Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 24 September 2010

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA




TERKINI - BERITA BERGAMBAR BINI PUAKA


jam 10.40 pagi


MEREKA YANG DI BEBASKAN

SIDANG AKHBAR


DI RUANG MAHKAMAH BERSAMA PENYOKONG DAN WARTAWAN





RINGKASAN KRONOLOGI BINI PUAKA SEPANJANG PERBICARAAN

Mahkamah Seksyen Jenayah 2 (MSJ2)

OKT - Orang Kena Tuduh

1 JULAI 2009

OKT 1 dan 2 - Mohamad Izzuddin Hilmi dan Mohd Syahrul Deendituduh ke mahkamah kali yang pertama dan mereka mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan.
Pertuduhan dibaca di Mahkamah Seksyen Jenayah 2 (MSJ2) dan Mahkamah Majistret Jenayah 4 (MMJ4). Tarikh mula perbicaraan di MSJ2 ditetapkan pada 7 Disember 2009 bagi Seksyen 427,436/511 Kanun Keseksaan dan 447 manakala di MMJ4 bagi Seksyen 14(1)(b) Akta Pengangkutan Jalan pada 24 & 25 Jun 2010.

7 DISEMBER 2009

OKT 3, 4 dan 5 - Mohd Syazni Munir, Mohd Aizat & Muhd Sauf - dibacakan pertuduhan. Kesemua mereka tidak mengaku bersalah dan minta dibicarakan.

Perbicaraan bagi OKT 1 dan 2 terpaksa ditangguhkan kerana pihak forensik masih belum menyediakan laporan kimia sepertimana yang dikehendaki.
Perbicaraan ditunda pada 15 Jun 2010.

15 Jun 2010

Saksi Pendakwaan (SP) pertama mengesahkan bahawa tiada sebarang bahan hidrokarbon meruap (petrol) dikesan dan tiada sebarang cap jari.

Mahkamah Majestret Jenayah 4 (MMJ4)

12 Julai 2010

Hakim MMJ4 memutuskan OKT 1 dibebaskan tanpa bela diri.

Mahkamah Seksyen Jenayah 2 (MSJ2)

28 Julai 2010

SP ke-17 iaitu pakar forensik multimedia mengesahkan laporan forensik terhadap simkad dan telefon bimbit OKT 1 dan 2 adalah negatif.

30 Julai 2010

SP ke-19 iaitu Pegawai Penyiasat kes, mengeluarkan kenyataan bercanggah dengan saksi-saksi lain.

6 Ogos 2010

Kemenangan OKT 1 dalam perbicaraan di MMJ4 ditarik semula.Pihak pendakwaraya mengemukakan semakan kehakiman ke Mahkamah Tinggi/Rayuan.

12 Ogos 2010


Rayuan diterima.

13 Ogos 2010

SP-19 (Pegawai Penyiasat) dipanggil memberi keterangan semula, beliau mengakui sepanjang penyiasatan wujud beberapa campurtangan dari Speacial Branch (SB) dan unit D7 ketika soal siasat dilakukan. Beliau juga mengakui beberapa arahan penangkapan OKT 3 dan 4 bukan dikeluarkan oleh beliau.

1 September 2010 (Sesi Penghujahan)

Barisan penguambela menyatakan pihak pendakwaraya gagal mewujudkan prima facie terhadap pertuduhan dan apa yang cuba dibuktikan hanya satu anggapan semata-mata tanpa ada sebarang bukti fizikal mahu pun laporan forensik yang menyokong andaian tersebut.

Hakim menetapkan 24 September ini sebagai tarikh menetapkan keputusan.

PERTUDUHAN:

1) Seksyen 14(1)(b) Akta Pengangkutan Jalan dan boleh dihukum denda maksimum RM300

2)Seksyen 427 Kanun Keseksaan bagi kesalahan khianat yang membawa hukuman dua tahun penjara.

3)Seksyen 436/511 kanun yang sama iaitu kesalahan khianat dengan api mengakibatkan maksimum 10 tahun penjara

4) Seksyen 447 iaitu kesalahan melakukan pencerobohan jenayah membawa hukuman 6 bulan penjara.

http://promahasiswaupm.wordpress.com/



jam 9.20 pagi
DI BEBASKAN KAN - BINI PUAKA


Lima orang mahasiswa Universiti Malaya
telah dibebaskan sebentar tadi daripada pertuduhan
oleh mahkamah.

Para pelajar ketiak berita ini
ditulis sedang ' bergelawak'
dengan polis.

Mereka merancang untuk mengadakan
sidang akhbar

nota:
ini adalah kes - bini puaka.
Bini Puaka ialah terminoloji
untuk Bik Mama kah kah kah

12 ulasan:

aziz jembal berkata...

kan dah ckp ini keje bangang...memang otak bebudak skrg slow la...ada yg guling2 tak?
Lg nampak pandai skit la kalu pegi rombongan dengar kes baham bontot tu...dah berapa lama asyik tangguh2..nak cari keadilan kepala bana apa camtu..

mosabit berkata...

kes ditangguh kerana ajis jantan jalang laki bini yg halang...

itu pun ko tak tau?...apa punya baghal la ko ni...

sapa yg benarkan kes ditangguh?....

nampak sangat mahkamah takutkan anwar....

kalau jumpa ular dengan maday kutik...ketuk ajis jembalang dulu..

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

'Para pelajar ketiak berita ini'

wakakakakaka
kenapa dgn ketiak mereka?

Tanpa Nama berkata...

x payah lah buat sidang akhbar ...

budak - budak ni belum tahu apa itu duit & kuasa ... tungu nanti bila dh keluar Universiti ...

baru tahu betapa jujurnya perjuangannya mereka ni ... atau sekadar nak tunjuk kwn2 kampus / kpd anak dara kampus yg cantik .... aku hebat, aku pejuang, aku pemimpin akan dtg .......

nanti dh keje, dh ada duit .... baru tahu apa itu pengaruh & kuasa di alam nyata. Jangan jd GILA sudah ... sebab dh ramai jd GILA kerana semua ini.

Nasihat aku mudah ... tamatkan pengajian, cari kerja, berbakti pd ibu bapa / penjaga, bayar pinjaman PTPTN dsbnya (jgn buat2 lupa) ...

Jgn ikut hati muda ..... x akan kemana pun .....

Pemimpin yg hebat bukan bermula dr jalanan tp dr tulisan & fikiran yg kritis. Bukan bwk sepanduk mengamok x tentu pasal di jalanan ...

Aku@JB.

mosabit berkata...

woiiii jembalang 10.48...

budak budak tu bukan macam ko...bodo piang...

ko tau ker apa beza mengamuk dengan berdemo secara aman?...

"Pemimpin yg hebat bukan bermula dr jalanan tp dr tulisan & fikiran yg kritis.."?....kononnnnn....

oooooo..jadi pemimpin gerombolan sekarang semua ada tulisan & fikiran yg kritis lah ???...

aku nak tanya ko sikit...
berapa banyak buku yg dah dihasilkan oleh pm dan tpm serta menteri menteri 1 masia ni ????????

ko pun sama bodo dengan ajis jembalang tu.....

kah kah kah kah kah kah...

cicit ngah layor berkata...

"Para pelajar ketiak berita ini".Tanpa nama 1024,Tuan TT kiter org yg byk peminat,berite masuk bertalu2.Sebab nk cepat,ketika jadi ketiak.Ketiak teman ajer yang wangisbb baru kena sentai dgn tawas.Syabas anak muda,luruskan yg bengkok tp jgn pegi Bangkok......tumpor kome........

Tanpa Nama berkata...

Aku@jb ..kamu sekolah pandai sangat ka?

berapa gaji kamu ? apasal susah sangat ka nak tahu apa erti hidup alam u dengan alam luar ni..

woiii kamu nama ja hidup zaman moden tapi otak masih di belakang..

Anak2 aku dah sampai u ..depa tahu mana betul mana salah ..cuma umnut saja masih bermimpi dan berilusi..

UMNO BODOH berkata...

Aziz JEMBALang...ini namanya KERAjaan UMNOAPCO cukup bangang buang masa hakim, buang masa budak2 tu...banyak lagi kes2 besar bunuh, rogol...yang BINI PUAKA ni mana ada kes...Kes kopek bik mama...kakkahkah..

Tanpa Nama berkata...

bro mosabit ... nanti ada masa selak balik surat khabar lama2 & rajinkan diri cari bahan tulisan dsbnya, bukan dalam konteks negara ini sahaja bahkan negara luar .... anda akan bertemu dgn erti kata sebenar pemimpin yg bukan taraf jalanan.

11:56 ... sy hanya org biasa ..... bukan bererti keluar dr U, boleh dikira sudah cerdik, tahu maksud hitam putih kehidupan. Itu kenyataan.

Aku@JB

Rh. berkata...

HOI Aku@JB

"anda akan bertemu dgn erti kata sebenar pemimpin yg bukan taraf jalanan."

Bukan taraf jalanan??
Are you sure??

Pemimpin2 yg bertanggungjawab dlm:

1- Rasuah???
2- Politik wang??
3- Rasis???
4- Bazir wang rakyat untuk projek yang cincai??

"Jgn ikut hati muda ..... x akan kemana pun ..... "

Ehem, kami bukan ikut hati yang muda, kami ikut akal fikiran yang waras, yang tidak mudah diperBODOHkan oleh pemimpin cap ayam..

P/S: Pemimpin sebenar bagi 'Aku@JB' ialah pemimpin yang menyebabkan negeri Sabah yang dulunya terkaya, menjadi miskin. Walhal majoriti rakyat Sabah (kecuali aku) setia kepada UMNGOK!!

Rh. berkata...

"nanti ada masa selak balik surat khabar lama2 & rajinkan diri cari bahan tulisan dsbnya, bukan dalam konteks negara ini sahaja bahkan negara luar"

Agaknya 'Aku@JB' ni maksudkan surat khabar tahun bila agaknya eh.. 1980an???

Tanpa Nama berkata...

AKU@jb

Biarla..kalau kata demo itu silap..Dari silap itu juga satu pelajaran.
Org sekarang, benda yg dilarang bagai disuruh.
Dari pertikai budak2 U tu, baik ko pergi dakwah budak2 kat pusat serenti...Budak2 melayu pun ramai jugak.