Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 Ogos 2010

KAMBING HITAM DARI KEDAH




HITAM BIN LEGAM BUKAN CIRI ORANG REMBAU




KHAIRY JADIKAN PEKASA ALASAN TAGIH SIMPATI -malayau

Tindakan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin mengugut untuk meninggalkan parti dianggap sebagai cubaan mencipta helah dramatik bagi memancing simpati ahli-ahli UMNO dengan menjadikan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) sebagai 'kambing hitam'.

Ibrahim Ali membidas kenyataan Khairy dengan menyifatkan, tindakan itu menonjolkan sisi 'tidak cerdik' Ahli Parlimen Rembau tersebut bagi menutup kekecewaannya kerana tidak dilantik dalam Kabinet.

"Kenyataan itu jelas memperlihatkan kekecewaan Khairy yang sudah sampai ke kemuncak kerana tidak diberi perhatian pucuk pimpinan UMNO.

"Jadi sekarang beliau cuba jadikan Perkasa sebagai alasan dan alat untuk menagih simpati," katanya.

Mengulas lanjut, Ibrahim memberitahu, Ahli Parlimen Rembau itu bebas membuat keputusan untuk keluar dari UMNO kerana ia adalah hak individu yang tidak boleh dihalang oleh sesiap

Sementara itu, Ketua Wira Perkasa Malaysia, Muhammad Zahid Md. Arip turut membidas kenyataan tersebut dan menyifatkan Khairy sebagai seorang manusia yang gagal dan kecewa dalam politik.

Menurutnya, UMNO adalah wadah perjuangan bangsa Melayu, bukannya tempat untuk mengadu domba dan mengugut mahukan jawatan.

"Ini merupakan kali kedua beliau cuba menarik perhatian ramai termasuk pucuk pimpinan kerana sedar cara kepimpinannya semakin ditolak oleh UMNO.

KAH KAH KAH

nota:
jangan lupa tahun lalu sebelum adanya pekasam
menantu dolah ini pernah mebuat kenyataan “ kerana kita lemah
maka orang lain ambil kesempatan” - kenyataan ini merujuk kepada
tuntutan mca . sesudah kenyatan ini di buat menantu dolah ini telah
ditibai oleh mca. hanya dua bulan ini saja menanti dolah ini mula
‘rebranding’ ini bila cukongh mca di tibai oleh pekasam maka menantu
dolah ni nak jadi hero cukong pulak.

pakatan rakyat secara senyap senyap telah beterima kaseh
kepada menantu dolah ini kerana dipilihanraya yang lalu calon calon
telah di pilih oleh menantu dolah – semua calon ini bungkus kah kah kah

nota:
dalam budaya adat perpatih menantu dolah
bukan orang rembau – ibunya bukan orang rembau
ayahnya orang rembau. adat pepatih condong ke sebelah ibu
menantu dolah ni orang kedah dia menyamar orang remaau
dia tak berani jadi calon kedah - jamin bungkus
dia bukan asli rembau - dan bukan asli nogori

menantu dolah ini orang kedah kerana itu dia hitam
itu pasal beraheng panggil dia kambing hitam kah kah kah


6 ulasan:

rattlehead berkata...

rileks la bro..ngaku je dia org rembau.....aku rileks je bila ko ckp org melaka/Johor selalu kena tipu dlm artikel ko.....sbb aku terlalu cool.....huhuhu..nampaknya aku lebih cool daripada ko bro....huhuhu...

sbb apa bagi aku baik org N9 ke Melaka ke Johor ke Selangor ke kedah ke kelantan ke apa ke selagi diorg undi BN maka dia memang mangkuk ayun.

Lang berkata...

ala tt... biar la kalau kambing rombau nak lompat pagar.... bila lompat lepas je pagar maka sang bidadari akan ketuk tongkat saktinya kat kepala kambing lalu bertukarlah menjadi putera katak berwarna hitam..

maka raja katak pon berkata... kecik daun teratai... lapangan terbang tudm sg besi den tadahkan... kehkehkeh... lompat le menantu bapak... lompat...

teganu kite berkata...

hisamudeng tukor tiut,

pasal bab negeri, teganu la hebat. guane gamok oghang teganu?
guane gamok Mat Said muke bijok? guane gamok Derih nn*****.. ?selamat berpose

..dibawoh rang ikang

Tanpa Nama berkata...

Nanti aku balik, pakai bedak banyak2 baru tau...

Tanpa Nama berkata...

oit? jangan ngaku kedah siot... walaupun kami ni hitam2 belaka..tapi kami sudah memilih PR sebagai wadah perjuangan... buang saja mamat ni ke mauritius... dia kan sudah kaya raya, uang berjuta... apa pasal takut nak mengembara lagi...

entah2 masih isap tetek mak dia lagi ke apa...sbb tu tak nak pegi jauh2..

kalau aku ada wang lebih sejuta... aku takkan duduk di malaysia lagi... malaysia macam sial brader!!!

Tanpa Nama berkata...

itu raja katak sudah nyanyuk.. mana ada Perkasam jadi kambing hitam.. yang betul adalah Perkasam tu katak hitam...

- perut raja katak dah kurus dengan puasa ke..?