Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 6 Ogos 2010

SATU LAGI WARISAN MUSNAH UNTUK JADI TAIK CUKONG




TANAH WARISAN YANG STRATEJIK DIBERIKAN PADA TAIK TANPA BINCANG





TUDM CARI TAPAK BARU GANTI PANGKALAN SUNGAI BESI
- melayau

Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) sedang mengenal pasti beberapa lokasi di sekitar Lembah Klang untuk dijadikan pangkalan baru bagi menggantikan pangkalan sedia ada di Sungai Besi.

Timbalan Panglima TUDM, Lt. Jen Shahron Ibrahim berkata, TUDM dan Kementerian Pertahanan masih mengkaji lokasi strategik yang bersesuaian sebelum membuat keputusan untuk memindahkan pangkalan Sungai Besi ke lokasi baru.

"Kita telah meninjau beberapa lokasi, namun keputusan belum boleh ditetapkan kerana proses ini memerlukan perancangan dan kajian rapi. Kita masih mencari lokasi yang pastinya mesti strategik dan sesuai sebagai pangkalan logistik,” katanya kepada pemberita.

Nota:
sila ulang baca berita ini.
fahami dengar mata kasar dan mata halus.
dengan mata kasar melihat hanya melihat berita biasa.
dari mata halus klita lihat ada ketidak puas hati
dari tudm.

lihat bagaiman satu lagi sejarah bangsa di musnahkan
untuk cukong gemok.

kalau cukong ini kacak bergaya okay juga.
sudah lah gemok nama pula taek… macam tak ada nama
lain…. aik siapa malaon ini kah kah kah

nota:
fahami makna: mencari untuk meneganl pasti
ini ertinya taik ambil tudm sungai besi
tanpa perancangan tempat ganti.

mencari lokasi stratejik : ini bermakna
stratejik untuk pertahan negara.
sungai besi yang strateji telah di ambil oleh taik.

nota:
sampai bila melayu akan terus jadi bodoh.

tak sedar sedar lagi

madey pilihara vincent tan
dolah pilihara patrik badawi
najib pilihara taik kah kah kah


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya nak teka lokasi baru pengkalan TUDM
- Bagan Datuk-kawasan parlimen Zahid Hamidi,tanahnya luas mendatar. Dekat dengan Lembah Kelang. Kalau Lembah Kelang, mana ada lagi tanah luas?

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah jual harta negara ??? , tulaa belajar ekonomi dan strategik tak habis kahkahkah

Kau ni pun sama macam anwar yg belajar sastera jeeeeeeeee tp nak cite pasal ekonomi kahkahkah

umar al khattab berkata...

....
pokcik TT ....!!!!!
aku akan marah pokcik kalau pokcik tak tentang isu ini habis-habisan!!

jangan sampai amarah rakyat sampai ke puncak
nadi keselamatran negara diusik
hanya kerana fulus yang tak kenal noktah putus

aku memang tak setuju jika mahu lokasinya dipindah
tetapi yang lebih & sangat membimbangkan
ketika mana kerja-kerja pemindahan dilakukan
ketika mana sistem pertahanan negara lemah
ketika mana rangkaian keselamatan terdedah dan terbogel
ketika itulah
Malaysia akan ditelanjangkan!!!!

siapa tak faham,sila ulang baca kah kah kah

opisboi berkata...

amno memang suka pun taik2 ini sebab depa pun asal dari tong taik

Tanpa Nama berkata...

taik julor...dari lubang j*bur (jibur)

Sam Kai Cheong berkata...

Taik tak buleh ambik selagi pengkalan baru tudm belum siap.

Apa guna beli jet mahal2 kalau pengkalan pun kurang?

Ini hal keselamatan negara.

Kalau taik ambik jugak, makna nya taik ni tak patriotik. Taik pengkhianat negara. Taik lebih jahat dari Ibrahim Libya yg dibunuh pasal jadi ustaz.

Taik pun kalau nak berniaga, pakailah otak sikit, jangan pakai peluang saja, Tak kan otak taik pun taik jugak?

Atau pun pemerintah sekarang memang dah otak taik, siapa nak hormat lagi?

Masih nak taat lagi pada ulul-amri yg otak dah selaput taik?