Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 September 2010

BILA KITA BERAYA ?




SUSAH KE NAK FAHAM APA DIA KAPITALISMA



JAMIL KHIR : JANGAN TERPENGARUH RAYA KHAMIS – mkini

Umat Islam diminta tidak terpengaruh dengan khabar angin mengatakan perayaan Aidilfitri disambut pada hari Khamis, sebaliknya menunggu pengumuman oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja pada malam Rabu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Jamil Khir Baharom berkata khabar angin itu disebar oleh pihak tertentu untuk mengaut keuntungan semata-mata.

"Kita dengar (khabar angin) Raya jatuh pada Khamis... kalau jatuh pada hari Khamis maka tinggal dua hari lagi kita berpuasa dan ini seperti menjadi trend golongan tertentu (peniaga) untuk melariskan jualan mereka.

"Kita jangan ikut rentak orang bisnes," katanya.

NOTA:
lihat lah inilah dia watak sistem ekonomi kapitalisma
kapitalisma tidak ada agama
kapitalisma tidak ada bangsa
kapitalisma tidak ada bahasa

hanya stau rukun iman kapitalisma : UNTUNG
seluruh hidup sistem kapitalisma ialah untuk
mencari keuntungan maksima
apakah masih susah lagi untuk memahami kapitalisma
tak kan nak zul nordin bagi tazkirah baru faham kah kah kah

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ASSALAMUALAIKUM WBT, BAGI MENYEMPERNAKAN TITAH PERINTAH DULI YANG MAHA MELIA SPB YDA, SETELAH DIPERKENANKAN OLEH RAJA RAJA, MAKA DENGAN INI SAYA PENYIMPAN MOHOR BESAR RAJA RAJA MENGISHTIHARKAN BAHAWA TARIKH HARIRAYA AIDIL FITRI JATUH PADA HARI KHAMIS BERSAMAAN 9HB SEPTEMBER 2010, SEKIAN WASSALAMUALAIKUM WBT. cadangan kepada penyimpan mohor besar saja raja: LU SIMPAN JE LA MOHOR TU DALAM SELUAR!!!! peduli apa sama mohor? kalau setakat guna nak umum 1 ramadhan dan 1 syawal, kerja lain tadak, duit rakyat jugak kena bayar elaun korang. zaman mbah yoyot aku dulu tak ada pon pakai umum umum, derang puasa dan raya gak!!

Tanpa Nama berkata...

kau jangan tersilap lagi isham, kapitalisma bukan sekadar mahu meraih untung saja... itu silap besar...

kapitalisma adalah bermaksud merembat, menibai, mencuri secara halal, membalun sambil manggunakan isu2 agama dan hal2 perkauman sebagai perkakasan atau peralatan untuk terus membodohkan dan membodohkan manusia sehingga tahap makan tahi sendiri, mengumpan kebaikan yang sedikit untuk merembat apa yang ada, mengiklankan akta2 guaman untuk membodohkan rakyat yang tidak boleh berbuat apa2, menggunakan pengaruh politik untuk membunuh idea, membunuh orang, membodohkan orang ke tahap makan tahi sendiri serta menggunakan keuntungan yang ada untuk menindas serta menindas sehingga semua orang di sekeliling mati kesemuanya dan hanya dia saja yang benar sebenarnya di sisi agama kepala bana dia.

mosabit berkata...

...kalu tahun depan nak alih raya pada hari lain ...boleh jadi jugak...

pasal tahun depan raya jatuh pada 31 ogos 2011....

nak alih sambutan merdeka selain 31 ogos macam tak logik....

kah kah kah kah kah kah .....

Tanpa Nama berkata...

Salam raye..bro Isham...gomen nak cover bonus rm500 pastu arahkan polis traffik saman ekor banyak2...perah rm rakyat orang melayu@islam nak rayee...dah le..barang naik bila org melayu@islam raye...bila org cina sambut tahun baru cina..semua barang turun..stabil jeer...menteri sabri tu x performance jadik menteri perdagangan & pengguna...asyik naik kan barang jee..petrol, gula, gas, ayam, semua naik...bro..

Tanpa Nama berkata...

oho mosabit.. itulah MERDEKA AKBAR, macam mulut celupar buat HAJI AKBAR jugakla..

nak ubah, tak susah, semua jabatan agama hatta dari planet mana sekalipun datang, mesti kalah dengan mamat ni.. BOMOH HUJAN. Panggil je mamat ni, raya mesti delay punyer... ataupun aruah rajagopal 2 muncul..

mengaji falak tinggi2, sijil 4 senawi berkepuk2... cakap arab pun, boleh muntah tok arab kalo dia dengaq, gerhana matahari boleh predict dasat2.. siap minit2 saat2 lagi tepat dan haibat...tengahari jadi malam, malam jadi siang.. mai time kira raya, bodoh tahap gaban dan melantun2...dia jadi macam palat jugak dok ada... mengaji palat dia la kot?

golongan agama gerombolan ini, hanya mereka saja yang betul dan ada tauliah... tak ada makhluk2 lain lebaih hebat ilmunya dari mereka2 ini.. ilmu makan taik sendiri tahap gaban.. jangan silap cakap dengan mereka, tak pasal2 kene sembur ruqyah dengan ayat2 quran dan trus masuk neraka tak kluar2 lagi dah.. hahahahaha.. inilah masanya depa nak tunjuk power, power menentukan hari raya... lawak kambing mana depa belajaq nih?

Tanpa Nama berkata...

Cap mohor tiga segi kavita singh
lagi mahal harga!!
rajagopal pun banyak suka

mosabit berkata...

maka dengan ini penyimpan pohon besar raja raja gopal mengumumkan...

..oleh kerana bayang bayang telah melepasi batang tiang ni...maka diumumkan sekarang telah masuk waktu zohor....

waktu asar nanti tunggu aku umumkan..setelah segala ulamamak dan mufta melihat bayang bayang dari cahaya bapak matahari seterusnta....

kah kah kah kah kah kah ...

abgmat7902 berkata...

saudara2ku sekalian.. jgn lah berfikiran mcm wahabi... apa yg ada di kalendar bertentangan sepenuhnya dengan agama.. kita tunggu dan lihat ada ke tak anak bulan hari rabu ni... kalu ada raya lah khamis.. kalu tak de sempurnakanlah ramadhan mu....

TokTam berkata...

Macam posa dan raya tahun-tahun yang lepas, tengok bulan dekat maghrib dan besar dah, macam 2 haribulan. Macam mana depa kira?