Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 23 September 2010

AWAS JANGAN JADI BOTOL - PENIPUAN SEDANG BERJALAN




BARUA PALING SETIA !




BERSIH 2.0 : BETULKAN LOKALITI MENGUNDI ,PINDAH PENGUNDI TIDAK SAH
– minsider

Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) Datuk Ambiga Sreenevasan menyifatkan langkah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melaksanakan pembetulan lokaliti mengundi dan disusuli dengan pemindahan pengundi terbabit sebagai proses yang bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

SPR melaksanakan proses ini secara meluas ekoran penggunaan sistem maklumat geografi elektronik (EGIS) sejak 2004 di seluruh negara iaitu dua tahun selepas urusan persempadanan bahagian pilihan raya terakhir dilaksanakan.

Proses itu membawa kepada pertambahan kerusi Parlimen kepada 222.

Menurut SPR, ia menjalankan proses ini selaras dengan peruntukan Subseksyen 7(2) dan 7(4) Akta Pilihan Raya 1958 dan Subseksyen 25(3) Peraturan-peraturan Pilihan Raya (Pendaftaran Pemilih) 2002.

Ambiga berpendapat bahawa walaupun SPR mengesan kewujudan kesilapan dalam sempadan bahagian pilihan raya sama ada DUN ataupun Parlimen, ia tidak harus mengganggu sempadan sedia ada.


nota:
secara senyap senyap barua gerombolan
badan yang dipangil spr ini telah mengubah dan
mengalih tempat mengundi para pengundi.

penipuan ini mula disedari dipilihanraya kecil
hulu selangor.

ini lah kerja baruan spr selama ini.

kenapas spr boleh berbuat bagini ?

setiap 10 tahun mengikut perlembagaan
boleh dibuat persempadanan semula. ini
memandangankan pertambahan penduduk.
juga boleh ditambah jumlah kerusi adun dan
parlimen.

tetapi persempadan semula ini
wajib diluluskan oleh parlimen.

selama 50 tahun inilah kerja gerombolan mengubah
dan mengalih persempadanan untuk
memastikan mereka terus berkuasa.


kali akhir persempadaan semula dibuat pada tahun 2000.

persempadaan semula tahun 2000 dilakukan kerana
pada tahun 1999 pengundi melayu telah lari untuk
mengundi Barisan Alternatif. terenganu jatuh ke tangan pas
dan parti keadilan nasional mula bertapak.

hasil dan mangsa yang paling jelas
dipersempadan semula tahun 2000
ialah kerusi mahfuz dan mat sabu
dimana sempadan telah dialih alih

hingga mereka kalah pada tahun 2004.

jadi apabila dibuat persempadan semula tahun 2000 – barua
spr – telah memastikan seboleh bolehnya tidak ada kawasan
dipantai barat yang majoriti melayunya tidak melebihi 80% - kawasan
seperti ini akan lari kepada pas.

justeru persempadan semula tahun 2000 telah
melakukan banyak perubahan dimana
banyak kawasan melayu dikurangkan pengundi melayu
untuk tinggal menjadi 60% sahaja.
pengundi bukan melayu dibawa masuk.
ini untuk memastikan pas tersepit.

presto!


kawasan dimana undi melayu 60% adalah wilayah natural parti
keadilan rakyat
!

inilah yang berlaku sekarang. kawasan-kawasan yang dulunya
dianggap selamat oleh gerombolan kini tidak selamat lagi.

helah yang sama ini telah pernah dilakukan sesudah 13 mei dulu.
ini untuk memastikan pengurangan pengundi china.
di wujudkan apa yang dipanggil wilayah persekutuan.
ini bertujuan untuk mengempiskan pengundi china.
pada awalnya helah ini berjaya untuk sementara waktu tapi lihat
pada hari ini wilayah persekutuan dan pusat pusat kota
terus menjadi kubu pakatan rakyat
.

makan pada tahun 2010 ini perlu ada persempadan semula!

untuk meluluskan persempadaan semula memerlukan dua par tiga
sokongan parlimen. pada tahun 2010 ini TIDAK mungkin berlaku.

pakatan rakyat bukan bodoh – bersedia menjadi telor – untuk
menyokong persempadaan semula.

maka si barua spr menjalan jarum mengubah pengundi tanpa
pengudi itu sendiri sedar dan tahu.

dalam masa yang sama :

mat indon, mat bangla dan pendatang telah di beri
kad pengenalan untuk memastkan mereka mengundi gerombolan.


sejarah :

pada tahun 1999 – berlaku undi sampai menang untuk shahrizat jalil.
tetiba undi dari kampong bohol sampai lambat. dikatankan hujan !

pada tahun 1999 - sebanyak 600 ribu pengundi baru – anak anak reformasi –
tidak dapat mengundi – dilambat lambat kan proses mengundi.

di setiap pilihan raya umum dan kecil akan muncul pengundi hantu !

pada tahun 2008 – telah dijanjikan dakwat akan digunakan
tiga hari sebelum piliharaya diberitakan ada mangkok di kelantan
telah memiliki dakwat yang sama. tidak ada siasatan. malaon
pengurusi spr telah membuat sidang akhbar tentang hal dakwat ini.
barua spr ini telah diapit oleh musa hassan.
maka penggunaan dakwat di batalkan. 44 jutaringgit harga dakwat sampai
hari ini tidak diketahui hujung pangkal.

undi pos terus diwujudkan sebagai
bank simpanan undi gerombolan !


untuk generasi muda mungkin tidak tahu bahawa satu ketika
dahulu majlis perbandaran yang dipilih melalui pengudian.
datuk bandar dan ahli majlis bukan barua
tetapi dipilih oleh pengundi. malaon macam datuk z tidak
akan muncul di mana mana. pemilihan ini dinamakan
pemilihan kerajaan tempatan

kuala lumpur, ipoh, seremban, pulau pinang – adalah wilayah
yang dimiliki oleh barisan sosialis – gabungan parti buruh dan
partai rakyat. bila barisan sosialis ini terus menguasai majlis
tempatan maka banyak ahli dan aktivis mereka di tahan di bawah ISA.
walau pun kena tahan pengaruh mereka masih luas dan ampoh.


akhirnya!

pemilihan kerajaan tempatkan di mansuhkan !

ingat ayat ini :

MENGUNDI JIKA BOLEH MENGUBAH APA APA
TELAH LAMA IANYA DI HARAMKAN


penipuan dihadapan mata !
masih ada mimpi di pru 13 ? kah kah kah

nota:
lupakah pilihanray kecil di sibu?
undi pos yang telah dilakuan lebih awal
tetiba yang paling akhir untuk dikira kah kah kah

lupa ?

di sabah berjuta pendatang haram
diberi kad pengenalan
hinggakan mereka kini melebihi
penduduk asal - ini kerana
gerombolan mahu sabah terus
dimiliki !

kalau ini pun tak sedar sedar
pergi minum air kencxing sendirilaaa kah kah kah

19 ulasan:

Dinhakki berkata...

Satu penjelasan yang cukup menyedarkan ........ terima kaseh bro hisyam.......

UMNO Bongok berkata...

makcik pakcik felda mana paham penjelasan begini isham...

orang2 melayu bangang sejak azali lagi, kalo hang explain lagi detail lagi pun, depa takkan paham...

orang2 melayu hatta yang ada degree berjela2 pun, masih bangang pukimak nak mampos, ini masih ramai lagi...

rakyat kita semuanya masih bangang sebangang bangangnya...tahap makan tahi sendiri lol...

buatlah apapun, orang melayu cukup sensitif sebab mereka bukannya berilmu.. mereka cuma lebih suka belajar dengan telinga saja..

sbb tu UMNO, asset mereka adalah melayu2 yang bangang inilah...

HIDUP MELAYU BANGANG.

PS: Apa kata kita pakat2 ubah nama bangsa melayu ini ke suatu nama baru. MELAYU = Semakin lemah terkulai dan permulaan nak mampos. Nama MELAYU patut ditukar kepada BANGANG atau BONGOK saja, ini lebih tepat memandangkan ianya MEMANG BANGANG DAN BONGOK NAK MAMPOS. Kalau sudah bangang, explain la simple ka, detail ka... memang dia sudah bangang nak paham. Kalo suruh makan tahi sendiri, cepat je dia jamah makan.

FileHippo berkata...

Pilehanraya umum yang ke-13 akan jatuh pada mac 2011 musim cuti sekolah... Kepada rakyat, sila bersiap sedia...

Tanpa Nama berkata...

spr patutnya tukar je keling mengundi kat negara keling, cina mengundi kat singapork

PAS MENGONG berkata...

Melayu makin bangang psl bila main asyik jilat je..taik palat sudah telan ma..itu pasat manyak mengong lo....

Tanpa Nama berkata...

Bukannya kami tidak sedar bahawa pti di Sabah telah diberikan IC utk membolehkan mereka mengundi. Kami sedar dan insaf tetapi apalah daya kami rakyat biasa. Datuk Rubin Balang, YB UMNO yang jelas murtad dan telah memurtadkan isteri-isterinya dan beberapa orang lagi tetap mendapat sokongan orang Islam UMNO macam Najib, Pak Lah, Musa Aman. Sedangkan semua tahu lebih 2,000 pengundi tetap Rubin Balang adalah warga Indonesia/Kalimantan tetapi pihak berkuasa dan pemimpin-pemimpin buat tak tahu sahaja. Mereka ini mempunyai 2 kewarganegaraan. Indonesia dan Malaysia. Masa mengundi mereka diangkut dari Nabawan dan Pensiangan, kawasan yang paling dekat dengan Kalimantan. Kami cuma harapkan pemim[pin politik, tapi lihatlah pemimpin-pemimpin politik hari ini. Musa Aman pula adalah antara pengkhianat nombor satu Sabah. Yang memberikan kerakyatan kepada PTI tetapi direstui oleh UMNO dan kerajaan.

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Umno Bongok...cukuplah membakar kelambu..tak mati nyamuk..gunakalah racun serangga...yang salah bukannya nama Melayu tapi mamakkutty ha ha ha..oppssss..nanti marah presiden KIMMA..sorry ekkk.

Yang salah ialah orang Melayu yang malas berfikir dan membaca macam anak Jembal..ha ha ha.

Makcik dan Pakcik felda bukanya tak faham..contohnya ADUN Jengka pun pernah tumpas kepada PAS pada tahun 1998..tetapi PR perlu lebih gigih untuk menyakinkan masyarakat di LKTP ni..nak tahu makna LKTP hang tanya Shah Mental dia tentu faham ....ha ha ha.

MT berkata...

Zaman skrg nk jd pemimpin xpayah nk blajar tinggi2, masuk geng... gerombolan saja dah boleh jd ketua wanita felda lepar hahahahah

Kucing Parsi berkata...

tu yang dah dapat ic kat sabah, yang tak dapat ic lagi, bulih bah kalau kau...

ini magic... bila pakatan rakyat menang merdekakan sabah dan sarawak, sampai kiamat gerombolan takkan menang...

percayalah

Tanpa Nama berkata...

Selagi pemimpin Pas bodoh mcm tuan ibrahim tuan man tu bertanding kat jengka jgn haraplah nak menang...org kete besor dia nak kete besor, org rumah besor dia pun nak rumah besor..jd wakil rakyat sepenggal habuk pun tarak utk faedah rakyat..khhaaakkpttuiiih!!

Tanpa Nama berkata...

spr pun dah pandai nak tipu rakyat juga ,inilah juga Gerombolan penipu yang diberi kuasa oleh Gerobolan UMNOBNAPCO.

Tanpa Nama berkata...

Ini orang2 melayu dikelentong dengan gunakan bangsa dan agama, Gerombolan ini itulah modal dia dari dulu, kini dan sampai kiamat. tambah masuk geng mamak-mamak 786 lagi pandai kelentong dia. semua onar mereka, kelentong mereka dijual pada orang2 melayu di seluruh negara gunakan bangsa dan agama, maka bagi orang2 melayu khususnya, perbuatan mereka itu HALAL dan WAJIB bukan HARUS atau SUNAT diulangi WAJIB maka jatuh FARDHU ke atas setiap orang untuk BERJUANG...berjuang apa? Perjuangan menjamin negara ini tetap dipegang oleh orang bangsa MELAYU dan AGAMA ISLAM, jadi persempadanan semula ke, rasuah ke, pengundi hantu ke, walaupun makcik2, pakcik2 tau perbuatan itu, walapun mufti-mufti, imam-imam tau, ia HALAL dan WAJIB kerana Bangsa dan Agama. yang mereka tak tau dulu, kini dan selamanya mereka ditipu dan dirompak di siang hari atas nama Bangsa dan Agama.

faezal berkata...

hahaha... aku tau ke arah mana tulisan ni TT ni nak bawa kita... mari kita buat revolusi..!! pilihan2 raya nih tak main...

Pak Ma'on berkata...

bangsat lagi membangsatkan

Tanpa Nama berkata...

jadi apa cadangan incik isham? kita xpayah mengundi ke?

Tanpa Nama berkata...

woi isyamm, panggil la ank muda sume rebel bakar putrajaya doh.... apa tunggu lagi

Tanpa Nama berkata...

Pak Isyam,

aku pernah bagi idea kat ko, satu-satunye cara nak jatuhkan AMNO ialah revolusi.

kalo main pilihanraye sampai kiamat pon PR xkan menang. ditambah plak dgn kebangangan sebahagian pemimpin2 PR.

aku x percaye ape sekali pon sistem pemerintahan yg digunakan, politik tetap satu permainan kotor dan boleh dimanipulasikan sehabis-habisnye demi kelangsungan kuasa pemerintah.

kemenangan x semestinya berpihak kepada yang baik tetapi kemenangan bergantung kpd pihak yg pandai menggunakan strategi.

kekuatan PR bergantung kpd kelemahan AMNO/BN. Walaupun cedera parah selepas PRU-12, diorg dah atur strategi taktik baru untuk menang. sejauh mana PR mengatur langkah. nilah masalah diorg.

Ikhsan berkata...

Saya Ikhsan
Salam Bro.iSham, saya dari pondok school would like to share some info about our UNDERSTANDING mind set call MATA.
A) 1 MATA = Dajjal / APCO
B) 2 MATA = Asli d Kepala OTAK
C) MATA HATI = d Jiwa Pusat Ilmu
D) MATA-MATA = Di panggil Polis.

C) MATA HATI

Kalau kita faham isi AL-QURAN la mempunyai 6666 ayat suci di mana ia boleh memberi kefahaman ke MATA HATI Kita yang akan dipenuhi dengan ayat suci tadi ke pusat ilmu.

B) MATA ASLI

Sekiranya kita hanya dapat gunakan MATA ASLI kita yang mengandungi 6666 urat saraf, maka penjelasan MATA ASLI itu hanya dapat di gunakan sepenuhnya di bahagian kepala kita sahaja dan ia tidak dapat menitiskan air setitik pun ke Jiwa untuk membasahi pusat hati supaya ia dapat digunakan dengan MATA HATI yang tidak meletakan kepentingan dunia/duit sebagai jawapan. Maka itu note duit kertas akan meletakkan kepala manusia tampah badan. Jadi ia akan kawal kita dengan nilai note tersebut.

A) 1 MATA

Tetapi ada negara mempunyai pandangan yang lebih jauh dimana
1 MATA ada d 1 Dollar US ( MATA d belakang note dollar). itulah dajjal d mana our government 1 Malaysia (executive power)umno/bn telah guna pakai ilham kefahaman mereka. Kita wajib pertahankan kuasa Parlimen sekat kuasa excutive (UMNO/BN) yang telah pun memguasai kuasa undang-undang (Kehakiman).
Ia akan susun atur PRU 13 untuk kembali kuasai kuasa Parlimen untuk terus berkuasa. Dengan Ilham dari 1 MATA.... ia telah memberi 1 kerakyatan mendapat 2 identiti d mana ia tidak langsung takut dari kuasa parlimen yang boleh mempertikaikan pemberian pada mereka yang telah di susun dengan teliti dari kementerian Dalam Negeri.

D) MATA-MATA

Dengan itu MATA-MATA (Polis) telah diberi identiti awam alasan untuk memudahkan URUSAN bank dan subsidi yang ada untuk semua rakyat Malaysia. Semua MATA-MATA (Polis) mendapat arahan untuk memdapatkan kad pengenalan awam yang d sediakan counter khas supaya puluhan ribu anggota Polis (MATA-MATA)bersedia untuk d guna pakai dalam urusan SPR / PRU 13.

Bro. iSham.... presently now virus already meet to our Malaysia armed forces . We required all our wakil Parliment from Pakatan Rakyat to voice it up this matter with explanation from menteri KDN and pendaftaran.

Reformasi..... Reformasi...... Reformasi. Bangunlah kita dari kelompok yang kecil dengan kefahaman yang BESAR yang inginkan Keadilan tidak dan tidak d perbodohkan dari kefahaman 1 Malaysia = 1 MATA/Dajjal

1 MATA (dajjal) melalui 2 MATA ASLI dengan pertolongan MATA-MATA (polis).. semoga semua pembaca dapat gunakan MATA HATI yang penuh dengan kebenaran..

Saya hanya Ikhsan yang memgaji pondok... d beri ilham dari MAHA ESA untuk memdapatkan Hak kita yang sebenar sebenarnya... Wasalam

Tanpa Nama berkata...

Untuk memperbaiki keadaan ni,senang aje.Tak payah nak bakar Putrajaya atau buat revolusi atau maki-hamun SPR.Pada PRU ke13 yang akan datang,jangan bagi walau pun satu undi pada lambang dacing.Itu saje.Pangkahlah lambang lain - tak kira lambang apa.Ini saja cara untuk ajar depa.