Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 14 Oktober 2010

JANGAN SALAH KAN YANG MAHA ESA




UNTUK SELAMAT IKATLAH LEMBU




nota:
kalau lembu hilang
tidak diikat tak kan
salah kan allah kah kah kah






INI TAKDIR ALLAH TAALA – WAN HASHIM
- melayau

Bekas Setiausaha Kerajaan Negeri, Wan Hashim Wan Daud mendakwa, beliau sepatutnya diberi penghargaan yang lebih tinggi berbanding ditarik balik semua anugerah dan darjah kebesaran yang dikurniakan kepadanya sebelum ini.

Beliau mendakwa tidak melakukan sebarang kesalahan, malah tugas yang dilakukannya kini iaitu membantu Sultan Ismail Petra yang masih mendapat rawatan susulan dan ia merupakan kesinambungan daripada tugas-tugas yang pernah dilakukannya sewaktu masih bertugas sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri dahulu.

Bagaimanapun, beliau secara peribadi menyifatkan penarikan balik darjah kebesaran tersebut sebagai takdir Allah Taala dan menerimanya dengan hati terbuka.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KADANG KADANG SALAH KAN HANTU… kah kah kah…

kah kah kah… YANG INI SALAH KAN TAKDIR ALLAH… kah kah kah..

kah kah kah… KENAPA TAK CERMIN DIRI SENDIRI… kah kah kah…

kah kah kah… TENGOK PERANGAI DAN TINGKAH LAKU SENDIRI…. kah kah kah

woit… TAK KAN ALLAH NAK MASUK CAMPUR HAL INI… kah kah kah..

kah kah kah... JANGAN LAA SEMUA NAK REKRUT ALLLAH... kah kah kah

nota:
lembu yang makan rumput
di sawah semuanya di tangan allah
tapi untuk jangan hilang ikatlah lembu
ini kah kah kah


7 ulasan:

Pak Oncu berkata...

semua nak salah kan ALLAH,,,,,,,,, knapa lah pulak tak salah kan diri sendiri,,,,,,,,, !!!!!!! dulu di hormati sekarang apo dah jadi,, no more pangkat!!!!! nak salah ka ALLAH juga ke ????

UMNO Bongok berkata...

inilah melayu, sikik2 nak tunjuk alim.. semuanya cakap kena ada nama Allah.. tapi time buat kerja boogie, dia buat kerja macam Allah Taala tak tengok apa yang dia buat..

hahaha, senang saja yer, kalo buat apa2 salah, terus jump into conclusion, "ini sumer takdir Allah", "kepada Allah kita berserah" dan segala macam Allah lagi... ..Allah sudah jadi tempat dia longgok taik... kepala bana abah dia!

Kerja2 ini tak lain dan tak bukan, hanya untuk mengolah persetujuan orang ramai bagi mengindahkan peribadi diri yang sungguh hodoh dan jelik.

Ko pun Isham, kalo member2 tanya, apasal tak kawen? bitaula, TAKDIR ALLAH... hahaha pompuan ada dimana2 bang, nak balun sebarangan, tok boleh lal.. kene ada sijil. KJ OK jer.. sijil dia besar.. balun pun boleh, sijil pun boleh..

cicit ngah layor berkata...

Sayu juger dengor 2 org yg kener tarik pangkat Dato' ni.Daripader molot keduer2nyer menyebut yg demer tak ader buat salah aper2 yg menjadikan Tuanku murker...Pader teman ler....mesti ader satu hai yg demer buat Tuanku getek benor pader demer.Gamak baru hari ni demer teringat dan sedor,oooooo....aku dah buat begitu begini!!!...aku ingatkan Tuanku tak tahu!!!...Tak pyh nak menyesai2 dh...Gambor yg didinding maser terimer pingat tu cepat2 turunkan,ganti dgn gambor miker serah balik pingat tu.Jangan salahkan takdir....

Haji Lee Copper berkata...

Betul tu Al-Fadhil Ustaz TT... kah3

Tanpa Nama berkata...

Sekrg dah jd org biasa kan .... kena panggil saudara / en. bukan. Tenanglah.

Allah bagi pinjam kebesaran dunia, sekrg Allah yg tarik balik kebesaran dunia itu. Gelaran itu tidak boleh bawak ke dalam liang lahat ...

Gembirakan hati mu kerana Allah hendak kamu lebih mengenal diri mu dan kebesaran Allah SWT.

Janji pencen tak kena tarik balik sudah cukup baik bukan.

aku@JB.

Tanpa Nama berkata...

ape slh dia..ada sape2 th..??

chester berkata...

naek kete xpakai tali pinggang keledar,

eksiden patah kaki, kena potong.

dengan yakin bleh cakap,

"takdir Allah".

*woi, tu sebab ko xpakai tali pinggang la!#
*ye, mmg benda tu berlaku dengan kehendak Allah, tpi, ko tu yg x reti sebenarnya.