Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 24 September 2010

CARA MENIPU UNTUK MEMBUAT UNDANG UNDANG




ANAK MUDA PENYOKONG PAKATAN
SEDANG KYUSUK BERINTERNET !





JUMLAH GANGGUAN SIBER JAN-OGOS MENINGKAT 92 PERATUS
- melayau

Jumlah gangguan siber yang dilaporkan ke Pusat Bantuan Cyber999 meningkat sebanyak 92 peratus kepada 4,390 kes sepanjang lapan bulan pertama tahun ini berbanding 2,289 kes bagi tempoh yang sama tahun lalu.

Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Dr. Maximus Ongkili berkata, gangguan itu melibatkan kes penipuan, cubaan pencerobohan, pencerobohan, kod berbahaya, spam dan gangguan perkhidmatan.

Beliau berkata demikian majlis pelancaran Program Kesejahteraan Siber (CyberSafe) oleh Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin di SMK Tandek di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
apa makna nya berita ini ?
kita tahu intenet kita lambat
apa kah ini bukan gangguan?

tiap hari kita terima banyak email
dari nigeria – black money
tiap hari kita terima surat MLM
yang jual macam macam
kita TIIDAK LAPOR - kita delete.

siapa agaknya yang melapor?
dimana nak buat laporan?
badan apa menerima laporan?
apa number taliponnya?
apa alamatnya?
dimana pejabat nya?
siapa kepalannya?


atau berita- berita gangguan ini hanya helah
untuk mengolah persetujuan orang ramai
agar internet dapat di kawal. ini kerana budaya internet
telah menjadi budaya pakatan rakyat. ini kerana
budaya internet telah menjadi budaya anak muda – ini kerana
anak muda berinternet semuanya penyokong pakatan rakyat

tunggu ! nanti akan muncul cerita internet dengan laman lucah
nanti akan muncul cerita internet yang menghasut
nanti akan muncul cerita internet anti islam
semua menakutkan !

ingat tak tahun 1998 – ada berita ‘ beberapa anak muda ditangkap’
kerana e-mail palsu “ betul ke ini berlaku ? atau ini pun di buat buat –
macam kes al-maunah di sauk. semua ingin menakutkan orang ramai.

satu lagi kes baru baru ini
hairan lagi pelik ! ada berjuta juta fb – tapi ada orang tahu
satu budak china ini anti allah !! hairan tak ? macam mana
gerombolan tahu ? atau ini memang di pasang? ini sengaja
di buat dan kemudian di hebohkan. tujuan nya untuk menakutkan
orang ramai. bila orang ramai takut dengan senang boleh
luluskan satu undang undang yang boleh mengawal internet.

bila internet dapat dikawal maka media pakatan rakyat runtuh !

tak percaya? sila tunggu dan lihat !


5 ulasan:

Bigfish berkata...

BN haprak tu nak lawan dengan hujah dan fakta tak boleh jadi dengan mem'bozai'kan internet adalah cara yang paling mudah.

Tak pe dlm masa dua tiga tahun ni gunalah cara yg lbh canggih utk komunikasi, TT ada idea taK?

cicit ngah layor berkata...

Dr.Maximum ni bacer aper yg ditulih dek jurutulihnyer,bukannyer pandai sangat pun,mcm teman jer stendet ilmu internetnyer.Tapi yg teman hangin ni pasai TT,ader ker org muder jer yg minat dgn berita internet...jeles ler teman,teman dh tuer tuan TT ooii...sejak berjinak2 dgn internet ler karat dlm kepaler teman dh hilang.Aper tidaknyer dghi penyokong grombolan,u turn jadi pengikut miker.Kuat pengaruh internet ni komer,tambah pulak kalau bacer tulisan TT. kwn teman siDiton pun kalau bacer tulisan TT ni,teman pecayer tahun depan ikut Leman Mandali.Syabas TT.mari kita sama2 teruskan budaya berinternet.Moh kiter....KAH KAH KAH.

Tanpa Nama berkata...

lempar batu sembunyi tangan, itu cara umno!
SKMM sendiri yg buat kacau, sekarang menudung jari pada org lain plak!
macam saman ekor juga lah.

mosabit berkata...

kalau sikitul ni nak buat undan undan
kawal intenet pun ..biarkan ler..tak sempat mereka nak aply punya....

apa taknya..lepas pru 13 pakatan amik alih putrajaya....

bukan lama lagi punn....amik ko...

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

umno is sucks!!!!