Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 September 2010

BERITA HAIRAN LAGI PELIK




BUKAN SENANG NAK BAKAR ORANG





POLIS KELUAR WARAN TANGKAP JIKA SHAMSUL TAK BANTU
- mkini

Waran tangkap akan dikeluarkan ke atas ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar, jika beliau enggan membantu siasatan berhubung dakwaannya bahawa pimpinan tertinggi polis ada kaitan dengan pembunuhan jutawan kosmeik Datuk Sosilawati Lawiya.

Ketua Polis Selangor, Khalid Abu Bakar, berkata tindakan itu adalah jalan terakhir jika pihaknya masih gagal menghubungi Shamsul kerana kertas siasatan berhubung dakwaan berkenaan sudah dibuka


INI JAWAPAN SHAMSUL


Saya memandang serius akan dakwaan Ketua Polis Selangor, Khalid Abu Bakar yang mendakwa saya gagal dihubungi bersabit kenyataan saya mengenai spekulasi kes pembunuhan Soosilawati Lawiya. Ini sehingga membawa kepada kemungkinan waran tangkap dikeluarkan kepada saya berikutan kegagalan saya, kononnya, untuk bekerjasama dengan pihak polis.

Suka saya menegaskan beberapa perkara untuk diambil maklum oleh pihak polis khususnya Khalid sendiri.

Pertama, saya tidak pernah membuat sebarang tuduhan, sebaliknya saya melontarkan pertanyaan apakah mungkin wujud sebarang bentuk salahguna kuasa dan penyelewengan di peringkat Ibu Pejabat Polis Daerah Banting yang gagal bertindak untuk beberapa kes bunuh terdahulu yang melibatkan suspek, yang telah diklasifikasikan sebagai kes orang hilang. Kes-kes ini, hanya dibuka semula selepas kes pembunuhan Datuk Soosilawati meletus yang nyata mendapat perhatian luar biasa daripada media.

Selanjutnya, sila layari: www.shamsuliskandar.wordpress.com

NOTA:

memang seluruh malaysia tertanya tanya?
kenapa banyak sangat pembunuhan dapat
dilakukan – sempat dibunuh dan dibakar?

pelik juga – jutawaan intan berlian dari india
hilang – isteri lapor – tak ada langsung berita
dalam media. mungkin ada dalam akbar india –
minta maaf – kami tak tahu.

ada yang pelik disini ramai yang bertanya
macam si sahamsul ini
semua orang ingin tahu
kalau ingin tahu caranya hanya bertanya
apakah yang dituduh ini memakai bomoh pendinding?
adakah yang di tuduh pakai bomoh siam?
adakah yang dituduh ini pakai bomoh jawa?
adajkah yang di tuduh ini pakai kuasa bomoh dacing dan agung kah kah kah?


17 ulasan:

aziz jembal berkata...

Agaknya penjenayah tu pakai bomoh bengali yg ikut cifut babi kat mahkamah tu la...psl tu kes toron bontot asyik tangguh memanjang.

Nur Misnan berkata...

salam
pelik bin ajaib + hairan
bukan saja kes pembunuhan jutawan India jer
tapi kes kehilangan dan pembunuhan shafiq juga. Kenapa ya??

terbayang perasaan sedih seorang isteri ketika mengecam jam tangan si suami. PEDIH + SEDIH

Tanpa Nama berkata...

keling senang je bakar orang mampus..relak je..

Tanpa Nama berkata...

Bukan kerana Bomoh Siam
Bukan kerana Bomoh Jawa
Bukan kerana Bomoh Hindu
Bukan kerana Bomoh Dacing...

Tetapi kerana Mulut Busuk...
Tetapi kerana Hati Busuk...
Tetapi kerana Perangai Dengki..
Tetapi Kerana Perasaan Bangsat..

Sebab itu Hati kering...
Sebab itu Otak Bangap...
Sebab itu Peranai Syaitan..
Sebab itu Pakaian Munafik......




"blogenstarz"

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kan Bapak polis selangor ni ada FesBuk ?
Kalau ada apa apa bukti sila lontarkan kepada fesbuk kepunyaan bapak kepala polis selangor tu.

Dia nak pakai internet..kasi lah dia peluang main FesBuk sementara dapat layar youporn..
Lagipon SHAMSUL bukannya yang bunoh orang...
lebeh baik tanya MIC..hahaha

Tanpa Nama berkata...

Tangkap je si Samsul ni..
kasi jel..padan muka dia..haha

Tanpa Nama berkata...

Aziz bro.. aku bukan nak sekat ko punya hak asasi utk menulis dlm blog ni. Tp utk kebaikan ko, lebih ko tak payah la. Makin ko menulih makin terserlah kebodohan mu itu.

Tanpa Nama berkata...

Pergi sembang mana-mana pun orang ramai bercerita tentang balai polis banting yang berdepan dengan pejabat suspek.

Tanpa Nama berkata...

suspek pakai tangkal umno
suspek pakai bomoh bn
suspek pakai azimat apco
mana pdrm berani usek,nak senasib ngan ex-2nd man pdrm?lebih enak makan gaji buta dapat pencen ngan pangkat datuk lagi.

Tanpa Nama berkata...

Secara logiknya, memang 'masak' lah balai banting sbb menyembunyikan siasatan atau tidak mengendahkan laporan yg dibuat....persoalannya kenapa???

apakah 'sang kepala polisi' disitu telah dan amat2 gemar dirasuah-sogok???

apakah 'sang kepala polisi' disitu telah dihadiahi,disantapkan & dibelai manja dgn lendir2 china-doll??

apakah 'sang kepala polisi' disitu ditempelkan dgn segala projek2 bawah meja???

1Crony berkata...

Si Aziz Jembal tu minat sangat cerita bontot pasal apa ha? Orang sekarang dah main lendir cina doll, lu asyik cerita pasai bontot. Lu mesti suka main bapok, atau kalau lu sudah kahwin, lu mesti tidak nampak lubang depan, lu hanya nampak lubang belakang lu punya bini, kalu lu sudah tua, lu mesti suka taruh lu punya anak dara, gua berani sumpah laknat loo... lu beri tahu mana tempat, kita mau akad itu sumpah! Nanti gua suruh Bro TT jadi saksi, mesti dia setuju. Gua rasa lu tak buta tapi lu banyak tuli.

mosabit berkata...

aku kesian dengan ajis jembalang ni...

ada sesiapa nak tolun?....

nampaknya aku sorang yg baik ati amik berat kat dia sekor ni....yg lain apasal buat bodo jer?.....tolun laaa...tolunnn..

kahkahkahkahkahkah

nak bangangkan orang pandang kirikanan berkata...

Ok ok ok...yang nyata spekulasi atau tidak...rakyat sudah lama tahu rasuah memang membiak bagaikan barah didalam sistem pentadbiran puak gerombolan maka barah ini berjangkit pula pada mereka yang bersaudara dengan gerombolan samaada melayau cina atau keling.

kah kah kah korang ingat generasi baru ni bangang macam gerombolan ko?

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Bila pulak bertanya tentang kerja POLIS menjadi satu kesalahan?
Tak dengar pulak Parlimen luluskan satu rang undang2 baru?
Khalid kalau awak rasa panas bontot jangan pulak nak senang2 ugut orang lain.Balai polis Banting dalam Selangor dan tak tahulah kalau balai Banting ni bawah jagaan polis Perak.
Kerja sendiri tak sempurna nak marah2 oran lain pulak.....pppiiirrraaahhhh

Tanpa Nama berkata...

Polis M'sia ni memang celaka... klau yg kena bunuh tu penoreh getah, nelayan petani, pengembala, mat/minah karan jgn harap la dorg nak siasat... buktinya tgk aje la kes Kugan, Teoh Beng Hock, Adik Sharlinie, Adik AminulRashid... tapi bila kena bunuh suku sakat Tun, Tan Sri, Datuk Seri, Dato'... korg nengok macam mana reaksi dan lagak Polis... bukan main take care lagik dorg... Polis 1M'sia patut tukar je motto dorg kpd "Take care capitalist dog Amalan kita'

p/s Sape la Aziz Jembal ni, taksub ya amat dgn bontot? Sok lusa tuhan bagi anak cucu muka cam bontot jgn nak nyesal plak..

cicit ngah layor berkata...

Org lain yg membunuh,org lain yg kener bunuh.Yg tak tidor malam Tuan KPD Banting sbb mcmamer nk jwb ssoghat tunjuk sebab.Payah kerojer polih ni komer.kalau demer tak nak kerojer polih,takkan nk ambik mat bangla jadi polih malaysia yg kiter sayang ni.Penin....penin.

Tanpa Nama berkata...

kesian isteri shafiq..dia dah inform pasal si 'PEGUAM yg bergelar DATOK'pasal dia ni saja yg ckp jumpa suaminya.dia ni jugak ckp suami nya keluar negeri tapi tempat rahsia..isteri dia jumpa passport kat rumah sewa suami dia..ni aku baca dlm paper arus perdana..so mmg terang lagi bersuluh siapa yg patut disiasat masa isteri dia buat laporan dulu..tapi nape x siasat?..jeng jeng...