Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 24 September 2010

TAK HABIS HABIS NAK JADI MELAYU





MUKA MUKA MELAYU HILANG KUASA




MENANGIS NAK JADI MELAYU


SANKARAN PILLAY MENGAKU MELAYU !



MUKA MELAYU HILANG KUASA



MELAYU HILANG KUASA – melayau

Mahathir Mohamad mengingatkan orang Melayu bahawa mereka akan kehilangan kuasa dan ‘suara’ jika pakatan pembangkang berjaya mengambil alih pemerintahan negara.

Kata beliau, ia terbukti sewaktu Perak diperintah pakatan pembangkang selepas pilihan raya umum lalu apabila DAP lebih berkuasa di negeri itu walaupun Menteri Besar daripada Pas.

“Kita lihat Mohammad Nizar Jamaluddin di Perak, walaupun dia Menteri Besar tapi dia ikut arahan DAP sehingga (pakatan pembangkang) jatuh. Orang Cina mendakwa ini adalah usaha BN menjatuhkan kerajaan Cina.

“Jadi mereka panggil kerajaan Cina, tak mungkin kita juga akan dapat Perdana Menteri yang semacam Nizar, namanya Melayu, agama Islam tetapi dia bukan sebenarnya bebas, dia adalah alat pada orang lain dan ini boleh berlaku,” katanya.

KAH KAH KAH

woit… SELURUH MALAYSIA TAK SABAR SABAR…. kah kah kah..

kah kah kah… TAK SABAR SABAR NAK LIHAT MELAYU HILANG KUASA… kah kah kah..

woit….SELAM 50 TAHUN INI LETIH DENGAN MELAYU BERKUASA…. kah kah kah..

woit… SELAMA 50 TAHUN MELAYU BERKUASA ANAK BINI DAN KRONI JADI KAYA…. kah kah kah…

woit… SELAMA 50 TAHUN MELAYU BERKUASA … RASUAH MENJADI JADI…. kah kah kah…

woit…. SELAMA 50 TAHUN MELAYU BERKUASA…. BERAPA RATUS MATI DALAM TAHANAN POLIS…. kah kah kah….

woit… SELAMA 50 TAHUN MELAYU BERKUASA…. SABAH NEGERI TERKAYA JATUH BANGKRAP… kah kah kah…

woit… SELAMA 50 TAHUN MELAYU BERKUASA HABIS DUIT MINYAK KENA SAPU…. kah kah kah..

woit…. SELAMA 50 TAHUN MELAYU BERKUASA…. VINCENT TAN KAYA JUDI…. jkah kah kah..

woit… SELAMA 50 TAHUAN MELAYU BERKUASA… LIM GOH TONG CETAK DUIT…. kah kah kah

woit… SELAMA 50 TAHUAN MELAYU BERKUASA… ANANDA KRISHNA KAYA RAYA…. kah kah kah..

woit…. KALAU MACAM INI..LEBIH BAIK MELAYU HILANG KUASA…. kah kah kah..

woit… MASA NYA TELAH SAMPAI UNTUK RAKYAT KEMBALI BERKUASA… kah kah kah..

25 ulasan:

Incek Akim berkata...

betol!
1. DNA-wise, mahathir bukan melayu.
2. yg hilang kuasa tu UMNO-BN, bukan Melayu.
3. Dlm PR tu pon ramai MP Melayu!

http://incekakim.blogspot.com/2010/09/lagu-lama-berputar-lagi.html

matstumimket berkata...

mamak tua yang dah nyanyuk masih lagi mendapat tempat dimedia perdana! awat pemberita tiada cerita lain nak tuliskah? mamak ni ponggongnya dah hangat terasa tak boleh duduk selesa dimalaysia ni sedang bercita dah pindah kenegara ketiga yang lainlah tu! adakah anak-anaknya akan ikut sama membuang kerakyatan malaysia? hukum karma sedang berlegar sekeliling keluarganya!

Tanpa Nama berkata...

Geng made in India pandai temberang kata mereka melayu .
Pandai temberang tak kisah lah . itu dia orang punya trik cari makan .
Yang heran tu , melayu penyokong yang a buta perut dan buta akal .
Mata melayu tengok mamak nampak melayu .
Kita patut puji mamak2 pedukang ini pasal pandai main silap mata .. kah..kah..kah..
Yang bengong itu adalah melayu .
Melayu nie kena pi tukar kanta , pakai kanata made in mana .. india kut ?
Melayu nie dari dulu kala bengong dan bengap
Sejak dari Zaman Hang Tuah lagi .

mosabit berkata...

kesian...
orang tua ni dah nyanyuk..
meroyan memanjang...

bagilah dia ruang atau sudut pidato...
dia pun tak lama lagi kat dunia ni...

tapi aku secara peribadi suka kalau dia panjang umur...
paling tidak pun sehingga dia dapat menyaksikan tersungkurnya 'kerajaan melayu' versi grombolannya...
lepas tu kalau dia kojol ..kenalah redho ...
ialah yg hidup pasti akan kojol...

si kutik ni doktor..mana dia tau sejarah...?

500 tahun dulu kan dah ada ..apa namaaa...kerajaan melayu melaker...?
tak kekal pun ?...
pasal apa tak kekal?...
pasal ada pembesar perangai sebijik macam kutik....

kah kah kah kah kah kah .....

Tanpa Nama berkata...

Kalau PR ambil alih menubuh kerajaan, saya nampak ada banyak company UMNO akan jatuh dan bankrupt sedangkan mereka ni cuma orang tengah untuk dapatkan project dan jual kepada orang lain dan mendapat komisen.

BN berkuasa maksud UMNO berkuasa kerana semua komponen parti adalah cacat dan tidak ada hak untuk menentukan hala tuju negara kerana semua keputusan dibuat dalam UMNO. Kabinet ni pun cuma bayang saje.

Cuma tengok sendiri, sendiri plan pembangunan dan sendiri luluskan peruntukkan. TIdak ada siapa yang ada "GUTS" untuk menegur, cuma setuju apa yang PM cakap. Kalau PM suruh mereka mati, ingat mereka pun boleh ikut kot?

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya Dr M amat bimbang sekiranya UMNO (Baru - yang ditubuhkan olehnya) kehilangan kuasa memerintah negara ini kerana ia pasti akan menjejaskan kedudukan beliau serta anak-anaknya untuk terus menguasai ekonomi dan politik malah yang lebih ditakuti kedudukan mahkamah tidak lagi menjadi pelindung kepada dirinya.

Untuk menyelamatkan keadaan beliau akan terus mendendangkan lagu perkauman yang semakin basi ini dengan menakut-nakutkan orang Melayu dengan berbagai dakyah karutnya.

Tanpa Nama berkata...

Cerita lama.... lagu lama... UMNO hilang kuasa...... mereka hilang harta.... itu saja... Hidup PR...teruskan perjuangan rakyat

Tanpa Nama berkata...

Mimpi ngeri mahathir kalau PR berkuasa. Ini bermakna Anwar Ibarhim akan jadi PM...Inilah agaknya yg paling ditakuti olih mahathir.

dulu lagi mahadir dah cakap dia akan keluar negara (balik india?) jika anwar memerintah..

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah....tak payah nak menghasut orang Melayu pulak, selama ini pun BN dah kaut banyak dah,...malah bukan membantu pun ......mengapa masih membenci sesama melayu, kalau bukan kerana kuasa??Kisah pemecatan si dia dah lama dah pun masih rasa iri hati....

sudah-sudah laa...rakyat dah tahu memilih siapa yg lebih berhak memerintah lepas pilihanraya nanti!!!.....

Tanpa Nama berkata...

Kita ditakutkan dengan kehilangan kuasa melayu, tetapi adakah kita lupa bahawa ketua menteri pulau pinang selama ini orang cina. Kita lihat ketua menteri orang cina lebih banyak menyumbang kepada pembangunan bangsa melayu dari daripada menteri besar dari bangsa melayu yang hanya mementingkan diri sendiri serta sekelumpok orang melayu dari parti sendiri. Kalaulah perdana menteri dari bangsa lain dapat meningkatkan pembangunan bangsa melayu secara keseluruhan, ia tentunya lebih baik daripada perdana menteri melayu yang telah memerintah selama lebih 50 tahun tetapi bangsa melayu masih mundur secara keseluruhannya.

opisboi berkata...

tanyalah mana lembu dalam dunia "ADAKAH MUKA, WARNA KULIT, PERCAKAPAN, PERMAKANAN" sudah tentu lembu akan kata mereka ini keturunan india tapi ada segelintir melayu perkosa yg lebih budus daripada lembu mengaku bahawa depa2 ini melayu, lepastu kata DAP rasis..macam tu sikit ari lagi sami welo pun buleh jadi melayu...alahai braheng al-kataki al-oink..oink

Tanpa Nama berkata...

tak taulah.... hilang respect betul pada species nilah.

Tanpa Nama berkata...

Memang iya yang UMNO tetap hilang kuasa dan bukannya orang Melayu. Masih ada banyak kerusi Parlimen yang dalam tangan orang Melayu tapi berpecah kepada PKR, PAS dan UMNO, soalnya UMNO tak dapat majoriti kerusi maka kena tumpang pada kerusi daripada Sabah/Sarawak lalu Madey main pusing sana/sini untuk mengelirukan. Hakikatnya kalu nak mentadbir negara parti dominan terpaksa bergantung pada kerusi bukan Melayu. Dulu Madey kata dia tak perlu undi Cina, mampus kalah( Yusof Rawa menang) jadi jangan main-main suara keramat yang ada daripada kaum bukan Melayu.Tapi pemimpin Melayu dari UMNO/Ketuanan Melayu memang pekak, bangan, kelabu asap( bukan berjuang untuk Merdeka, tapi untuk 'Hidup Melayu') tak faham realiti politik tanah air, macam ada tersurat dalam al-Quran yang kuasa pemerintah muktamad ada pada orang Melayu. Cukup boring dengan politik UMNO/MADEY/PERKASA!

shahmetal berkata...

kita tgk kalau PR berkuasa, adakah perkara² yg ko sebut tu akan berkurangan? atau bertambah?

mencari kesalahan orang mmg mudah, dan diakui ada yg ko katakan benar, tapi adakah PR parti yg lebih baik. sekarang pon dah lebih dari satu negeri diperintah PR, bukan cam dulu. adakh semuanya bertambah baik?

heh heh. kita tgk. menanglah ko PR. tgk bertambah baik atau bertambah lingkup.

Tanpa Nama berkata...

hahahahah sapa penin?

Tanpa Nama berkata...

puak2 keling monkey eee mengaku melayu ni, memang diciptakan Allah jenis muka tak tahu malu.

oh oh ya oh ya oh ya bongkar

Tanpa Nama berkata...

Angan-angan Mat Jenin Madey Kutty ni nak naikkan anaknya Mukhriz jadi PM.
Tu sebab dia hentam KJ cukup-cukup.
Tu sebab dia bela Perkasa habis-habisan.
Sebenarnya Melayu dah lama hilang kuasa.
Ketika Madey jadi PM mamak yang berkuasa.
Sebab ramai dalam kabinetnya mamak bukannya Melayu.
Konsep 1Malaysia Najib (atau Malaysian Malaysia Lee Kuan Yew) memang baik.
Apabila PR memerintah konsep nilah patut dilaksanakan.
Barulah Malaysia aman dan damai.
Gabungan pemimpin semua kaum yang bercirikan amanah dan tidak rasuah harus diketengahkan.
Wakil rakyat membantu dan menolong rakyat.
Macam yang dilakukan Nik Aziz, Khalid Ibrahim dan Lim Guan Eng.
Apa, Madey ingat pemimpin PR semuanya bukan Melayu ke?
Hadi Awang dan Wan Azizah bukan Melayu ke?
DAP saja presidennya bukan Melayu,
tapi ada juga anggutanya Melayu dan India.
Bukannya macam MCA semuanya Cina.
MIC semuanya India.
Dari statementnya tu kita dah nampak, Madey dalam keresahan.
Dia merasakan PR sudah diterima rakyat, lebih-lebih lagi bermacam-macam keburukan BN terbongkar.
Kita berdoa supaya Madey ni panjang umur supaya dia dapat lihat segala keburukan yang dilakukannya hingga mengkucarkacirkan Malaysia.
Melayu sekarang bukannya bodoh seperti dulu boleh diperkudakan.
Mereka dah cerdik, malah orang-orang Felda/Felcra pun dah sanggup turun padang melawan.
Mahasiswa pun dah mula memerontak.
Madey oi, pembangunan saja tak cukup.
Jika rasuah bermaharajalela, agensi-agensi penting (termasuk PDRM, SPR dan SPRM) dilembukan dan agama Islam dipermain-mainkan.
Allah tu kan Maha Besar.

Tanpa Nama berkata...

biar la PR berkuasa satu penggal tak bgus tukar blik.. apa susa ni negara demokrasi,, kat negara luar pun parti silih berganti jadi pemerintah napa kat m'sia tak ble? yg utung rakyat.terbukti selama 50 thun slogan ketuanan melayu hanya slogan. rakyat melayu pling miskin kat negara ni.

Abang aji berkata...

CAKAP APA YANG KAU ORANG NAK CAKAP BANTAI AJA PUAK2 MELAYU.

Tanpa Nama berkata...

melayu yg sokong puak AMNO bangang mmg buta mata,hati dan telinga.pembunuh,perogol,perasuah,penjual negara depa sokong memBABI BUTA.semua sbb x nak miss soruu yg mmg dah terlebih soru sampai jadi buncit.depa ni sama perangai mcm kaum bani israel iaitu suka membodek2 utk kepentingan diri sendiri,mengubah itu dan ini utk kepentingan diri sendiri..Allah mmg x suka org mcm ni.satu hari nanti depa akan dapat balasannya.percayalah!

Tanpa Nama berkata...

Tunggulah sehingga malayu hilang kuasa siapa yang berkuasa CINA atau INDIA

Tanpa Nama berkata...

Salam

mahathir ni relevan lagi ke. macamana jadi headline Utusan Meloya tu. Heran betul la pemberita UM ni depa duduk kat zaman dan planet mana. dok mabok lagi ke.

Kalau dengar cakap mahatir UMNO je melayu, abih tu PAS, PKR, DAP (yang ada melayu jugak)bukan Melayu ke. Dia ni mamai lagi kot (macam Shahmetal..kah..kah).Pasal Melayu UMNO la, Daim boleh ada bank di seluruh dunia dan TV3 kena dok tayang Rancangan Bersamamu. Melayu apa ke nama tuh!Pasal Melayu stail Mahathirla boleh buat projek semua runtuh, jadi bodoo..Sudahla Mahathir..masamu sudah tamat. Kau hanya layak jadi hero dunia keempat (amphibia)

Tanpa Nama berkata...

realitynya dlm PR x de ke MP melayu????????

PAS & PKR bukankah ramai mewakili org2 Melayu & jika dikira hampir keseluruhan kawasan yg ditandingi oleh umno akan ditentang wakil PAS... & jika semua kawasan2 tersebut dimnangi oleh PR makan akan berkurangkah wakil Melayu?
malah jika dilihat dikawasan2 lain yg ditandingi oleh wakil bn yang lain seperti mca,mic,gerakan & another dozen bn component party... sudah pasti akan ditentang ole wakil2 dari DAP & PKR yang sebahagiannya adalah Melayu! manakala a dozen bn component party sudah tentunya mereka mewakili bukan melayu!
cuba kira sendiri!!!!!!
akan berkurang atau bertambah kah wakil2 Melayu??????
jadi gunakanlah akal yang waras sebelum menerima sesuatu propaganda bn/umno yang sudah teramat terdesak mengunakan isu2 perkauman untuk terus berkuasa & untuk terus merompak harta negara@harta rakyat...
saya percaya ramai pengundi Malaysia sudah bijak & berfikiran waras dlm menapis segala maklumat, terutaman yg disampaikan dari media perdana terutamanya "utusan meloya"... yg sepatutnya dah lama diseret dibawah akta hasutan!!!!
Malaysia perlu "perubahan" & perlu "diselamatkan" daripada lanun2 yg bertopeng kan perkauman!!!!

Lawan Tetap Lawan.... Reformasi menuju Putrajaya!

Tanpa Nama berkata...

Salam untuk penulis blog:Kita cakap pasal melayu dan memburukkan pemimpin melayu.Puak2 umno burukkan pas dan pkr begitu juga sebaliknya,kita sebagai penulis nak burukkan siapa?atau menjadi nasi tambah orang2 politik,yg sokong umno bantai pas dan pkr dan yg sokong pas dan pkr bantai umno.Sampai bila?Mungkis tahun 2013 yang dikatakan oleh saintes England yang matahari akan meletup,barulah pupus puak2 yang bantai membantai.Ingatlah duhai puak2 yang mengakui dirinya Muslim sejati,adakah apa yang kita tulis ni mendapat keredaanNya atau cuma mengeruhkan keadaan lagi.Kita cuma mampu menulis,melobi,maki,cerca dan lain2 lagi perkataan yang tak sepatutnya ada pada seorang muslim,kita tidak pernah membantu atau jua membuat pelan tindakan bagaimana untuk mengatasi fenomena semasa.Hari ini jumaat ditambah pulak bulan shawal yang sepatutnya kita lebih bertaqwa padaNya dan bermaaf2an antara satu sama lain,kurangkanlah atau jangan langsung mencaci sesama hamba kerana mengumpat,menghina seseorang itu amat besar dosanya.Nak jumpa TUN M, puak2 kita ni memang payah nak jumpa ada protokol katanya!memang tak dapat nak jumpa tapi dosa telah dicatitkan oleh hamba yang tak pernah cuai dan ingkar pada Tuhannya.Bolehkah dosa sesama manusia itu kita mintak dengan Allah supaya dipadam aja?Apa yang saya belajar dan diajar memang tak boleh!!Pandai2lah kita jawap nanti dihadapan Rabuljallil.Disitulah hari yang semua umat akan menyesali.Orang beriman menyesal dan orang musrik tambah menyesal.Saya tak sebelah mana2 puak tapi mengingati sesama muslim.

Tanpa Nama berkata...

kalau PR berkuasa sumbatkan dulu
orang tua ni dalam "GOL"
pasal tu merapu orng melayu ilang kuasa,

"DEY" maca orang melayu dah lama ilang kuasa pasal pemimpin melayu yang berkuasa selama 50 taun dah

MENGALIBABAKAN KUASA

buat2 lupa lak ni orang tua
RM100b ilang p mana
kuasa alien mana yang mengilangkan RM100b ni?
kalau duit ni dibagi sama rata kat orang melayu dah tentu orang melsyu

BERKUASA
BERKUASA
BERKUASA

"DEY" maca lu p titok la..
boring la dengar lu punya sembang