfection).

[Al-Bukhari and Muslim]

Tanpa Nama berkata...

PENCACAI DAN GEROBOLAN penyampai berita fitnah..

Utusan adalah lombong fitNah!!!!

TV3 adalah pasirnya!!

RTM lori fitnah dan

UMNO adalah tontonya!!!!!!!

Orked Desa berkata...

nak gi mkn angin cam ner?? nak beli gula pun x mampu....cik orked ni bkn cam big mama....big mama jeling jer, terus dpt ape yg di idamkan...

kami rakyat ni, x kira brape lame jeling, berdemo, membantah serta seangkatan dgnnya, blm tentu lg apa yg di idamkan akan dpt dlm tgn... hanya memandang dr jauh jer takut kene tangkap...

macamlongkang berkata...

Demi negara yg tercinta aku rela makan nasi berlaukkan garam, teh tanpa gula. Demi kerajaan BN yang maha mulia aku rela b'jalan kaki dan tak guna kereta asalkan pemimpin2 tak perlu susah payah dan bole b'senang lenang guna kereta BMW dgn plat no harga RM50000++. Demi Bik Mama yg m'jadi idola seluruh wanita di Malaysia, aku rela tak cukup makan walaupun aku jadi kurus kering asalkan Bik Mama bole terus shopping sakan dan terus mentekedarah sehingga makin m'jadi2 badannya.

THIS IS BULLSHIT!!!
BN = BE END!

Tanpa Nama berkata...

PENCACAI DAN GEROBOLAN penyampai berita fitnah..

Utusan adalah lombong fitNah!!!!

TV3 adalah pasirnya!!

RTM lori fitnah dan

UMNO adalah tontonya!!!!!!!

Komen: Perumpamaan yg tepat dan padu. Top class.

Lang berkata...

untuk membantu kerejaan mengatasi masalah beban negara... sebagai rakyat se mesia... boleh membantu dengan mengubah cara hidup....

makanlah makanan seperti gaya zaman jepun... pulang... pulanglah anak mesia kekampong2.. tanyakan tok nenek... apa dan bagaimana makanan dizaman jepon... amalkanlah demi kesejahteraan ekonomi mesia...

rajin2lah membongkar setor dikampong... carilah basikal tua dah lama kamu lupakan... bawalah pulang kekota... gunakanlah basikal ini tak kira sejauh mana tempatmu mencari rezeki... ingat!!! ingat!! bapamu, datukmu... moyangmu pernah berbasikal berpuluh2 batu demi sesuap nasi....

lawatlah hutan2 bakau dipesisiran pantai dibarat mesia... atau hutan belukar dipinggir kota... peganglah gergaji... belajarlah mengergaji kayu2 yang ada dihutan atau... gunalah bilah kapak untuk membelah kayu... bawa pulang... gunakankah didapurmu buat mengganti tong2 gas yang hanya menyiksa kerejaan dengan memberikan subsidi kepada kamu...

kasihnilah kerejaan yg bakal muflis jika kamu tidak merubah gaya hidupmu...

ayuh... tanamlah sayuran, ternaklah itik ayam... jangang biarkan longkang tepi rumahmu kosong tanpa sipuyu berenang2...

ingat pesan ini... bersusah susah dahulu... demi kerejaan yang akan senang kemudian...

bapa2... ajaklah pemudamu menggali perigi taman rumahmu... perigi itu lebih penting dari taman ikanmu yang hanya mendatangkan belanja... air akan kehabisan ditahun2 menjelang... keluarkan lah pelita rayamu... nyalakanlah pada setiap malam pabila mentari melabuhkan tirainya...

au pasti... tidak sampai sedekad, ekonomi negara pasti pulih kembali... negara kaya raya... kerana rakyatnya berkorban untuk kesejahteraan pemimpinnya.

Dr Rita Coolidge berkata...

ketawalah...ketawalah puas2..
kamu ketawakan bangsa kamu sendiri..
kamu ketawakan bangsa seagama kamu..
kamu ketawakan bangsa sama seperti kulit kamu..
kamu ketawakan bangsa yang sama mengucap seperti kamu..

bagus..sungguh bagus..

ketawalah...nanti bangsa Yahudi akan ketawakan kamu ..

Tanpa Nama berkata...

Oii Dr Rita Coolidge... kau ni bangsa Melayu ke apa? nama pun cam bangsa penjajah... Nabi tak suruh bersatu atas nama bangsa tau... yang suruh tu bersatu bangsa Melayu tu Bapak saudara tiri sebelah mak tiri nenek sedara kau Mufta Haru Sana Sini...