Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 27 Ogos 2010

DEMO MELAWAN MALINGSIA



MALINGSIA INI APA BENDANYA





BENDERA MALAYSIA DIBAKAR, DILUDAH DALAM DEMONSTRASI DI JAKARTA
– berita hairan

Penunjuk perasaan di hadapan kedutaan Besar Malaysia di sini terus bersikap liar dengan membakar dan meludah Jalur Gemilang serta bergaduh dengan pasukan polis Indonesia yang mengawal di situ hari ini.

Seramai 600 orang menyertai demonstrasi itu berteriak "ganyang Malaysia" bagi membantah apa yang mereka dakwa pencerobohan pihak berkuasa Malaysia di perairan perbatasan kedua-dua negara, berhampiran Bintan, Kepulauan Riau 13 Ogos lalu.

Ketika emosi memuncak, penunjuk perasaan bergaduh dengan pasukan Polis Indonesia yang menghalang mereka daripada menghampiri pintu pagar untuk masuk ke dalam kawasan kedutaan.

KAH KAH KAH..

woit… BIJAK ANAK MUDA INDON INI…. kah kah kah…

kah kah kah… PARA KONTREKTOR KELAS F DI MALINGSIA CUKUP GUMBIRA BILA MEMBACA BERITA INI….. kah kah kah..

kah kah kah… UNTUK KONTREKTOR KELAS F …. SEMUANYA PROJEK… kah kah kah..

woit…ADA CADANGAN AGAR SEMUA BENDERA MALAYSIA DI BUAT DARI PLASTIK….kah kah kah…

kah kah kah…. SUSAH UNTUK DI BAKAR… KALAU KENA LUDAH CEPAT KERING… kah kah kah

kah kah kah…. CADANGAN … SEMUA RUMAH DUTA MALAYSIA DI LUAR NEGARA ADA PAIP KHAS…. kah kah kah..

kah kah kah… BILA ADA TAIK DI BALING DENGAN SERTA MERTA AYER AKAN KELUAR DARI PILI. kah kah kah

woit… CADANGAN PINTU PAGAR RUMAH DIPLOMAT MALAYSIA MESTI ADA LETERIK…kah kah kah…

kah kah lah….. BILA PEGANG SAJA MEREKA AKAN TERKENA KAREN… kah kah kah

nota:
ludah, bakar, baling taik
semua ini berpotensi
semua ini jadi projek untuk
warga malaysia
meleleh air liur kontrektor
bila melihat demo ini kah kah kah

nota:
musuh kepada musuh kita
adalah kawan kita kah kah kah


8 ulasan:

Lang berkata...

kita lihat diri dulu... demonstran kita yg label perkosa, pemuda mcm mana?... ttp mereka ni masih takut dgn fru... diindon mereka tak takut apa2.. mungkin denstran disana tak ada kelas F... tak bimbang projek... bukan k/tangan kerajaan, tak takut dibuang... sebab itu mereka ganyang saja...

persoalan yang jelas disini... apakah jika kita berada disituasi yg sama... kita tidak bertindak bakar bendera?

Saiful berkata...

kan saya dah cadangkan ..dulu..guna kan taktik ni kat rumah zul nordin tu..guna kubang...lalat...semuat gaul ngan taik..lepas kan ..baru satu rumah kena taik..saya dah buat dah..

Tanpa Nama berkata...

pukimak kau la orang tua sial.betina jenis ape mak ko nie sampai lahirkan zuriat seharam babi macam kau kt atas muka bumi nie.geram betul la aku ngan ko nie orang tua sial.

Tanpa Nama berkata...

MANA SUARA PERKASA? Kalu perkara begini berlaku di Malaysia Ibrahim Ali jadi hero, perwira, panglima dan jaguh Ketuanan Melayu akan melalak tangkap mereka, hantar mereka balik ke negara asal mereka, guna ISA, mereka tak tau apa itu kontrak diplomasi, tak tau apa itu perlembagaan ASEAN, lah ni PERKASA macam tak ada KOTE! Mati kutu! Minda jam!

Tanpa Nama berkata...

Buat kerja tak profesional langsuang kena baling taiklah. Dalam situasi yang kontroversi buat dulu bertenang dan pakai diplomasi, jangan terus tunjuk teror, mungkin awak rasa awak betul tapi dalam keadaan yang tak tentu kepastiannnya elok jangan bertindak seperti hero, jawabnya hebat tetapi amat memalukan bagi kes yang tidak sepatutnya membawa kesan itu. Lainlah jika orang Malaysia bunuh Presiden Indo, barulah logik reaksi baling taik patut Malaysia kena, ini perkara kecil dan meletup di luar dugaan

Tanpa Nama berkata...

dengan orang malaysia, boleh la tunjuk samseng...

dengan indon, baru ada akai...

tengok skrg, bagi IC kat indon... apa ingat indon tu bodoh... tunggu dia dah ada ic nanti... dia akan buat demo yang sama saja..

tapi melayu malaysia mudah kena bodoh, semua sudah dipegang dan dipicit2 telurnya...sbb itulah melayu malaysia menjadi bangsa penakut, pengecut dan senang dibodohkan!!!

Tanpa Nama berkata...

I love my country but I hate the government

Tanpa Nama berkata...

Oi Tanpa Nama 06:17

Hey atok ko bodoh ..nenek ko bodoh..mak bapak ko bangang ..keturunan ni yg boleh lahirkan anak bodoh mcm kau..
Banggang sangat ..sayang bendera konon..pandai sgt le tu syg bendera..
Agak nya atuk ko kena baling taik masa tgh bersanding kot..tu yang nostalgia pasal taik tu..hah!! tu le pasai! Baghal