Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 6 Ogos 2010

SAMAN EKOR INDUSTRI BARU BERKEMBANG




SAMPAI PUTUS EKOR MAMAT INI KENA SAMAN JUGA




SAMAN : TIADA DISKAUN DIBERIKAN -melayau

Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengekalkan pendirian untuk tidak menawarkan diskaun kepada pesalah trafik yang mempunyai saman tertunggak sebaliknya akan mengemukakan cadangan agar kompaun diberikan pada kadar mampu dibayar oleh orang ramai.

Musa Hassan berkata, keputusan itu tidak akan diubah kerana menyedari tawaran istimewa itu akan lebih banyak memberi keburukan berbanding kebaikan.

Jelasnya, ini kerana tawaran diskaun tersebut akan menyebabkan pesalah trafik lebih ‘liat’ untuk membayar saman kerana masing-masing mahu menunggu diskaun.

“Jika kita bagi diskaun (saman), kita akan menjadi lebih susah kerana pesalah trafik yang membayar saman awal akan marah sebab mereka bayar mahal berbanding orang lain yang diberikan diskaun.

“Lama-kelamaan, semua orang tak nak bayar saman sebab masing-masing nak tunggu diskaun,” ujarnya.

KAH KAH KAH..

Woit… INI TANDANYA NEGARA TAK ADA DUIT…kah kah kah,…

Kah kah kah… AWAL BULAN INI JUAL BOND… BOND TAK LAKU…kah kah kah..

kah kah kah... CARI PUNYA CARI...GUNA TAKTIK SAMAN EKOR... kah kah kah..

Kah kah kah… TAK LAMA LAMA… ADA YANG TAK DAPAT GAJI… kah kah kah..

Kah kah kah… SAMAN INI ADALAH SALAH SATU MATA PENCARIAN…kah kah kah..

Kah kah kah… SAMAN SATU INDUSTRI YANG SEDANG BERKEMBANG…kah kah kah..

Woit… TUNGGU DAN NANTI… MEMUNGUT SAMAN INI AKAN DI SAWASTAKAN… kah kah kah..

kah kah kah... AKAN DI BUKA KONTREK UNTUK PUNGUT SAMAN... TAK PERCAYA TUNGGU...kah kah kah



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hoi, jangan tak bayar saman!

Hoi, saman semua orang kena maa!

Hoi, kalu income tax, org terpilih ajer!

Hoi, adil tu!

Hoi, sapa suruh bawak laju2!

Hoi, kalu eksiden, polis jugak yg susah maa!

Hoi, lu ingat dia org tak ada kerja lain ke?

Hoi, padan muka wa dan lu!

Hoi, tapi wa betul2 konfius!

Hoi, kenapa kat oversea, tempat ada saman kamera, mereka bagi tahu???

Hoi, siap boleh bagi pakai speed trap detector lagi!

Hoi, nampak tak kenapa kat oversea mereka buat macam tu?

Hoi, kenapa? kerana mereka sayangkan rakyat mereka jangan mati katak kat jalanraya!

Hoi, kenapa? kerana mereka sayangkan rakyat mereka jangan keluarkan duit sia2 kalo mengikut peraturan!

Hoi, tapi...siapa yg melanggar peraturan akan kena penjara atau denda yg amat tinggi!

Hoi, itu baru betul!

Hoi, bila negara kita yg tercinta ni...boleh buat macam ni?

Hoi, kata rakyat didahulu kan!

Hoi, kata nak menjadi negara maju!

Tanpa Nama berkata...

betul punya ekorlah,petang ini boleh tikam ekor kalau kena rm32 juta boleh bayar saman ekor,jikalau miss satu mata terpaksa makan keropok lekor.

Tanpa Nama berkata...

"Tidak ada diskaun". KPN ini menderhaka kerana menyentuh hak bumiputra.

Ibrahim Alikatak dan beberapa pemimpin umno harus desak Kerajaan tangkap KPN kerana tidak memberi diskaun kepada bumiputra. Diskaun ini adalah hak bumiputra.

Sori la bumiputra "tiada diskaun" walau pun sudah termaktub ini sebagai hak. Sampai ekor habis pun tak ada diskaun!!

Zabri Mokhtar berkata...

Salam Bro,
Hasil kutipan saman trafik seluruh negara mencecah hampir 800 juta setahun.

Tanpa Nama berkata...

Padan muka ko seripah aini..
tak pasal - pasal name ko glamer lak dlm tt..tu le nak cita sensasi..tak nak kasi org lupa kat ko..buat lah cita-cita mengarut...
Yang si YBaghal lak cari pembantu peribadi org tino..tak paham sungguh aku..kehulu kehilir dgn si tino..mushkil aku..Nak selesakan nafsu ..tu le padahnya!!

mi-phg berkata...

memang keja depa saman ekok dan tikam ekok halalkan ekok

Nordin berkata...

Bukankah ini seekor mawas?

Tanpa Nama berkata...

saman ekor musang..makan duit saman ke,ko ni keje utk umno ke,mmpus la ko,
kita pakat ramai2 jgn byr saman biar je,nk rmpas kenderaan ke ape ke dia punya hal,nnti PR menang kita saman dia balik..memng malang rakyat dpt kpn cmni..cam bagus sgt naik kerana bodek,xde maruah