Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 6 Ogos 2010

SATU LAGI BERITA TIPU MELAYU




SAORANG PUG BARU MENDAPAT IJAZAH PHD




LIMA TAHUN TINGGAL ANAK DEMI PHD – berita hairan

Pengorbanan selama lima tahun sepasang suami isteri ‘meninggalkan’ dua anak mereka termasuk seorang yang masih dalam buaian, ternyata berbaloi apabila kedua-duanya memperoleh ijazah doktor falsafah (PhD) daripada Universiti Sains Malaysia (USM).

Guru Penolong Kanan I Sekolah Menengah St George, S Ilangko, 45, dan isteri, J Paramaswari, 45, guru Sekolah Jenis Kebangsaan Convent Datuk Keramat, di sini masing-masing menerima PhD Pendidikan Tinggi dan PhD Komunikasi.

Nota:
lihat bagaimana media ini cuba membodohkan pembaca
dikampong. membodohkan mak cik dan pak cik felda.

macamlah buat phd ini susah sangat.
macam nak pergi perang.
poorah…

buat phd diberi masa 5- 8 tahun.
kajian dan membaca boleh dibuat dirumah.
ak tinggalkan anak kemana –
nak cari awek dan balik lain ke?

tak faham kenapa akhabr ini suka bodohkan orang melayu
orang melayu ramai yang bodoh
ini dibodohkan lagi
habis satu Malaya jadi bodoh kah kah kah

nota:
kalau nak bodek hindraf
dengan berita ini
jangan lah bodohkan melayu kah kah kah



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah kesiannya kau , orang suruh belajar tapi melalak sibuk demontrasi , last2 lari kat obersea jadi tukang cuci pinggan kahkahkah

Jangan laa jealous anak rais , masuk U dulu pun pasal kau Melayu , belajar pun bukannya pandai pun ...

Tanpa Nama berkata...

ini PhD lain spesis ni
sampai 5 tahun
sampai tinggal anak berbuai sendiri
spesis ini la Pergi Hutan Dalam
bertapa bukan boleh kejap2 brader
tu pasal lama
nak tebas nak buat jalan masuk jauh2 ke dalam tu aje dah makan 1.72 tahun
bukannya kerajaan nak tolong depa bagi subsidi beli bulldozer, kalau bagi dapatlah depa kurangkan 0.96 tahun, jadi pendeklah sikit masa tinggalkan bayi depa jadi lebihkurang 4 tahun je...

apa2pun syabas dua2 org dah berjaya keluar lepas Pergi Hutan Dalam!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

afterc berkata...

Universiti Sains Malaysia tu kat UK ke sampai kena tinggalkan anak?

dareecalboo berkata...

dlm pada sibuk tinggal anak wat phd, sempat lg wat anak...kah kah kah...dorang wat phd kat india...dlm setahun universiti bukak 3 hari je. hari lain tutup sbb riot kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

di negara lain dah boleh buat PHD 1 ke 1 stengah tahun saja, bila agaknya malaysia hendak ke arah itu ye..

mosabit berkata...

itu laki bini wakil hindraf ker....

wow!! sudah pandai ka?...

sekarang sangat sedih lah tak dapat tinggalkan anak lagi ....

rusyak ana punya program laaaa.....

kah kah kah kah kah akh .....

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,
gua buat itu Masters pun sambil buat anak maa, itu pun bukan malaya punya universt,..pasai pa buat itu PhD mau tinggal anak & tatak buat anak? Study sambel buat anak/jaga anak ho liaw meh.
lu apa macam hicyam, lu study itu jam lu tatak SELARAS meh.
sapa ada M.A/PhD tulung jangan jadi 'sacred cow @ 1 eyes intellectual'...nanti apek jual sayur pon ada Phd & setaraf dengan profesor kangkung di menara kayu.

bole blah berkata...

sekurang2 nya dia ada inisiatif mau belajar..

tidak seperti paria2 melayu di malaysia..

dah lah malas belajr...kerja pun malas..
tau2 dudk di kedai kopi hentam kerajaan

mosabit berkata...

boleh blah ...

yg dok kedai kopi tu balaci umno lerr...tunggu projek dengan syarikat 2 ringgit...

betul ler kat lu..dia dok kedai kopi di selangor...penang...kedah..dan kelantan..hentam kerajaan.....pasal dah tak masyukkkkkkk....di perak dia dah dapat masyukkkkkkk....

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Hoi TT, makcik felda tak tahu pon apa mereka tulis tu!

Hoi TT, makcik felda hanya tahu perasaan hhasad dengki jer!

Hoi TT, belajar nak naik pangkat tu!

Hoi TT, sebelom pencen dapat DG 52 dah boleh pencen senyum simpul!

Hoi TT, silap2 boleh dapat JUSA tu!

Hoi TT, dulu org suruh lu belajar, lu main2!

Hoi TT, org belajar sampai dapat PHD, lu pon sama dapat PHD jugak...!

Hoi TT, lu ada perasaan hasad dengki org ada PHD!

Hoi TT, kah kah kah....padan muka wa & lu!