Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 14 Oktober 2010

SELAMAT JALAN - CELAH SEKARANG JANGAN TUNGGU




AGAK AGAK SIAPA INI ?




nota:
menyalak tak tentu arah
nak berak berak laaa
kah kah kah





MP GOBALA UGUT KELUAR PKR JIKA PROSES PEMILIHAN TERUS DI NODA – iminsider

Anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR N. Gobalakrishnan memberi kata dua akan keluar parti itu sambil mendakwa Naib Presiden Azmin Ali dan beberapa pemimpin tertinggi membentuk “puak” untuk memanipulasikan proses pemilihan yang menggunakan sistem langsung.

Sehubungan itu, Ahli Parlimen Padang Serai ini menggesa Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) segera mengambil tindakan untuk membetulkan segala kelemahan dan kekurangan yang wujud ketika pemiliham bahagian, yang berakhir 3 Oktober lalu, dan jika gagal beliau akan meninggalkan parti.

“Hari ini, saya datang dengan kenyataan ini meminta jawatankuasa pemilihan segera menyelesaikan kesemua masalah berkaitan dengan pemilihan bahagian.

“Saya mahu mereka berlaku adil, telus dan berkecuali kepada semua.

“Jika keadaan ini berterusan, maka tidak gunanya (saya) tinggal lagi (dalam parti), jika ada individu yang boleh memanipulasikan pemilihan cara-cara begini,” kata beliau yang pernah dikaitkan akan keluar parti satu hari bersama beberapa wakil rakyat yang telah pun keluar.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… INI LAAAA BERITA BAIK….
kah kah kah..

kah kah kah… KALAU NAK KELUAR PKR… MEMANG AMAT AMAT BAIK… kah kah kah…

kah kah kah… MEMANG RAMAI AHLI PKR SETUJU…. kah kah kah..

kah kah kah…. JANGAN UGUT UGUT… KELUARLAAA… kah kah kah…

kah kah kah... KELUAR PETANG INI... JANGAN BISING BISING.... kah kah kah

kah kah kah… BISING MACAM KELING KARAM…. kah kah kah..

kah kah kah… PERGI LAAA MASUK MCA … KALAU DITERIMA… kah kah kah

nota:
macam anjing menyalak bukit
anjing menyalak kabilah berlalu
atau yang ini susah gobala nak faham kah kah kah

or his brain is unable
to decipher parable
i m very sorry i came from ...
you knpow what... kah kah kah


28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Masuk MCA? Tak mohon masuk pon dah kene rejek. Tu kan parti org cina.

Tanpa Nama berkata...

Bang isham saye tengok dia cakap pasal PKR dan Azmin kat Berita TV3 tadi. Apahalla PKR ni..macam-macam pun ada. Tapi tak bestla depa bergaduh. napa depa berebut pangkat. Betul ke Azmin tu teruk. Tolongla jangan bagi depa bergaduh. Abisla kita nanti. Raja Petra pun sampai dah kasi amaran ni camana. Belum dapat kerajaan lagi camana nak ke putrajaya ni. Confuse la. Mai cerita sikit.

Saya ABU (Asalkan Bukan UMNO)

northerner berkata...

kalau dia blah... huuuu... legaaaa.... bleh kautim dgn DSAI suruh bagi 2 - 3 ribu ringgit... gantirugi kerana keluar parti..

rattlehead berkata...

PKR nie serupa UMNGOK je bagi aku...cuma sbb baru lagi so naif la skit dari UMNGOK...ditambah pula provokasi dari geng2 luar yg maybe org UMNGOK...

simple je la....PKR dlm 70% pemimpin2nya bagus....30% bangsat...manakala UMNGOK 70% pemimpin2nya bangsat dan 30% je yg ok...

manakala PAS dan DAP hampir 90% pemimpin2nya ok....yg tak ok tu mesti ada dlm mana2 parti kat dunia ni....byk dgn skit je...

simple lorrrr....

cicit ngah layor berkata...

Kalau tak ader angin maserkan pulak pokok bergoyang..Org2 yg diataih tu kener ambik perhatian sikit.Kalau benor aper yg dicakapkan dek aner ni,tindakan cepat mesti diambik,jangan pandang dgn sebelah mater jer.Jgn cepat melenting dgn teguran itu.Org tak kan kritik kalau bendernyer betui.Jauhkan diri dari sifat suker menafi,pader hai bendernyer betui.Kalau tak betui tak kan org bercakap,dh tentu dah siap dgn buktinyer sekali...Jangan ler bender dibawah perut nampak,yg ataih perut tak nampak.Jangan sbb kawan lamer maker beraser malu alah nak tegor.Esok kalau satu kapai dah senget nak tenggelam baru nak bertindak,dah terlambat namernyer.Gunerkan otak,ikhlas dalam tindakan.Teman tengok kapai ni dekat2 nak senget dah ni.

Tanpa Nama berkata...

Kes dia ini menampar polis yang bertugas sudah selesai belum?. Cuba kaji mereka-mereka yang tetiba marah dengan parti politik mereka sendiri; ini seperti Zul Bisul kulim...dah pecah ke belum bisul dia?. Busy niaga agaknya..cara membuat katak lompat ke parti lain bukan susah pun..mula-mula cari kes babitkan mereka ini...framekan mereka ketakutan...lepas itu suruh milih di antara penjara dan rosak nama atau wang dan kedudukan?. Wang diberi bukan melalui cash...buat satu syarikat...dapat satu projek dari parti...cukup tahun masukkan duit yang dapat dari hasil lompat katak itu sebagai untung syarikat dan duit bonus ceo..sekarang tahu kenapa syarikat orang Melayu selalu katup kedai???...

Tanpa Nama berkata...

sapa nak kluar, keluar laa

keluar sama dgn zaid sekali

apa punya lancau mau main ugut-ugut.

lu bole tanya mat bontot bisul mana boleh ambik 2 juta

Tanpa Nama berkata...

Apara lu gobala duduk dalam pkr
bikin habis beras

baik lu masuk parti Kimak

korang pilih
ular ke kelin

tok malim berkata...

petikan daripada blog www.selamatkanpahang.blogspot.com

Felda ‘peralat’ abang Mazlan Aliman hasut peneroka
Sikap pengurusan pejabat Felda mempergunakan apa saja alat bagi membendung kesedaran peneroka amatlah tidak wajar dan jelek sekali.

Ini hanya mempertontonkan kepada umum bahawa agensi tersebut mulai goyah, dihambat keserabutan dan mulai hilang arah apabila peneroka bangkit menuntut hak dan keadilan mereka.

Terbaru, melalui majalah terbitan Felda ICT JELAS Bil: 4/2010 yang dipaksa peneroka membayarnya, dimainkan pelbagai isu yang jelas mendoktrinkan fahaman Umno untuk disumbat ke dalam otak peneroka.

Majalah yang sepatutnya mendedahkan kejayaan peneroka atau mendedahkan perkembangan teknologi baru dunia pertanian, sebaliknya digunakan untuk menyerang pejuang isu-isu Felda.

Di muka surat 14 majalah tersebut, dibuat temuramah dengan abang Presiden Anak Mazlan Aliman, Tuan Haji Abd. Rahim Aliman untuk menggambarkan bahawa perjuangan Mazlan adalah sesat sehingga menyeru adiknya kembali ke pangkal jalan. Beliau juga menghasut peneroka supaya menyerahkan pengurusan ladang peneroka kepada Felda.

Sebenarnya amat tidak bagus mempergunakan senjata ‘kaitan persaudaraan’ seperti itu kerana boleh mengundang perbalahan keluarga. Kenapa tidak digunakan cara lain untuk meyakinkan peneroka?

Dalam artikel “Lahirmu Dalam Sejarah” di muka surat 18 pula dibangkitkan kembali sejarah Tragedi Sungai Lui yang mengisahkan orang Cina membunuh orang Melayu pada masa penaklukan Jepun. Apa tujuan dibangkitkan kembali cerita itu? Ia tidak lain dititip sebagai gerak saraf selaras dengan politik perkauman Umno untuk membelit otak peneroka. Berpolitik cara begini tidak matang dan undur ke belakang.

Melalui artikel “Peneroka Mendakwa Felda Ke Mahkamah” pada muka sura 22, pengarangnya cuba menakut-nakutkan peneroka dengan menuduh peguam pihak peneroka yang menyaman Felda hidup mewah dengan hasil bayaran guaman peneroka.

Lebih daripada itu, majalah tersebut juga tidak ada langsung permit penerbitan (P/P) KDN sedangkan jika organisasi lain menerbitkan risalah, akan segera dirampas. Ini bermakna, Pengarah Besar Felda Dato’ Dzulkifli Abd. Wahab (yang memberi ucapan Salam Eidulfitri) dalam keadaan sedar melanggar peraturan Akta Mesin Cetak yang digubal kerajaan sendiri.

Majalah tersebut diagih-agihkan kepada peneroka. Dan di sebuah tanah rancangan majalah itu diletakkan di sekolah

Tanpa Nama berkata...

kalau nurul izzah nak keluar daripada pkr pun silakan.
ada anak tapi nak menyusah bapa buat apa...kan kah baik kamu duduk diam diam,jangan masuk mana mana team.memadai bertanding Majlis Kepimpinan.Naib Presiden pun kamu belum layak,apatah lagi Timbalan Presiden.Orang "jolok" sikit,melompat.kena ingat,ramai sanggup jadi pecacai bapa kamu kerana depa sokong bapa kamu.yang kata sokong kamu tu sebenarnya nak hancurkan bapa kamu.

Tanpa Nama berkata...

bro isham,

ni mmg keling karam..maaf yg lain2 bukan rasist tp inilah hakikatnya..gobala ni tak layak menjadi pemimpin utk semua rakyat...layak menjadi ketua keling2 yg tak sedar diri masih terbuai2 dgn ketuanan india ala mic....

pantatlah gobala...cepat2 berambus...kau pun bukan bagus punya ahli parlimen...bikin rosak organisasi je...buta IT, dvd dgn cdr pun tak tau.....cabang sendiri pun keling-kelabut takleh nak jaga.....

again for appologized....not racist.....gobala mmg keling karam!!!
memalukan semua anggota pkr yg jujur berjuang kerana rakyat.

Sivakumar berkata...

Saya SETUJU dengan tindakan YB Gobala.

Jelas, 'PUAK GEROMBOLAN AZMIN ALI' kemungkinan besar terlibat dalam pelbagai salah-laku dalam pencalonan pilihanraya PKR.


Antaranya ialah:

- Jumlah pengawas yang tidak mencukupi, lalu dibantu oleh penyokong pihak yang bertanding; daftar pengundi yang digunakan oleh pengawas berbeza dengan senarai yang ada pada pihak yang bertanding;

- Kertas undi yang sudah dipangkah didapati digunakan untuk memenangkan seseorang calon, jumlah kertas undi yang melebihi jumlah ahli yang hadir; peti undi yang tidak telus cahaya (transparent);

-Calon tidak diwakili secara sah oleh polling and counting agent untuk mengesahkan jumlah kertas undi dan jumlah undi yang telah dikira;

- Kertas undi tidak ada nombor siri;

- Dan tidak ada proses pengesahan oleh wakil calon bahawa pengundian dibuat oleh nama pengundi yang berdaftar sahaja.

Walaupun INI TERANG-BENDERANG BERLAKU dan telah didokumentasi dengan terperinci oleh peguam Haris Ibrahim di blognya, namun ketua-ketua PKR macam tiada taring untuk mempersoal atau memperbetulkan keadaan ini.

TINGGAL CUMA SATU CARA SAJA, iaitu untuk seorang MP dari PKR untuk memaksa PKR memastikan perkara salah-laku ini dihentikan serta-merta dengan amaran yang TIDAK BOLEH DIENDAHKAN.

Inilah tindakan YB Gobala.

YB Gobala juga harus juga mengenakan SYARAT TAMBAHAN yang telah dikemukakan Zaid Ibrahim dan Mustafa Kamil Ayub, iaitu untuk memastikan yang berikut untuk semua langkah pengundian:

- Calon dibenarkan melantik seorang Wakil Calon dan 4 orang wakil sebagai polling and counting agent (PACA) bagi setiap Pusat Mengundi

- Kertas undi mesti bernombor siri. Nombor-nombor siri ini menjamin bahawa jumlah kertas undi adalah terkawal, dan kertas tambahan tidak boleh digunakan

- Peti undi telus cahaya (transparent ballot box) harus digunakan supaya ia dapat dilihat oleh semua pihak

- Ruang membuang undi hendak diasingkan bagi mengelak gangguan. Pengawas tidak boleh berada di tempat pembuangan undi kerana ini akan mempengaruhi ahli yang ingin membuang undi

- Senarai ahli-ahli yang sah sahaja yang digunakan

- Masa mengundi mestilah dipatuhi dan pengawas tidak boleh menangguhkan atau melanjutkan masa pembuangan undi tersebut

Ini agar memastikan puak penyokong Azmin Ali tidak dapat memainkan undi untuk mendapatkan kemenangan kepada puak Azmin Ali.

Dalam satu-satu isu ini, saya dengan hormatnya tidak setuju dengan Tukar Tiub. Mungkin Tukar Tiub telah menulis TANPA MEMAHAMI konteks pilihanraya PKR, yang melibatkan orang seperti puak-puak yang disebut tadi yang mahu menggunakan teknik korup UMNO di dalam PKR kerana dahagakan kuasa.

Mereka harus dihalang.


Nurul Izzah Anwar dan Zaid Ibrahim ialah calon-calon lebih meyakinkan dan harus disokong 100%. Mereka merupakan 'underdog' yang melawan gerombolan Azmin.

Sekian.

UMNO Bongok berkata...

@ rattlehead

Good ANALysis rattlehead.. Aku rasa baiknya aku betulkan sekarang... dalam UMNO 100% pemimpin dia kepala busuk! Dalam PKR mungkin yang bagus hanyalah 50-60% jer.. ini pun aku tak berani nak cakap.. kurang lagi ada la... sbb jiwa UMNO tu masih berkarat lagi... apatah lagi jika dinilai melalui bangsa.

Yang ikhlas masuk PKR ialah Cina. Ini memang aku respek abis.. Melayu cuma nak lari dari UMNO saja..tapi kepala hotak dia tetap UMNO jugak.. kalau baik pun, 5% jer...hahahaha. India memang aku persoalkan sungguh2.. mereka2 ini biasanya tidak tetap pendirian. Bagi India yang bagus tu, aku memang respek la.. tapi susah nak cari.. 1/15juta rakyat malaysia rasanya...

PAS dan DAP memang kudos.. bingo! Ini memang konsisten, sbb tu aku memang tak teragak2 nak sokong parti2 ni..pengalaman cukup lama menjadi pembangkang tak nak aku persoalkan...

Nampak gaya kalo PKR kuat, takdak beza la dengan UMNO memerintah... cuma 55 lebih baik jelah..

mosabit berkata...

woitttt...apa ditunggu...woitt apa ditungguuu...

go bala go...go bala go...

bila gobala pegi...bala pun hilang..

go bala go....go bala go....apa ditunggu...go bala go...go bala go...

tu lagu pengakap daaaa....

aku sokong pendapat rattlehead....

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

Ape ingat klu dia blah masuk mic dia dpat tempat ka..jgn ckp nk bersuara ,lum sempat sami velo dh sumbat kaki dlm mulut dia..blah la jgn nk kasi kecoh la woi..atau nk tggu ofer,..
Senang cerita bubar PKR je,sume ahli bole join Pas or DAP..PKR ni byk sgt taik umno/mic,mca nye,mane2 yg xpuas ati leh join umngok ka mca ka or mic.Aku rs sbb ape yg terjadi dlm Pkr ni 1.Pemimpin Pkr tak perlu kuat agama (org cekai2 pun bole jd pemimpin,dlm pas kita nmpak sume ok,beriman)tu mata nmpak $$$$$
2.PKR aku xnmpak pegangan ape nk di ikut islam ke or bukan islam(akhir nye jd cam umno sbb xde pegangn).
3.Dlm PKR byk org2 buang bn(cara bn la,hasat dengki,cbuk nk jd pemimpin keje xth),ada yg ok tu bagus la.

So..baik hnya ada 2 parti dlm PR ni,muslim join PAS,non muslin join DAP,join PAS pun bole.PRU13 dh hampir jgn hnya perkara remeh kita kempunan untuk ambil alik kerajaan persekutuan.leceh btl PKR jd cam ni,geram sgt..jgn cbuk nk berpolitik aje,ingt2 la impian rakyat,tolak ansur la sikit,bincang la elok2 jgn bebal sgt,rs xpuas ati je ngadu pd tv3suku..mane intigriti korng wei..
korang ingt kami nk tgk korng wat lwk je ke,kami mahu kerajaan baru paham!!!kami bkn org senng...!!!

Ahli PKR bosan(lepas ni masuk PAS)

Tanpa Nama berkata...

macha , takkan sikit-sikit sudah mahu keluar parti lah, letak jawatan parti lah,nak masuk parti UMNO/MCA/MIC lah.... kebanyakkan tindakan keluar parti masuk parti semuanya datang dari kucu-kucu PKR !!

Rakyat sudah bersedia nak bawa Pakatan Rakyat ke Puterajaya tapi PKR ni menyusahkan rakyat aje !!

baik kasi bubarkan PKR, lepas tu semua masuk PAS, kalau jadi pasti UMNO hancur serta merta !!

Tanpa Nama berkata...

pkr nih baru blaja mesyuarat ker?

Pemerhati berkata...

Aku setuju dgn anon 17:49

nurul izzah memang banyak jasanya pada pkr namun pengalaman dan beliau tidaklah seberapa dan mungkin bukan masa sesuai untuk menggalas jawatan timbalan PKR.

nurul kena ingat sepak terajang politik bukanlah semudah yang disangka. Anda masih terlalu hijau dalam politik malah pengalaman berpolitik cuma sekelumit kuku.

Sepatutnya beliau tidak terlalu tergesa-gesa. Masih banyak yang perlu dipelajari dan sepatutnya beliau lebih menumpukan perhatian untuk mengaut ilmu daripada pemimpin terdahulu.

Bukan mudah menjadi pemimpin rakyat. Bukan sedikit yang gugur kerana permainan politik tidak mengenal sesiapa. Sedangkan yang bijak dan berpengalaman boleh tersungkur jatuh, inikan pula izzah yang baru setahun jagung.

Izzah memang mampu memimpin tetapi sekarang bukan masanya. Beliau tidak perlu terburu-buru kerana sikap itu bukan sahaja merugikan dirinya malah mungkin bakal menguburkan PKR terus dalam politik tanah air.

Beliau perlu bersabar dan menunggu masa paling sesuai untuk bertindak. Harimau ganas selalu mengasah kuku tetapi menyembunyikan kukunya terhadap mangsa.

Pemerhati berkata...

Salam.

Nurul Izzah memang diakui ketokohannya dalam PKR. Namun bagi saya, tindakan beliau cuba untuk merebut jawatan timbalan tidak kena pada masanya.

Beliau terlalu muda. Pengalaman sekelumit tidak akan mungkin mampu bertahan lama. Sekarang waktunya beliau menimba sebanyak mungkin ilmu berpolitik dan bukan sibuk mengejar jawatan tinggi.

Beliau perlu beringat. Sedangkan mereka yang berpengalaman luas masih boleh jatuh terduduk dan tidak mampu bangun semula dalam politik. Beliau perlu sedar, sepak terajang dan mainan politik bukan sebarangan. Jika anda tidak menjatuhkan, anda bakal dijatuhkan.

Memang. Nurul Izzah memang diakui berpotensi menjadi pemimpin yang mampu menggegarkan dunia politik tanah air. Tapi masanya belum tiba. Beliau perlu menunggu masa yang paling sesuai sebelum bertindak. Masanya pasti akan tiba.

Cuma kini, nurul izzah perlu bersabar dan tidak mengambil jalan singkat yang kemungkinan membawa padah. Padah bukan sahaja kepada masa depan politik dirinya, tetapi masa depan politik PKR juga.

Beliau perlu beringat. Harimau ganas sentiasa mengasah kuku tetapi tidak pernah menunjukkan kukunya kepada mangsa.

Bersabar. Kerana beliau satu-satunya harapan mengubah nasib bangsa.

UMNO Bongok berkata...

TT, aku bagi hang cuti sehari selepas capai 10 juta pelawat blog ni...

Ataupun claim off-in-lieu la yerk..

Tanpa Nama berkata...

go bala ni memang ular
ketuk aje la selagi buleh
terajang bagi kuar

bia dia masuk ke sangkar mic
bia dia masuk lobang ppp

paling koman pun bole bekawan dgn parti kimak

sebab dia pun pu kimak
sedara mara tivi tiga suku

tetamu senja berkata...

woiii kalu camni camna la nak perintah negara..asyik2 dok berebut jawatan...rakyat dah bagi kepercayaan mula lah buat perangai,,,camna nak maju kalu dok bercakaran sesama sendiri...cuba dok diam2 dulu n cuba dekati rakyat dulu..kalu camni la perangai kauorang percaya lah hayat pkr tidak lama..so bila tiba saat itu jangan cakap rakyat tak bagi peringatan..satu lagi kalu rasa nak keluar parti keluar jr lah..xpayah dok ugut2 u are free to go

Tanpa Nama berkata...

SHAM,


BETUL TU PKR ADA MASAALAH. susah la camni.


ADUH..

Tukar T¡ub Otak berkata...

Sebelum nak maki Gobala tuh baca sket komen 'Sivakumar' (19:59) di atas.

Pahamkan baik2 knapa Gobala nak resign.

Kalu tak faham situasi, jgn melepas peluru... steady dulu...

~ RAVER ~

rattlehead berkata...

senang cite...mana bongok yg kuar TV3 dpt ckp lama2 kondem parti sendiri mesti ada something wrong......

simple mimple.....hidup simple...tiba pRU pangkah la mana korang nak pangkah...takyah pening2dgn politik kat Malaysia ni....

nak pangkah dacing senget ke itu korang punya pasal.....nanti susah jgn byk complain...

Sivakumar berkata...

Tak kisah keluar TV3 ke tak tidak.

TV3 tentunya nak berita yang membongkarkan keburukan dan skandal dalam PKR.

Yang penting ialah awak mampu pertimbangkan maklumat yang diberikan -- ada point ke tidak?

Skandal ni kita kena kaji ke tidak?

Ada asas atau tidak?

Baca luas-luas -- ada bukti atau tidak?

Pembohongan 100% ke tidak?

Ini yang penting. Ini yang Tukar Tiub selalu ajar kita.


Berdasarkan apa yang berlaku (iaitu aduan tentang penyelewengan dalam proses pencalonan dalam PKR yang baru berakhir), tanya pada diri sendiri -- kita perlu bimbang atau tidak?

Jangan tolak buta-buta apa yang dikatakan oleh orang.

Guna akal, fikir, kaji, buat keputusan sendiri.

Ada butir kebenaran atau tidak?

Kalau benar, awak nak diam sebab tak nak kecoh ke, awak nak berjuang untuk kebenaran dan keadilan seperti yang diminta oleh agama kita?

Jangan mentang-mentang sebab kita sokong Pakatan Rakyat kita sanggup tutup mata kepada salahlaku dalam PKR.

Kalau sayangkan PKR, pastikan orang yang bertanggungjawab membuat salahlaku ini disiasat dan dihukum.

Tanpa Nama berkata...

rumah dh pahat brbunyi..pemilihan dh bermula bru nk complaint sana sini,ms mula wat prasyarat pertandingan xterpikir ke,dlm pkr kn byk lawyer dn profesional..bila cm megadu domda pd media umngok..,xbole bincang meja bulat ke.ape daaa

Jojet berkata...

Nak bincang meja bulat yg apo!

Dah ada kes cam ni

Rakyat dah tahu

Tapi orang besar PKR masih senyap lagi

Takkan nak bukak meja bulat baru mereka nampak?!

Jangan merepek la

Kalu orang besar PKR ikhlas

Diorang dah start siasat dah masalah ni

Sebab ramai sgt puak penyokong Azmin dalam PKR

Maka didiam2kan la problem ni

Asalkan Azmin menang.....

Kah kah kah....

Apo la nak dikato sama PKR nih......