Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 September 2010

KENYATAAN MEDIA




KENYATAAN MEDIA DR. SYED HUSIN ALI TENTANG ISU PERKASA - NURUL IZZAH


Sekurang-kurangnya tiga orang menteri kanan, termasuk PM Najib telah
menegur atau mengecam pandangan yang dikemukakan serta cabaran yang
dibuat oleh YB Nurul Izzah terhadap pemimpin Perkasa.

Nyata sekali pandangan serta cabaran anggota Parlimen Lembah Pantai
itu menyengat dan mengena tepat pada sasaran.

Pendirian ketiga-tiga menteri itu membukti kan dengan jelas bahawa
pucuk pimpinan Umno hanya bercakap tentang satu Malaysia, akan tetapi pada
hakikatnya berkongsi pendapat dengan golongan perkauman sempit Melayu.

Sangat tepat pandangan Nurul Izzah bahawa frasa 'hak istimewa' Melayu
tidak wujud dalam Perlembagaan Persekutuan; yang wujud hanya
'kedudukan istimewa'. Begitu jugalah tidak terdapat slogan 'ketuanan
Melayu' dalam Perlembagaan.

Mana-mana perlembagaan negara bukannya seperti al-Quran ciptaan Allah
yang tidak boleh diubah oleh manusia. Perlembagaan Persekutuan telah
dipinda lebih 40 kali.

Namun begitu Nurul Izzah, selari dengan pendirian yang diambil oleh
KEADILAN serta juga PAKATAN mendukung seluruh semangat Perlembagaan
Persekutuan seperti yang wujud kini, termasuk fasal-fasal yang
mengenai kedudukan Islam, Sultan serta Bahasa Melayu, dan juga
kedudukan istimewa Melayu asalkan ia tidak disalahguna untuk memuaskan
kerakusan golongan berkuasa yang memang sudah istimewa.

DR SYED HUSIN ALI
TIMBALAN PRESIDEN PARTI KEADILAN RAKYAT


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Najib ni dah sewel agaknya. Kejap2 1 Malaysia. Kejap2 ketuanan melayu. Yg mana satu ni?

Ni la jadinya kalu otak letak kat kepala bana.

Tanpa Nama berkata...

meh kita tengok dan dengar azit jembalang punyer komen. apa komen dari kepala bana dia yang bangang tu.. mari mari mari...

Tanpa Nama berkata...

TT, Sejarah bendera Malaysia
malaysianinsider-History Bahind the Malaysian Flag

Tanpa Nama berkata...

Aden dah kata dulu lagi Nurul Izzah ni mesti ambil alih kepimpinan PR. Dia cun, bijak, rasional, intelekcual, boleh diterima oleh semua kecuali UMNO, nampak berinspirasi, tak mudah kalut, cool, mempunyai visi dan jelas akan erti perjuangan untuk rakyat.
Peluru yang ditembaknya menunjukkan beliau berwibawa dan mempunyai ciri moral yang tinggi. Dia soal apa bezanya'kedudukan istimewa' dan 'hak istimewa'? Profesor kangn kung ekonomi dari 20 IPTA pun tak faham juga. Perkasa jatuh bodoh lalu kalehkan dengan isu liwat ayahnya menampakkan memang Perkasa tiada intelek dan kote. Kalu orang bukan Melayu tanya Perkasa suruh mereka balik India dan Tongsan - apa punya logik daa? Orang Perkasa lihat AI dan orang Cina kuasai ekonomi sebagai sebab utama yang akan menggangu amalan kronisme, nepotisme, rasuah member-member mereka.
Nurul sudah suntik peluru ke minda Perkasa dan UMNO tapi UMNO baghal, bongguk masih bersikap bahalol, buta sejarah dan buta ekonomi.

Tanpa Nama berkata...

Ini suara bodek untuk raih undi cina dan india

BUMI TULIN

Tanpa Nama berkata...

aku suka dengan isu ini..haha padan muka ko lah pakatan rakyat..sebab apelah bodoh sangat pergi jadi bodo..
kenyataan pakatan rakyat ni akan diekploitasi dan akan menghancurkan masa depan korang..haha sebab tu aku suka UMNO..dah dekat setengah abad cuba dijatuhkan..Tapi tetap cool je berdiri kerajaan sampai sekarang..haha sebab nye pembangkang ni bodo..terlalu jujur..manelah nak menang..haha

dlines berkata...

tak payah bodek macam budak2.rakyat dah faham.bumu tulin

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah!
Dari segi minda, politik, rupa dxan body, jauh sekali adik Izzah tinggalkan Minah terbesar dari puteri UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa Nama 2010 September 7 16:41,

aku rasa bukan pakatan rakyat yang bodoh, orang yang menyokong UMNO lah yang bodoh! dah lebih 50 tahun tapi masih kena tipu dengan UMNO. Dah kena tipu menyokong lagi adalah! apa punya golongan nie!! menyokong kumpulan yang terang-terang menipu dan tembelang.

mereka cool sebab ada penyokong bahgal macam saudara! menang melalui penipuan! sapa ajar?! Nabi setahu aku tak pernah ajar bila nak menang atau berjaya kena menipu, putar belit, fitnah bla..bla..bla! Sebab mereka menang, aku ulangi orang macam saudaralah kena tipu. Dah kena tipu menyokong lagi adalah! ini kes masuk lubang biawak dua kali nie. memang bahlol!

safhamas berkata...

Tanpa nama 2010 September 8 01:41

Baik punya komen bro!!! Kasi hantam si bodoh2 nie! Good job man!!!