Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 September 2010

AWAS FITNAH MELIMPAH RUAH




KALAU DUIT SEBANYAK INI
SUSUN UNTUK DEMO LAGI BAIk !




MUNAJAT ROYALTI DI MEKAH PERLU RM400 RIBU
- mkini

Sekretariat Tabung Misi Munajat Royalti Rakyat menganggarkan sebanyak RM400 ribu diperlukan untuk membawa 40 ulama serta tok guru pondok dari seluruh pelusuk negeri ke Mekah berhubung isu kes tuntutan royalti minyak daripada Petronas.

Pengarah sekretariat Md Zulaimi Kazin berkata jumlah tersebut bagi menampung keseluruhan kos persiapan dan kebajikan, termasuk mendapatkan hotel yang berdekatan dengan Masjidil Haram bagi tokoh ulama tersebut.

nota:
royalti minyak ini bukan isu agama
pemodal dan kaum kapitalis tidak ada agama
kauam kapitalis menyembah wang ringgit dan harta kekayaan

untuk mereka ini jawapannya bukan munajat
gunakan duit sebanyak 400 ribu ringgit itu
untuk mengumpul 200 ribu rakyat turun ke kuala lumpur
membuat tuntutan lagi masuk akal

ini satu projek tak masuk akal dan membazir
tuhan berada dimana mana dalam alam ini
kita boleh bermunjat di mana mana

silap silap hari bulan akan timbul fitnah:

- projek nak pergi mekah free -
- buat alasan nak buat munajat -

fitnah dan tohmah muncul dari musuh
yang sentiasa mencari jalan
untuk memburukkan tuntutan adil
rakyat kelantan


lihat fitnah dan tohmah dibawah ini:


CEK RM4 BILION: PAS ANGGAP PROPAGANDA JAHAT – harakah daily

PAS Pusat menyifatkan tindakan penyebaran gambar kononnya sebuah syarikat perniagaan memberikan sumbangan RM4 bilion kepada PAS Kelantan sebagai satu propaganda jahat memusnahkan nama baik PAS.

Selain menafikan PAS menerima cek itu, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub juga menyeru ahli PAS berhati-hati dengan isu yang cuba mengaitkan PAS tersebut.

"Kami sifatkan berita ini serta penyebaran berita sebegini satu tindakan propaganda jahat untuk memusnahkan nama baik PAS.

"Sehubungan itu, saya menyeru semua ahli PAS agar berhati-hati dengan isu ini kerana jelas cuba mengaitkan PAS dengan aktiviti tidak sihat," katanya yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian.

KAH KAH KAH

woit... KALAU KELANTAN ADA 4 BILION RINGGIT... kah kah kah..

kah kah kah... MINGGU DEPAN PAKATAN RAKYAT KE PUTRAJAYA... kah kah kah

34 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Di mana-mana pun buleh bermunajat
tp jgn lupa, atau buat tak tahu.. tempat yg paling mustajab adalah Mekah..
Katalah apa saja,buatlah apa saja
Tetapi
hanya keihklasan yg buleh meruntuhkan kebatilan..
hanya keikhlasan yg buleh melawan fitnah..
hanya dgn keikhlasan amalan diterima..

Tanpa Nama berkata...

Orang PAS bodoh,
Kumpul RM400 ribu wat g munajat kat mekah..haha

Gerombolan Pandai,
Kumpul RM400 ribu rasuah hakim..

Comfirm2x Hakim kasi menang pada Gerombolan..

Kah3x..Aku dah cakap Pakatan Rakyat ni otak dia Slow..

Jangan Harap nak menang la PRU 13

Dah berapa puluh tahun pembangkang nak jatuhkan UMNO tapi gagal? Dah berapa ramai kena sepak terajang dalam UMNO tu?

Hakikatnye UMNO terlalu kuat untuk dikalahkan..haha

Anwar dulu jawatan TPM pun dulu kena kick tak berdaya lawan..Ni kan pula sekarang Xde jawatan? Senang2 je kena ayam..haha

maaflah..sekadar menyedarkan kalian kenapa PR akan terus gagal.

matstimketum berkata...

ada kebenaran yang dikatakan oleh tt. tunjuk perasaan lebih berkesan! tentu ramai yang setuju.

amalhaj berkata...

betul betul betul
akan timbul satu lagi fitnah
dari yang suka memfitnah
jauhi dari difitnah....

mana royalti akuuuuuuuu.. berkata...

Apa kata semua warga negeri yang menuntut royalti minyak..Kelantan, Terengganu, Sabah, Sarawak...sama-sama kumpul ramai-ramai ber munajat kat putrajaya...Zeus ada kat mana-mana pun...tap payah pegi arab saudi pun!!

rakyat tunjuk pada rejim Apco-BN nii..

jab sp berkata...

Isham,dalam kes isu ketuhanan ada dimana mana ternyata kau amat silap.
Benar DIA ada dimana mana,tetapi kita ada pengkalan dan bertempat.Jika tiada berpengkalan dan bertempat,sia sia lah kerja dan ulasan kau selama ini,memapar,copy paste dan segala bentuk karton mengenai halangan rintangan untuk acitivi didalam masjid dan surau.
walaupun berak dan kencing bolih juga dilakukan dimana mana,sama dengan perinsip kamu,tetapi orang tidak lakukan.
Keutuhan Kelantan,satu ketika dengan kelebihan 1 kerusi sepanjang penggal adalah akibat usaha bersama dan itiqamah tekad orang beragama.Dan orang beragama di pimpin olih alim ulama.
Kalau duit yang kau nampak,perjuangan kau relate bersamaan RM ,maka samalah kau dengan balaci balaci sepenuh masa.Kau perlu terima hakikat,untuk mutakhir,himpunan demo,jika tanpa libatkan mereka yang bernama PAS,elek,tidak sekebal mana,menyamai demo umno,dibolih bilang dengan jari kehadiranya.Dan manusia manusia PAS ini akan hadir tanpa disogok dan dibekal RM seperti jenama umno yang dikongsi sedikit sebanyak olih mereka yang menjenama PKR.

JBS berkata...

Memang betul pandangan Bro Isham tu. Berapa ramai (tak diketahui) rakyat yang saban hari berdoa dan sumpah seranah pemimpin celaka gerombolan yang tak habis-habis merampas hak rakyat tu? Mungkin yang pergi naik haji pun ramai yang berdoa di hadapan kaabah untuk menjatuhkan pemimpin korupsi tersebut. Tapi janji Allah kepada yang terinaya, doa mereka tetap dimakbulkan cuma cepat atau lambat sahaja tak kira di mana sahaja doa tersebut dibuat. Tak perlulah nak berhabis dan membuat gimik begitu, nanti timbul fitnah yang lebih besar dan PAS akan disamakan dengan UMNO pula. Tapi awas Bro Isham! Segelintir Pak Lebai ni tak boleh ditegur dan diberi pandangan, nanti kita pula yang dituduhnya pengkhianat dan kurang Islam.

Tanpa Nama berkata...

PR memang cekap bila berada dibidang PENAFIAN dan FITNAH.
Diujudkan pula satu TITLE baru didalam projek perumahan diKelantan - "CHIENESE FREEHOLD"
Memang dasar tidak pernah mengenang budi.

Tanpa Nama berkata...

Sudah sudahlah....
Kerana WANG manusia bermusuhan.
Kerana KUASA manusia bercakaran.
Kerana POLITIK manusia berbunuhan.
Kerana FAHAMAN manusia bertelingkah
Kerana TULISAN manusia bertentangan

KABAH dibina untuk PENYATUAN umat ISLAM.
BUKAN dibina untuk MENGHANCURKAN sesama umat ISLAM

"JANGAN PULA KERANA TAMAK , MANUSIA MENUJU KEJAHILAN"


"blogenstarz"

Dinhakki berkata...

Bordoa dan munajat disini sajalah , Tuhan ada dimana-mana saja . Kan duit digunakan untuk kebajikan kepada yg lebih memerlukan adala lebih baik .
Yang penting ketika berdoa itu " hadapkan wajah mu dan khosyuk mu ikhlah terhadap Allah semata - mata " .

Saya sangat setu dengan kata - kata saudara JBS : " Awas Bro Isham! Segelintir Pak Lebai ni tak boleh ditegur dan diberi pandangan, nanti kita pula yang dituduhnya pengkhianat dan kurang Islam."

Tanpa Nama berkata...

1)Ulamak telah jatuhkan martabatkan diri mereka apabila mengharap atau meminta sponsor untuk BERMUNAJAT di Mekah Al-Mukarramah.

2) Berjihadlah dengan duit sendiri serta diri sendiri demi menegakkan kebenaran.

3) Betul kata hisham kalu nak munajat boleh dimana mana begi Umat Nabi SAW.

4) Kalu depan Kaabah ada tempat2 dimana doa dikabulkan sepaerti di riwayat hadith Nabi SAW.

Malangnya status Ulamak di pergunakan untuk menyusahkan rakyat demi munajat di mekah.

Janganlah membuka ruang FITNAH berlaku dalam kes ini kerana kemudaratannya boleh membusukkan institiusi Ulamak Islam.

5) Kemuliaan 40 Ulamak akan terpelihara sekiranya mereka berkorban apa yang ada dari harta2 milik sendiri dan lelong pada rakyat, dan kutipan daripada penjualan barangan2 mereka digunakan untuk menampung pemergian mereka ke Mekah..

6) Kalau tiada kewangan untuk menaja diri ke mekah, maka alternatifnya lakukan munajat itu di Stadium Negeri..

TK Sham.

X-SAS

penyokong tapi tak sokong lu berkata...

mende la lu bro hisham
kalu lu tak nak derma untuk 400ribu,diam2 je la.kalu lu golongan agamawan hujahla dalam bidang tu tapi lu bukan golongan itu so tak payahla komen.
dalam hal ini wa tak sokong lu,kita garee to disagree la

Tanpa Nama berkata...

Puak pas nie macam budak2 . Bukan boleh nampak duit sikit kira nak belanja besar . Angan2 cukup besar . Berlagak nak berjuang islam , tapi ahli2 pas sendiri pun calang pukang . Perbutl diri mu dulu , ahli2 mu dulu agar jadi contoh yang baik sebagai ikutan . Kenapa selalu komplain umno tak betul , umno tu memang dah tak betul , depa sendiri pun kata depa sekular .

"Jagalah dirimu dan ahlimu dari azab api neraka yang bahan bakarnya terdiri dari manusia "

Pas bukan mengajak ahlinya kepada amal islami , tetapi hanya setakat sokong pas sudah cukup . Tengoklah didalam program2 pas , hanya kutuk umno saja . Kalau tak percaya ..... cuba anbil 10 ahli pas dan buat kajian profilemereka . Lepas itu nilaikan akhlak mereka mengikut syariat islam . Adakah mereka ikut apa yang disarankan oleh islam didalam dalam kehidupan mereka . Saya katakan ini adalah kerana mereka selalu katakan orang lain taughout . Sebenarnya kalau kita perhatikan perbezaannya hanyalah kerana pengaruh politik semasa saja .

pas dengan umno 2x5 sahaja .

Kalau tengok negeri kedah , pemain bola pun masi pakai seluar pendek lagi ............kan kah seluar pendek itu haram ........ haram itu berarti melanggar hukum Allah . Ini Menteri besar pun ppi dok sorak sama , tengok bola . Nak buat islam macam mana ? .

Kalau dengar cakap bukan main lagi orang lain tak betul .

Kalau nak ikut syarak, ikutlah semua sekali . Ahli pun calang pukang ... dah nak kata kat orang macam nana ? .

aziz jembal berkata...

Memang terserlah kebodohan Pas. Nampak sgt nak mengencing rakyat guna nama munajat padahal nak pegi mekah free.

Bila ckp Pas bangang karang marah..kecik hati..merajuk! padahal bukan tahap bodoh keldai..dah jadi mengong makan taik sendiri..hehe

ha ha ha berkata...

Bro Isham..

Bagiuh tegor orang PAS jangan jadi macam Aziz Jembal ..wala dengan pemimpin UMNONGOK walaupun mereka dah kantoi terlondeh kain...ha ha ha.

Betul tu ..nanti boleh jadi Berita Muka Depan Melayau dan Berita Hairan dan Bullet-tin Ultraman TV3suku ..ha ha ha.

Isham cuma mengingatkan aje jadi Semua mau ingat laaaaaa..ha ha ha

ahli PAS N9 berkata...

salahudi al-ayubbi yg amat kuat tahajjud tu pun rasanya x pernah munajat di Mekah semasa perang berlangsung...

teropongsakti berkata...

Jab SP, kau ni mengaji agama kat mana? Jangan bercakap agama ikut selera kau sahaja. Manusia memang ada pangkalan tapi Tuhan sememangnya ada di mana-mana. Anon 03:58 lebih rasional berbanding kau. Kalau ikut logik kau, buat maksiat kat Malaysia dah tu mintak ampun kat Mekah. Wah... Tuhan pun boleh ditipu ke? Orang macam kau le yang pakai kopiah tapi bincang skim cepat kaya macam di harakah online punya advertisement tu... Tak de beza macam melayu UMNO gang songkok tinggi.
-Teropong Sakti-

Tanpa Nama berkata...

ustat dan ulamak tu, dia orang kan alim ulamak..pergi terbang sendiri la, guna la doa2 orang alim tu atau berjalan atas air sekelip mata macam waliyullah tu... apa pasal nak gi duduk hotel pulak bodoh... nak munajat berapa tahun?

dengan berdoa, tak tentu makbul lagi? usaha pun ciput sangat... nak gi mekah cara gerombolan la ni kan...

kalo balik mekah, kes ni kalah? apa hangpa nak cakap? ujian allah? cukuplah guna agama nak bodohkan orang... jangan jadi macam umno, berulang2 ke mekah, buat haji dan umrah, balik tetap dia merembat duit rakyat tak henti2.. dia gi minta doa supaya melancarkan prosedur merembat/membedal ka?

sapa punyer idea asal yang bangang ni?

Tanpa Nama berkata...

Salam

Kalau munajat PAS ni betul2 jadi ni lah program PAS yang paling bodoh aku dengar. Tak cerdik langsung. Nanti cam Sayidina Ali kata" kita kalah bukan sebab kita tak betul tapi sebab planning/ strategi tak betul. Masa perang Uhud dulu Islam kalah bukan sebab Nabi dan sahabat2 tu tak betul tapi sebab strategi tak betul (Dah nampak harta semua pakat nak ambik).

PAS ni tak ada orang yang strategik thinking ke? Bagila idea camana nak buat sesuatu perkara. Doa tu sebahagian dari strategi tapi specially nak pi Mekah..itu very funny.

Katakanlah lepas gi munajat tak dapat jugak apa yang dikehendaki...Camana tu..camanak nak bagi reason dengan duit yang telah digunakan.

jab sp berkata...

teropongsakti
dimana aku mengaji tidak perlu hang ambik peduli.
tapi aku rasa aku lebih bertanggong jawap dengan pendapat aku.aku tidak takut untuk mendedahkan siapa aku.berbanding dengan hang dan beberapa kerat yang berani hantam orang lain,tapi menyorok dalam tong taik semacam hang.

Tanpa Nama berkata...

teropong sakti:
aku tidak heran kalau kamu termasuk golongan yang menentang kerana nick name "teropong sakti" sudah mengambarkan kamu bukan manusia yang beriman dan berugama.Orang beriman dan berugama sudah tak guna lagi SAKTI,SAKTI ini.mereka akan memuhun pertolongan dari Allah.dan sebaik tempat adalah di bumi paling suci di sisi Allah ,Makkah.Belajar lah Islam,jangan jadi orang asli yang percaya pada perkara kurafat.

Tanpa Nama berkata...

aku dah kata pemimpin pas ni bangang..nasib badanlah PR dpt pengikut keldai bodoh..tu pun berangan nak perintah m'sia...khhaaaakpptuiiih!

muraibatu berkata...

Semua pandai bercakap Tuhan ada di mana mana..

jin iblis syaitan pulak ada di mana ?

tuhan ghaib , jin iblis syaitan ghaib ..di mana ghaib nya ?

Bagaimana nak bezakan kan ghaib nya Tuhan semesta Alam dan jin iblis syaitan tu..

Kalau tak tau beza kan ghaib nya Allah dan iblis ..macamna kamu semua nak sembah ..

silap haribulan jin duduk bersila di atas sejadah kamu ...ha pikir la ..

Sembahyang wajib di tunaikan ..

ikut suka kamu la ..

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa Nama 2010 September 23 10:21,

Ko mana tau sistem dakwah dan tarbiyah dalaman PAS kalau ko tak ikut jemaah PAS. Yg ko nampak ceramah umum PAS shj, tu utk org umum. Tarbiyah dalaman tu PAS tak boleh hebahkan kpd org lain, sbb kalau UMNO-APCO tahu habis la semua tu disekat dan peserta-pesertanya ditangkap/dibuang universiti/dibuang kerja.

Betul la kata orang - orang yg jahil akan mengeluarkan kata-kata yg lawak.

Mana sama UMNO-APCO dan PAS. UMNO-APCO sokong Yahudi dan amalannya e.g. racist, halau org awam dari rumah diorang, korupsi, rasuah, menggalakkan maksiat. PAS tentang Yahudi dan amalannya.

UMNO-APCO memperjuangkan bangsa sampai kalau pemimpinnya melakukan kejahatan/membunuh/merasuah sekalipun diorang akan tetap sokong secara membabi buta sebab pemimpin tu daripada bangsa sendiri. Tak caya? Tengok PM Najib - kes bunuh, rasuah kapal selam etc, semua ada. PAS memperjuangkan Islam dan keadilan Islam.

Aku pernah dengar org yg cakap UMNO-APCO dan PAS sama - yg cakap mcm tu di masjid adalah ustaz dari BTN - strategi baru utk mengelirukan umat Islam. Ko orang BTN ke?

Tanpa Nama berkata...

FLASHBACK NEWS...

Bapa Umi Azlin dedahkan pembohongan Umno

Mohd Lazim Jusoh bapa kepada Umi Azlin yang dipenjarakan di Guangzhou, China setelah Mahkamah Tinggi Undang-undang Jenayah Gungzhou mendapati beliau bersalah kerana mengedar 2,983 gram heroin ke republik itu hari ini mendedahkan bahawa beliau telah diberi janji-janji kosong daripada UMNO dalam sidang Taklimat Media PAS untuk PRU 12 hari ini.

Menurut beliau, Umno sebelum ini mengumumkan bahawa kutipan yang diterima untuk membantu bayaran guaman Umi Azlin sebanyak RM 30,000. Akan tetapi apabila beliau pergi bertemu dengan pemimpin Umno bagi menuntut wang tersebut, beliau hanya diberikan sebanyak RM 1,200.


Selepas daripada itu bapa yang berumur 50 tahun itu membuat perjumpaan susulan dengan Umno akan tetapi beliau pulang dengan hampa apabila wang kutipan tersebut dikatakan telah habis dibelanjankan. (MENIPU TAHAP DEWA..SIAPA LAGI KALAU BUKAN UMNO)

Setakat ini PAS telah memberikan bantuan hampir RM 100,000 untuk keluarga Umi Azlin membayar yuran guaman. Peguam-peguam yang dilantik di China telah diarahkan oleh PAS untuk cuba sedaya upaya bagi memastikan Umi Azlin yang sebelum ini telah dijatuhkan hukuman maut diringankan hukuman.

BRO..YOU MAY HAVE MISSED OUT THIS ARTICLE..

KALAU GUNA RM100,000 UTK BUAT DEMO AGAINST CHINA MENJADI TAK??...CHINA AKAN CAKAP "GO TO HELL"...ATAU "GO FLY KITE"

UMNO DAN FITNAH BOLEH DISAMAKAN,
DIMANA ADA UMNO DISITU ADA PENIPUAN,
RAKYAT DAH TAHU BEZAKAN,
RAKYAT TAHU BUAT PENILAIAN,
TAK PERLU BERHATI2 SAMPAI KETAKUTAN,
KALAU KITA KETAKUTAN,
TAK AKAN KECAPI KEMAJUAN,
KEMAJUAN SEKARANG BERMULA DI KELANTAN,
PAS SENTIASA DIHENTAM SOKMO-AN,
KETABAHAN,
TIDAK MUDAH DIPERKALAHKAN,
JANGAN LUPA PERJUANGAN,
BERTERUSAN,
SEHIGGA PR MENDAPAT KEMENANGAN,
KUASA TUHAN JGN DILUPAKAN,
MUNAJAT MINTA HAJATAN
SEKADAR INGATAN,
SUPAYA ALAH SENTIASA TAK DILUPAKAN,
PIKIR2 KAN...


SELAMAT BERAMAL DAN MEMENANGI PERJUANGAN DAN PRU 13.

Small Mama berkata...

Woit jab sp

Apa lu merepek ni?

kah..kah..kah..

Nak berak la..nak kencing la..nak sontot la...

kah..kah..kah..

lu nk buat perbandingan munajat ngn berak lu plak..

kah..kah..kah..

Mari sini gua sekeh kepala lu jab sp

kah..kah..kah..

Doa kat mana2 pun boleh lah..

kah..kah..kah..

Berak kat mana2 pun boleh..

kah..kah..kah..

Kalau lu nk ckp doa kat Mekah lebih mustajab..

kah..kah..kah..

Berak kat jamban 1Malaysia lagi masyukkk..!

kah..kah..kah..

So lu jgn berak kat umah lu. Lu g berak kat jamban 1Malaysia..

kah..kah..kah..

Baru tahi lu boleh keluar berbontot-bontot..

kah..kah..kah..

Ini bengong tak pergi sekolah.

kah..kah..kah..

Cikgu ajar berak di tempat yg sesuai, munajat di tempat yg sesuai - Lu g berak kat meja guru besar, munajat kat dacing.

kah..kah..kah..

ada paham?

kah..kah..kah..

Tak paham, hantuk kepala bana kat tiang parking..

kah..kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Salam 14.24

memang Allah tak di lupakan. Allah ada di dalam diri, di dalam hati,perbuatan,ingatan. Setiap minit, saat kita ingat Ya Allah...tapi ALlah tak duduk di Mekah.

Kalau nakpi Mekah nopoblem. Guna duit sendiri. See...belum pi lagi macam2 pendapat/tohmahan/bangkangan belumlagi kira fitnah yang akan dilontarkan oleh puak UMNOk.

Tanpa Nama berkata...

ramai betul orang2 bodo kat sini,
woit tt lu dok uk ak uk ak... membaca la bro.. jangan jadi jahil..

nak buat demo pakai duit sendirila yg sebuk nak guna duit derma tu kenapa.. bangang

ada akai guna ... jangan jadi cipan berkata...

aziz bebal ni memang tengin berkarat tahap cipan ... masa najib beli kapal selam yang tak leh menyelam tu sampai membunuh orang haram lubang pukimak kamu tak bersuara ... kenapa lubang pukimak kamu tersumbat ke masa tu ??? depa orang yang bermunajat tu belum keluar satu sen pun.. tapi cuba kaunter balik berapa ratus juta pula duit rakyat yang terbuang untuk beli kapal selam dan sukhoi ... masa khir toyo jawa berbelanja besar di disneyland tu lubang pukimak kamu tersumbat lagi ke sampai tak berani bersuara ... memang kamu ni dasar anak gampang beranyut mulut makan taik masa kecik macam tu la ....


aku tak sokong pas tapi aku benci, getik, meluat ngan BN dan penyokong nya yang serba gampang lagi terlaknat

che azman berkata...

Saudara Unknown @ 2010 September 23 08:34 ,

Tulisan "chinese freehold" pada papan iklan projek perumaan swasta 1Mahang itu bermaksud, itu tanah freehold, orang Cina dan kaum lain boleh beli rumah di tanah freehold itu jika parents dan grandfather/mother mereka orang Kelantan (kelantan natives).

Sila rujuk:
1) Enakmen Rizab Melayu 1930, dan 2) Enakmen Tanah Kelantan 1938.

Sila jangan buat fitnah.

ref:
http://ptg.kelantan.gov.my/index.php?id=main/kaedah.php/

Atau call no telefon yang tertera pada papan iklan yang disebutkan itu.

Terimakasih

Tanpa Nama berkata...

hahahahaha....mcm bangang aku bace komen2 yg pro PAS kat cnie.

aku bukan umno atau mane2 parti, tp kalo bab bangang mmg aku akan tibai.

Beberape tahun lps 7 orang tabligh dtg ke rumah aku. diceramahkan aku psl keagamaan. Last skali diorg ajak aku g masjid berdekatan utk semayang jemaah.

Sebelum beredar aku tanye diorg kenapa dlm perang badar tentera Islam 313 orang berjaya mengalahkan lebih seribu tentera kafir quraisy.

Jawapan diorg ialah sesungguhnya Allah telah menghantar malaikat2 membantu tentera Islam.

Kemudian aku tanye lagi, dalam perang uhud, Islam kalah sebab malaikat2 x datang ke?

tabligh nie jawab, Allah memberi ujian kpd Nabi.

inilah bukti bahawa orang yang paling alim ialah orang yg paling bangang. strategi tetap mainkan peranan penting utk mencapai kejayaan. doa2 hanyelah sebagai semangat spritual. dua2 penting tp tak bermakne langsung tanpa strategi yg betol.

walaupun nabi muhammad seorang kekasih Allah, tetapi baginda juga sangat mahir bermain pedang, menunggang kuda dan memanah. kalau zaman sekarang nie setaraf dgn sniper atau askar komando la muhammad nie. baginda juga seorang yg pintar dan berbadan tegap. bukan mcm ketua pemuda PAS, perot buncit, same ngan hadi awang.

kalau lah perkara2 ajaib seperti mustajab, afdal, ntah ape2 lagi magik2 korang semua nie 100% berkesan, muhammad pon leh berdoa kepada Allah supaya ditenggelamkan tentera2 kafir quraisy sebelum perang bermula. so xyah la susah2 nak beli pedang, panah, kuda, baju perisai dll. nyawa pon selamat.

pemikiran2 mcm nie la yg membuatkan Islam mundur dan tros bangang.

Berdoa sahaja membuatkan kita malas berusaha dan berfikir sbb kita berharap pd keajaiban utk berlaku.

Sbb tu yg Iraq mudah dikalahkan dgn US. Iraq pakai doa2, US pakai teknologi senjata.

-skygyver@gmail.com-

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa nama : 2010 September 23 13:51
Soalan Kau " Ko orang BTN ke? "
Maaf saudara , saya bukan orang Umno atau BTN ,
Orang BTN akan kata umno dan pas sama tetapi dia memihak kpd BTN dan adalah sebagai kaki tangan propaganda UMNO , tetapi saya tidak demikian . Saya selalu mengikuti tarbiah sirr Pas , tetapi fikrah dan pengisian didalam halaqat pas banyak menjuruskan kepada kerpatian .
Diruangan yang sempit ini saya tidak mampu menjelaskan ketidak fahaman antara kita berdua . Apa yang saya maksudkan UMNO dan Pas itu sama adalah disudut wasilah dan tandzimnya .
Saudara , Harakah Islam yang sebenarnya adalah diatas dasar Tauhid " Tiada Tuhan Melainkan Allah "
Harakah ini telah lama hilang dimuka bumi sejak dari keruntuhan sistem khalifah lagi . Jadi usaha untuk melahirkan semula jemaah ini adalah menjadi tanggung jawap kita semua . Maksud saya kita semua berada didalam satu jemaah yang mengambil Alquraan sebagai perlembagaan hidup harian . Perjuangan pas hari ini masih juga menggunakan perlembagaan ciptaan manusia . Kata sye qutb : Tukar sekular dengan sekular " dan " Jahiliah dengan jahiliah "
Untuk selanjutnya saya syorkan saudara mengkaji tulisan Assahid Syed Qutb didalam kitabnya " Petunjuk sepanjang jalan " Ustaz Said Hawwa '' Dasar-Dasar Amal Islami " dan " Kitab Jundullah " . Saya harap kitab -kitab ini sudah dimiliki saudara kerana saudara juga adalah juga orang-orang yang cukup bersemangat berjuang dijalan Allah . Kalau belum lagi saudara bolehlah search diinternett . Maaf saudara , jangan terlalu extrim .

Tanpa Nama berkata...

salam semua

tak perlu nak bergaduh di sini.. yg tak tau kena belajar.. jgn buat andaian yg salah untuk sejarah islam.. banyak kesimpulan dari ulamak kenapa ada perang yg nabi handle menang dan kalah..

satu lagi.. doa ni senjata org mukmin.. itulah yg kita ada.. dunia ini hanyalah tempat sementara untuk mencari akhirat yg kekal.. berhati2lah

Tanpa Nama berkata...

hehe. bagos TT. akhirnya rancangan APCONOKOJANG tlh berjaya. saya selaku penasihat pecah & perintah merasa sgt bahagia.. hehe.

senang je. buat 3 tabong. 1 tabong untuk pegi munajat. 1 tabong utk pegi demo. 1 tabong utk 1 malaysia.

lu orang sendiri pilih la. lu orang xsuke. lu orang jgn kasi itu derma, lu orang berak sama itu tabong. lu jgn kasi mulut bunyi. lu kasi bontot juga berbicara. lenkali kalu bodo jgn pamer dgn jelas dan nyata. jgn kasi tau ramai2 orang.. kite perlu adil dan saksama dalam membahagi kan antara derma dan taik..

ustad kamal nanded
penasihat APCONOKOJANG