Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 Ogos 2010

BERSAMA MERAYAKAN KEHIDUPAN




SELAMAT BERBUKA PUASA


petang ini cuca mendung
rintik tidak
terik pun tidak

aku memandang ke luar balkoni
lalu ternampak pokok pokok indah segar
pohon pohon hijau akar dan ranjau

bila aku melihat jauh lagi ke luar
aku rasakan bertapa indahnya alam ini
bila aku dengari kicauan sang murai
lalu lemah dahaga dan lapar hilang

sebentar lagi cengkerik akan keluar
sebentar lagi tabuh akan berbunyi
sebentar lagi selesai puasa sehari

bila aku menoleh ke dapur
yang menunggu aku petang ini
hanya lah secawan kopi tanda setia
seorang lelaki kepada dirinya sendiri

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah abg isyam masih percaya pd amalan puasa..jgn jd cam sorang kwn kita tu,salleh gregor..dah la x caya dgn puasa,hina agama lagikkkk..ko nasihatkan la skit kwn kita tu syam

Tanpa Nama berkata...

terbaek!!!

Manusia Yang Beriman berkata...

Kepada Tanpa Nama yang paling di atas:

Hisham tu amalkan puasa ke tidak, itu urusan di antara dia dgn Yang Maha Esa.

Kau sibuk pasal Hisham apasal?

Kau puasa ke tidak? Kau jaga sajalah hubungan kau dengan Allah S.W.T.

none berkata...

aku mengikuti dan melihat ada kelainan pada Isham Ramadhan 1431 berbanding dengan Isham sebelumnya.catatan,puisi,soloka dan gurauan kini lebih mengisi keagungan Allah.Alhamdulliah.

Sepukal berkata...

pegi la melawat kampung melayu di loloan, jembrana. asal-usul orang2 melayu kat situ dari terengganu, pontianak dan sulawesi selatan. mana la tau ada masakan menarik ke

stock! berkata...

rosmah puasa turun 2 kilo stengah, thniah,

Tanpa Nama berkata...

semoga bersama2 jugalah kita merayakan kehidupan di akhirat nanti bang...

Pelamar Tuhan

Jeffry berkata...

terbaik dr ladang entri ni.

Tanpa Nama berkata...

Woi Stock!

Rosmah tu, siang tidur, malam keluar makan ...ramadhan skarang lah.

Mana boleh kurus si gemuk tu.

Badan macam tong minyak, muka cam babi. Hodoh cam kodok.

baby stock!

Tanpa Nama berkata...

Kawin, kawinlah Sham oiii.Carilah isteri yang solehah.

Tanpa Nama berkata...

haiii...syahdu dan sunyyiiii je bunyi tukar tiub...pose ini teringat pose masa dulu2 ke...teringat orang tua yang dah kembali...sabarlah...

Tanpa Nama berkata...

puasa, puasa juga isham...
sunyi2 kalu, ko jangan lupa berditari yerk!

ko jangan jadi macam ramai member aku ni, skrg dia dah jadi kadhi! kat sekolah dulu, kami ramai2 mandi bogel jer kat asrama...hahahaha.. dia pernah buli junior2 aku macam sial... ada junior aku muntah darah kena balun, skrg dia jadi kadhi, semua dosa dia terampun..hahahaha, malam selasa, khamis dia ngajor kat mesjid2, al-islam wal industri lol... hahahaha sambil masuk syurga terus tanpa dihisab lol...

aku pernah sembang dengan dia 2-3 bulan lepas... fuiyo.. arab abis... betul la, agama adalah terbaik untuk kita kembali ke jalan yang benar... dan jangan lupa, agama juga alat terbaik untuk membodohkan orang.. pilih mana yang kita mahu?

shahmetal berkata...

@Manusia Yang Beriman:

Dia kata alhamdulillah isyam puasa.. apa masalh dia? sesama Islam tak boleh jaga hal ehwal? beriman la sgt.. hai macm2..

hoi TT, sedeh nmpak. tu la, len kali kahwin kahkahakh

Tanpa Nama berkata...

shahmetal...

terima kasih sbb kasi terang kt so called manusia yg beriman ni

Manusia Yang Beriman berkata...

Shahmetal,

Kamu cakap kononnya berminat nak "menjaga hal ehwal sesama umat Islam".

Tapi inilah dia alasan lapuk digunakan untuk menjaga tepi kain orang lain.

Usah nak mengembek siang malam "Hisham, pose ke tidak, pose ke tidak". Takde kerje lain ke?

Jaga kelakuan dan bina taqwa sendiri.

Di alam yang akan datang, hanya kamu dan kamu sahaja yang akan menjawab kepada Allah S.W.T. tentang dirimu dan dirimu sahaja.

Jangan terlupa.

dariana berkata...

DEMI MASA: Sungguh manusia rugi besar. Melainkan org2 yang punya iman, suka berbuat baik. Bertanggungjawab menasihat supaya benar dan supaya memiliki kesabaran.

Mari kita merayakan kehidupan indah!