Selasa, 26 Oktober 2010

BELUM DIUNDI SUDAH KALAH





LULUSAN OXFORD STREET




GALAS : KU LI: TAK BERSAMA PEMIMPIN BN DI PUSAT PENAMAAN CALON
- minsider

Pengarah Pilihan Raya Barisan Nasional (BN) Tengku Razaleigh Hamzah hari ini tidak hadir di pusat penamaan calon pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas di Pejabat Tanah dan Jajahan Gua Musang di sini.

Tengku Razaleigh yang juga Ahli Parlimen Gua Musang dilihat tidak bersama pemimpin-pemimpin BN yang lain memasuki ke pusat penamaan calon pagi.

The Malaysian Insider difahamkan Tengku Razaleigh bersama dengan penyokong-penyokong BN di luar kawasan pusat penamaan calon

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit… TAK KAN BARU TAHU…. kah kah kah..

kah kah kah… KU LI MAHU CALON YANG ADA ILMU PELAJARAN…. kah kah kah..

kah kah kah… CALON PAS ADA IJAZAH DOKTOR BUKAN DARI UKM TAPI DARI UNIVERSITI MALAYA….. kah kah kah..

kah kah kah…. CALON INI HANYA ADA SPM - SIJIL PERNERBANGAN MALAYSIA…. kah kah kah..

woit… TU PASAL KU LI BUAT DEEEK…. kah kah kah..

nota:
berita mula tersebar di gua musang
bahawa ku li mahu calon
yang sekurang kurangnya
ada ijazah – kalau tidak dari yale yale
dari oxford street pun okay juga kah kah kah


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Now 'Pengarah' sudah jadi 'Pooorahhh'...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Now 'Pengarah' sudah jadi 'Pooorahhh'...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

bagi gerombolan 569 sijil-ijazah tak penting.yang penting bagi depa adalah sijil lahir kerana dalam sijil lahir tercatit M E L A Y U.tak kiralah samada ianya Melayu Siam kah,Melayu Jatikah .Tapi yang lebih afdal adalah Melayu Asli.

Tanpa Nama berkata...

jangan2 kuli nak sabotaj bn
pasal tak bagi royalti minyak


mangkok betul kuli nih!

Tanpa Nama berkata...

Nak jadi wakil rakyat UMNO syarat yang pertama tak leh cerdik supaya senang di cucuk hidung.
Dah menang pilihanraya kena pandai tipu rakyat dan boleh makan wang komisyen.
SPRM tak tangkap kalau terima wang komisyen dan kalau tak percaya tanya PM Jibul.

Tanpa Nama berkata...

kuli saja nak perangkap UMNO bg kalah.

Tanpa Nama berkata...

HEBAT LAH LU BRO!!

S.P.M, aka SIJIL PENERBANGAN MALAYSIA KAH..KAH...KAH...KAH..KAH... huuuuuuuhaaaa

Tanpa Nama berkata...

TT,
Diperingkat Bahagian mana nak cari ahli UMNO yang ada kelulusan tinggi.Dekat cawangan lebih teruklah.Peringkat cawangan,ramai dari JKKK,yang ada tak sekolah pun.Nak bukti! Baca aje komen-komen balaci-balaci UMNO diinternet,tak ada klas dan tak tau bahasa pun.Kalau ramai ahli UMNO punya kelayakan tinggi,takkan perhimpunan agong depa,semua macam kena ternak aje.Boleh cucuk hidung,boleh kena tipu dan boleh kena kencing.Kalau calun UMNO diGalas tu ada SPM,dah tinggi tu!

Tanpa Nama berkata...

aku kesian, sayu dan rindu menonggeng jubor.. kahkahkah.. aku duduk kampung isham, sijil spm tu memang sebati dengan aku, tapi aku bernasib baik berbanding budak kampung lain yang tak dapek sambung ke luar negeri mengambil sijil2 tinggi menjadi kangkong!

tapi ayat kau tentang spm - sijil penerbangan malaysia tu, memang terasa cukup sedey dan amat mendalam sindiran tersebut... terasa kambing sungguh kalo spm aku dapat pangkat 2 apatah lagi 3 dan apatah lagi amik aliran sastera...

dekat opis aku, bos2 sumer termasuklah aku yang hanya jadi kuliketiv ni, lulusan luar negeri.. tapikan, yang hairan la kan, walaupun lulusan luar negeri, pikiran pulak mengalahkan orang kampong yang tak ada spm!!! macam sial jo.. rembat duit jer dalam kepala derang (aku kene tukar azam baru tahun ni.. nak merembat jugak hahahaha) .. ada kontrek ratus2 ribu dan juta2 kaloo.. selalu direct nego.. tapi sokong pembangkang jugak!!! ini yang aku tak paham??? projek bawah 50k, siap bidding bagai nak rak..cibai sungguh lal..

kalu time silap kita, kene hentam sampai lembik.. kalo silap management, aaa.. ini special case, semuanya special macam cibai.. ini mentaliti melayu yang lulusan luar negeri... apatah lagi melayu yang hanya ada spm saja? atau dapat jadi JKKK melalui warisan bapak2 dia jer...

NAK LIHAT MALAYSIA MAJU??? DENGAN NAMA ALLAH, AKU BERANI BERSUMPAH, 300 tahun lagi pun, kita belum cukup bersedia. Ini barah dalam masyarakat kita!!! Yang ada kepala hotak auta mcm lu isham, berapa ekor jer satu malaysia nih? dalam PAS ada sorang, NIK AZIT sorang jo... pigi yang ni.. bungkuslah...percayolah..lain2 tu boleh tahan tapi manyak lembik la.... yang pelapis lebih2 sudu dari kuah lagi tu, harap tak jadi macam sial jer... true color belum nampak lagi.. baru acah sikik kerajaang perpaduang, mulalah kopiah dah terbang dan terus menggelupor mengangkang jubor jer! Jika beginilah berterusan pemimpin pembangkang, bukan kata 300 tahun... sejuta tahun pun takkan tercapai jadi negara maju... apatah lagi maju bersama Islam. Lanchiow la...