Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 September 2010

APA DIA PERLEMBAGAAN




SEMUA SAMA DI BAWAH PERLEMBAGAAN



KEMPEN PERLEMBAGAANKU : ADIAN POLIS KGBM TAK BERASA, KATA MAJLIS PEGUAM – minsider

Majlis Peguam menegaskan tindakan Kelab Belia Graduan satu Malaysia (KBGM) membuat laporan polis semalam mengenai Kempen Perlembagaanku mendakwa kononnya ia satu usaha untuk meminda Perlembagaan Persekutuan adalah tidak berasas sama sekali, dibuat ekoran kurangnya pemahaman berkenaan kempen itu.

“Nampaknya kebimbangan utama KBGM adalah bahawa Buku Panduan Rakyat telah memaklumkan rakyat Malaysia yang Perlembagaan menyatakan bahawa ia boleh dipinda oleh ahli-ahli Parlimen yang dipilih oleh rakyat Malaysia.

“Ini sememangnya ada dinyatakan dalam Perlembagaan.

“Dalam pengetahuan kami, Parlimen telah meminda Perlembagaan lebih 40 kali dalam masa 53 tahun yang lalu dengan lebih kurang 650 pindaan individu,” kata beliau.

Adalah dilaporkan bahawa KBGM telah menyuarakan kebimbangannya bahawa buku-buku panduan yang dikeluarkan oleh kempen itu mungkin bersifat menghasut.

“Kami percaya bahawa kebimbangan KBGM tentang Kempen itu adalah tersasar, dan timbul akibat kurangnya pemahaman dan ilmu berkenaan Kempen itu dan juga Perlembagaan Persekutuan (Perlembagaan),” katanya.

KAH KAH KAH…

woit… KALAU BANGANG … DUDUK DIAM DIAM BULAN PUASA INI…. kah kah kah….

woit... KAU NAK BODEK... BUATLAH BODEK CEREDIK SIKIT... kah kah kah

woit… SEMUA PERLEMBAGAAN NEGARA DALAM DUNIA INI BOLEH DI PINDA…. kah kah kah..

kah kah kah… MALAH ADA NEGARA MEMBUAT PERLEMBAGAAN BARU…. kah kah kah

kah kah kah… ITU PASAL ADA YB DI PARLIMEN… kah kah kah..

woit… KERJA YB INI IALAH MENGKAJI… MEMBUAT… MELULUS ATAU MEMINDA PERLEMBAGAAN…. kah kah kah…

woit.. YB INI MEMBUAT UNDANG –UNDANG… kah kah kah..

woit… MACAM MANA BANGANG SANGAT NI?.... kah kah kah..

woit… SI BANGANG NI LUPA…. MADEY TELAH MEMINDA PERLEMBAGAAN YANG MEMANSUHKAN KEKEBALAN RAJA RAJA MELAYU…. kah kah kah….

nota:
perlembagaan negara malaysia
bukan hanya ada fasal 153 sahaja
perlembagaan ini mempunyai banyak fasal
dalam perlembagaan malaysia tak ada tertulis
china tak boleh masuk surau
atau melayu mesti dapat 30% semua kontrek
atau zul nordin penjihad negara kah kah kah

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

woit… SI BANGANG NI LUPA…. MADEY TELAH MEMINDA PERLEMBAGAAN YANG MEMANSUHKAN KEKEBALAN RAJA RAJA MELAYU…. kah kah kah….

hoi tt,yang ini jangan usik dan pinda lagi.yang madey buat dah cukup baguih.

aziz jembal berkata...

dlm perlembagaan ku itu mesti ada lembaga. Dlm lembaga itulah adanya lembu+bongok =lebong!

Tanpa Nama berkata...

KGBM= KALAU GILA BIK gi MAMPOS....KAHKAHKAHKAH!!!!! ttu la padahnya kalau masuk u pakai kouta dan pinjaman ptptn tak mau bayar, pasal anak amno, babi betul.

Tanpa Nama berkata...

beb

kena peringatkan kepada mangkuk
mangkuk tu semua-

kalau bodoh jangan tunjuk pada semua orang

> buat malu kompeni gerombolan aje

korok

Tanpa Nama berkata...

perlembagaan islam yg x bole dipinda2 tu xde sapa plak nak hebahkan kebaikannya

Tanpa Nama berkata...

bangang dan lembam sebab hari2 makan tahi sendiri.. nak kata gila, tak jugak, cuma bebal saja...

TEKONG DARAT berkata...

ada sorang kawan aku terlibat dalam puak2 bodoh ni...ah...aku kena hasut dia...mgkin aku didakwa kerana menghasut orang supaya jadi tak bodoh

SyawaL berkata...

apabila disebut nama zulnordin bisol ni, buat aku bengang hangin satu badan...

Tanpa Nama berkata...

kgbm ni parti baru bakal ganti umeno ke??
kompius aku

kahak ptuiii!!

Tanpa Nama berkata...

mangkok tul depa tu...slama ni yg pinda sape...kan ke BN yg merintah..