Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 Ogos 2010

BUKAN BUNUH DIRI




KINI KITA PULAK SIASAT - DULU SPRM HANYA BUAT KAJIAN




CEKOK DIRI SENDIRI -malaysiakini

Ketua pendakwa SPRM, Abdul Razak Musa memulakan sesinya dengan cuba mempersoalkan kelayakan Pornthip sebagai saksi yang mempunyai kewibawaan.

Abdul Razak mencadangkan bahawa keterangan Pornthip adalah berdasarkan imaginasinya. Pornthip menafikan perkara itu dan berkata kesimpulannya adalah berdasarkan pemerhatian dan kerjanya.

Abdul Razak berkata berdasarkan kelayakan Pornthip, ahli patologi Thailand itu tidak layak bergelar pakar di Malaysia kerana universiti di mana beliau belajar tidak diiktiraf di negara ini. Pornthip menjawab bahawa universiti tempat beliau belajar adalah satu daripada lima yang terbaik di Asia - mereka yang berada di mahkamah memberikan tepukan.

Razak kemudiannya mencadangkan kepada Pornthip bahawa Teoh mencekik dirinya sendirinya. Katanya, ini kerana empat daripada doktor telah mendapati bahawa tiada bukti menunjukkan Teoh dicekik.

Thai pathologist Dr Pornthip Rojanasunand maintained today that she is sure Teoh Beng Hock’s death last year was not a suicide, but she declined to repeat her previous assertion that it was 80 per cent a homicide.

“I still maintain my findings on pre-fall injuries. I cannot confirm he was conscious during the fall.

“I will not go into percentage. I am sure it is not suicide,” she told the coroner’s court here under questioning from the Selangor government's lawyer Malik Imtiaz Sarwar.

Dr Pornthip was testifying for the second time at the inquest into DAP political aide Teoh’s death. Teoh is suspected to have fallen from the 14th floor of Plaza Masalam, then state headquarters of the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC).

nota:
cekik diri sendiri –
ini macam bunyi mamak madey punya cakap
orang bangang punya cakap -
ketua pendakwa sprm orang bangang
pastu luuisan sintok kalau tidak uitm - jamin
universiti tempatan - cakap tak tentu hala
bodoh tak faham bahasa inggeris – dapat kerja ini
kerana bodoh bukan kerana bijak –

dalam dunia ini belum ditemui ubat penyakit bodoh
kalau sesiapa dapat membuat ubat untuk penyakit
bodoh jamin akan dapat hadiah nobel


19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Malaisia hanya recognise uitm dimana Abd Razak Musa belajar sebagi lauya. Pornthip belajar diunivisiti yang lima terkenal diAsia.

Patutlah soalan yang dikemukakan olek abd razak remeih temih..csssh rosak nama baik Malaisia.

TBH cekik diri sendiri?? mati baru terjun komit susaid??..LOL

bahlul batui abd rasak!
malaisia boleh..malaisia bo lui!!

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya ketua pendakwa.... cuba cekik leher lu sendiri, apa rasa?? kalau rasa sesak napas tentu tak teruskan cekik! lainla kalau pacucheng, lagi nak gem lagi kuat cekik, baru sompit raso eeh macam anok daro !!!! PACUCHENG punya kaki.....!!!!

Tanpa Nama berkata...

Yang cekik diri sendiri itu adalah SPRM sendiri, hahahaha

Tanpa Nama berkata...

pak sham,saya ade terbace dialog between malaysian ngn bishop..psl dajjal akan muncul..

http://dinar-emas.com/vatican.html

klu yg blum bce silakan bce...

spe yg byk membace akn fhm doalog ni
dgn mudah...

salam....

macamlongkang berkata...

Padan muka razak musa. lu kena di situ beb! gasak malaon 2 cukup2 ya dr pornthip! razak musa 2 lulusan universiti mana pula? kahkahkah!

dan...cekik diri sendiri? tell me, how do you actually do that? tak reti guna akal ke sblm b'cakap? duh.

Tanpa Nama berkata...

yes u r back !
SLAMAT KEMBALI BRO TT!!!
bosan weh bile lu x de...

Tanpa Nama berkata...

Memang kertua pendakwa SPRM bangang, bahalol, unta tak tahu ilmu logik dan sains berdasarkan soalan yang dilontarkan yang Pornthip mengguna imajinasi, nasib baik dia tak kata yang syaitan/iblis/kuasa ghaib lain/syok sendiri nak bunuh sendiri yang mengasuk si mangsa. hai inilah kualiti pegawai kerajaan ciptaan 'Ketuanan Melayu' termasuk, Hakim, polis, pensyarah, Prof kang kung, pemimpin termasuk orang UMNO- ada kuasa tapi tak ada otak! Otak den pun nak terkeluar mendengar mereka berhujah.

Tanpa Nama berkata...

membunuh diri adalah nikmat macam pa chu ceng jugak... sebab itulah ramai yang membunuh diri.. ko tanya ustat-ustat, depa pernah tak pa chu ceng? kalo jawapan mereka sudah tentu mereka jugak pa chu ceng, tentulah si teoh ini mencekik diri sendiri sebelum terjun bangunan.

hahaha..kalaulah dah jenis graduate dalam negeri... tak bodoh, mesti bengong... kenapa bodoh? sbb bengong. kenapa bengong? sebab bodoh. makhluk bebal sudah tentulah produk gerombolan...

kita tengok pejuang shahmetal dan pejuang jemapoh nak kata apa pulak? como esta usted? oit, donde esta? beber cervosa y pa chu ceng jugak ka?

Tanpa Nama berkata...

Cekik diri sendiri- macam pernah dengar je. Dulu dlm kes Rahim Noor tumbuk DS Anwar, DS Anwar dituduh menumbuk mukanye sendiri. Abdul Razak ni klau nak tanya soalan tanya aje la tok sah la nak menghina satu merendahkan martabat orang lain, kan dah kena bahasakan oleh Dr Ponthip- '1 of the best U in Asia'. memang kartun la kalau peguam macam ni..

Tanpa Nama berkata...

"Abdul Razak berkata berdasarkan kelayakan Pornthip, ahli patologi Thailand itu tidak layak bergelar pakar di Malaysia kerana universiti di mana beliau belajar tidak diiktiraf di negara ini."

Memanglah...Universiti sini kelas F

Tanpa Nama berkata...

Univ Mahidol ni lagi tinggi dari UM (univ terbaik m'sia konon) dalam QS Ranking..

Dah bodoh jgn la bgtau orang..

Tanpa Nama berkata...

adaaaa....
kena cekik diri sendiri sampai mampus....selesai masaalah. kah kah kah.....

Tanpa Nama berkata...

Tak pernah aku dengar orang bunuh diri dgn cara cekik diri sendiri..
Pakai pistol,terjun bangunan,minum racun ada laaa...
PM Najis kata kat Pendakwaraya SPRM...You help me,I help you.....
Kahkahkahkahkah......

Tanpa Nama berkata...

ya..dulu,si madey kutty cakap Anwar tumbuk muka dia sendiri..sekarang,si bodoh loyer berok cakap teo cekik sendiri..1 dunia dah tau..umno dan pencacainya adalah dlm kategori sub human!

rattlehead berkata...

sebenar bodoh tu satu hal......yg pandai jadi bodoh sbb duit juga antara yg paling bodoh antara terbodoh....maknanya yg tak lulus spm tu lagi cerdik skit drpd golongan mcm ni....UMNGOK dan BN sebenarnya dah pun kena laknat dgn ALLAH...buktinya senang je...semakin ramai org bodoh dlm UMNGOK muncul...supaya rakyat buka mata.......tapi kalo tak buka mata juga.....tak dapek den nak nolong ehhh...huhuhuhu....

kah kah kah berkata...

waaarghhhh kah kah kah kah kah gelihati bila baca komen korang sebab terbayangkan kebodohan mangkuk ayun loyer gerombolan ni.

adaka cekik diri sendiri kah kah kah dah geram sangat kot konek dia dah lama tak kena cekik kah kah kah

one thing yang aku dapat tengok dengan jelas graduate diMalaysia ni...ramai yang bodoh sombong dari yang sedar berpijak dibumi nyata.

bukan nak kutuk tapi betul...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa x cakap teoh mati sebab bunuh dan bunuh diri mcm kes ex adun tu...senang tutup kes..motif pun x cakap,sapa yg bunuh dan bunuh diri pun x cakap..alasan nak jaga hati waris la konon..habis tu yg bab org lain kau citer habis-habisan sampai gambar bedah siasat pun boleh tersebar...apa punya turrr...bosan bosan...

Lang berkata...

bodoh atau pandainya seseorang bukan berdasarkan kat mana dia belajar atau tinggi mana ia belajar...

bodoh seseorang bila dia gunakan ilmu untuk putar belit... guna ilmu untuk menutup kebenaran dan menyokong kebobrokan... guna ilmu untuk bodek... ada ilmu tapi tak guna otak dengan cara yang sewajarnya, malah gunakan ilmu untuk bodoh2kan orang lain... apa ingat dah pandai sangat ke?

mosabit berkata...

aku pikir la...nama yg bunyi RAZAK ni memang teruk perangai.....

contoh...ni contoh jer...

najis razak ..razak baginda...abd razak musa........

kah kah kah kah kah kah ...