Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 September 2010

NAZAK MEMBAWA MAUT




PEMBAWA KEADILAN



MALAYSIA PERLUKAN PEMERINTAHAN LEBIH ADIL – harakah daily

Malaysia memerlukan pemerintah lebih adil berbanding pemerintahan Umno yang ada pada hari ini, kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamad Sabu.

Berucap pada satu ceramah di Shah Alam malam tadi beliau berkata, negara ini sudah rosak akibat amalan rasuah, kronisme dan pembaziran yang dilakukan pemerintah.

Lebih teruk katanya apabila isu perkauman cuba dihangatkan dalam usaha meraih sokongan politik.

Zaman Rasulullah dahulu katanya, keadilan menjadi teras kepada memilih pemimpin tanpa mengira faktor bangsa dan agama.

"Tak kira anak tempatan atau bukan anak tempatan kerana Rasulullah SAW sendiri bukan anak jati Madinah.

"Rasulullah s.a.w diberi mandat sebab rakyat yakin baginda boleh laksana keadilan untuk semua," ujarnya.

Isu perkauman dibangkitkan Umno katanya menunjukkan parti itu berada dalam keadaan terdesak selepas mereka ditolak oleh rakyat.

Beberapa amalan Umno itu menurut beliau, tidak ubah seperti amalan para pemimpin jahiliah Arab yang tidak mahu Rasulullah melakukan Fathul Makkah.

KAH KAH KAH…

woit… ABANG MAT…. APA ABANG MAT CAKAP MEMANG BETUL… kah kah kah…

kah kah kah… GEROMBOLAN SEDANG NAZAK…. kah kah kah…

kah kah kah…. BILA NAZAK MAKA AJENDA PERKAUAMAN MUNCUL… kah kah kah…

woit... DALAM HAL BAHASA... GEROMBOLAN NAK BUKTIKAN MEREKA TER PRECINT.. kah kah kah..

woit... DALAM BANGSA... GEROMBOLAN NAK BUKTUIKAN BAHAWA MEREAK TER EEE... kah kah ah..

woit…. DALAM HAL AGAMA…. GEROMBOLAN NAK BUKTIKAN MEREKA YANG TER ISLAM…. kah kah kah…

kah kah kah…. TAPI SEBENARNYA NYA… GEROMBOLAN HANYALAH YANG TERKAPAL SELAM…. kah kah kah..

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Nazak membawa maut=desperate situation needs desperate action".
Ini lah keadaan gerombolan sekarang. Mereka buat tindakan terdesak keran dekat masa nazak!!

Gerombolan is now IRRELEVANT!!!

SHAMM berkata...

Woittt!!!! Bik Mama pandei megaji rupenya.....

Tanpa Nama berkata...

ABANG MAT?.kah kah kah.
ABANG SAIFUL? kah kah kah
ADIK LAH? kah kah kah
ADIK DET? kah kah kah

aziz jembal berkata...

pas - dulu lain, skrg lain
Dulu solo, skrg dah kawin.
Dulu nak hudud, skrg nak dangdut.
Kawin dgn dap kononya nak adil tapi rakyat tengok mcm dah sewel..biasa yg buang tebiat itulah yg nak kojol!

mi-phg berkata...

yuo tak baca? siapa yang berdusta?

Tanpa Nama berkata...

dalam apa juga perlumbaan/ perlawanan/ pertandingan mesti ada yang menang dan yang kalah. dalam politik pon cenggitu jugak, baik parti apapon sama jer 2X5 je perangai pemegang jawatan, cuma perbezaannya dasar sesuatu parti itu.dalam pertandingan juga ada beberapa kategori hadiah bagi pemenang. jadi kalau tak menang undi, menang sorak masa penamaan calon pon dah kira ok.... tak pon menang kategori pakaian berwarna warni ke, menang songkok tinggi ke, menang banyak bawa buluh ke, menang nasi bungkus melambak tak habis makan ke, ataupon menang kategori paling banyak kencing duit upah pasang poster!!!!!

Tanpa Nama berkata...

woit…. DALAM HAL TEKNOL0GI…. GEROMBOLAN NAK BUKTIKAN MEREKA TER JET TANPA ENGIN…. kah kah kah…

mosabit berkata...

tu la..
lain kali jangan suka sangat berbangga dihujung nama ada bunyi ZAK....

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

TT

gerombolan umeno bukan saja kuat 'terkapal selam'

tapi

kuat jugak 'menyelam'
'menyelam' artis betina!!

tak caya??
pi tanya aziz jembal@jamban

Tanpa Nama berkata...

nazak kerana
masa isap aiskrim
terpancut kat awek magnolia

kui kui kui

Tanpa Nama berkata...

kita rakyat cuma dapat menang sorak saja.. duit abih kena balun..

selagi sistem kapitalis ini masih berjalan.. jangan harap sistem kebaikan akan rakyat dapat rasa...

orang kata sistem islam terbaek, maka sistem islam jugak sudah bungkun dengan berakhirnya zaman khalifah2 kebender pun aku tak tau nak sebut...

yang terbaek ialah sistem baru iaitu sistem merembat apa yang ada.. selagi ada, selagi itulah boleh merembat...

mari merembat, mari merembat..
(nada lagu berpindah minda... kumpulan mengejarpuki)

Hantamsajalah berkata...

Najib + Razak = NAZAK